Esittäytymisiä

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Marras 2007, 19:32

Uusia käyttäjiä on tipahdellut tasaiseen tahtiin, tervetuloa kaikki. Meillä on tällainen esittäytymiskeskustelu, jossa voi kokeilla palstalle kirjoittamista. Samalla voi, jos haluaa mainita muutaman sanan itsestään, harrastuksistaan ja muusta sellaisesta. Palstalla on toki lupa vain lueskellakin, mutta jos kirjoituttaa, niin siitä vain näppäimet liikkumaan.

Saadaksemme tämän paremmin havaittavaksi, siirrän tämän keskustelun Foorumin käyttö osastoon, mutta jätän yleiselle varjon näkymään.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Esittäytyminen / Lenni

ViestiKirjoittaja Lenni » 22 Helmi 2013, 22:15

Hei,

olen täällä lueskellut monesti. Olen uskova kristitty, mutta tarkempi suunta on vielä hakusessa, nyt ev. lut. Meillä on iso perhe, joten VL-uskossa kiinnostaa erityisesti lapsiperhekeskeisyys. Olisi myös mukava tutustua muihin suurperheisiin Espoosta.

Kerran ollaan käyty seuroissa ja kerran suviksilla, ja hyvä fiilishän niistä jäi. Kiva olisi oppia lisää tällä palstalla :)
Lenni
kiinnostunut
 
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 12:19

ViestiKirjoittaja jupis » 17 Maalis 2013, 14:50

Olen noin kolmekymppinen uskovainen mies Oulun lähistöltä. Alun perin ajattelin pysyä tarkkailijan osassa foorumilla, mutta sitten en malttanut olla hieman tarttumatta erääseen aiheeseen ja tulin luoneeksi tunnuksen.
Tällä foorumilla on ketjusta toiseen aina löytynyt raamatullisia ja "aamenta vastaavia" vastauksia ja kommentteja käsiteltäviin asioihin, joten niihin ei varmaankaan tule otettua osaa tulevaisuudessakaan.
Mutta itseäni kiinnostaisi erityisesti elävän kristillisyyden historia n. 100 - 1100 jKr. Kuten Pauli Korteniemi eräässä alustuksessa foorumilla totesi, siitä historiasta on hirveän vähän paikoitellen säilynyt. Mutta jos jollakin olisi esittää jotain arvioita tai tietoa, mistä aihetta voisi tutkia, niin olisin kiitollinen.
jupis
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Helmi 2013, 22:44

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 17 Maalis 2013, 15:50

Olen tehnyt joskus powerpoint-esityksen kristillisyyden historiasta (sen kulusta halki Euroopan), alkaen 100-luvulta ja päättyen siihen, kun elävä kristillisyys saapui Suomeen.
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja jupis » 17 Maalis 2013, 16:41

Jt!

Voisikohan tuon esityksen ladata jostain?

-jupis
jupis
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Helmi 2013, 22:44

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 17 Maalis 2013, 17:24

Voisi kai sen laittaa postin liitetiedostona.
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja nuusku » 18 Maalis 2013, 02:13

Minä olen nähnyt joskus jonkun toisen tekemän powerpoint-esityksen samasta aiheesta. Löytyykö palstalta siitä mitään laajempaa käsittelyä? Jos powerpoint-esityksen voi muuntaa palstalle sopivaksi tekstimuotoiseksi, kuvattomaksi kirjoitukseksi, niin se hyödyttäisi palstan käyttäjiä.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Uutukainen

ViestiKirjoittaja inehmo » 18 Maalis 2013, 11:22

Hei kaikki.
Kirjauduin vastikään kommelluksien kautta, onnistuihan se kuitenkin lopulta.
Olen 59v nainen, aikanaan eronnut väkivaltaisesta miehestäni. Nyt on lasten jo kasvettua isoiksi tullut hyvinkin tutustuneeksi yksineläjän arkeen.
Kotikasvatukseltani, jos sitä kasvatukseksi voi mainita, olen vl-taustainen.
Edelleenkin arvostan ryhdikkyyttään ja sen hyviä puolia.
Ammatiltani olen suunnittelija, koskien niin sisäistä kuin ulkoistakin toimivuutta rakennelmissa, esteettisyyttä ja taloudellisuutta.

Huolitteko minut joukkoon?
inehmo
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 10:32

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Maalis 2013, 11:56

Toki huolimme, olethan oikeastaan jo joukossamme. Tervetulleita kaikki muutkin esittäytyneet ja esittäytymättömät. Asiallisesti keskustelu on sallittua, toivottavaakin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja inehmo » 18 Maalis 2013, 12:13

[i]Toki huolimme, olethan oikeastaan jo joukossamme. [/i]

Voi miten nätisti asian formuloit, melkeinpä [color=red]ilonkyyneleet [/color]pirskahti.
Sieltätäältä olen aluksi tutustunut erilaisiin aihepiireihin -kaikkeen en tietenkään.
Pidän tämän foorumin rauhallisesta hengestä, ja vilpittömyydestä. Siitä, ettei ihmistä tallota noin vaan, olipa käsityksensä mikä vain. Tuomiohan ei kuulu ihmiselle. Kysyvä ei tieltä eksy.
Annan myös arvoa sille, että rauhallisesti suhtaudutaan etsivään, jo miltei kaiken tietäväänkin. Sellaistakin piirrettä havaitsin.
Mielestäni mikään asia ei ole tabu -törmäämme elämissämme ties minkälaisiin haasteisiin ja vastonkäymisiinkin -jo pelkästään kysymyksiin, mikä on oikein, sen mukaisesti toimia.
inehmo
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 10:32

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja MrB » 15 Syys 2014, 21:45

En oikein tiedä miten esittäytyisin. Olen 39-vuotias perheellinen mies. En ole vanhoillislestadiolainen, mutta olen tuntenut kiinnostusta liikettä kohtaan pidemmän aikaa. Nyt kun aihe on ollut mediassa esillä, lähdin etsimään enemmän tietoa. Minusta se mitä olen kuullut vl opeista on ollut vain positiivista, tuntuu että olisin nähnyt jonkin median sumuverhon läpi.

Olen elänyt synnissä ja en ole nuorempana välittänyt uskonnosta. Pikkuhiljaa se on alkanut kiinnostaa minua ja haluaisin oppia lisää. Viime vuosina olen elänyt avioliitossani masentavaa ja ahdistavaa aikaa ja se on saanut minut tuntemaan olevani eksyksissä. En voi vielä sanoa olevani uskossa, olen aina ihmetellyt miten jotkut pystyvät tarkkaan sanomaan milloin ovat uskoon tulleet. Pari päivää sitten aivan yllättäin minuun iski tarve alkaa etsiä tietoa Jeesuksen opetuksista. En voi sanoa että se oli uskoontuleminen vielä, mutta jonkinlainen esiherätys kenties. Tahtoisin nyt oppia lisää ja kokea mitä usko on.

Mainitsinkin jo avioliitto-ongelmista. Vaimoni ei tunnu enää rakastavan minua. Suhteestamme on kadonnut läheisyys ja intiimi kanssakäyminen. Hän ei myöskään suostu keskustelemaan näistä ongelmista vaan on aivan kuin mitään ongelmia ei olisikaan. Hän viettää aikaansa mielummin television äärellä, sosiaalisessa mediassa tai tietokonepelejä pelaten kuin keskustelee tai viettää aikaa minun kanssani. Uskonasioista hän ei halua keskustella ja mollaa herätysliikkeitä kommentoidessaan uutisia. En tiedä miksi hän ei enää halua minua. Avioliittomme alussa suhde toimi, mutta viimeiset 6-7 vuotta ovat olleet kylmää. heti mentyämme naimisiin saimme ensimmäisen lapsemme, joka syntyi reilun vuoden kuluttua häistä. Toinen lapsi seurasi perässä 1,5 vuoden ikäerolla. Sen jälkeen vaimoni ilmoitti ettemme tarvitse enempää lapsia, koska on mukavampaa kun lapsia on vain kaksi. Hän ehdotti minulle sterilisaatiota ja kun koin sen vääräksi, hän otti käyttöön ehkäisypillerit ja vielä niiden lisäksi vaati käyttämään ehkäisyvälinettä. Minusta se tuntui väärälle, mutta tein hänelle mieliksi. Sittemmin ehkäisy onkin muuttunut merkityksettömäksi, koska hän ei ole halunnut seksuaalista kanssakäymistä kanssani. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä.

Haluaisin kenties jonkun jonka kanssa keskustella vl-uskosta ja opetuksista. Kaipaisin elämääni kuria, järjestystä ja uskoa.
MrB
tutustunut
 
Viestit: 30
Liittynyt: 15 Syys 2014, 21:14

Re:

ViestiKirjoittaja Humilton » 15 Syys 2014, 22:42

[quote="inehmo"]Annan myös arvoa sille, että rauhallisesti suhtaudutaan etsivään, jo miltei kaiken tietäväänkin. Sellaistakin piirrettä havaitsin.[/quote]

Olen havainnut ihmiselämässä sellaista, että olo käy pahaksi, jos ei kuuntele sydämensä ääntä. Sanoi se sitten mitä sanoo. Raamatussa sanotaan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Näitä toivoo varmasti foorumin lähes kaikki ihmiset kenelle tahansa. Minun puolestani tervetuloa keskustelemaan.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Humilton » 15 Syys 2014, 22:45

[quote="MrB"]Haluaisin kenties jonkun jonka kanssa keskustella vl-uskosta ja opetuksista. Kaipaisin elämääni kuria, järjestystä ja uskoa.[/quote]

Sellaisia saa pyytää Jumalalta. Hän antaa vilpittömälle pyytäjälle vastauksia.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 16 Syys 2014, 00:35

Hyvä MrB. Lue foorumin kirjoituksia ja keskusteluja. Voit luonnollisesti lähestyä palstan jäseniä myös yksityisviesteillä ja näin saada keskustelukontakteja. Se uskoontuleminen on sellainen asia, että se ei tapahdu huomaamatta tai vähitellen vaan on tiedossa oleva tapahtuma. Jumalan lapseksi synnytään, ei kehitytä. Vrt. "Kaikille jotka sanan ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapseksi tulla."
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja MrB » 16 Syys 2014, 00:40

[quote="Hannes69"]Hyvä MrB. Lue foorumin kirjoituksia ja keskusteluja. Voit luonnollisesti lähestyä palstan jäseniä myös yksityisviesteillä ja näin saada keskustelukontakteja. Se uskoontuleminen on sellainen asia, että se ei tapahdu huomaamatta tai vähitellen vaan on tiedossa oleva tapahtuma. Jumalan lapseksi synnytään, ei kehitytä. Vrt. "Kaikille jotka sanan ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapseksi tulla."[/quote]

Olenkin jo koko illan foorumia lukenut. Myös yksityisviestillä minua on lähestytty ja otan viestejä vastaan ilomielin. Haluaisin todella kokea uskoontulemisen.
MrB
tutustunut
 
Viestit: 30
Liittynyt: 15 Syys 2014, 21:14

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 16 Syys 2014, 09:33

MrB kirjoitti: Olenkin jo koko illan foorumia lukenut. Myös yksityisviestillä minua on lähestytty ja otan viestejä vastaan ilomielin. Haluaisin todella kokea uskoontulemisen.

Olisiko sinulla mahdollista päästä Rauhanyhdistyksen seuroihin kotiseudullasi tai jossakin muualla? Usko tulee kuulosta (saarnasta) mutta kuulo tulee Jumalan sanan kautta. Keskustelutkin ovat paikallaan ja hyödyllisiä, kuten edellä on jo tullut esille.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja MrB » 16 Syys 2014, 10:32

[quote="Taavetti"]Olisiko sinulla mahdollista päästä Rauhanyhdistyksen seuroihin kotiseudullasi tai jossakin muualla? Usko tulee kuulosta (saarnasta) mutta kuulo tulee Jumalan sanan kautta. Keskustelutkin ovat paikallaan ja hyödyllisiä, kuten edellä on jo tullut esille.[/quote]

Löysinkin jo yhteystiedot lähiseudun rauhanyhdistykselle. Mieleni tekisi käydä seuroissa, mutta en tiedä miten voisin sen tehdä koska vaimoni tuntien hän ei hyväksyisi osallistumistani. Toisaalta en tiedä tarvisenko häneltä lupaa osallistumiseen, mutta onko myöskään oikein osallistua seuroihin salaa aviopuolisoltani.
MrB
tutustunut
 
Viestit: 30
Liittynyt: 15 Syys 2014, 21:14

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja mies » 16 Syys 2014, 10:46

Luuk.14:

15 Tämän kuullessaan sanoi eräs pöytävieraista Jeesukselle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa."

16 Jeesus vastasi näin:

"Eräs mies järjesti suuret pidot ja oli kutsunut paljon vieraita. 17 Kun pitojen oli määrä alkaa, hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, kaikki on jo valmiina.' 18 Mutta yksi toisensa jälkeen nämä alkoivat esittää verukkeita. 'Olen ostanut pellon', sanoi yksi, 'minun täytyy mennä katsomaan sitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' 19 'Ostin viisi härkäparia', sanoi toinen, 'ja olen lähdössä kokeilemaan niitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' 20 Kolmas sanoi: 'Olen juuri mennyt naimisiin enkä siksi voi tulla.'

21 "Palvelija palasi ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalle: 'Mene kiireesti kaupungin kaduille ja toreille ja tuo tänne köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat.' 22 Palvelija tuli sanomaan: 'Herra, olen tehnyt niin kuin käskit, mutta vielä on tilaa.' 23 Silloin herra sanoi: 'Mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi. 24 Ja siitä voitte olla varmat, että yksikään noista, jotka minä kutsuin, ei pääse minun pitopöytääni!'"
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja O.M » 16 Syys 2014, 15:10

Welcome, MrB! Toivottavasti löydät rauhanyhdistykselle seuroihin. Kuten muutkin vastanneet ovat todenneet, uskoon ei varsinaisesti kasveta vähitellen omaksumalla uskovaisten käsityksiä, vaan Jumalan lapseksi synnytään parannuksessa. Jumala voi kyllä valmistaa sydämen maaperää eri tavoin. Jumala antaa synnintunnon ja kaipauksen yhteyteensä. Jumala voi myös osoittaa jo ennen Jumalan lapseksi pääsemistä, mistä hänen valtakuntansa voidaan löytää. Kun ihminen kohtaa Jumalan armon, hän saa rauhan tunnolleen. Hän syntyy uudesti ylhäältä, saa Pyhän Hengen sydämensä asukkaaksi, kun uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä Pyhän Hengen kautta saarnatusta evankeliumista. Kun ihmistä on kohdannut Jumalan armo, hän ei anna esimerkiksi painoarvoa sille, pitävätkö toisin uskovat häntä uskovaisena. Pyhän Hengen todistusta sydämessään kantava ihminen tuntee, että hän on Jumalan lapsi, sillä Henki todistaa lapseudesta. Hengen todistus on rauha, että tässä ainoassa oikeassa uskossa on hyvä kerran ylittää kuoleman raja, ummistaa silmänsä tälle maailmalle. Vihollinen tekee esteitä uskomiselle, saattaa pelotella läheisten menettämisellä, saattaa vakuutella, että ensin tarvittaisiin elämän parannus. Raamattu opettaa toisin. Kun ihminen saa parannuksen armon, sen hedelmänä tulee elämän parannuskin, ei toisinpäin. Omanvanhurskauden perkele voi saarnata, että paranna ensin elämäsi ja mene vasta sitten yrittämään parannuksentekoa. Raamattu sanoo: "Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne." (Hepr. 4:7.)
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja O.M » 16 Syys 2014, 19:57

MrB, kirjoittamasi perusteella elät etsikon aikaasi, älä katso sitä ylen, kuten maallinen Jerusalem teki: "ettet etsikkos aikaa tuntenut" (Luuk. 19:44). Jeesus kehottaa: "Vaan etsikäät ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, ja niin kaikki nämät teille annetaan." (Matt. 6:33.) Elämän tärkeimmän asian etsimiseen kannattaa ponnistella! Jumala antaa siihen etsimiseen voiman ja lupaa etsivän myös löytävän: "- - etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan" (Luuk. 11:10). Jeesus aloitti julkisen toimintansa sanoen: "Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi." (Mark. 1:15.) Sanoma on yhä sama kuin Jumalan valtakunnan kuninkaalla, Herralla Jeesuksella Kristuksella: Jumalan valtakunta lähestyy sinua, ole ahkera, tee parannus ja usko evankeliumi. Jumalan valtakunnan kansalaisilla on itseltään Jeesukselta saatu valtuus antaa syntejä anteeksi: "Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." (Joh. 20:23.) Syntien anteeksiantamusvaltuus on "viralla, joka hengen antaa" (2. Kor. 3:8), sillä "jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei se ole hänen omansa" (Room. 8:9). Syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen saaminen kulkevat kulkevat käsi kädessä, samoin Pyhän Hengen viran saaminen. Ensin saadaan itse synnit anteeksi, sitten Hengen voima toimia itse Jumalan työtoverina Kristuksen evankeliumin julistajana (1. Tess. 3:2). Paavali toteaa: "- - meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on - -" (2. Kor. 4:1.) Siksi on niin tärkeää löytää uskovaisten joukko, sillä elävä evankeliumi on heidän suussaan, uskovaisten sydämissä asuvan Pyhän Hengen välityksellä. Se on arvokas virka, Pyhän Hengen virka, johon jokainen uskovainen olemme omalta puoleltamme kelvottomia. Mutta vaikka uskovaisilla on turmeltuneen lihan vuoksi saastaiset huulet (Jes. 6:5), ovat uskovaiset kuitenkin "valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on" (1. Piet. 2:9), sillä Jumala "on meissä sovintosaarnan säätänyt" (2. Kor. 5:19). Tämä on ihmeellinen asia, johon maailma pahentuu, onhan kirjoitettu: "Ei ole yhtäkään ymmärtäväistä, ei ole ketään, joka etsii Jumalaa." (Room. 3:11.) Omalta puoleltaan ymmärtäväisiä ja etsiviä ei olekaan, kaikki hyvä tulee ylhäältä valkeuden Isältä: "Ei taida kenkään minun tyköni tulla, ellei Isä, joka minun lähetti, vedä häntä" (Joh. 6:44).
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Seuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron