Hannes69 kirjoitti:Tahtoisin vielä muistuttaa jeesuksen omia sanoja, hänen lähetyskäskyään eri evankelistojen mukaan. "menkää ja saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksiantamusta kaikille kansoille, alkaen jerusalemista. Mitä paavali teki lähetysmatkoillaan, esim ateenan areiopagilla, mitä pietarin kerrotaan tehneen korneliuksen huoneessa? Näitä esimerkkejä on raamattu täynnä. Molempien saarnat on tallennettuna raamattuun. Molemmat julistivat juuri sitä mitä jeesus oli käskenyt. Toisaalta löytyy myös esimerkkejä jotka kumoavat ulpun ajatuksen jumalan lapseksi pääsemisestä lukemisen avulla. Jos lukemalla joku olisi tullut vanhurskaaksi, olisi listalla ensimmäisenä ollut etiopian kuningattaren palvelija. Hän oli niin hurskas, että lähti pitkälle ja vaivalloiselle pyhiinvaellusmatkalle ja luki koko ajan pyhiä kirjoituksia. Jos hän olisi tuolla tullut vanhurskaaksi, olisi hänellä ollut sen seurauksena pyhä henki ja hän olisi ymmärtänyt kirjoituksia. Raamattu kertoo kuitenkin että hän tarvitsi filippuksen saarnaamaan jeesuksesta syntisten sovittajana. Jos lukemalla tulisi autuaaksi, olisi paavali varmasti kirjoittanut että usko tulee lukemisesta. Hän kuitenkin kirjoitti jotain muuta. Korinttolaisille hän kirjoitti miten meillä on virka sovinnosta saarnata ja tarkentaa vielä että sen jälkeen kun armo meidän itsemme kohdalle tapahtunut oli. Sovinnosta pystyi saarnaamaan vain sellainen joka itse omisti tuon uskon lahjan.
Ulpu kirjoitti:Uskon että Kristus löytyy Raamatusta, Jumalan sanasta, kenellä se on käsissään, ne joille ei vielä olla julistettu ovat eriarvoisessa asemassa siinä mielessä, vaikka Jumala on oikeamielinen ihmistä kohtaan tuomitessaan.
Hannes69 kirjoitti:Hyvä ulpu. Minä lupaan muuttaa kantani uskoontulemisesta välittömästi kun löydät raamatusta perustan opillesi. En pyydä mitään muuta kuin yhden vanhurskauttamiskertomuksen jossa henkilö on syntynyt jumalan lapseksi yksinäisyydessä itsekseen. Pyyntö on mielestäni hyvinkin kohtuullinen koska uskomme ja oppimme tulisi perustua raamattuun ja minä osaltani esitin jo useampia konkreettisia raamatun kertomuksia, jotka vääjäämättä todistivat käsitykseni oikeaksi. Tuo siteerauksesi kertoi täsmälleen oikein sen, mitä sen pitikin ja uskon sen. Se kertoi ettei jeesus työnnä ketään pois luotaan jos joku haluaa hänen luokseen tulla, mutta itse tavasta ja keinosta päästä hänen yhteyteensä siinä ei ollut sanaakaan.
Hannes69 kirjoitti:Ihmisen tulee kääntyä jumalan puoleen, se on tosi. Tästä seuraa suoraan kysymys, mistä jumalan löytää, miten hänen puoleensa voi kääntyä? Vanhassa testamentissa kerrotaan että jumala seisoo jumalan seurakunnassa ja on tuomari jumalien seassa. Uudessa testamentissa opetetaan kolmiyhteisestä jumalasta, joka on isä, poika ja pyhä henki. Poika itse opettaa omilleen että teissä minä tahdon asua ja teissä vaeltaa ja joka teitä kuulee se minua kuulee. Samoin hän myös antaa omilleen (ja vain omilleen) oppaaksi pyhän hengen, totuuden hengen. Kolossalaiskirjeessä kirjoitetaan miten hän, nimittäin kristus on seurakunnan pää ja seurakunta on ruumis. Eiköhän tuossa ole raamatun vastausta siihen että mistä jumala ja kristus löydetään. --- Meillä kaikilla on halu uskoa niinkuin raamattu opettaa. Siksi lupasin sinulle ulpu että muutan käsitykseni vanhurskauttamisesta heti kun osoitat raamatusta ja raamatulla edes yhdellä esimerkillä että oppisi vanhurskauttamisesta on raamatun mukainen. En ainakaan edellisestä kirjoituksestasi löytänyt sitä. Lupaus on edelleen voimassa koska tahdon uskoa raamatun mukaisesti ja jos vanhurskauttamisopillesi löytyy raamatullinen peruste, on se oikea oppi. Minä toin useampia ihan konkreettisia esimerkkejä, jotka osoittivat että ainakin minun opille löytyy raamatusta pohja. Ohitit ne totaalisesti hiljaisuudella ja edes kommentoimatta.
Ulpu kirjoitti:On ihmisiä jotka ovat päässeet synnin taakan alta yksikseen ihan ensimmäistä kertaa elämässään.
Jani_S kirjoitti:Ulpu kirjoitti:On ihmisiä jotka ovat päässeet synnin taakan alta yksikseen ihan ensimmäistä kertaa elämässään.
Näin on heidän ja heidän kanssaan samanmielisten mielestä. Tunnen tällaisia, jotka ovat heittäneet synnit mielestään ja sydämeltään, mutta joille kaiken oman vanhurskaudenkin paljastava evankeliumi ei kelpaa. Heillä kaikki synnit ovat vielä saamatta anteeksi Jeesuksen sovintoveren voimasta ja ne luetaan heille viimeisellä tuomiolla, elleivät he taivu Jumalan sanan nuhteiden alla. He ovat tehneet elämänparannuksen ja kuvittelevat kelpaavansa sillä Jumalalle, mutta eivät ole hänen lapsiaan hänen valtakunnassaan. He uskovat ja kilvoittelevat iankaikkisuutta varten aivan turhaan, mutta koska Jumala on oikeamielinen ja laupias, hän voi siunata heidän ajallista elämäänsä runsaastikin.
Ulpu kirjoitti:Sanot ihan oikeasti että jos ihminen tulee Jeesuksen tykö, pyytää syntejään anteeksi ja sanoo minä haluan kuulua sinulle, että hänen syntejään ei ole anteeksi annettu?
Me joudumme jokainen vastaamaan siitä mitä kirjoitamme.
Jani_S kirjoitti:Ulpu kirjoitti:Sanot ihan oikeasti että jos ihminen tulee Jeesuksen tykö, pyytää syntejään anteeksi ja sanoo minä haluan kuulua sinulle, että hänen syntejään ei ole anteeksi annettu?
Me joudumme jokainen vastaamaan siitä mitä kirjoitamme.
Jeesus on omiensa keskellä, seurakunnassaan. Joka tulee sinne, vaikka vain yhden Jeesuksen oman luokse kyselemään katuvana armoa kohdalleen, saa syntinsä armosta anteeksi. Ja kun Jeesuksen omat saarnaavat parannusta, saa syntinen uskoa yhdenkin hänen armolapsensa kuuluttamasta evankeliumista koko epäuskonsa anteeksi.
Älä sinä yritä pelotella, sillä armojärjestys on juuri tämä. Sen takana on koko raamattu ja koko Jumalan seurakunta, jonka kautta yksin käy tie taivaaseen.
Ulpu kirjoitti:Hedelmistä puu tunnetaan, sanoo Raamattu viisaasti. Jos on tilanne että ei ole kukaan ollut auttamassa synninhädässä ja ihminen uskoo syntinsä anteeksi ja hylkää ne ja aloittaa elämän Jeesuksen seurassa, se myöskin näkyy.
En ollenkaan vähättele rippiä, enkä syntien tunnustamista ja synninpäästöä, mutta en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.
Vastaan osaltani kyllä. Teen silti vastakysymyksen, miten on mielestäsi, tunnustiko katunut ristin ryöväri jonkin nimellisen synnin?Ulpu kirjoitti:Oletteko joskus ripittäytyneet, eli tunnustaneet jonkin ilmiselvän synnin?
Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa