Otteita Päivämiehessä 12.10.2011

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Re: Evankeliumi

ViestiKirjoittaja Jani_S » 18 Loka 2011, 10:51

Brita Kajsa kirjoitti:Tarvitsenko minä lainsaarnaa, minä, joka tunnen syntini ja tiedän turmelukseni.

No tarvitsetko?
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Lainsaarnaa

ViestiKirjoittaja Brita Kajsa » 18 Loka 2011, 12:20

Laki on hyvä, se näyttää mulle millainen olen ja mitä tarvitsen.

Mutta evankeliumia minä tarvitsen elääkseni!

BK :o
"And Jesus, moved with compassion, put out His hand and touched him, and said to him, "I am willing: be cleansed."

Mark 2:41(New King James Version)
Brita Kajsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Elo 2011, 16:35

Re: Lainsaarnaa

ViestiKirjoittaja Jani_S » 19 Loka 2011, 19:23

Brita Kajsa kirjoitti:Laki on hyvä, se näyttää mulle millainen olen ja mitä tarvitsen.

Mutta evankeliumia minä tarvitsen elääkseni!

Ja lakia kuollaksesi, vai mihin?
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Mihin lakia tarvitaan

ViestiKirjoittaja Brita Kajsa » 20 Loka 2011, 09:03

Laki yksinkertaisesti osoittaa minulle, että olen täysin mahdonton ja kelpaamaton Jumalalle. En pysty sitä täyttämään.

Laki ajaa minut Kristuksen luo, joka sovitti syntini. Siinä mielessä se kyllä on kuolemakseni. Je Evankeliumi on sitten elämäksi: laki on täytetty ja saan omistaa armosta anteeksiantamuksen. Kristus Jeesus täytti lain. Minunkin puolestani. Uskominen tähän, sekään ei ole lain teko, se annetaan synnintuntoiselle Pyhän Hengen kautta, on kirjoitusten mukaan se, joka luetaan minulle Jumalan edessä vanhurskaudeksi.

Laki on siis tarpeellinen. Kasvattaja Kristukseen.

Tosin, uskovainen tietää hyvinkin, että ne lain kirjoitukset ovat heidän sydämissään. Ja sekös se harmittaa, että ei arkielämässä osaa niitä täyttää. Aina on jotain, mikä jää tekemättä ja on sellaista, minkä tekee pahaa sisuaan väärin. Kuolemaksi laki on todellakin. Evankeliumi on elämäksi.

BK
"And Jesus, moved with compassion, put out His hand and touched him, and said to him, "I am willing: be cleansed."

Mark 2:41(New King James Version)
Brita Kajsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Elo 2011, 16:35

Re: Mihin lakia tarvitaan

ViestiKirjoittaja hepa » 20 Loka 2011, 09:30

Brita Kajsa kirjoitti:Laki yksinkertaisesti osoittaa minulle, että olen täysin mahdonton ja kelpaamaton Jumalalle. En pysty sitä täyttämään.

Laki ajaa minut Kristuksen luo, joka sovitti syntini. Siinä mielessä se kyllä on kuolemakseni. Je Evankeliumi on sitten elämäksi: laki on täytetty ja saan omistaa armosta anteeksiantamuksen. Kristus Jeesus täytti lain. Minunkin puolestani. Uskominen tähän, sekään ei ole lain teko, se annetaan synnintuntoiselle Pyhän Hengen kautta, on kirjoitusten mukaan se, joka luetaan minulle Jumalan edessä vanhurskaudeksi.

Laki on siis tarpeellinen. Kasvattaja Kristukseen.


Eikö se olekaan näin?:

Gal. 3:25 Mutta sitte kuin usko tuli, niin emme enempi ole sen opettajan alla.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

Hepalle

ViestiKirjoittaja Brita Kajsa » 20 Loka 2011, 09:55

Näin se juuri on.

Kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi.

BK
"And Jesus, moved with compassion, put out His hand and touched him, and said to him, "I am willing: be cleansed."

Mark 2:41(New King James Version)
Brita Kajsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Elo 2011, 16:35

Edellinen

Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron