Uskovaisten omistamat yritykset ja urheilujärjestöt

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Uskovaisten omistamat yritykset ja urheilujärjestöt

ViestiKirjoittaja Viiru » 07 Elo 2010, 14:47

Niin olisin vain kysynyt että mistä löytyy se ketju jossa on käsitelty aihetta, että mitä urheilujärjestöjä ja kilpailuja uskovaisten yritykset ovat rahoittaneet. Monet uskovaiset pelaa itsekkin kuntoilumielessä.

Taavetti, sanoit että sellainen ketju on täällä jossakin. Jos foorumissa on se ketju niin mistä se löytyy? Minä en löytänyt hakutoiminnolla.

Monet yritykset antavat rahaa erilaisiin hyväntekeväisyys tarkoituksiin. Se on ihan normaalia. Ei kait siitä keskusteleminen kuulu sopimattomiin asioihin. Ihmettelen että Taavetti ja Nuusku eivät sallineet keskustelua tästä.
Viiru
tutustunut
 
Viestit: 46
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:52

ViestiKirjoittaja lukkari » 07 Elo 2010, 15:13

Voisitko Viiru kertoa meille, miksi kyselet näitä ja miksi olisi tärkeä saada vastaus juuri meiltä? Eikö olisi Sinunkin tärkeämpää etsiä vastauksia siihen, kun jokainen kerran on tulisilmäisen tuomarin edessä, miten on silloin oma tilanteeni. Elävä usko ei ole etsimässä vastauksia kaiken maailman eri tilanteisiin, vaan elävän uskon kantaja kulkee taivasta kohti armosta iloiten Jumalan valtakunnan asukkaana.
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

ViestiKirjoittaja veli pk-seudulta » 07 Elo 2010, 15:23

Siksi näitä kysellään kun teillä on yleensä aina vastaukset tai näkemykset eri keskusteluihin.

En yhtään ymmärrä, että miksi näistä ei voisi keskustella, koska nämähän liittyvät hyvinkin paljon jokapäiväiseen uskossa kilvoitteluun. Kyllähän näistä olisi hyvä keskustella niin täällä kuin myös seuroissakin tai ottaa esille vaikkapa seurakuntapäivillä. Vai johtuuko tämä siitä, että kun tätä kerran aika paljon harrastetaan uskovaisten keskuudessa niin tähän ei haluta ottaa täällä kantaa ettei se herätä kenessäkään mitään negatiivista.

Onko sittenkin niin, että vain palstan ylläpitäjät saavat päättää mistä täällä keskustellaan ja vain he voivat avata uusia keskusteluita? Eikö tämä olekaan avoin palsta uskon asioista keskustelemiselle.
veli pk-seudulta
 

ViestiKirjoittaja veli pk-seudulta » 07 Elo 2010, 15:27

Vielä jatkoa, että nämähän ovat erittäin tärkeitä keskusteluja ja täältähän on hyvä ammentaa sitä seurakunnan oppia ja johdatusta, että miten Jumalan lapset näkevät minkäkin asian hyväksi. Eikö ole parempi kysyä avoimesti kuin että menee tekemään sellaista mistä itse ei ole täysin varma. Sitten pian myöhemmin saa kuulla tehneensä Jumalan tahdon vastaisesti. Emmekö me tahdo vain hyvää veljillemme ja sisarille kilvoituksessa kaidalla tiellä taivaan kotia kohti?
veli pk-seudulta
 

ViestiKirjoittaja Emka » 07 Elo 2010, 17:08

Ettekö te ole huomannut että tästä aiheesta ei ole tarvetta keskustella täällä. Kaksi ketjua on lukittu, haluatteko te asiasta vänkääjät että teidät postetaan foorumilta.
Pääkaupungin veli taitaa olla entinen uskovainen isä ja kuinka monta nimimerkkiä lienetkin tänne rekannut.

Ilmeisesti teistä on hauskaa tällainen kiusanteko foorumilla?

Toivottavasti keksitte tähdellisempää tekemistä, esimerkiksi voisitte kuunnella SRK:n sivujen kautta vaikka Suviseuroissa pidettyjä puheita.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Viiru » 07 Elo 2010, 20:45

Emka kirjoitti:Ettekö te ole huomannut että tästä aiheesta ei ole tarvetta keskustella täällä.

Kun kaksi palstalaista on halunnut keskustella asiasta, eikö se kerro että tarvetta on.
Emka kirjoitti: Kaksi ketjua on lukittu, haluatteko te asiasta vänkääjät että teidät postetaan foorumilta.

Pidätkö sinä Emka uhkailua siis rakkautta rakentavana ylläpitäjän menettelynä uskovaisten kesken. En voi asettua samalla kannalle.

Monia on alkanut kiinnostaa miksi ette salli kosketellakaan tätä aihetta. En itse ollut ajatellut että olisi tulenarka aihe. Mutta nyt on alkanut tuntua vähän ihmeelliseltä, ylläpitäjien ansiosta.
Emka kirjoitti: Toivottavasti keksitte tähdellisempää tekemistä, esimerkiksi voisitte kuunnella SRK:n sivujen kautta vaikka Suviseuroissa pidettyjä puheita.

Ei paha idea tuo, Emka. Muutama puhe tuli Liperissä kuunneltuakin vaikka ei kaikkia. Oletko sinä Emka jo käynyt kaikki Liperin puheet läpi?
Viiru
tutustunut
 
Viestit: 46
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:52

ViestiKirjoittaja Moinas » 08 Elo 2010, 01:07

Minun mielestäni urheilua voi sponssata hyvin mielin. Silloin sitä pitää pystyä myös seuraamaan hyvin mielin. Ja silloin siihen pitää pystyä halutessa myös osallistumaan hyvin mielin.

Jos kilpaurheilua pitää uskovaiselle sopimattomana niin mielestäni on kaksinaamaista ylipäänsä seurata koko urheilua. Sama myös esitetyn taiteen kanssa. Miten voi kuunnella, sitä myös tukea, jonkun oopperauraa jos pitää tätä sopimattomana toimintana?

Edit. Sama asia kun kannustaisi ihmisiä juomaan viina vaikka itse pitäisi alkoholia syntinä.
"Miks äidin neuvoja me emme totelleet? On kuolo siitä seuraus ja äidin kyyneleet."
Moinas
tutustunut
 
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Helmi 2009, 21:13

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Elo 2010, 04:14

veli pk-seudulta kirjoitti:Vielä jatkoa, että nämähän ovat erittäin tärkeitä keskusteluja ja täältähän on hyvä ammentaa sitä seurakunnan oppia ja johdatusta, että miten Jumalan lapset näkevät minkäkin asian hyväksi. Eikö ole parempi kysyä avoimesti kuin että menee tekemään sellaista mistä itse ei ole täysin varma. Sitten pian myöhemmin saa kuulla tehneensä Jumalan tahdon vastaisesti. Emmekö me tahdo vain hyvää veljillemme ja sisarille kilvoituksessa kaidalla tiellä taivaan kotia kohti?

Seurakunnan opetusta sopii kysyä seurakunnasta, ei suinkaan täältä, sillä ei tämä ole mikään seurakunta. Vaikka haluamme ja pyrimme seuraamaan ja noudattamaan opetusta, jonka Henki seurakunnille sanoo, mahdoton meidän on edes tietää eri paikkakuntien tilanteita ja perusteluita. Jos oman seurakuntasi mielipiteet ovat jollekin ongelma, sopii kysyä yhteisen seurakunnan kantaa keskusjärjestömme kautta.
Muuten pk seudun velin, muta erityisesti Moinaksen mielipide ja perustelu vaikuttaa rankemmalta ja tiukemmalta, kuin aikanaan eräiden tosi tiukoiksi mainittujen uskon veljiemme, joista eräitä on naapuripalstoilla kovinkin rankasti arvosteltu.

Esimerkkejä en tähän nyt kerro, vaikka niitäkin on tiedossani. Nämä kyselyt tuovat mieleeni Jeesuksen todistuksen aikansa hengellisistä, että he ovat kuin kaduilla leikkivät lapset. He huutavat toisilleen, että itkuvirsien aikana ette itkeneet ja riemun aikana ette riemuinneet. Sen tarkemmin en nyt sitä kohtaa voi etsiä, jos joku haluaa ja onnistuu, etsiköön tähän jatkoksi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja weha » 08 Elo 2010, 10:00

Asiaa voi tietysti kysyä asianomaisilta, niinkuin on kerrottu. Varmasti siihen on pätevät vastaukset, jos on uskovaisista kyse. Minua ei henkilökohtaisesti asia kiinnosta.

On paljon kysyjiä, jonka tarkotusperä ei ole vilpitön ja silloin kysymykset ei lopu koskaan, eikä missään asiossa. On paljon riidanhalusia ja turhanpuhujia, mistä Raamattukin puhuu.

Matt.5:11. Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
12. Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat.
13. Te olette maan suola: jos siis suola tulee mauttomaksi, millä sitte suolataan? ei se enään kelpaa mihinkään, vaan heitettää pois ja ihmisiltä tallattaa.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Moinas » 08 Elo 2010, 11:57

Taavetti kirjoitti:
Muuten pk seudun velin, muta erityisesti Moinaksen mielipide ja perustelu vaikuttaa rankemmalta ja tiukemmalta, kuin aikanaan eräiden tosi tiukoiksi mainittujen uskon veljiemme, joista eräitä on naapuripalstoilla kovinkin rankasti arvosteltu.

Mitä rankkaa tuossa on? Katsomalla urheilua on osana tukemassa urheilun olemassaoloa. Jos fanittaa esim. Oulun kärppiä, ostaa fanituotteita ja kuuntelee vaikka matsit radiosta niin silloinhan tukee kyseistä urheilumuotoa. Ja jos pitää urheilua uskovaiselle sopimattomana niin eikö se silloin ole sopimatonta kenelle tahansa? Miten kenenkään väärin tekemistä voi tukea ja vielä hurrata mukana? Itse en suhtaudu näin urheiluun, ihmettelen vain sitä miten joku voi seurata kilpaurheilua ja kieltää silti itseltään siihen osallistumisen? Eikö sitä fanittaessaan jo sydämessään siihen osallistukin?
"Miks äidin neuvoja me emme totelleet? On kuolo siitä seuraus ja äidin kyyneleet."
Moinas
tutustunut
 
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Helmi 2009, 21:13

ViestiKirjoittaja weha » 08 Elo 2010, 12:10

En ole itse kaivannut enää peleihin, kun olen uskomassa. En varmasti ole kaivannut sinne. Tietysti myös lippujen hinta laittaa stopin. Siellä on hirveä kielenkäyttö ja alkoholilla läträäminen ei ole vierasta siellä. Ihan tosi, mutta varmasti olen syntinen, että sitä en tarkoita.

Saatan toki radiosta kuunnella jotakin matsia ja ehkä katsoakkin epäuskoisen luona tms. paikassa, vaikka en niihin hakeudu, kun ei niin kiinnosta nuo asiat.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Elo 2010, 21:20

Aiheesta keskusteltiin Reisjärven loppiaispäivillä 1960 -luvun puolivälissä, silloin todettiin, että on suuri ero lähteä tämän maaliman huvipaikkoihin ja saastaisille markkinoille esimerkiksi urheilukilpailupaikoille tai istua kotona vaikka urheiluselostusta radiosta kuunnellen. Toki nähtiin, ettei urheilun seuraaminen kotonakaan ole oikea este seuroihin lähdölle. Jumalan sanan kuuleminen sielun ravinnoksi on urheilua tärkeämpää.

Jos tärkeysjärjestys on toinen, silloin sopii huolestua. Moinaksen huolestumisessa havaitsen kuitenkin samoja merkkejä, kuin silloin aikanaan tiukemman kannan vaatijoilla. Kunhan todellinen huolesi aihe ei sittenkin ole päinvastainen, kuin annat sanoillasi ymmärtää.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Viiru » 08 Elo 2010, 22:11

Moinas kirjoitti:Minun mielestäni urheilua voi sponssata hyvin mielin.

En kiistä kaikkia näkökohtia joita kirjoitit. Mutta minulla on sellainen hytinä että huippu-urheilun sijaan uskovaiset yrittäjät mieluiten antais tukea hyviä elämäntapoja ja kansanterveyttä edistävälle kuntoilulle ja lasten ja nuorten liikunnalle. Olen pannut merkille että esimerkiksi eräs keskusliike tekee näin.

Huippu-urheilussa on sen epäterveitten piirteiden takia uskovaiselle omat vaaransa. Yksistään jo se että monet muodot siellä palvelee yksityisten ihmisten ihmiskunniaa. Sille alttarille saatetaan uhrata kuolematon sielu. Oman kunnian tavoittelu voi johtaa vilppiin. On luvattomia aineita ja muuta kieroa. Lisäksi, huippu-urheilua seuraavan uskovaisen "harrastus" saattaa väristyä "palvontaan" saakka.
Viiru
tutustunut
 
Viestit: 46
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:52

ViestiKirjoittaja Moinas » 08 Elo 2010, 23:37

Taavetti kirjoitti:Aiheesta keskusteltiin Reisjärven loppiaispäivillä 1960 -luvun puolivälissä, silloin todettiin, että on suuri ero lähteä tämän maaliman huvipaikkoihin ja saastaisille markkinoille esimerkiksi urheilukilpailupaikoille tai istua kotona vaikka urheiluselostusta radiosta kuunnellen. Toki nähtiin, ettei urheilun seuraaminen kotonakaan ole oikea este seuroihin lähdölle. Jumalan sanan kuuleminen sielun ravinnoksi on urheilua tärkeämpää.

Jos tärkeysjärjestys on toinen, silloin sopii huolestua. Moinaksen huolestumisessa havaitsen kuitenkin samoja merkkejä, kuin silloin aikanaan tiukemman kannan vaatijoilla. Kunhan todellinen huolesi aihe ei sittenkin ole päinvastainen, kuin annat sanoillasi ymmärtää.

Ei minulla ole mitään huolena aiheita asian suhteen. Ihmettelen vain moraalikäsitystä joka sallii jonkin asian tukemisen ja ihailun, muttei sen asian toteuttamista. En tunnusta, että minulla olisi mitään epämääräisiä tarkoitusperiä enkä edes tiedä mitä ja miksi "tiukan kannan" vaatijat ovat joskus vaatineet.

Sen tiedän, että asiasta on joskus keskusteltu ja siitä on tuolloin tultu tuohon johtopäätökseen. Johtopäätöksen perustelut eivät vain nyt ole aunneet minulle.
"Miks äidin neuvoja me emme totelleet? On kuolo siitä seuraus ja äidin kyyneleet."
Moinas
tutustunut
 
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Helmi 2009, 21:13

ViestiKirjoittaja juruulanko » 09 Elo 2010, 09:31

Moinas kirjoitti:Minun mielestäni urheilua voi sponssata hyvin mielin. Silloin sitä pitää pystyä myös seuraamaan hyvin mielin. Ja silloin siihen pitää pystyä halutessa myös osallistumaan hyvin mielin.

Jos kilpaurheilua pitää uskovaiselle sopimattomana niin mielestäni on kaksinaamaista ylipäänsä seurata koko urheilua. Sama myös esitetyn taiteen kanssa. Miten voi kuunnella, sitä myös tukea, jonkun oopperauraa jos pitää tätä sopimattomana toimintana?


Vaikka epäilenkin, että kysymys laitettiin liikenteeseen muun seikan vuoksi kun aidon tiedonhalun, vastaan kuitenkin. Itse esim kuuntelen klassista, mutta en mene konserttiin. Musiikki on lahja meille ja asiallisen musiikin harrastaminen on hyvä asia. Jopa musiikin levyttäminen ja levyjen ostaminen on hyvä asia. Sen sijaan konserttiesiintymisiin liittyy henkilöpalvonnan riski, joten sellainen ei tunnu mukavalta.

Urheilu on hieman vaikeampi. Itse kuuntelen satunnaisesti urheilua radioista ja myönnän pointin, että kun kuuntelee selostusta, on tavallaan hieman kilpaurheilun tukemista. Olen kuullut useissa keskusteluissa ja seurakuntapäivillä, että kilpaurheilun harrastamisen vaarat liittyvät ainakin siihen, että kilpailuihin osallistuminen tai treenaaminen menee usein päällekäin seurojen kanssa (sunnuntai on tyypillinen kisapäivä) mutta myös siihen, että jos sattuu menestymään, myös henkilöpalvonnan riski on olemassa. Menestys voi myös mennä päähän, kuten olemme huomanneet. On siis useita syitä, joiden perusteella seurakunta on ajatellut kilpaurheilun harrastamisen olevan uskonelämälle haitallista. Sen sijana kilpaurheilun seuraamisesta esim. radiosta tai lehdestä ei ole niinkään varotettu seurakuntapäivillä tms, ellei seuraaminen mene seuramenojen edelle. Joidenkin ihmisten kuitenkin pitää olla tarkkana, ettei kilpaurheilun seuraaminenkaan nousisi liian tärkeälle sijalle ihmisen elämässä.

kuulkaat, mitä Henki seurakunnalle sanoo

Itse perustelen omaa pienimuotoista urheilun seuraamista myös sillä, että minun radionkuuntelulla ole käytännössä merkitystä siihen, harrastaako joku kilpaurheilua tai ei.

Toisekseen se, että elämä käy kovin raskaaksi jos joutuu miettimään koko ajan, että onkohan tämä tai tämä jonkin epäsopivan toiminnan suoraa tai epäsuoraa tukemista. Esimerkkeinä tällaisista pohdinnoista: voiko ostaa maitoa kaupasta, jossa myydään keskiolutta? Tai karkinsyönti, siinähän tavallan tuhoaa terveyttään, varsinkin jos on ylipainoa. Luotan, että omatunto kertoo silloin jos on väärässä paikassa. Myös neuvo: sellainen tekeminen, mitä et uskovaisen vanhemman läsnäollessa voisi tehdä, ei ole hyväksi uskollesi., on älyttömän hyvä.

Moinas kirjoitti:Edit. Sama asia kun kannustaisi ihmisiä juomaan viina vaikka itse pitäisi alkoholia syntinä.


Vertaus on huono. Jos luen lehdestä uutisen, että joku ajaa kännissä ojaan, en todellakaan ole häntä siihen kehottanut siihen. Tai jos kuuntelen saman radiosta. Itselläni oman tunnon raja kulkee tuossa asiassa siinä, että ainakin pääsylipun ostaminen johonkin tapahtumaan on selvästikin toiminnan tukemista. Siksi en osta pääsylippua.

edit:typoja
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja metsätähti » 09 Elo 2010, 21:00

Voin kyllä yhtyä juruulankon rauhalliseen ja jäsenneltyyn tekstiin hyvillä mielin. Aika lailla noin mie sen näkisin. :D

Sen verran sitten tuonne Viirun ja Emkan sananvaihtoon ylempänä, että vaikka näistä aiheista ehkä on käyty vääntöä aiemmin ja tietenkään sitä ei aina tiiä, kuka tahtoo vain vängätä ja kuka keskustella, niin tällaisena tuoreena lampaana nämäkin asiat ovat uusia, ja silloin tuntuu ihan hyvältä seurata asiasta käytävää asiallista keskustelua. Asiattomuudet varmasti karsitaan nopeasti pois, mutta tällä kertaa tälle keskustelulle taisi olla tarvetta. Ainakin ite sain tästä jotain selvennystä. Olen mie "viisaitten" opetuksia lukenut ja seuroissa kuullut, mutta joskus ne asiat menevät ymmärrykseen parhaiten tällä tavoin omin sanoin ja omalta kohdalta esitettynä, niin kuin juruulanko tuossa yllä tekee. Eli olipa aloituksen syy mikä tahansa, niin minulle siitä oli hyötyä. :D Siksipä toivoisin, ettei kovin äkkiä oltaisi vanhojakaan aiheita hiljentämässä, jos uudelle kyselylle tulee tarvetta. Ymmärrän toki sen, että pitkään foorumilla olleita voi puuduttaa samojen asioiden selittäminen, mutta... no, eipä muuta kuin kiitos tämänkertaisesta, taas avautui lisää. :D
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja weha » 10 Elo 2010, 08:25

On kehotettu monen uskovaisen kautta mennä kysymään asianomaisilta, koska emme tiedä heidän tilannettaan...kuin seinille kerrottu...
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

Re: Uskovaisten omistamat yritykset ja urheilujärjestöt

ViestiKirjoittaja Taavetti » 10 Elo 2010, 08:40

Viiru kirjoitti:Niin olisin vain kysynyt että mistä löytyy se ketju jossa on käsitelty aihetta, että mitä urheilujärjestöjä ja kilpailuja uskovaisten yritykset ovat rahoittaneet. Monet uskovaiset pelaa itsekkin kuntoilumielessä.

Taavetti, sanoit että sellainen ketju on täällä jossakin. Jos foorumissa on se ketju niin mistä se löytyy? Minä en löytänyt hakutoiminnolla.

Monet yritykset antavat rahaa erilaisiin hyväntekeväisyys tarkoituksiin. Se on ihan normaalia. Ei kait siitä keskusteleminen kuulu sopimattomiin asioihin. Ihmettelen että Taavetti ja Nuusku eivät sallineet keskustelua tästä.

En muista kertoneeni, että foorumiltamme kyseinen ketju löytyisi. En myöskään muista, että täällä olisi joskus sellainen ketju ollutkaan. Meillä kun ei ole tapana sellaisia ketjuja rakennella, niin miten sellainen voisi tänne syntyäkään? No toki joidenkin muiden rakentamana, mutta en tästä aiheesta sellaisena luettelona muista kenenkään edes yrittäneen laatia. Mahdollisesti sellaisia luetteloita voisi löytyä muualta?

Muuta keskustelua ja keskustelun yritystä tännekin on silloin tällöin ilmaantunut. Jos ja kun ne alkavat lähestyä kiistelyn tasoa, on niitä keskeytelty, etteivät tyystin riitelyksi pääse. Siinä on syy myös viimeiseen, hitaan yhteyden takaa tekemälleni ketjun lukitsemiselle, kun siihen oli nuusku vastannut niin tyhjentävästi, etten katsonut lisäyksiä tarvittavan.

Sunnuntain iltana kirjoitin niin hitaan ja epävarman yhteyden takaa, että editorin avaamista halutessani menikin ketju lukkoon. Niin tapahtui, kun en kunnolla nähnyt, missä kursori sykkii. Kesti muutaman minuutin, että sain ketjun uudelleen näkymään avatakseni lukituksen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Uskovaisten omistamat yritykset ja urheilujärjestöt

ViestiKirjoittaja Viiru » 10 Elo 2010, 10:22

Sinulla on Taavetti hyvä muisti.
Taavetti kirjoitti: En muista kertoneeni, että foorumiltamme kyseinen ketju löytyisi. En myöskään muista, että täällä olisi joskus sellainen ketju ollutkaan.


Olet Taavetti oikeassa, koska se oli varsinaisesti Lukkari joka kertoi että aihetta on käsitelty aikaisemmin täällä. Sinä kuittasit hänen tietonsa ja kehotit käyttämään haku toimiintoa. Tässä aikaisempi keskustelu:

Lukkari kirjoitti:
Näistä asioista on keskusteltu yltäkyllin aikaisemmin tällä foorumilla. Voisit opetella käyttämään ylhäällä olevaa hakutoimintoa. Lukitsen ketju, jos joku mode on eri mieltä niin voipi avata.


Taavetti kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä kaikesta!


Taavetti kirjoitti:En halua tästä uutta väittelyn aihetta tänne ja siksi laitan lukon keskustelulle heti alkuunsa. Neuvon tässäkin haku toiminnon käyttämiseen.


Viiru kirjoitti:
Lukkari kirjoitti ettei siihen vastata nyt koska se on käsitelty aikaisemmin. En löytänyt kys. ketjua. Voisitko sinä Lukkari tai joku muu linkittää keskustelun jossa tämä on jo käsitelty.


Ei kait tässä ole kukaan kiistaa rakennellut tänne eikä ole kiistellyt mistään.

Muutama tuttu on innostunut suunnistuksesta ja itsekkin olen ollut mukana. Kuntoilua ei ole pidetty vääränä. Joku joka muistaa eri tavalla, voisi laittaa kommentin.

Loppu kaneettina että jos Lukkari sinä voisit neuvoa miten haku toimiinnosta löytyy tämä aihe. Jos sitä ei ole keskustelua täällä niin ei se mitään. Sattuuhan sitä että saattaa muistaa väärin. Haku toimiinnon käyttö taito olisi varmasti hyvä.
Viiru
tutustunut
 
Viestit: 46
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:52

ViestiKirjoittaja lukkari » 10 Elo 2010, 11:14

Hohhoijaa...... Vastaa sinä puolestaan siihen miksi täällä(kin) tarvitsisi käsitellä tuota asia? Mitä se hyödyttää? Haluat siis osoittaa kuinka ristiriitaistaista vl-usko on? Ja pyrkinet tuomaan OMAA näkemystäsi ja omaa totuuttasi meille opittavaksi eikös vain? Näitä vl-kristillisyyden "korjausfoorumeita" on jo aivan tarpeeksi, sinäkin lienet useassa mukana? Joten toivomus olisi, että jättäisit tämän foorumin rauhaan.

EDIT:

Kun silmäilin sitä viestiä, mistä mistä nyt on kysymys, niin tuo urheilun sponssausjuttu oli vain eräs osa sitä viestiä, muita asiota oli mm. teatteri, konsertit ja kirkkokuoro noilla hakusanoilla ainakin pitäisi löytyä.
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

Seuraava

Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa