allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Kannatatko aloitetta?

Olen jo aiemmin allekirjoittanut
5
45%
En ole aikaisemmin kuullut ko. kansalaisaloitteesta JA
0
Ei ääniä
...en aio allekirjoittaa
2
18%
...aion allekirjoittaa
2
18%
En kannata
0
Ei ääniä
Olen kerännyt aloitteeseen nimiä
0
Ei ääniä
Aion kerätä aloitteeseen nimiä/ kertoa asiasta eteenpäin
2
18%
 
Ääniä yhteensä : 11

allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja Reetta » 12 Marras 2014, 23:44

Hei, oletko kuullut että tällä hetkellä kerätään nimiä kansalaisaloitteeseen, jonka tarkoitus on taata terveydenhuollon henkilökunnalle mahdollisuus kieltäytyä suorittamasta raskaudenkeskeutyksiä uskonnollisen tai eettisen vakaumuksen perusteella? Jos, et niin olen iloinen, että nyt tiedät. Pyydän että luet loppuun asti. Itse suhtaudun yleensä hyvin välttelevästi kaikkiin kansalaisaloitteisiin ja adresseihin yms. nimien keräämiseen, mutta tämä on tärkeää.

Mitä?
Aloitteen tavoite on, että niiden kätilöiden, sairaanhoitajien ja gynekologien, jotka ajattelevat abortin elämän lopettamisena ja eettisesti vääränä, ei tarvitsisi suorittaa raskaudenkeskeytyksiä ellei naisen henki ole vaarassa. Tämä kyseinen aloite ei ota kantaa abortin oikeellisuuteen vaan haluaa ainoastaan taata henkilökunnalle omantunnon vapauden. Kannattaa voi, oli siis abortista mitä mieltä tahansa.

Milloin?
Kansalaisaloitteella on puoli vuotta aikaa kerätä 50 000 nimeä. Tämä aloite tarvitsee vielä lähes 10 000 nimeä, mutta se ei suinkaan ole mahdonta. Jo nyt on ollut ihan huimaa loppukiriä nähtävissä viime päivinä ja toivottavasti vauhti vain kiihtyy. Aikaa tosin on enää 11 päivää. Keräys loppuu siis 23.11, joten aikaa ei ole paljon.

Missä?
Allekirjoittaa voit netissä: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/860
Tarvitset nettipankkitunnukset tuota varten. Vaihtoehtoisesti voit tulostaa paperiversion ja postittaa sen (Sari Tanus PL 162, 33101 Tampere). Tai ehkä huomaat paikkakunnallasi jossain kadunkulmassa nimien kerääjiä, sielläkin voit lomakkeen täyttää.
Lisätietoa aloitteesta: http://www.omantunnonvapaus.fi/

Mitä voit tehdä?
Allekirjoita kansalaisaloite
Rukoile asian puolesta, sillä vaikka aikaa on vähän ja nimiä kerättävänä vielä monta, niin suurelle Jumalallemme mikään ei ole mahdotonta.
Kerro aloitteesta eteenpäin. Tutuillesi, sukulaisille, työkavereille, seurakunnalle, harrastusporukalle... Voit myös lähteä keräämään nimiä tulostettujen lomakkeiden kanssa ja postittaa ne sitten. Jos jokainen löytäisi edes yhden uuden allekirjoittajan tarkoittaisi se jo tuplamäärää!

-kiitos ja kumarrus-
Reetta
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Marras 2014, 23:05

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja O.M » 14 Marras 2014, 23:39

Tärkeä asia. Olen allekirjoittanut jo aiemmin.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja Ilpo » 16 Marras 2014, 14:24

Aloitteen uskottavuutta lisää, että siellä täytyy tunnistautua pankkitunnuksilla. Hyvä niin.
Ilpo
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja Humilton » 16 Marras 2014, 23:51

Helsingin Rautatieaseman edustalla Rautatietorin puolella kaksi naista huikkasi minulle jotain ja luulin sitä gallupiksi. Olikin tämä adressin allekirjoitus. Sanoin heille, että muistini mukaan olen jo allekirjoittanut sen sähköisesti. Naiset kiittelivät minua kovasti.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja hepa » 18 Marras 2014, 09:13

Aloite on saanut kannatusilmoituksia yhteensä 51 820 kappaletta kun katsoin tilanteen.
Ilmeisesti menee eduskunnan käsiteltäväksi.

Luitteko jonkun kätilön kertomusta abortista jossa oli osallisena.
Järkyttävää.
Elävä vauva otetaan kohdusta ja odotetaan että kuolee kun ei ilmeisesti pysty hengittämään kunnolla omilla keuhkoillaan.

Jes. 57:4 Kenenkä kanssa te nyt tahdotte iloita hekumassa? Kenenkä päälle te nyt tahdotte suutanne irvistellä, ja kieltänne pistää? Ettekö te ole rikoksen lapset ja väärä siemen?
5 Te jotka olette hempeät epäjumaliin kaikkein viheriäisten puiden alla, ja teurastatte lapsia ojain tykönä vuorten alla.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja mies » 18 Marras 2014, 09:41

Äänestin "...en aio allekirjoittaa". Nyt kun 50K on läpi, ei liene tarvetta. Sivusilmällä olen tuota katsellut, ja jos olisi ollut 49999 ääntä hiukka ennen määrähetkeä, olisin toki äänestänyt.
Nyt muut tekivät sen puolestani.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Marras 2014, 11:02

mies kirjoitti:Äänestin "...en aio allekirjoittaa". Nyt kun 50K on läpi, ei liene tarvetta. Sivusilmällä olen tuota katsellut, ja jos olisi ollut 49999 ääntä hiukka ennen määrähetkeä, olisin toki äänestänyt.
Nyt muut tekivät sen puolestani.

Siitä huolimatta olisi kannattanut kannattaa, nimittäin aina on näissä ollut kaksi kannatusta antaneita ja/tai muuten äänikelvottomia. Ennen adressin luovuttamista siitä pitää karsia pois mahdolliset tuplakannatukset ja muut mahdolliset, kuten liian nuoret ja keksityt nimet. Niitä tuskin tulee paljoa silloin, kun pitää tunnistautua pankkitunnuksilla, mutta lomakkeita saattaa joku tehtailla jopa kiusa mielessään.
Siitä syystä minäkin pitkitin asian kertomista täällä, mutta kun eilen olivat pankkitunnukset esillä, hoidin kannatuksen. Ajattelin että on parempi kannattaa kahdesti, jolloin toinen hylätään, kuin epävarmana jättää koko asia väliin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja mies » 18 Marras 2014, 11:07

Taavetti kirjoitti:
mies kirjoitti:Äänestin "...en aio allekirjoittaa". Nyt kun 50K on läpi, ei liene tarvetta. Sivusilmällä olen tuota katsellut, ja jos olisi ollut 49999 ääntä hiukka ennen määrähetkeä, olisin toki äänestänyt.
Nyt muut tekivät sen puolestani.

Siitä huolimatta olisi kannattanut kannattaa, nimittäin aina on näissä ollut kaksi kannatusta antaneita ja/tai muuten äänikelvottomia. Ennen adressin luovuttamista siitä pitää karsia pois mahdolliset tuplakannatukset ja muut mahdolliset, kuten liian nuoret ja keksityt nimet. Niitä tuskin tulee paljoa silloin, kun pitää tunnistautua pankkitunnuksilla, mutta lomakkeita saattaa joku tehtailla jopa kiusa mielessään.
Siitä syystä minäkin pitkitin asian kertomista täällä, mutta kun eilen olivat pankkitunnukset esillä, hoidin kannatuksen. Ajattelin että on parempi kannattaa kahdesti, jolloin toinen hylätään, kuin epävarmana jättää koko asia väliin.

Hyvä pointti.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 18 Marras 2014, 13:41

Juuri nyt aamustä mieheni ja minä allekirjoitettiin pankkitunnuksilla tuo aloitus, ilman että olisimme mistään lukeneet sitä, paljonko niitä allekirjoituksia on jo kerääntynyt.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja metsätähti » 18 Marras 2014, 17:39

Ja vielä on jokunen päivä aikaa. Eilen menin ite kannattamaan, vaan kirjauduttuani systeemi kertoi minun allekirjoittaneen sähköisesti jo kesäkuussa. En vain muistanut, yleensä kun kaikki hyvä jää aikomuksen asteelle...
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja Reetta » 18 Marras 2014, 17:50

Vaikka 50 000 kannatuksen raja on ylitetty, niin silti kannattaa allekirjoittaa! Ensinnäkin siksi, että nimet vielä tarkistetaan ja tuplat (jos joku on äänestynyt kahteen kertaan) poistetaan samoin kuin liian nuoret yms. Ja etukäteen ei voi tietää montako sitten hylätään, joten on hyvä pelata varman päälle ja kerätä vielä nimiä reilusti että menisi läpi.

Toinen syy on, että onhan se nyt vaikuttavamman näköistä, että aloitteessa olisi kunnolla nimiä eikä vain nippanappa yli 50 000. Sillä, että kannattaa aloitetta näyttää kannatuksensa ja tukensa aloitteelle ja tätä myötä myös mielipiteensä päättäjille. Mitä enemmän nimiä, sen parempi! Eikä pelkästään päättäjille vaan ihan kaikille. Tuoda esille, että vielä täällä on meitäkin (vaikka ei niin kovaäänisiä ollakaan mediassa kuin jotkut toiset).

Ja täytyy vielä korjata sen verran, että tämä on kansalaisaloite, ei adressi. Vaikka ei kai niillä käytännössä huimasti eroa ole...
Reetta
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Marras 2014, 23:05

Re: allekirjoita kansalaisaloite! (abortti)

ViestiKirjoittaja mies » 28 Marras 2014, 20:18

Humilton kirjoitti:Helsingin Rautatieaseman edustalla Rautatietorin puolella


Hesasta tulikin mieleeni eräät hesan kesäseurat. Oltkiin tuomiokirkon ulkopuolla, ja siellä oli ehtoolliskirkko lopuillaan, väkeä oli runsaasti ulkona. Sitten kuin tyhjästä ilmaantui kourallinen nuita "vanhempia" steissiläisiä kaljapulloineen. Yksi heistä tulikin jututtamaan (olikohan nimi Ile, hmm), tuttu kun oli, ja sitten kyseli että mitä täällä on, ja sanoin että täällä on sellanen uskonnollisten ihmisten ehtoolliskirkko. Sanoi että ihan ok homma olla uskonnollinen, kunhan ei tuu tuputtaa ni homma on ok. Sitten katselivat ympärilleen ja kertoivat että aika hyviä misuja täällä; ja totesin että olen ihan samaa mieltä. Tuokion lopuksi pyysivät johonki hyvään ravintolaan lähelle, ja taisin sanoa että "katotaan". Ympärillä oli sukulaisia ja paljon tarkkailevia silmiä.

Joskus eri kaupungissa oltiin nuotiolla uskovaisten kanssa ja eiköhän vastaavaa sakkia tullut jostakin, sanoivat että luulivat että amikset täällä nuotiota pitää. Niitä sankareita yritin houkutella kaukana nuotiolta.

Mikään ei pysy salassa, ja varsinkaan se, jos yrittää olla kahden maan kansalainen. Tarkennukseksi, olin tuollaiset Nebukadnessarin 7 vuotta nimikristitty aikanansa.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa