Kirkossa kuultua

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Kirkossa kuultua

ViestiKirjoittaja weha » 29 Joulu 2010, 09:58

Olin ehtoollisjumalan palveluksessa. Siellä oli kolme kirkon pappia ja taisia olla lisäksi kaksi uskovaista pappia, siis niitä, jotka uskovat ja opettavat, niinkuin me opetamme. Jokatapauksessa, uskovainen puhuja kertoi Pyhän Hengen virasta, aivan oikein ja kaalliisti, että painoin sen sydämeeni. Pyhän Hengen pilkkaa ei saa anteeksi. Puhuja kertoi siitä, kuinka Jeesus jätti omille opetuslapsilleen tänne maanpäälle Pyhän Hengen viran ja hän sen Raamatunkohdin perusteli tosi hyvin.
Mm. seuraavilla kohdilla:

Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


Ei ole muuta tietä vanhurskauttamiseen. Roomalaiskirjeessä kerrotaan Jumalan vanhurskauden ilmestyvän uskosta uskoon..Raamatussa puhutaan myös Pyhän Hengen virasta, jonka kautta Henki annetaan.

Weha: Ei kirkon papit näin terveesti ja oikein opeta.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 29 Joulu 2010, 13:28

Laitan alustukseeni muutaman puuttuvan Raamatun kohdan.

Esim. 2.kor.3:8. "Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
9. Sillä, jos viralla, joka kadotuksesta saarnaa, kirkkaus oli, paljoa enemmin sillä viralla, joka vanhurskaudesta saarnaa, on ylönpalttinen kirkkaus"

Room.1:17. "Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta."

2.Kor.5:19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa".

Mistä tietää sitten papin uskon? Yksi tärkeä tuntomerkki on, miten pappi opettaa ja uskoo. Raamattu kehoittaa seuraamaan uskovaisia paimenia ja tarkkaamaan heidän opetuksia.

Näin myös on apostolien tekojen toisessa luvussa, ensin parannus ja kääntymys ja sitten kaste. Tunnustuskirjamme opettaa tässä oikein:

"Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7).

Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:

1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.

...Ja kuitenkin Paavali oli kastanut samaisessa korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron