Tiedoksi

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Tiedoksi

ViestiKirjoittaja O.M » 07 Kesä 2010, 12:40

Huomasin, että Suomi24:een joku tai jotkut kirjoittelevat juttuja käyttäen nimimerkkiäni. Oikaisisin asian sinne rekisteröidyllä nimimerkilläni, mutta olen unohtanut Suomi24:n salasanani enkä saa tunnustani enää auki. Väärentäjän strategia vaikuttaa olevan seuraava:

1. Hän lainailee osan kirjoituksista Areiopagista.
2. Osan kirjoituksista (tyhmät!) hän keksii itse, mutta saa ne näyttämään minun kirjoituksiltani.

Väärentäjän tarkoituksena on loata nimimerkkiäni ja saada se näyttämään tyhmältä.

Sama ongelma näyttää koskevan monia muitakin Vl-foorumille kirjoittavia tai kirjoittaneita nimimerkkejä, kuten Taavettia, Emkaa, Nuuskua ja Jani_S:ta.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 07 Kesä 2010, 13:03

Oli siel miustaki yks ketju. En vaan jaksanu lukee sitä. Toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos, ei kande välittää. Kaikki tajuu, ettei siel oo oikeet nikit asialla. Mut ei feikkaaja miun mielest ees paljoa muuttele kirjoituksia, sen nyt mitä oon niit jonku lukenu, muuttaako ees olleskaan?
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja O.M » 07 Kesä 2010, 13:21

Lueskeltuani viestiketjuja, olen huomannut seuraavanlaista toimintaa:

1. Puhdasta kopiointia Areiopagista Suomi24:een. Sitä pidän melko harmittomana.
2. Kirjoitusten irrottamista asiayhteydestään. Tämä saa joskus asian näyttämään erilaiselta kuin miltä se oikeassa asiayhteydessään näyttää.
3. Lainausten muuntelua niin, että muutamia sanoja tai taivutuksia muutetaan niin, että asiasisältö muuttuu ratkaisevasti ja perusteet kuulostavat typerille. Tämä on kaikkein kierointa muuntelua, koska siinä lukija menee usein täydellisesti retkuun (kuten sinäkin olet mennyt).
4. Keksitään kokonaan uusi juttu, jota ei ole Vl-foorumille eikä muualle kirjoitettu. Jos tyylissä pystytään jäljittelemään oikeaa kirjoittajaa, lukija voidaan saada retkuun.

Siansaparo olet mielestäni päässyt sikäli helpommalla, että kuulut vl:ten arvostelijoiden joukkoon. Sen vuoksi sinua kohtaan ei vl:ten muilla arvostelijoilla ole mitään aggressioita. Havaintojeni mukaan sinua lainataan yleensä varsin myönteisessä sävyssä, kun taas vlfoorumilaisia väärennellään lokaamistarkoituksessa.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 07 Kesä 2010, 14:22

Kiitos tarkasta analysoinnista. En voi sanoa juuta enkä jaata puolesta enkä vastaan, koska en yksinkertaisesti jaksa lukea niitä juttuja ja käydä sitten vertaan alkuperäisiin teksteihin. Ilmeisesti ne muutamat, jotka oon lukenu on ollu sit yksyhteen alkuperäisiä tekstejä. Yhden omalla nikilläni kirjoitetun luin tarkasti, enkä oikein tuntenut sitä omakseni, mutten jaksanu asiaa sen kummemmin miettiä. On mua joskus feikattu S24:lla monen mielstä tosi törkeestikki, mutta mua on lähinnä naurattanu ne jutut. En osaa loukkaantua moisesta, enkä ylipäätään siitäkään, jos joku puhuu suoranaista pahaa tai valhetta miusta; se on sen puhujan murhe, ei minun. En vaan osaa ottaa kipinää semmosesta. Siitä kylläkin haavotun herkästi, jos kohtaan suorassa kanssakäymisessä ilkeyttä, suoraa tai epäsuoraa.
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Kesä 2010, 17:37

Asian oikaiseminen on paikallaan, vaikka sillä ei paljoa voitettaisikaan. En tiedä onko minua jäljitelty sinne Taavetti vai pakkula nimimerkillä, vaiko kenties molemmilla. Moneen kuukauteen en ole vilkaissutkaan S24 foorumeihin, vielä kauemmin on siitä, kun sinne rekisteröidyllä nimimerkilläni kirjoitin. Jos jostakin syystä kommentoin rekisteröitymättä, en yritäkään jäljitellä tunnettuja nimimerkkejäni, vaan muodostan nimimerkin jostakin tekstin sanasta. Silläkään tavalla en muista tämän vuoden aikana kirjoittaneeni, joten jos siellä on tunnettuja nimimerkkejäni jäljitelty kirjautumatta, ne tekstit eivät ole minun kirjoittamiani, olkoon niissä sitten oikeaa tai väärää opetusta. Itselleen sellainen vilpistelijä suurimman vahingon tekee, vaikka on mahdollista altistaa meitäkin turhaan epäilyksen alaisiksi.

Sen verran sain tästä inspiraatiota, että taidan katsoa S24 sähköpostilaatikon, josko sitä vielä on jäljellä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron