Miten saa synnit anteeksi

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 06 Marras 2012, 22:06

Eli olisiko ylpeille toisenlainen keino tulla jumalan luo, ettei heidän tarvitse luopua kunniastaan ja ylpeydestään? Raamattu sanoo tästä että jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille hän antaa armon.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 06 Marras 2012, 22:15

Hannes69 kirjoitti:Tahtoisin vielä muistuttaa jeesuksen omia sanoja, hänen lähetyskäskyään eri evankelistojen mukaan. "menkää ja saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksiantamusta kaikille kansoille, alkaen jerusalemista. Mitä paavali teki lähetysmatkoillaan, esim ateenan areiopagilla, mitä pietarin kerrotaan tehneen korneliuksen huoneessa? Näitä esimerkkejä on raamattu täynnä. Molempien saarnat on tallennettuna raamattuun. Molemmat julistivat juuri sitä mitä jeesus oli käskenyt. Toisaalta löytyy myös esimerkkejä jotka kumoavat ulpun ajatuksen jumalan lapseksi pääsemisestä lukemisen avulla. Jos lukemalla joku olisi tullut vanhurskaaksi, olisi listalla ensimmäisenä ollut etiopian kuningattaren palvelija. Hän oli niin hurskas, että lähti pitkälle ja vaivalloiselle pyhiinvaellusmatkalle ja luki koko ajan pyhiä kirjoituksia. Jos hän olisi tuolla tullut vanhurskaaksi, olisi hänellä ollut sen seurauksena pyhä henki ja hän olisi ymmärtänyt kirjoituksia. Raamattu kertoo kuitenkin että hän tarvitsi filippuksen saarnaamaan jeesuksesta syntisten sovittajana. Jos lukemalla tulisi autuaaksi, olisi paavali varmasti kirjoittanut että usko tulee lukemisesta. Hän kuitenkin kirjoitti jotain muuta. Korinttolaisille hän kirjoitti miten meillä on virka sovinnosta saarnata ja tarkentaa vielä että sen jälkeen kun armo meidän itsemme kohdalle tapahtunut oli. Sovinnosta pystyi saarnaamaan vain sellainen joka itse omisti tuon uskon lahjan.

Tarkoitin esimerkiksi lukemalla, onhan niitä muitakin tapoja saada tietoonsa evankeliumi.
Fokus onkin siinä että ottaa sen vastaan ja kuka ikinä Jeesuksen tykö tulee sitä ei heitetä pois, siihen minä luotan kohdallani.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 06 Marras 2012, 22:47

Hyvä ulpu. Minä lupaan muuttaa kantani uskoontulemisesta välittömästi kun löydät raamatusta perustan opillesi. En pyydä mitään muuta kuin yhden vanhurskauttamiskertomuksen jossa henkilö on syntynyt jumalan lapseksi yksinäisyydessä itsekseen. Pyyntö on mielestäni hyvinkin kohtuullinen koska uskomme ja oppimme tulisi perustua raamattuun ja minä osaltani esitin jo useampia konkreettisia raamatun kertomuksia, jotka vääjäämättä todistivat käsitykseni oikeaksi. Tuo siteerauksesi kertoi täsmälleen oikein sen, mitä sen pitikin ja uskon sen. Se kertoi ettei jeesus työnnä ketään pois luotaan jos joku haluaa hänen luokseen tulla, mutta itse tavasta ja keinosta päästä hänen yhteyteensä siinä ei ollut sanaakaan.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Emka » 06 Marras 2012, 23:04

Ulpu kirjoitti:Uskon että Kristus löytyy Raamatusta, Jumalan sanasta, kenellä se on käsissään, ne joille ei vielä olla julistettu ovat eriarvoisessa asemassa siinä mielessä, vaikka Jumala on oikeamielinen ihmistä kohtaan tuomitessaan.

Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi. Kuten hannes69 sinulle jo kirjoitti ei Etiopialainen hoviherra tullut autuaaksi kirjoituksia ( Raamattua) lukemalla.

Ap.t:8
28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
29 Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.

Tämä on vain yksi esimerkki, mutta Raamatussa on useita esimerkkejä, että lukemalla ei autuaaksi tule.

Esim.Saulus Tarsolainen (Paavali) oli hyvin lukenut kirjoituksia, ja luuli tekevänsä Jumalan mielen mukaan kun vainosi kristittyjä, hänen toimestaan Stefanos kivitettiin kuoliaaksi ja hän kulki talosta taloon, raastoi miehet ja naiset ulos ja toimitti heidät vankilaan. Ap.t 8 luku

Ei tehnyt lukeminen hänestä kristittyä, kuten ei rikkaasta nuorukaisesta, joka tunsi kirjoitukset, mutta yksi häneltä puuttui. Hänellä oli itse tehty vanhurskaus rikkautena.

Se on myös tämän päivän omavanhurskailla. Omilla teoilla yritetään kelvata Jumalalle

Matt.7

21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, Luuk. 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, Matt. 25:12,41]

Jeesus lähetti omat opetuslapsensa saarnaamaan evankeliumia

Luuk. 24:47

ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]

Matt. 18:18

Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ulpu » 06 Marras 2012, 23:20

Mielestäni kun ihminen kääntyy suoraan Jeesuksen puoleen, hänellä on vakaa usko Jumalaan.
Monesti uskovakin katsoo ihmiseen, pappiin ja muihin joiden luulee auttavan, vaikka todellinen apu tulee Jumalalta.
Siihen liittyy sekin että joskus voidaan väheksyä jotakin hengellistä tilaisuutta jos omasta mielestä ei ole tarpeeksi hyvä pappi paikalla, eli odotukset kulminoituu ihmiseen.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 06 Marras 2012, 23:26

Hannes69 kirjoitti:Hyvä ulpu. Minä lupaan muuttaa kantani uskoontulemisesta välittömästi kun löydät raamatusta perustan opillesi. En pyydä mitään muuta kuin yhden vanhurskauttamiskertomuksen jossa henkilö on syntynyt jumalan lapseksi yksinäisyydessä itsekseen. Pyyntö on mielestäni hyvinkin kohtuullinen koska uskomme ja oppimme tulisi perustua raamattuun ja minä osaltani esitin jo useampia konkreettisia raamatun kertomuksia, jotka vääjäämättä todistivat käsitykseni oikeaksi. Tuo siteerauksesi kertoi täsmälleen oikein sen, mitä sen pitikin ja uskon sen. Se kertoi ettei jeesus työnnä ketään pois luotaan jos joku haluaa hänen luokseen tulla, mutta itse tavasta ja keinosta päästä hänen yhteyteensä siinä ei ollut sanaakaan.

Jeesusken sanat: Sitä joka minun tyköni tulee minä en heitä pois..( en heitä Ulpukaan.)
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 06 Marras 2012, 23:40

Ihmisen tulee kääntyä jumalan puoleen, se on tosi. Tästä seuraa suoraan kysymys, mistä jumalan löytää, miten hänen puoleensa voi kääntyä? Vanhassa testamentissa kerrotaan että jumala seisoo jumalan seurakunnassa ja on tuomari jumalien seassa. Uudessa testamentissa opetetaan kolmiyhteisestä jumalasta, joka on isä, poika ja pyhä henki. Poika itse opettaa omilleen että teissä minä tahdon asua ja teissä vaeltaa ja joka teitä kuulee se minua kuulee. Samoin hän myös antaa omilleen (ja vain omilleen) oppaaksi pyhän hengen, totuuden hengen. Kolossalaiskirjeessä kirjoitetaan miten hän, nimittäin kristus on seurakunnan pää ja seurakunta on ruumis. Eiköhän tuossa ole raamatun vastausta siihen että mistä jumala ja kristus löydetään. --- Meillä kaikilla on halu uskoa niinkuin raamattu opettaa. Siksi lupasin sinulle ulpu että muutan käsitykseni vanhurskauttamisesta heti kun osoitat raamatusta ja raamatulla edes yhdellä esimerkillä että oppisi vanhurskauttamisesta on raamatun mukainen. En ainakaan edellisestä kirjoituksestasi löytänyt sitä. Lupaus on edelleen voimassa koska tahdon uskoa raamatun mukaisesti ja jos vanhurskauttamisopillesi löytyy raamatullinen peruste, on se oikea oppi. Minä toin useampia ihan konkreettisia esimerkkejä, jotka osoittivat että ainakin minun opille löytyy raamatusta pohja. Ohitit ne totaalisesti hiljaisuudella ja edes kommentoimatta.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 06 Marras 2012, 23:49

Hannes69 kirjoitti:Ihmisen tulee kääntyä jumalan puoleen, se on tosi. Tästä seuraa suoraan kysymys, mistä jumalan löytää, miten hänen puoleensa voi kääntyä? Vanhassa testamentissa kerrotaan että jumala seisoo jumalan seurakunnassa ja on tuomari jumalien seassa. Uudessa testamentissa opetetaan kolmiyhteisestä jumalasta, joka on isä, poika ja pyhä henki. Poika itse opettaa omilleen että teissä minä tahdon asua ja teissä vaeltaa ja joka teitä kuulee se minua kuulee. Samoin hän myös antaa omilleen (ja vain omilleen) oppaaksi pyhän hengen, totuuden hengen. Kolossalaiskirjeessä kirjoitetaan miten hän, nimittäin kristus on seurakunnan pää ja seurakunta on ruumis. Eiköhän tuossa ole raamatun vastausta siihen että mistä jumala ja kristus löydetään. --- Meillä kaikilla on halu uskoa niinkuin raamattu opettaa. Siksi lupasin sinulle ulpu että muutan käsitykseni vanhurskauttamisesta heti kun osoitat raamatusta ja raamatulla edes yhdellä esimerkillä että oppisi vanhurskauttamisesta on raamatun mukainen. En ainakaan edellisestä kirjoituksestasi löytänyt sitä. Lupaus on edelleen voimassa koska tahdon uskoa raamatun mukaisesti ja jos vanhurskauttamisopillesi löytyy raamatullinen peruste, on se oikea oppi. Minä toin useampia ihan konkreettisia esimerkkejä, jotka osoittivat että ainakin minun opille löytyy raamatusta pohja. Ohitit ne totaalisesti hiljaisuudella ja edes kommentoimatta.

En ohittanut..Jeesuksen omiin sanoihin luotan ja ne sinulle kirjoitin.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Jani_S » 06 Marras 2012, 23:52

Ulpu kirjoitti:On ihmisiä jotka ovat päässeet synnin taakan alta yksikseen ihan ensimmäistä kertaa elämässään.

Näin on heidän ja heidän kanssaan samanmielisten mielestä. Tunnen tällaisia, jotka ovat heittäneet synnit mielestään ja sydämeltään, mutta joille kaiken oman vanhurskaudenkin paljastava evankeliumi ei kelpaa. Heillä kaikki synnit ovat vielä saamatta anteeksi Jeesuksen sovintoveren voimasta ja ne luetaan heille kerran viimeistä myöten tuomioksi, elleivät he taivu Jumalan sanan nuhteiden alla. He ovat tehneet elämänparannuksen ja kuvittelevat kelpaavansa sillä Jumalalle, mutta eivät ole hänen lapsiaan hänen valtakunnassaan. He uskovat ja kilvoittelevat iankaikkisuutta varten aivan turhaan, mutta koska Jumala on oikeamielinen ja laupias, hän voi siunata heidän ajallista elämäänsä runsaastikin.
Jani_S
tosi ahkera

ViestiKirjoittaja Ulpu » 06 Marras 2012, 23:55

Jani_S kirjoitti:
Ulpu kirjoitti:On ihmisiä jotka ovat päässeet synnin taakan alta yksikseen ihan ensimmäistä kertaa elämässään.

Näin on heidän ja heidän kanssaan samanmielisten mielestä. Tunnen tällaisia, jotka ovat heittäneet synnit mielestään ja sydämeltään, mutta joille kaiken oman vanhurskaudenkin paljastava evankeliumi ei kelpaa. Heillä kaikki synnit ovat vielä saamatta anteeksi Jeesuksen sovintoveren voimasta ja ne luetaan heille viimeisellä tuomiolla, elleivät he taivu Jumalan sanan nuhteiden alla. He ovat tehneet elämänparannuksen ja kuvittelevat kelpaavansa sillä Jumalalle, mutta eivät ole hänen lapsiaan hänen valtakunnassaan. He uskovat ja kilvoittelevat iankaikkisuutta varten aivan turhaan, mutta koska Jumala on oikeamielinen ja laupias, hän voi siunata heidän ajallista elämäänsä runsaastikin.

Sanot ihan oikeasti että jos ihminen tulee Jeesuksen tykö, pyytää syntejään anteeksi ja sanoo minä haluan kuulua sinulle, että hänen syntejään ei ole anteeksi annettu?

Me joudumme jokainen vastaamaan siitä mitä kirjoitamme.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Jani_S » 07 Marras 2012, 00:01

Ulpu kirjoitti:Sanot ihan oikeasti että jos ihminen tulee Jeesuksen tykö, pyytää syntejään anteeksi ja sanoo minä haluan kuulua sinulle, että hänen syntejään ei ole anteeksi annettu?

Jeesus on omiensa keskellä, seurakunnassaan. Joka tulee sinne, vaikka vain yhden Jeesuksen oman luokse kyselemään katuvana armoa kohdalleen, saa syntinsä armosta anteeksi. Ja kun Jeesuksen omat saarnaavat parannusta, saa syntinen uskoa yhdenkin hänen armolapsensa kuuluttamasta evankeliumista koko epäuskonsa anteeksi.

Älä sinä yritä pelotella, sillä armojärjestys on juuri tämä. Sen takana on koko raamattu ja koko Jumalan seurakunta, jonka kautta yksin käy tie taivaaseen.
Jani_S
tosi ahkera

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Marras 2012, 00:13

Jani_S kirjoitti:
Ulpu kirjoitti:Sanot ihan oikeasti että jos ihminen tulee Jeesuksen tykö, pyytää syntejään anteeksi ja sanoo minä haluan kuulua sinulle, että hänen syntejään ei ole anteeksi annettu?

Jeesus on omiensa keskellä, seurakunnassaan. Joka tulee sinne, vaikka vain yhden Jeesuksen oman luokse kyselemään katuvana armoa kohdalleen, saa syntinsä armosta anteeksi. Ja kun Jeesuksen omat saarnaavat parannusta, saa syntinen uskoa yhdenkin hänen armolapsensa kuuluttamasta evankeliumista koko epäuskonsa anteeksi.

Älä sinä yritä pelotella, sillä armojärjestys on juuri tämä. Sen takana on koko raamattu ja koko Jumalan seurakunta, jonka kautta yksin käy tie taivaaseen.

Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 07 Marras 2012, 00:35

Minä vastasin siihen raamatunlainaukseen jonka esitit. En ala uudestaan kirjoittamaan samaa vastausta. Uskon siihen kirjoitukseen, jeesus ei todellakaan heitä ketään pois luotaan mutta vastausta se ei anna kysymykseen, voiko joku tulla autuaaksi yksinäisyydessä. Perustellaan vastaukset sellaisilla raamatunkohdilla, jotka antavat kyseisiin asioihin ja kysymyksiin vastauksen, ei yleisluontoisilla maailmoja syleilevillä lauseilla. Tuolle tielle jos lähdetään, voidaan vastata kysymykseen: oliko varas joka huorin tehdessään kuoli sydänkohtaukseen valmis lähtemään taivaaseen? Vastaus: kyllä. Sanoohan raamattu että jumala on rakkaus ja jumala rakastaa jokaista luotua ihmistä ja ei jeesus heitä ketään luotaan pois. Sehän todistaa että hän pääsi taivaaseen. On vaarallista roikkua joissakin yksittäisissä lauseissa jos niiden oma tulkinta on vastoin muuta raamatun ilmoitusta. Se on sinun tilanteesi nyt.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 07 Marras 2012, 00:44

Huomasitko muuten ulpu että näytin raamatusta myös vastauksen siihen tärkeään kysymykseen että mistä ihminen löytää jumalan, jotta voisi hänen puoleensa kääntyä? Et ainakaan noteerannut vastausta mitenkään.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ilpo » 07 Marras 2012, 01:10

Tuhlaajapojan vertauksessa Jeesus kertoi miten eksynyt pääsee takaisin 'isän huoneeseen', Jumalan valtakuntaan: ' kun hän vielä taampana oli, lähestyi isä häntä ja antoi suuta hänelle.'
Sinä Ulpu oot kulkenu nämä askeleet: oot tuntenu, että oot syntinen ihminen (kuten kaikki ihmiset ovat syntisiä) ja tunnustanu Jumalalle, että oot rikkonu Jumalaa vastaan, kuten tuhlaajapoika tunnusti. Jumala vastasi siihen, kuten on joskus vastannut sinullekin: antamalla suuta katuvalle: Jumala antaa ihmiselle tunteen ja lupauksen siitä, että 'sinä olet minulle rakas, eikä sinun tarvi joutua synteinesi kadotukseen!''
Nyt kysyn, oliko tuhlaajapoika tässä vaiheessa taas isän kodissa ja omistamassa uudestaan perintöä, jonka oli hukannut?
Ei, ollu, eikä omistanu. Siinä hän seisoi omanvanhurskauden vaateriekaleissa pihalla ku lumiukko. Ja siinä vieressä seisot sinä Ulpu, omissa vaatteissas: uskossa, jonka oot itse rakentanu, joka ei perustu raamattuun.
Onneks vertaus ei lopu tähän, vaan jatkuu: ''Isä SANOI PALVELIJOILLE: pukekaa hänelle ne parhaat vaatteet, antakaa sormus hänen käteensä ja kengät hänen jalkoihinsa.''
Tuhlaajapoika antoi pukea itsensä ja pääsi takaisin isän kotiin, jossa iloittiin ja järjestettiin juhlat.
Mutta paljon on isän kodin ovella käyny samanlaisia 'juntturoita' kuin sinä, että on kadehtien siinä katselleet, että ''on niillä hyvä tuolla sisällä, on niin hyvä ruokakin, elävä Jumalan sana, maistuis se minullekin, ja vielä taivas perintönä. Haluaisin sinne minäkin.''
Mutta kun palvelijat isän käskystä yrittää vaihtaa puhdasta vaatetta päälle, niin moni nostaa kädet pystyyn, että 'EI EI! Minulla on omat hyvät vaatteet!'
Eivätkä suostu vaihtamaan omaa ,väärää vanhurskauttaan siihen parhaaseen vaatteeseen. Ja jäävät ulos, ilman kodin lämpöä, hyvää ruokaa ja arvokasta perintöä: taivas osuutta.
Riisu Ulpu tuo oman mielen mukainen usko ja oppi pois ja anna pukea evankeliumilla Kristuksen vanhurskaus kuolemattoman sielun vaatteeksi.
Ei tarvi kuin uskoa Jumalan valtakunnan evankeliumi: KAIKKI synnit anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Silloin pääset sisälle Jumalan valtakuntaan. Ja laitetaan vielä kengätkin jalkaan, (jalat kengitetyt saarnaamaan rauhan evankeliumia ef 6:15) pääset hoitamaan sitä 'välimiehen' virkaa josta paavali monesti puhui, jota et järjellä voi ymmärtää, Pyhä henki (se on se vertauksen sormus) avaa kyllä ymmärryksen.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 07 Marras 2012, 02:21

Täsmälleen noin miten ile kirjoitti ja haluan muistuttaa sinua siitä että vaikka isä oli jo antanut suuta, oli poika vielä omissa vaatteissa. Isä käski PALVELIJOITA, riisukaa häneltä nuo saastaiset vaatteet ja pukekaa päälle parhaat vaatteet jne. Ei isä itse pukenut poikaa suuta antaessaan, siihen tarvittiin palvelijat, jotka isän huoneessa asuvat. He kykenivät pukemaan poikaa. Ja kun oli puettu, oli heti oikeutettu tulemaan isän kotiin ja kengät ja sormus oli omana kuten ile kirjoitti. Jeesus itse on tämän vertauksen kertonut ja jos sinun oppisi olisi oikea, olisi tuo vertaus erilainen. Silloin isä olisi yksin pukenut ja taluttanut pojan sisälle, ei olisi tarvittu palvelijoita. Jeesus vertauksen kautta opetti miten jumala vanhurskauttaa syntisen. Luuletko että jeesuksella tuli tuossa virhe ja hän on väärässä ja ulpu oikeassa? Tässä on nyt useampi isän huoneessa asuva palvelija yrittänyt sinulta riisua sinun omaa vaatettasi (väärää vanhurskautta), mutta kuten ile kirjoitti, hoet ei, ei ja pidät kiinni niistä vaatteista, vaikka ne isän silmissä ovat saastaiset ja kuten muistat, niillä vaatteilla ei päästy kuninkaan pojan häihin vaan heitettiin ulos pimeyteen.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Marras 2012, 07:47

Hedelmistä puu tunnetaan, sanoo Raamattu viisaasti. Jos on tilanne että ei ole kukaan ollut auttamassa synninhädässä ja ihminen uskoo syntinsä anteeksi ja hylkää ne ja aloittaa elämän Jeesuksen seurassa, se myöskin näkyy.
En ollenkaan vähättele rippiä, enkä syntien tunnustamista ja synninpäästöä, mutta en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.

Oletteko joskus ripittäytyneet, eli tunnustaneet jonkin ilmiselvän synnin?
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Marras 2012, 08:23

Ulpu kirjoitti:Hedelmistä puu tunnetaan, sanoo Raamattu viisaasti. Jos on tilanne että ei ole kukaan ollut auttamassa synninhädässä ja ihminen uskoo syntinsä anteeksi ja hylkää ne ja aloittaa elämän Jeesuksen seurassa, se myöskin näkyy.
En ollenkaan vähättele rippiä, enkä syntien tunnustamista ja synninpäästöä, mutta en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.

Jaksat kuitenkin potkia tutkainta vastaan! Kerrot vain omia mielipiteitäsi, mutta et löydä Raamatusta mielipiteellesi, ainoaakaan yksinäisyydessä virinnyttä uskoa ei löydy Raamatun kirjojen kokoelmasta. Päinvastoin apostoli Paavali kiistää sen mahdollisuuden selvin kieltolausein samalla, kun kertoo pelastuksen ja uskon sanojen olevan suussa ja sydämessä, että se on se uskon sana jota me saarnaamme.
Ulpu kirjoitti:Oletteko joskus ripittäytyneet, eli tunnustaneet jonkin ilmiselvän synnin?
Vastaan osaltani kyllä. Teen silti vastakysymyksen, miten on mielestäsi, tunnustiko katunut ristin ryöväri jonkin nimellisen synnin?

Kiirehdin silti vastaamaan, että ei hän sellaiseen ehtinyt eikä ehkä ymmärtänytkään. Hän yksinkertaisesti vain tunnusti itsensä tuomioon syylliseksi nuhdellessaan rikostoveriaan. Heti sen jälkeen hän esitti yksinkertaisen armon anomuksen vieressään ristillä riippuvalle Jeesukselle. Se olikin viimeinen kerta kun Jeesus julisti synninpäästön sanat henkilökohtaisesti jollekin. Kuolemansa ja taivaaseen astumisensa jälkeen ei Kristus ole omalla suullaan synninpäästöä julistanut, sillä ei Hän vienyt sitä valtaa mennessään taivaaseen, vaan jätti sen vallan ja tehtävän omilleen, maan päällä eläville ja vaikuttaville uskovaisilleen. Jeesus lupasi olla omiensa keskuudessa kaikki päivät maailman loppuun asti, kuten uusi Raamatun käännös sen ilmaisee. Vanhempi käännös sanoo että joka päivä, joka on sisällöltään sama ilmaisu.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja hepa » 07 Marras 2012, 09:45

Paavalikin antoi synnit anteeksi Kristuksen puolesta

2. Kor. 2:10
Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;

Room. 3:21 Mutta nyt on se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilman lakia julistettu, lain ja prophetain kautta todistettu;
22 Se Jumalan vanhurskaus, (sanon minä), joka tulee Jesuksen Kristuksen uskon kautta, kaikkein tykö ja kaikkein päälle, jotka uskovat: sillä ei ole yhtään eroitusta.
23 Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä.
24 He tulevat ilman ansiotansa vanhurskaaksi, hänen armostansa, sen lunastuksen kautta, joka on Jesuksessa Kristuksessa,
25 Jonka Jumala on armonistuimeksi asettanut, uskon kautta hänen veressänsä, osoittaaksensa sitä vanhurskautta, joka hänen edessänsä kelpaa, edelläkäyväisten syntein anteeksi antamisen kautta, 26 Joita Jumala kärsinyt on, osoittaaksensa vanhurskauttansa tällä ajalla: että hän itse vanhurskas olis ja sen vanhurskaaksi tekis, joka Jesuksen uskosta on.

Ilm. 2:29
Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo.
hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja Jani_S » 07 Marras 2012, 10:09

Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.

Otetaanpa sitten kaikki kuten on kirjoitettu: Jeesus toki sanoi, että jokainen joka tulee hänen tykönsä, saa syntinsä anteeksi. Hän on nyt kuitenkin taivaassa, ja sekin on kirjoitettu raamattuun.

Millä opilla olet päässyt käymään Jeesuksen luona taivaassa?
Jani_S
tosi ahkera

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen