VL-liikkeen parjaukset

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

VL-liikkeen parjaukset

ViestiKirjoittaja weha » 24 Elo 2008, 09:31

Olen lukenut pilkallisia kirjoituksia, ihan maallisessa mielessä, esim. siitä kuinka moneen osaan on lestadiolaisuus hajonnut, mutta onko nyt kysymys siitä, moneen osaan yksin Vanhoillislestadiolaisuus on hajonnut? vain onko kysymys siitä, moneenko osaan VL:istä eronneet on mennyt? Minkälaista laskumenetelmää on käytetty?

No tää nyt on tällaistä panettelua tietysti vastustajilta, mutta usein ei huomata, kuinka moneen osaan oma liike on hajonnut. Esim. luterilaisuudessa taitaa luvut tuplaantua. Tää nyt ei ollut tärkeä asia, mutta tuli vain mieleen, kuin luin jossain tälläisiä mielipiteitä.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 24 Elo 2008, 11:12

Olen yrittänyt olla käymättä paljolti suomi24:sä. Senverran sitä vilkaisin, että nimimerkki "Aadam", tai joku semmonen, aivan oikein sanoin minua tuuliviiriksi. On kuitenkin hyvä asia, että saa Jumalan valtakunnassa uskoa kaikki anteeksi, vaikka olisi kuinka eksynyt...Tämän muistan hyvin usein tulleen esiin VL-seuroissa.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 24 Elo 2008, 11:30

Sitten tohon vielä, että minusta "Elihu" tai joku muu nimimerkki esitti, että ei otettaisi Mopin palstalta tänne helposti mitään väitteitä tai kirjoituksia. Minusta tuo ajatus on syvällinen ja hyvä. Antaa heidän olla oloissaan ja me täällä. Tälläistä erinomaista visautta tääällä on esitetty. Onhan tällä palstalla ylivoimainen etu, että täällä kerrotaan ja pyritään siihen mitä Raamattu ja seurakunta opettaa. Tämän jokainen rehlinen lukija myöntää.

Lisäksi moppilaisilla on oikeus uskoa omalla tavallaan ja tällä palstalla toisin, eikä tarvitse mennä vastaanseisojien palstoille: Tämän sanoin toki itselle.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron