Ankka kirjoitti:Taavetti on sanonu´et se tykkää jos tuon esim Lutherin tekstejä tälle palstalle. Mun on kuitenki vaikea sitä tehdä. Syy: sä osaat mestarillisesti vääntää nekin ihan päälaelleen, kuten teit nytki tos opillisis.
Ankka kirjoitti:Sanon suoraan et sussa on ainesta julmaksi hoitomieheksi.
Varokaa O.M:ää ja senkaltaisia immeisiä!
Ankka kirjoitti:O.M:ltä:
>>>Kiitos mielipiteestäsi ja toivottavasti helpotti!>>>
Ei helpottanut, pahensi. Sanoin rumasti ja pyydän anteeksi, jaksatko antaa?
bonhoeffer kirjoitti:Hienoa, että netin kautta voidaan julistaa syntejä anteeksi.
bonhoeffer kirjoitti:Hienoa, että netin kautta voidaan julistaa syntejä anteeksi.
Ankka kirjoitti:Voitko suhtautua muhun O.M puhtaalta pöydältä?
Ankka kirjoitti:Sanoit Saunanaama ja Emkaki on sanonu mulle, et O.M on mukava immeinen. Uskon sen. Ihmettelenki sitä et mikstakii hänen viestiensä perusteella (ainakin minä) saa helposti sellasen kuvan et hän on hirveen tiukka ja armoton...mukava kuulla, ettei se ole totta elävässä elämässä.
Ankka kirjoitti:mua on lukuisat immeiset varotelleet O.M:stä ja Larssin palstasta.
Ankka kirjoitti:O.M; sanoit et oot kokenu joittenki kaksnelolaisten toimesta tosi huonoa kohtelua. Rinnastatko mut noihin immeisiin sentakii, koska oon ehk niitten immeisten ystävä (en oo varma, ketkä sua on uittanu)? Miusta tuntuu pahalta et sua on kohdeltu huonosti ja kohdellaan edelleenki huonosti esim kaksnelosella. Ilkeys ei oo koskaan kivaa kateltavaa.
Ankka kirjoitti:Haluan sanoa etten hyväksy sellaista et jos joku sanoo omia mielipiteitään tai kertoo kokemuksiaan, hänen sanansa pyöritellään ihan ylösalaisin ja kyseenalaistetaan hänen luotettavuutensa yms
Ankka kirjoitti:Minulle et edusta likasankoa, asia taitaa olla päinvastoin, ainakin koen niin et sä saat kohdella mua ihan miten lystää.
Ankka kirjoitti:Kerroinki äsken kaksnelosel et oon itkeny neljä kertaa palstakirjotusten takia, yhen kerran erään 'Ankan korjaajan' toimesta ja kome kertaa O.M siun kirjotusten takia. Ajattele, itkeny...virtuaalimaailman takia!
Ankka kirjoitti:tuon esim Lutherin tekstejä tälle palstalle. Mun on kuitenki vaikea sitä tehdä. Syy: sä osaat mestarillisesti vääntää nekin ihan päälaelleen, kuten teit nytki tos opillisis.
bonhoeffer kirjoitti:Hienoa, että netin kautta voidaan julistaa syntejä anteeksi.
Humilton kirjoitti:bonhoeffer kirjoitti:Hienoa, että netin kautta voidaan julistaa syntejä anteeksi.
Nimimerkki O.M kirjoittaa S24:llä syntien anteeksiannosta netissä. Kannattaa käydä lukemassa.
teejn kirjoitti:Toisinaan käy kuitenkin niin, että kun ihminen etsii ja Jumalan armo koskettaa hänen sydäntään, ihminen tulkitsee asian siten, että vaikka mitään evankeliumin julistamista ei tuossa yhteydessä Raamatun mukaan tapahdukaan, hän ajattelee sen olevan Jumalan vakuutus siitä, että hänen syntinsä on annettu anteeksi ja armo on ansaittu Kristuksen kautta. Tämän hän uskoo ja koska "usko" hänessä on syntynyt yksilöllisellä tavalla ilman toisen uskovaisen suoranaista mukanaoloa ja vaikutusta, tuo ihminen ei opastu "oikeaan" joukkoon, vaan hänestä tulee jossakin määrin irrallinen, mahdollisesti hyvin raamatullisesti ajatteleva, mutta perustukseltaan heikko ihminen.
Tähän tarvittaisiin ehkä vähän psykologiaa selittämään, mikä on usko ihmisen mielenliikkeistä katsoen, mutta saattaa olla, että kun ihminen on itsestään oikeinkin epätoivoinen, voivat pienetkin positiiviset asiat suggeroida ihmisen uskomaan suuriinkin muutoksiin. En osaa ilmaista tätä, niin kuin haluaisin, mutta ajatus on tämä. Kommentoida ei tarvitse, ellei vankkaa asiatietoa tämmöisestä ilmiöstä ole. Tarkotus ei ole näet sulkea pois raamatullista oppia ihmisen uudestisyntymisestä, vaan selittää tätä tapahtumaa ihmisen psyykessä tapahtuvista reaktioista käsin. Lisäksi olisi mukava, jos joku selvittäisi, mikä on ennalta käyvän armon ja edellä mainitun prosessin suhde.
20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
Taavetti kirjoitti:20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
Lestadiolaisessa kristillisyydessä ennakoivan armon kokemusta on kuvattu juuri tällä Isän suun annolla. Tulee hyvä mieli jo ennakolta, että kohta olen kotona, Isä tulee vastaan ansiotonta ja kaikkensa tuhlannutta lastaan, joka tuhlaajapojan ryysyissään lähestyy kotia.
Siis Jumalan hyvyys vetää ihmistä, vaikka ihminen on vielä ulkopuolella Jumalan valtakunnan. Isän hyvyyden voima vie hänet kotiportille, jonne ihminen ei omin voimin jaksaisikaan. Vasta kotona, Jumalan valtakunnassa syntiseltä lopullisesti riisutaan omat syntiset ja likaiset vaatteet ja näin riisuttu ja pesty puetaan juhlapukuun, joka puku on pyhien vanhurskaus.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa