Konsertit

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Konsertit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 23 Maalis 2015, 12:10

Onko suhtautuminen konserteissa käymiseen muuttunut tiukalta 80-luvulta?
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja nuusku » 23 Maalis 2015, 16:08

"Tiukka 80-luku" ?
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 23 Maalis 2015, 18:37

Minä olen musiikin harrastaja ja pidän musiikin kuuntelusta. En tiedä mitä tarkoittaa "tiukka 80-luku". Elin silloin nuoruuttani ja Jumalan valtakunnassa oli silloin samanlainen vapaus kuin nytkin. Konsertissa olen joskus joutunut käymään opintojen vuoksi. Ikäviäkin kokemuksia minulla on konsertista. Menimme vaimon kanssa Oulun tuomiokirkkoon mieskuoro Weljien konserttiin. Kirkko oli täynnä, kuuntelijoista selvä enemmistö oli vanhoillislestadiolaisia. Konsertin päätteeksi koko yleisö palkitsi esiintyjät seisaaltaan pitkillä aplodeilla. Tuli vieras olo.
Jos minä harrastan konsertteja, olen antamassa lupaa muille oman lajin, vaikkapa jääkiekon penkkiurheiluun. Toisaalta on myös vaikea olla palvomatta ihmistä joka on esiintymässä. Voin nauttia musiikista kotona ja olla pahentamatta toisia.
Hannes69
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 23 Maalis 2015, 22:22

Kiitos, Hannes, vastaamisesta. Joukkohenki taitaa olla pahinta noissa asioissa.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

ViestiKirjoittaja Jani_S » 24 Maalis 2015, 11:59

.
Viimeksi muokannut Jani_S päivämäärä 11 Helmi 2016, 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 26 Maalis 2015, 11:24

Jani on siinä oikeassa, että synnistä tulee tehdä parannus. Olemme maailmassa mutta emme maailmasta.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

ViestiKirjoittaja Jani_S » 26 Maalis 2015, 14:41

.
Viimeksi muokannut Jani_S päivämäärä 11 Helmi 2016, 22:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja Aaro_K » 27 Maalis 2015, 08:47

Siinä mielessä voin pyytää anteeksi, että jos olisin perheellinen, voisin kyllä ajatella hieman toisin. Jos minulla olisi lapsia, opettaisin heitä siunaamaan ruokansa ja pyhittämään sunnuntain.
Ja että aloitukseni on tarkoituksenhakuisen provosoiva. En kannata konserteissa solkenaan juoksemista, enkä sillä ylpeilemistä että mitä oma usko kestää. Mutta jos jollakin on cd-soitin hajalla, niinkuin minulla nyt, mutta tykkää Sibeliuksen 5. sinfoniasta, on katsonut että taskurahat riittävät lippuun eikä aio leuhottaa hienoilla konserttivaatteilla ja kieltäytyy aplodeeraamasta, niin silloin siitä vaan. Minä nyt tahdon Matteus-passion kuunnella, varmaan pitäisi jonain vuonna perehtyä Johannes-passioonkin, mutta samana vuonna ei kerkeä.
Aaro_K
perehtynyt
 
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2014, 15:57

Re: Konsertit

ViestiKirjoittaja ELIHU » 27 Maalis 2015, 09:45

Aaro_K kirjoitti:Siinä mielessä voin pyytää anteeksi, että jos olisin perheellinen, voisin kyllä ajatella hieman toisin. Jos minulla olisi lapsia, opettaisin heitä siunaamaan ruokansa ja pyhittämään sunnuntain.
Ja että aloitukseni on tarkoituksenhakuisen provosoiva. En kannata konserteissa solkenaan juoksemista, enkä sillä ylpeilemistä että mitä oma usko kestää. Mutta jos jollakin on cd-soitin hajalla, niinkuin minulla nyt, mutta tykkää Sibeliuksen 5. sinfoniasta, on katsonut että taskurahat riittävät lippuun eikä aio leuhottaa hienoilla konserttivaatteilla ja kieltäytyy aplodeeraamasta, niin silloin siitä vaan. Minä nyt tahdon Matteus-passion kuunnella, varmaan pitäisi jonain vuonna perehtyä Johannes-passioonkin, mutta samana vuonna ei kerkeä.


Varmaan tämän tiedätkin, mutta laitan varmuuden vuoksi oheisen linkin yotubeen,
esim. mainitsemasi 5 sinfonia, taitaa löytyä vähintään 10 eri esitystä ao. teoksesta.
https://www.youtube.com/results?search_ ... 5+sinfonia
Oheisia esityksiä voi kuunnella mainiosti tietokoneeltasi,( joka sinulla ilmeisesti toimii, mikäli kotikoneeltas lähetit viestisi.) tai jos hankit välijohdon musiikkilaitteesi ja tietokoneen välille, voit kuunnella sitten paremmalla tasolla omista musiikkilaitteistasi

Tämä viesti sen vuoksi, etten näe syytä mainitsemasi esteen vuoksi lähteä konserttiin...
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron