Tullaan tutuiksi

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja Taavetti » 23 Loka 2007, 00:12

Tervetulleeksi foorumia seuraamaan, toivotan myös tihkukytkimen. Kiinnostusta on monenlaista ja kertoessasi itsestäsi, kerroit myös eräänlaisesta kiinnostuksesta. Hienoa että kirjoitit tervehdyksesi, saat kirjoittaa muutakin, vaikka saa täällä vain lukeakin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 23 Loka 2007, 09:45

Tervetuloa Tihkukytkimelle minunkin puolestani.

Meillä on siinä mielessä erilainen näkökohta (jonka ei tarvitse olla esteenä keskustelulle), että itse en katso eri maailmankatsomusta edustavien pitämistä epäuskoisina tuomitsemiseksi, vaan - vl:ten ollessa kyseessä - totuudessa rakastamiseksi. Kuitenkin kaikki ihmiset, niin uskovaiset kuin epäuskoiset, ovat Jumalan luomia ihmisiä ja lähimmäisiämme, joita tulee kunnioittaa jo pelkän ihmisarvonsa perusteella. Se, että ihminen on armahdettu syntinen, ei tee hänestä yhtään parempaa ihmistä kuin muistakaan syntisistä.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja weha » 24 Loka 2007, 16:06

Ompas kiva kun "tihkukytkinkin" uskaltautui kirjoittamaan ja jopa, ihan omia näkemyksiään esittämään. Aika erikoinen nimimerkki sinänsä :wink:
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 24 Loka 2007, 16:29

On hyvä, kun asioista voisi rehdisti keskustella, sillä se ei oo keltään pois. Ihan tuohon ajatukseen, että kannatanko sekaoppia tai, että olisi monenlaisia teitä pelastukseen, että esim. pakanauskoissa olisi pelastus, niin vastaan kieltävästi. Raamatussa oli tähän muistaakseni eräs kohta, joka sulkee pakanauskoilta pelastuksen:

Joh.14:6. "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani".

Mistä muuten moinen nimi "tihkukytkin"? kiinnostus heräsi. :shock:
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja tihkukytkin » 26 Loka 2007, 21:39

Juu. Tulinpas lukaisemaan taas foorumia ja ilokseni huomasin,että on jokunen vastannutkin. :D Minulla ei ole itsellä konetta joten en ihan koska vaan pääsekkään näitä lukemaan ja vastailemaan.

Uskossa en tosiaan ole mutta tahdon uskoa(ja uskonkin),että on olemassa jotakin suurempaa..

Ja Weha,mitä tuohon nimimerkkiin tulee,niin keksinpä sen siitä,kun paapan autosta puuttuu sellainen. :wink: No ei nyt ihan paapan mutta...
tihkukytkin
 

ViestiKirjoittaja weha » 26 Loka 2007, 22:05

tihkukytkin kirjoitti:Ja Weha,mitä tuohon nimimerkkiin tulee,niin keksinpä sen siitä,kun paapan autosta puuttuu sellainen. :wink: No ei nyt ihan paapan mutta...


Jaa, a vai puuttuu. Ikävä homma, että kokonaan puuttuu...
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 27 Loka 2007, 16:36

minulla se tihku kytkin, näyttää olevan rikki. En tiiä jos saa kuntoonkaan enään.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja weha » 27 Loka 2007, 19:00

Mitä tulee tuohon tie asiaan. On sanottu, ettei oppi ojaan kaada. Niin oon ymmärtänyt Raamatustakin, etti Pyhä Henki opeta monella tavalla, vaan Raamattu puhuu yhden uskon ja opin tiestä. Eihän oo mitään mieltä, jos voi opettaa monella tavalla.

Tihkukytkin, tosiaan yskähteli, mutta kait liian lujaa sitä väänsin kun räsähteli rikki. Mutta vaikuttaisi sille, että se on nyt korjaantunut ja kunnossa, ku sitä säätää yritin...mutta on se ihan hyvä kytkin, enkä mistään varmaan parempaa saisi. Ku on niin vanha autoki, mutta ihan hyvä se on, autokin. Tuli vieraita, täytyy lopettaa, hetkeks.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Tammi 2011, 09:26

Olin jossakin vaiheessa siirtänyt esittäytymiset lukittuun foorumiin, enkä huomannut tarkistaa tilannetta. Kun sain asiasta tietoa, avasin foorumin kaikille rekisteröityneille, teki mieli avata muillekin, mutta kokemukset roskaposteja kylvävistä spoteista arveluttivat.

Nyt voivat kaikki haluavat taas kertoa itsestään, tulonsa syistä ja vaikutelmistaan ja mistä nyt mieleen sattuu tulemaankin kertomisen arvoista. Jossakin vaiheessa myöhemmin moderaattorit voivat poistaa tämän viestin.

Jos joku haluaa, voi aloittaa aivan oman ketjunsakin esittäytyäkseen, sellainen on tapa esimerkiksi Polku luontofoorumilla, siinä voi sitten halukkaat muutkin käyttäjät toivotella tervetulleeksi ja kysellä kiinnostavia asioita. Sillä tavoin on ainakin Polku foorumissa syntynyt monta hyvää keskustelua.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Leeja » 13 Helmi 2011, 18:45

Jt! Jospa minäkin hieman paljastaisin itsestäni, kun uusi olen.

Olen vanhoillislestadiolainen tyttö ja edustan foorumin nuorta polvea. Suoranaista ikääni en kerro, mutta siihen 15 alarajaan sijoitun, raamattuluokkaikäinen. Mietin paljon uskomisen asioita mielessäni ja juttelen niistä vl-ystävieni kanssa (sekä epäuskoisten luokkakavereideni kanssa, jotka haluavat tietää). Halusin liittyä foorumille keskustelemaan anonyyminä uskosta ja mieltä kalvavista asioista.
Leeja
tutustunut
 
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 17:45

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Helmi 2011, 20:25

Tervetuloa mukaan, Leeja!

PDT_Armataz_01_34
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja ELIHU » 14 Helmi 2011, 11:49

Tervetuloa Leeja ja kaikki muutkin uudet tulokkaat foorumille !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

sananen minusta

ViestiKirjoittaja TakkutukkaMenninkäinen » 02 Maalis 2011, 20:17

Ikää on kertynyt mittariin 24 vuotta tällä naisenalulla ja täälä pohjoissuomessa asustelen. Yksineläjä/olija olen ja tätä palstaa aina välistä olen käyny lueskelemassa. Harrastuksina liikunta monessa muodossaan:jääkiekko, reikäpallon perässä laukkominen ja salilla itteni rääkkäys. Lisäksi tykkään kirjoja lueskella ja joskus jotain pensseleillä tauluun sotkea. Kitarakin oottelee tuolla huoneen nurkassa sitä kuuluisaa inspiraatiota, koska lie tullee taas...

Mutta täältä sitä toivos hyvää keskustelua elämän ylä- ja alamäistä, mutkista ja tienristeyksistä. Jospa sitä tästä uskaltautus itekki jotaki tänne kirjotteleen ko on näin virallisesti esittäytynyt...
TakkutukkaMenninkäinen
kiinnostunut
 
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 20:05

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja Oskari » 05 Helmi 2017, 20:58

Hei kaikki olen Oskari asun Paraisilla täytän Lokakuussa 17v. Mulla on Lievä/Keskivaikea Kehitysvamma.
Viimeksi muokannut Oskari päivämäärä 06 Helmi 2017, 20:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Oskari
kiinnostunut
 
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 20:48
Paikkakunta: Parainen

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 06 Helmi 2017, 16:38

Oskari kirjoitti:Hei kaikki olen Oskari asun Paraisilla täytän Lokakuussa 17v. Mulla on Lievä/Keskivaikea Kehitysvammaisten.

Tervetuloa mukaan Oskari, toivottavasti viihdyt seurassamme!+
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja Ilpo » 07 Helmi 2017, 01:01

Tervetuloa mukaan Oskari!
Ilpo
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja ELIHU » 07 Helmi 2017, 10:05

Lämpimästi tervetuloa Oskari myös minun puolesta !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja Katja88 » 25 Helmi 2017, 06:46

Jt. Olen tullut uskoon vasta 1.5 v sitten . Olen Katja Helsingistä ja käyn Helsingin ry llä . Minulla on kehitysvamma mutta . Olisi kiva saada uskovia ystäviä . En tunne paljoa ketään uskovaista kehitysvammaista. Kiitos tästä ihanasta palstalta, Jr. PS olen 28 vuotta .
Katja88
kiinnostunut
 
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 06:35

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 25 Helmi 2017, 08:11

Katja88 kirjoitti:Jt. Olen tullut uskoon vasta 1.5 v sitten . Olen Katja Helsingistä ja käyn Helsingin ry llä . Minulla on kehitysvamma mutta . Olisi kiva saada uskovia ystäviä . En tunne paljoa ketään uskovaista kehitysvammaista. Kiitos tästä ihanasta palstalta, Jr. PS olen 28 vuotta .

Tervetuloa Katja, en minäkään monta kehitysvamaista tunne, eniten olen kohdannut uskovaisia kehitysvammaisia Reisjärven ja Ranuan kansanopistoissa, molemmissa on ollut heille oma ryhmänsä, joissa opiskelevat kukin lahjojensa mukaan. Satutko sinä tuntemaan heitä?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Tullaan tutuiksi

ViestiKirjoittaja nuusku » 22 Helmi 2018, 01:09

Toivottaisin tervetulleiksi viime aikoina rekisteröityneet uudet käyttäjät. Täällä on ollut viime aikoina hiljaista, mutta vanhaa materiaalia lienee luettavana vähintään kylliksi. :? Niihin vanhoihinkin keskusteluihin voi lisätä oman mielipiteensä, jos niistä jokin ajatus herää!
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

EdellinenSeuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron