En ole kyllä kuullut mistään ulkopuolisen tekemästä tutkintapyynnöistä SRK:ta kohtaan aiemmin. Mutta mahdollistahan se on.
Mun on taas jälleen kerran hirmuisen vaikea ymmärtää OM sinun ajatuksenjuoksuasi. Eikö se nyt ole ihan ja sama sille, kuka tai millaisilla arvoilla noin ulkonaisesti omaava ihminen kauheuksia tekee? Tietenkin se on
yllättävää, että sellainen paljastuu hyväksikäytöstä, joka on päällepäin olevinas kovasti kunnollinen ja siveä. Ja joka käyttää esim. seurakuntapäivillä puheenvuoroja, joidenka mukaan on kovasti ojentautuvinas vl-tapanormeihin. Tiedänkin yhden tällaisen, joka on vakavasti ja ankarastikkin tuominnut kaikenlaisen ehkäisyn ja jälkeenpäin on havaittu, että senkin puheenvuoron käyttämisen aikoihin on itse käyttänyt pieniä lapsia seksuaalisesti hyväkseen. Niin no, siltapaa ymmärränkin OM sua, että onhan ittellenikin ollut järkytys havaita sellainen ihminen hyväksikäyttäjäksi, joka on aina nauttinut laajaa luottamusta kaikkialla missä on kulkenut. Helpompi olisi tosissaan hyväksyä se, että joku epämiellyttävämpi ja muutoinkin epäluotettava paljastuu sellaisesta. Mutta näinhän ei todellakaan ole pf-asioissa, eikä insestissäkään. Eräs asiantuntija sanoi minulle, että hyvin usein näihin asioihin syyllistyvät, ovat yhteiskunnallisesti hyvin järjestäytyneitä ihmisiä. Ja vankiloissakin muut vakaviinkin rikoksiin sortuneet, pitävät pedofiileja ja hyväksikäyttäjiä kaikkein alimpaan kastiin kuuluvina.
Nyt on syytä muistaa, että vl-piireissä tapahtuneet hyväksikäytöt eivät ole enimmiltään pedofiliaa, vaan insestiä. Ne eivät ole sama asia. Pedofiili on kiinnostunut ainoastaan alle puberteetti-ikäisistä lapsista, mutta insestistä kärsivät, ovat naimisissaolevia aikuisia (enimmäkseen miehiä) ja joilla on todistettavasti kiinnostusta myös vaimoonsa, koska lapsia on, joita hän käyttää hyväkseen. Ja tässä yhteydessä asiantuntijat puhuvatkin
perheen toimintahäiriöstä.
Laitan linkin erääseen artikkeliin:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:305Olisi kiinnostavaa tietää, että onko vl-liikkeessä jopa normaalia vähempi pedofiliaa kuin valtaväestössä. Jos pedofilia luokitellaan parantumattomaksi sairaudeksi ja insesti perheen toimintahäiriöksi, varmaan syyt molempiin häiriöihin ovat erit. Pedofiilihan ei ymmärrä tekevänsä väärin, mutta ymmärtääkö insestiin sortunut? Olen kuullut, että he ovat pyytäneet tekojaan joskus uhreiltaan anteeksi.
On tämä koko juttu todella ahdistava. Mutta syy ei ole tämän asian tiimoilta missään tapauksessa uskossa Kristukseen, evankeliumissa, vaan ihan muualla. Siksi ei kannata antaa tämän jutun hämärtää uskon näköaloja.
Tuosta nollatoleranssista. Tuskin kukaan odottaa minkään arvomaailman edustajilta nollatoleranssia, vaan varmasti kaikille muillekkin OM on yllätystä ja suorastaan tyrmistystä havaita se, että todella luottamusta herättävä ja vakaan kristityn mainetta niittävä ihminen havaitaan housut kintuissa. Minun on esim. hirveän vaikea käsittää sitä, että SRK:n henkilöt ovat paljastuneet pikkuhiljaa kaikkea muuta kuin kovin luotattaviksi henkilöiksi. Joskus luulin, etteivät he sorru syntiin ensinkään. Jotenki vieläkin elättelen hyviä selityksiä heidän toimilleen, vaikka aika utopistiselta toiveeni tuntuvatkin. Mutta, kaikkea hyvää heille edelleenkin toivon ja haluaisin koko hommalle jonniinmoista onnellista loppua

.