Alkuperäinen Lestadiolaisuus

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Alkuperäinen Lestadiolaisuus

ViestiKirjoittaja Herännyttunto » 14 Elo 2015, 19:46

Mikä lestadiolaisuuden haara on lähimpänä alkuperäistä lestadiolaisuutta?
Eli jos Lars eläisi niin mihin porukkaan hän kuuluisi?
Herännyttunto
kiinnostunut
 
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 11:45

Re: Alkuperäinen Lestadiolaisuus

ViestiKirjoittaja mies » 14 Elo 2015, 20:43

Vanhoillislestadiolaisuuteen.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Alkuperäinen Lestadiolaisuus

ViestiKirjoittaja Humilton » 15 Elo 2015, 14:47

Herännyttunto kirjoitti:Mikä lestadiolaisuuden haara on lähimpänä alkuperäistä lestadiolaisuutta?
Eli jos Lars eläisi niin mihin porukkaan hän kuuluisi?


Minusta tuntuu, että kysyt asiaa keneltä lestadiolaiselta vain, hän vastaa "me". :) Uuslestadiolaiset saattavat karttaa ja kierrellä kysymystä.

Jos sinulla on herännyt tunto, eikö oikea ole Raamatun mukainen ja omatuntosi vastaa aamenta?
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Alkuperäinen Lestadiolaisuus

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 15 Elo 2015, 20:00

Tuo mitä Humilton kirjoittaa vastaa aamenta, sillä muistan ,kun itse olin nuoruudessani heränneellä tunnolla ja kävin paikkakuntani kirkon jumalanpalveluksissa, jossa kirkkoherrana oli silloin uskomassa oleva pappi, niin niitten saarnojen alla minulle kirkastui, että tämä on oikea usko ja näin minäkin haluaisin uskoa. Vaikka sain parannuksen armon vasta vuosia myöhemmin, muistan sen, että Jumalan valtakunnan osoite oli minulla selvillä eikä tarvinnut kulkea siellä sun täällä eri hengellisyyksissä etsimässä, miten Jumala vanhurskauttaa syntisen.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa