Seurakuntavaalit

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Seurakuntavaalit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 25 Loka 2014, 16:01

Tervehdys.
Ei ainakaan täällä Leppävaarassa löydy kovin vanhakantaisia ehdokkaita seurakunnan luottamustehtäviin. Homojen vihkimistä vastustaa kyllä useampi, mutta naispappeuteen suhtautuu kielteisesti vain yksi ehdokas, nuori nainen nimeltä Kirsi Nummi.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

Re: Seurakuntavaalit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 25 Loka 2014, 17:10

Pääkaupunkiseudulla ei ikävä kyllä voi tuntea ihmisiä, kun kuulutaan eri rauhanyhdistyksiinkin. Yhdellä seurakuntavaaliehdokkaalla on ainakin nimestä päätellen ehkä kristillisyytemme tausta, mutta hänellä on lievästi myönteinen, siis penseä kanta naispappeuteen. En minä sellaista äänestä.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

Re: Seurakuntavaalit

ViestiKirjoittaja Taavetti » 25 Loka 2014, 17:54

Aaro_K kirjoitti:Pääkaupunkiseudulla ei ikävä kyllä voi tuntea ihmisiä, kun kuulutaan eri rauhanyhdistyksiinkin. Yhdellä seurakuntavaaliehdokkaalla on ainakin nimestä päätellen ehkä kristillisyytemme tausta, mutta hänellä on lievästi myönteinen, siis penseä kanta naispappeuteen. En minä sellaista äänestä.

Varmaan sieltä löytyy joku joka tietää, varmaan useitakin. Sieltä kannattaa kysellä, en tiedä onko foorumimme käyttäjissä asiaa tuntevia. Jos on, varmaan he pian vastaavat kysymykseesi, onhan tässä vielä aikaa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Seurakuntavaalit

ViestiKirjoittaja kesis » 27 Loka 2014, 08:31

mä kyllä tiedän nimeltä pksedulta eskä vantaalta että helsingistä esim. ite käyn helsingin ryllä (joskus vantaanki) mut vantaal asun ja alueelta löytyy 1 uskovsi ainen ehdout mut jos ei tiedä ni suosittelen katselemaan jouutervehdyksestä
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seurakuntavaalit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 27 Loka 2014, 16:56

Kävin äänestämässä. Ennakkoäänestystä toimitti nainen, jolla oli papin panta kaulassa ja käsivarressa tatuoinnit.
Siskoni tunsi kyllä rauhanyhdistykseläiseksi yhden ehdokkaan, mutta en äänestänyt häntä vaan sitä ainoaa, joka sanoo selkeän ein naispappeudelle. Seurakuntaneuvosto ja valtuusto eivät päätä minun autuuden tietäni, vaan paljosta muusta, mahdollisesti myös tulevista papeista ja piispoista.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa