Koska tulee loppu?

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Kuinka maailma loppuu?

Uskovaiset temmataan taivaaseen, muut jäävät maahan
0
Ei ääniä
Jeesus noutaa omansa ja uskottomat tuomitaan
19
95%
Jumalan valtakunta laskeutuu maan päälle
1
5%
Jeesus hallitsee Jerusalemissa uskovien kanssa ennen loppua
0
Ei ääniä
Maailman loppua ei tule Jumalan kautta koska Jumalaa ei ole.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 20

Koska tulee loppu?

ViestiKirjoittaja Nepheg » 10 Loka 2006, 23:08

Olen kuullut, että joidenkin hengellisyyksien mielestä uskovaiset temmataan taivaaseen uskottomien jäädessä edelleen elelemään maan päälle.

Jeesus sanoi, että kun hän palaa hakemaan omiaan, niin se on loppu.
Loppu on loppu, varsinkin Jumalan suusta sanottuna.
Silloin ei enää mikään ole ennallaan, vaan kaikki kutsutaan koolle aiemmin kuolleita myöten.

Anonyymi antanee jossain vaiheessa raamatunpaikkoja ja minäkin voin kirjoittaa jotain Lutherin näkökulmasta katsottuna.

Mutta nyt haluan katsoa, millaista porukkaa täällä liikkuu ja pyydän valitsemaan omaa käsitystä lähimpänä olevan vaihtoehdon.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja christian » 10 Loka 2006, 23:21

Inhimillisesti helpottava ja lohdullinen käsityshän tuo on. Ajatellen vaihtoehdoksi vihan aikaa ilman Pyhää Henkeä.

Jokatapauksessa juuri nyt, tänään on oltava valmis.

Siitä 1000-vuotisesta valtakunnasta sit erikseen vielä, että ekstraahan se on jos on tullakseen. Se ei tarkoita, että sen varaan oikeaa Uskoa rakennetaan.
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Weha » 10 Loka 2006, 23:27

Olen ymmärtämässa päivänselvänä asiana Raamatussa, että tänne ei jää enään ketään kun Jeesus tulee omansa hakemaan:

Joh.5:28. Älkää tätä ihmetelkö; sillä hetki tulee, jona kaikki ne, jotka haudoissa ovat, saavat kuulla hänen äänensä.
29. Ja pitää tuleman edes ne, jotka hyvää tehneet ovat, elämän ylösnousemiseen, mutta jotka pahaa tehneet ovat, tuomion ylösnousemiseen.

Matt.23:14. "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu".


Raamattu sanoo: -” 29. Mutta sinä päivänä, kuin Lot Sodomasta läksi, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja hukutti kaikki.
30. Niin pitää myös sinä päivänä oleman, jona Ihmisen Poika ilmoitetaan. (Luuk.17:29-30).

1.Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika..."

Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5.
Weha
 

ViestiKirjoittaja Nepheg » 12 Loka 2006, 23:26

christian kirjoitti:Siitä 1000-vuotisesta valtakunnasta sit erikseen vielä, että ekstraahan se on jos on tullakseen. Se ei tarkoita, että sen varaan oikeaa Uskoa rakennetaan.


Ei sitä tule, kun se on jo. Ne helluntailaiset ovat opettaneet sinua väärin kun keksivät kaikenlaisia teorioita, siitä yksinkertaisesta syystä kun Jumala ei ole avannut asioita heille.
Nyt elämme sitä aikaa kun perkele on sidottu Jeesuksen nimessä ja veressä, ettei syntimme vie meitä kadotukseen Kristuksen ansiosta.

Meillä on Jeesuksen antamat avaimet päästää ihminen synneistään.
Myös synninpäästön pidättäminen on mahdollista. Niinhän ne tavallisetkin avaimet toimivat, avataan tai lukitaan...

Jeesukselta kysyttiin: Missä on Jumalan valtakunta?
Tiedät varsin hyvin, että Jeesus sanoi sen olevan uskovien keskellä. Ei siis näkyvänä niin että joku voi sanoa: tulla se on tai tuollapas se on...
Kuinka siis yhtäkkiä väärät hengellisyydet sanovat, että Jumalan valtakunta on vasta tulossa, kun itse Jumalan poika sanoi sen olevan jo?

Jumalan valtakunta on näkymätön ulkopuoliselle mutta uskon silmin sen voi jo nähdä ja kokea sen (Pyhä Henki, synninpäästö, yhtäläinen raamatullinen opetus jne...).

Saattaa kuulostaa jankuttamiselta, mutta seuraavan kerran kun Jeesus tulee niin kaikki pysähtyy, kaikki on loppu ja niin elävät kuin jo kuolleetkin joutuvat tuomiolle.
Jatkoa on luvassa vain niille joille on annettu armosta valkeat puvut, mutta se on sitten jo aivan uusi maa ja se on ikuinen.

En jaksanut etsiä raamatunkohtia, mutta veljet ja sisaret varmasti korjaavat jos jotain oleellista meni väärin näissä hatarissa ajatuksissani...
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Weha » 13 Loka 2006, 23:52

Christian: Siitä 1000-vuotisesta valtakunnasta sit erikseen vielä, että ekstraahan se on jos on tullakseen. Se ei tarkoita, että sen varaan oikeaa Uskoa rakennetaan.


V: Mitä ihmeen ekstraa? Eikö Jeesuksen työ ollutkaan täydellinen? Mitääkö Jeesuksen tulla tekemään vielä paremmin jotain? Edelleen, tähän liittyen, mitä siellä tehdään?

Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Weha
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Loka 2006, 04:42

Voidaan asettaa kyseenalaiseksi käsitys, mikä on inhimillisesti ajatellen helpompi, mikä vaikeampi tie. Ainakin ihmisen järjelle on tämä Jumalan valtakunnan tie vaikeampi, jostakin kohtaa ihmisen ymmärrys tökkää ja panee vastaan. Ellei panisi, melkein kaikkihan tänne olisivat tulossa pitkänä jonona. Ihmisen järki kuitenkin kyselee: Nuoko? Vainko nuo? Eivä kai ainakaan nuo? Ei ole mahdollista, että juuri nuo, ja monia saman kaltaisia esteitä on kuin risuaitana peittämässä näkyvyyttä, ettei ulkopuolinen huomaa Jumalan yrttitarhan kauneutta.

Se ei tarkoita, ettei meillä olisi ongelmia elämässämme, on niitä, on vaikeuksia, surua ja murheita, mutta meillä on lohdutus murheisiin, apu avuttomille, Kantaja väsyneeille, lepopaikka uupuneille. Siinä on Jumalan valtakunnan ihanuus.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja christian » 14 Loka 2006, 13:41

Siis toi oppi, että kaikki on tässä ja nyt se on paaaaaaaaaaaaljon helpompi ja lohduttavampi järjellisesti ja ihmisen näkökulmasta, kuin opetus tulevan vihan ajasta ilman Pyhää Henkeä.. Se vain on, houkutin uskoa että kaikki päättyy kun tää elämä on ohi..

Mutta se siitä. Jokatapauksessa tässä ajassa ratkeaa Taivasasiat, ei myöhemmin enään. Ja vielä kerran sanon senkin, että jos tulee ("1000-vuotinen Rauhan valtakunta"), niin tulkoon puolestani, en kiellä Jumalaa antamasta sellaistakin. Vaan sen varaan ei Uskoa rakenneta, annetaan vaan toki Jumalan luoda mitä Hän itse haluaa!!
Ja btw, KUKA ON SANONUT? paitsi anonyymi, että 1000-vuotinen valtakunta tulisi TÄNNE!! maanpäälle??? Let me know...
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Weha » 14 Loka 2006, 15:00

Christian, tuo oppi vielä tulevasta tuhatvuotisesta valtakunnasta on vaarallinen sikälikin, että kun opetetaan, että siellä, siis tämän ajan jälkeenkin voisi tehdä uskonratkaisun. Raamattu ei tuollaista opeta, vaan sanoo, että vain tässä ajassa on armon aikaa, eli mahdollisuus pelastua.

Selvä Raamattu siis kieltää tuollaisen opetuksen: 1.Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika..."

Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja valvomisesta: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
Weha
 

ViestiKirjoittaja christian » 14 Loka 2006, 15:48

Jaa, en ole kyllä tuollaistakaan aiemmin kuullut.
Vaan, mitä voi enään tehdä kun Pyhä Henki on poistunut?
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Loka 2006, 15:58

Pyhä Henki poistunut?

Niin kauan, kuin uskoa on maan päällä, ei Pyhä Henki poistu maailmasta. Monien ihmisten sisimmästä se voi poistua, mutta uskovaisten keskuudessa se jatkaa työtään viimeiseen hetkeen asti. Silloin maan päällä vielä olevat uskovaiset temmataan tuulin ja pilviin Herraa vastaan ja me aina saamme Hänen kanssaan olla. (Paavalin opetusta)

Silloin poistuu myös Pyhä Henki, eikä valtakunnan evankeliumia enää saarnata. Silloin väärät hengelliset valittavat vuorilleen ja kukkuloilleen: (opettajilleen) peittäkää meitä sen tulevaisen vihalta. Armon ajan ja etsikon ajan antaa Jumala ihmiselle sitä varten, että hän kuulisi ainakin hetken ajan kutsua iankaikkisen elämän tielle.

(Luulen kirjoittaneeni christianille käsittämätöntä tekstiä, mutta en voi sille mitään)
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 20 Marras 2006, 17:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja christian » 14 Loka 2006, 16:48

Juu, samaa mieltä olen. Taitaa vaan olla joku muu joka ei käsitä, mitä minä ajan takaa.
Edelleen kysyn, kuka on sanonut, että 1000v-valtakunta tulisi tänne maanpäälle?
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Weha » 14 Loka 2006, 17:11

Lueskelin tuossa eräältä foorumilta ihmisten käsitystä tuhatvuotisesta valtakunnasta ja ne olivat monenlaisia ja ihan hirvittäviä-

Christian, sinunkin kirkossasi opetetaan siitä monella eritapaa...
Weha
 

ViestiKirjoittaja Nepheg » 14 Loka 2006, 22:41

Christian, sinun seurakuntasi opettaa (pääsääntöisesti sillä tavalla, kun teillä on niitä eri opetuksia seurakunnan sisälläkin.) että tuhatvuotinen valtakunta on vasta tulossa.

Sinun seurakunnasta ja muista karismaatikoista nousee aika ajoin tuomiopäiväpellejä, joilla on ainutlaatuista tietoa ainakin omasta mielestään ja luonnollisesti suoraan Jumalalta saatua infoa. :wink:

Erilaisia versioita on vuosikymmeniä jo tullut, kuinka maailmapolitiikka ja se ja se valtio ensin sotii siellä ja siellä.
Ei ole kauan, kuin helluntailaiset pitivät N-liittoa Gookina, joka hyökkää arabien kanssa Israeliin jne. jne.

Teillä ja Jehovilla on se yhteistä, että kovasti yritätte arvailla koska Herran päivä on tulossa.
Uskonasiat jäävät teillä molemmilla toissijaisiksi kun kiinnitätte huomiota kaikenmaailman ennustuksiin ja ennustajiin.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Nepheg » 15 Loka 2006, 00:17

Myös kielilläpuhuminen tuntuu olevan karsimaatikoilla "uskon mitta".

Paavali 1 epistola korinttilaisille: 19. Mutta seurakunnassa tahdon minä paremmin viisi sanaa puhua minun mielestäni, muita neuvoakseni, ennen kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

Suomeksi sanoen: Paavali arvosti seurakunnan opettamista. Kielillä puhuminen on siihen nähden arvotonta.
5 vastaan 10 000!

Sen verran vain, että mitään selkokieltä ei ole karismaatikoilta tullut, vaan aivan jotain mongerrusta, mikä ei mitään kieltä ole.

27. Jos joku kielillä puhuu, se puhukaan itse toisena, taikka ensinnäkin itse kolmantena, ja vuorottain, ja yksi sen selittäkään.
28. Ellei hän selittäjä ole, niin olkaan seurakunnassa ääneti ja puhukaan itsellensä ja Jumalalle.

Pakanatkin osasivat omissa uskonnollisissa hurmoksissaan puhua kielillä (siansaksalla), joten eri kielillä puhuminen ja siansaksaa puhuminen ovat aivan eri asioita.

Meni vähän aiheesta ohi, mutta sallittaneen tämä lapsus viestiketjun aloittaneelle. :wink:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Weha » 15 Loka 2006, 10:16

Minun on pakko lisätä tuohon vekkulin tekstiin seuraava huomio. Monet ihmiset lähtevät noiden ilmiöiden perään ja liittyvät esim. juuri helluntailaisuuteen. Sitten usein myös he sanovat, että meillä toimii armolahjat ja koitetaan muitakin houkutella heidän menoihinsa. Se perustuu juuri ekuneemisuuteen ja yhteiskristillisyyteen, jolloin on hyvä erikoistempuilla, hengellisesti tietämättömiä ihmisiä eksyttää. Kyllä Raamattu puhuu selkeästi noista eksyttäjistä monessakin paikassa.

Matt.24:11. "Ja monta väärää prophetaa nousevat ja viettelevät monta".

Matt.24:24. "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin".
Weha
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Marras 2006, 04:33

christian kirjoitti:Juu, samaa mieltä olen. Taitaa vaan olla joku muu joka ei käsitä, mitä minä ajan takaa.
Edelleen kysyn, kuka on sanonut, että 1000v-valtakunta tulisi tänne maanpäälle?
_________________...


Tässä siitä jotakin:
Johanneksen ilmestys 22

1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimäinen taivas ja ensimäinen maa katosi, ja ei meri silleen ole.
2 Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä.
3 Ja kuulin suuren äänen taivaasta sanovan: katso Jumalan maja ihmisten seassa, ja hän on asuva heidän kanssansa, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja itse Jumala on oleva heidän kanssansa ja heidän Jumalansa.
4 Ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, ja ei kuolemaa pidä silleen oleman, eikä itkua, eikä parkua, eikä kipua pidä silleen oleman; sillä ne entiset poismenivät.
5 Ja se, joka istuimella istui, sanoi: katso, minä uudistan kaikki. Ja sanoi minulle: kirjoita! sillä nämä sanat ovat totiset ja vahvat.
6 Ja hän sanoi minulle: Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoovalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, sen pitää kaikki nämät perimän, ja minä olen hänen Jumalansa, ja hänen pitää oleman minun poikani.
8 Mutta pelkureille ja uskottomille, ja hirmuisille, ja murhaajille, ja salavuoteisille, ja velhoille, ja epäjumalisille, ja kaikille valehtelioille pitää osa oleman siinä järvessä, joka tulesta ja tulikivestä palaa, joka on toinen kuolema.
Kommentti:
Se tuhatvuotinen valtakunta on nyt, kun saamme kenenkään estämätta ja suuremmin vainoa kohtaamatta saarnata ja uskoa Jumalan valtakunnan evankeliumia. Meillä on kuningattaret imettäjinä ja hovipalvelijat (tulkintasana, ei alkutekstin mukainen välttämättä, mutta asiayhteys pitää) holhoojina, kuten profeetan kautta on kirjoitettu.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Vl-Misu » 14 Marras 2006, 06:17

Tulella on suuri merkitys lopun aikojen tapahtumissa.

Jumala on kärsinyt aikanaan (ajanlaskumme alkuun saakka) tietämättömyyden aikoja: Kun maailmalle annettiin Vapahtaja ja myöhemmin kirjoitettu Jumalan Sana Raamatun muodossa ei ihmiskunta voi enää vetäytyä vastuustaan, koska Jumalan tahto on ollut ihmisten tiedossa.

’Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Sillä hän on säätänyt päivän,jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta,jonka hän siihen on määrännyt;ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.’(Apt 17:30-31).
Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus! :o
Se on MAHDOLLISTA tänä päivänä,kun elämme armotalouskauden aikaa... :arrow: :wink:
Mutta valitettavan monet tänä päivänä hylkäävät Jumalan kutsun, eivätkä tee parannusta... :oops:
’Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta,etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? :shock:
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen,"joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.’(Room 2:4-8).
Tähän päivään saakka voidaan täydellä syyllä sanoa, että Jumala on vetänyt ihmisiä parannukseen hyvyydellään. :wink:
Esim:Saamme nauttia Jumalan lahjoista,esimerkiksi ravinnosta,kun maa antaa vuosittain satonsa. :)

Mutta koska suuri osa ihmisistä edelleenkin kieltäytyy antamasta kunniaa Taivaan Jumalalle,niin edessä ovat ajat, jolloin Jumala ei kutsu ihmisiä hyvällä vaan paljon järeämmillä keinoilla... :?
Jumala sallii ihmiskunnalle vitsauksia,koska ihmiset eivät tee parannusta teoistaan.Ja enkelit toteuttavat nuo Jumalan sallimat vitsaukset...
’Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi, ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli,ja kolmas osa laivoista hukkui. :o :!:
Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan;niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin,kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
Ja tähden nimi oli Koiruoho.Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.’ (Ilm 8:6-11).
Kuten nähdään, niin tulella on suuri osuus näiden vitsausten toteuttamisessa.
Kirkkojen polttamiset, ja viime vuosina eri puolilla maailmaa riehuneet melko laajatkin metsäpalot ovat kevyttä harjoittelua siihen verrattuna mitä on tulossa...Soon!
Ihmiskunnan hälytys- ja pelastautumisjärjestelmät ovat voimattomia voimakkaiden luonnonmullistusten edessä,etenkin kun kyseessä on laajasti irralleen ryöstäytyneen tulen kaltainen tuhovoima.
’Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella! :? :oops:
Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen,jolla on vallassaan nämä vitsaukset;mutta he eivät tehneet parannusta,niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.’ (Ilm 16:8-9).
Mehän tiedämme hyvin että tällainen kehitys on luonnostaan parasta aikaa tapahtumassa.Ilmakehän muutosten vuoksi auringon kuumuus käy vuosi vuodelta polttavammaksi... :oops:
Raamatun kuvauksiin näistä vitsauksista liittyy myöskin huomautus että ’ihmiset eivät tehneet parannusta’. Näin tulee käymään valtaenemmistön kohdalla.Mutta jokainen meistä voi vielä omalta kohdaltaan ratkaista asian myönteisellä tavalla.Mikään ei estä sinua tekemästä parannusta juuri nyt kun se edelleen on mahdollista... :wink:

Nyt on aika miettiä tätä asiaa:Onko minun elämässäni jotain sellaista josta minun pitää tehdä parannus?
Vitsaukset kohtaavat vain heitä, joilla ei ole Karitsan sinettiä. Uudestisyntyneet uskovat joilla on Hengen todistus sisimmässään välttyvät Jumalan rangaistuksilta ja tuomioilta.Heihin ei myöskään ’toisella kuolemalla’ (= tulinen järvi) ole valtaa.
Tätäkö Christian mahtoi tarkoittaa:
Eräs Jehova kerran höpötti:’Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa,vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.’ (Ilm 20:6).Kiitos Jumalalle! :wink: :idea: KORJATKAA jos on virheitä...
Mutta minä en usko niinkuin Jehovantodistajat uskoo... :lol:
Vl-Misu
 

Re: Koska tulee loppu?

ViestiKirjoittaja 14xäiti » 20 Marras 2006, 14:04

eilen puhuja ´just sanoi ei sillä ole merkitystä .. vaikka raamattuun ois laitettu päivämäärä milloin tulee loppu.. kun joka hetki pitäää olla lähtöön valmiina.. synnit anteeksi.. itse taivaan isä vain tietää milloin se noutaa omansa pois pahasta maailmasta.. yksi kerrallaan vai ..kiakki,
14xäiti
 

Re: Koska tulee loppu?

ViestiKirjoittaja Nepheg » 20 Marras 2006, 18:54

14xäiti kirjoitti:eilen puhuja ´just sanoi ei sillä ole merkitystä .. vaikka raamattuun ois laitettu päivämäärä milloin tulee loppu.. kun joka hetki pitäää olla lähtöön valmiina.. synnit anteeksi.. itse taivaan isä vain tietää milloin se noutaa omansa pois pahasta maailmasta.. yksi kerrallaan vai ..kiakki,


Päivämäärät varmasti sotkisivat tilannetta loppujen lopuksi.
Lutherkin sanoi, että jos tiedät että maailmanloppu tulee huomenna, niin tänään sinä voit vielä istuttaa omenapuun. (en ole varma oliko juuri omenapuu, mutta tämä ajatus siinä oli.)
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja otto » 04 Maalis 2007, 22:24

turha mietti miten,milloin,missa.........pääasia että me olemme valmis muuttamaan kun kutsu tule
otto
 


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron