VL-FOORUMI

Keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille ja uskostamme kiinnostuneille. Ylläpitäjinä vanhoillislestadiolaisia yksityishenkilöitä.
Tänään on 18 Marras 2018, 05:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Konsertit
ViestiLähetetty: 23 Maalis 2015, 12:10 
Poissa
perehtynyt

Onko suhtautuminen konserteissa käymiseen muuttunut tiukalta 80-luvulta?

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Konsertit
ViestiLähetetty: 23 Maalis 2015, 16:08 
Poissa
Ylläpitäjä

"Tiukka 80-luku" ?

Profiili  

ViestiLähetetty: 23 Maalis 2015, 18:37 
Poissa
Valvoja

Minä olen musiikin harrastaja ja pidän musiikin kuuntelusta. En tiedä mitä tarkoittaa "tiukka 80-luku". Elin silloin nuoruuttani ja Jumalan valtakunnassa oli silloin samanlainen vapaus kuin nytkin. Konsertissa olen joskus joutunut käymään opintojen vuoksi. Ikäviäkin kokemuksia minulla on konsertista. Menimme vaimon kanssa Oulun tuomiokirkkoon mieskuoro Weljien konserttiin. Kirkko oli täynnä, kuuntelijoista selvä enemmistö oli vanhoillislestadiolaisia. Konsertin päätteeksi koko yleisö palkitsi esiintyjät seisaaltaan pitkillä aplodeilla. Tuli vieras olo.
Jos minä harrastan konsertteja, olen antamassa lupaa muille oman lajin, vaikkapa jääkiekon penkkiurheiluun. Toisaalta on myös vaikea olla palvomatta ihmistä joka on esiintymässä. Voin nauttia musiikista kotona ja olla pahentamatta toisia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 23 Maalis 2015, 22:22 
Poissa
perehtynyt

Kiitos, Hannes, vastaamisesta. Joukkohenki taitaa olla pahinta noissa asioissa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2015, 11:59 
Poissa
ahkera

.

Viimeksi muokannut Jani_S päivämäärä 11 Helmi 2016, 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 26 Maalis 2015, 11:24 
Poissa
perehtynyt

Jani on siinä oikeassa, että synnistä tulee tehdä parannus. Olemme maailmassa mutta emme maailmasta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2015, 14:41 
Poissa
ahkera

.

Viimeksi muokannut Jani_S päivämäärä 11 Helmi 2016, 22:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 27 Maalis 2015, 08:47 
Poissa
perehtynyt

Siinä mielessä voin pyytää anteeksi, että jos olisin perheellinen, voisin kyllä ajatella hieman toisin. Jos minulla olisi lapsia, opettaisin heitä siunaamaan ruokansa ja pyhittämään sunnuntain.
Ja että aloitukseni on tarkoituksenhakuisen provosoiva. En kannata konserteissa solkenaan juoksemista, enkä sillä ylpeilemistä että mitä oma usko kestää. Mutta jos jollakin on cd-soitin hajalla, niinkuin minulla nyt, mutta tykkää Sibeliuksen 5. sinfoniasta, on katsonut että taskurahat riittävät lippuun eikä aio leuhottaa hienoilla konserttivaatteilla ja kieltäytyy aplodeeraamasta, niin silloin siitä vaan. Minä nyt tahdon Matteus-passion kuunnella, varmaan pitäisi jonain vuonna perehtyä Johannes-passioonkin, mutta samana vuonna ei kerkeä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 27 Maalis 2015, 09:45 
Poissa
touhukas

Aaro_K kirjoitti:
Siinä mielessä voin pyytää anteeksi, että jos olisin perheellinen, voisin kyllä ajatella hieman toisin. Jos minulla olisi lapsia, opettaisin heitä siunaamaan ruokansa ja pyhittämään sunnuntain.
Ja että aloitukseni on tarkoituksenhakuisen provosoiva. En kannata konserteissa solkenaan juoksemista, enkä sillä ylpeilemistä että mitä oma usko kestää. Mutta jos jollakin on cd-soitin hajalla, niinkuin minulla nyt, mutta tykkää Sibeliuksen 5. sinfoniasta, on katsonut että taskurahat riittävät lippuun eikä aio leuhottaa hienoilla konserttivaatteilla ja kieltäytyy aplodeeraamasta, niin silloin siitä vaan. Minä nyt tahdon Matteus-passion kuunnella, varmaan pitäisi jonain vuonna perehtyä Johannes-passioonkin, mutta samana vuonna ei kerkeä.

Varmaan tämän tiedätkin, mutta laitan varmuuden vuoksi oheisen linkin yotubeen,
esim. mainitsemasi 5 sinfonia, taitaa löytyä vähintään 10 eri esitystä ao. teoksesta.
https://www.youtube.com/results?search_ ... 5+sinfonia
Oheisia esityksiä voi kuunnella mainiosti tietokoneeltasi,( joka sinulla ilmeisesti toimii, mikäli kotikoneeltas lähetit viestisi.) tai jos hankit välijohdon musiikkilaitteesi ja tietokoneen välille, voit kuunnella sitten paremmalla tasolla omista musiikkilaitteistasi

Tämä viesti sen vuoksi, etten näe syytä mainitsemasi esteen vuoksi lähteä konserttiin...

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]