Kysymys alkoholittomasta kaljasta?

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Kysymys alkoholittomasta kaljasta?

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 02 Huhti 2010, 00:31

Onko teidän mielestänne sopivaa jos uskovainen juo joskus alkoholitonta kaljaa, joka on saman näköisessä tölkissä kuin keskiolut? Siis täysin 0,0% alkoholia. Sellaista myydään kaupoissa.

Luin joskus muutama vuosi sitten joltakin keskustelupalstalta, että uskovaiset eivät salli ykköskaljaa, sillä se jotenki menee "maailman hengessä". tjsp.

Mutta tämähän ei ole edes ykköskaljaa, sillä tässä ei ole alkoholia lainkaan.
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja juruulanko » 05 Huhti 2010, 12:50

en muista tarkkaa Raamatunpaikkaa, oliskoha joku Paavalin kirjeistä , jossa keskustellaan eläinten lihan syönnistä. Kirjeen kirjoittaja sanois syövänsä lihaa, eikä se häntä pahenna. Mutta sanoi kuitenkin, että jos tämä tietynlainen liha toista uskovaista pahentaisi, ei hänkään sitä söisi.

Tämä Raamatunpaikka sopii mielestäni ohjeeksi hurmu moneen pohdintaan, että onkohan tämä tai tämä hyväksi kuolemattomalle sielulleni.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

Mä...

ViestiKirjoittaja Largo » 11 Touko 2010, 23:59

Kyllä mä voisin juoda alkoholittomia juomia, mutta oluen mausta en pidä. Ei sillä että sitä olisin maistanut, mutta haistanu olen useita kertoja, ja jo ne ällöttävät pullot joissa sitä juomaa on ollut, haisee niin pahalle. (Oon ollu kaupassa töissä ja siel on välil ollu puolityhjiä pulloja...

Joskus ostan sitä isoissa pulloissa olevaa siiderijuomaakin, jossa on 0,7% alkoholia. Kotitekoinen kalja ja sima ylittää reilusti ne promillemäärät.
Largo
kiinnostunut
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Joulu 2009, 23:01


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron