Esittäytymisiä

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja MrB » 16 Syys 2014, 20:07

[quote="O.M"]MrB, kirjoittamasi perusteella elät etsikon aikaasi, älä katso sitä ylen, kuten maallinen Jerusalem teki[/quote]

Pyrin käyttämään etsikon aikani hyväksi ja löytämään polun uskoon. Monia kannustavia yhteydenottoja olenkin jo saanut. Vastaanotto on ollut lämmin kaikista vioistani huolimatta.
MrB
tutustunut
 
Viestit: 30
Liittynyt: 15 Syys 2014, 21:14

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 16 Syys 2014, 21:14

Me olemme kaikki yhtä viallisia. Usko ei poista ihmisen lihallista osaa. Paavali ilmaisi asian:"synti, joka minussa asuu." Ainoa ero on että uskovaiset ovat armahdettuja syntisiä. Armahduksen saa itselleen Jeesuksen sovintotyön kautta, ei omien töiden kautta. Omilla töillä ja omalla hyvällä elämällä ei pääse taivaaseen. Ei ole yhtään, joka hyvää tekisi, ei yhden yhtäkään. Niin sanoo Raamattu. Kuten O. M. kirjoitti, uskoon ei tulla muuttamalla elämää, vaan uskon saamisen jälkeen tulee halu välttää syntiä.
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Ilpo » 16 Syys 2014, 23:52

Hannes69 kirjoitti: "Kuten O. M. kirjoitti, uskoon ei tulla muuttamalla elämää, vaan uskon saamisen jälkeen tulee halu välttää syntiä."

Just näin. Kun on Jumalan armosta saanut kaikki synnit anteeksi, seuraa se mitä Paavali kirjoittaa Tiitukselle:

Tiit. 2:11 "Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12 Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään."



Ja Jumala antaa voimaa taistella synnin houkutuksia vastaan. Ja silloin kun lankeamme syntiin, Jumalan valtakunnassa saarnataan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.


Ilm. 7:9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?"
14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Herännyttunto » 21 Syys 2014, 14:28

[quote]Löysinkin jo yhteystiedot lähiseudun rauhanyhdistykselle. Mieleni tekisi käydä seuroissa, mutta en tiedä miten voisin sen tehdä koska vaimoni tuntien hän ei hyväksyisi osallistumistani. Toisaalta en tiedä tarvisenko häneltä lupaa osallistumiseen, mutta onko myöskään oikein osallistua seuroihin salaa aviopuolisoltani.[/quote]

Minä olin samassa tilassa reilut vuosi sitten ja menin seuroihin kotipaikkakunnallani kysymättä vaimolta lupaa siihen.
Sain melko pian parannuksen armon ja kerroin siitä myös lapsilleni ja vaimolleni eli tunnustin uskoni heille.
Kaikki asiat perheen sisällä ovat sujuneet hyvin ja vaimoni oli matkassa myös suviseuroissa ja Ranuan opistoseuroissa.
Herännyttunto
kiinnostunut
 
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 11:45

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Ilpo » 21 Syys 2014, 18:24

Vastasyntyneelle lapselle, ja kaikille Jumalanlapsille on elintärkeää päästä yhteyteen Jumalanvaltakuntaäidin kanssa.

Gal. 4:26 "Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."

Ilman äidin ja isän huolenpitoa pieni lapsi kuolisi. Aivan samoin jokainen Jumalan lapsi tarvii äidin hoitoa, huolenpitoa ja sitä ruokaa, jota Isä antaa
jaettavaksi Jumalanlasten seuroissa.

Silloin kun ei pääse seuroihin, voi kuunnella sunnuntaiseuroja netistä tai radiosta. Siellä on tarjolla ruokaa nälkäiselle ja evankeliuminvettä janoiselle.
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja O.M » 21 Syys 2014, 20:20

Ilpo kirjoitti:Vastasyntyneelle lapselle, ja kaikille Jumalanlapsille on elintärkeää päästä yhteyteen Jumalanvaltakuntaäidin kanssa.

Gal. 4:26 "Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."


Samaa sanon kuin Ilpokin. On tärkeää Jumalan lapseksi syntymisen jälkeen rientää seurakunnan yhteisiin kokoontumisiin, jotta vastasyntynyt usko ei pääse kuoleentumaan. "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan." (Hepr. 10:25.)
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 14 Marras 2014, 23:30

Jumalanterve!

Tänne liittyy mukaan parikymppinen nuorimies. Vielä sinkkuelämää viettelen, mutta jospas se puoliso minullekkin siunataan. Sain parannuksen armon pari kuukautta sitten. Minut vei maailman houkutukset jo nuorena mukanaan. Elämä oli jo pahasti menossa alaspäin mutta jotain aivan ihmeellistä tuli koettua puolen vuoden taistelujen aikana ja jälkeen. Ehkä minä joskus uskaltaisin kertoa niistä jollekkin joka on elämää enemmän nähnyt. Jospa te minut tänne mukaan huolisitte.

Uskosta ja uskonnoista olen kiinnostunut. Sydäntä lähellä on puhdas musiikki jossa paistaa rakkaus musiikkiin ja Jumalaan. Tykkään matkustella ja ulkomaita on tullut kierrettyä ja kohta oltaisiin jälleen menossa. Tulevaisuudessa näen itseni teologiaa opiskelemassa. Noh, eiköhän tässä jo ole tarpeeksi kirjoiteltu.

Jos joku on kiinnostunut mitä minulle tuossa puolen vuoden sisällä tapahtui, niin ne minä olen ylös kirjoittanut, mutta en niitä kyllä julkisesti uskalla levittää, oli sen verran syvällinen kokemus. Mutta jos haluaa ne lukea, niin mielelläni annan ne lukea.

Eiköhän tähän ole nyt tarpeeksi kirjoitettu. Jumalanrauhaa!
Jooseppi
kiinnostunut
 
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Marras 2014, 23:41

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Marras 2014, 23:41

Jumalan terve, Jooseppi, ja tervetuloa mukaan. Toki me huolitaan ja toivotaan, että saisit täältä(kin) jotain apua uskon kilvoitukseesi.
Sitä tässä nyt ihmettelen, että miksi softa näyttää sinulle nolla viestiä. Yksihän siinä pitäisi olla, jos muistamme niin sen syytä täytyy selvittää.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Ilpo » 16 Marras 2014, 14:20

Jumalan terve ja tervetuloa mukaan keskusteluihin!
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Poju » 10 Touko 2015, 21:34

Jumalan terve!

Mie olen 17-vuotias uskovainen poika täältä Lapista. Oon nyt jonkuaikaa täälä ihan vaan lueskellu ja nyt sitte aattelin että voishan tänne rekisteröityäkki niin vois itekki sitte ehkä osallistua keskusteluihin. Mie oon meleko yksinäinen, mulla ei oikeen oo ystäviä. :'( Mutta toivotaan että Taivaan Isä muuttais tilanteen ;-) Täsäpä tää minun esittäytyminen lyhyesti:)
Viimeksi muokannut Poju päivämäärä 09 Kesä 2015, 15:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Poju
 
Viestit: 0
Liittynyt: 10 Touko 2015, 20:00

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Touko 2015, 06:40

Tervetuloa mukaan Poju, keskustelemaan ja lukemaan. Toivon että viihdyt ja saat ystäviä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 11 Touko 2015, 16:52

Kuinka Lapista sie olet, mie olen Rovaniemeltä?

Edit: Tämä alue on siitä kumma, että selkeästi tuossa on yksi viesti, ja kuitenkin nimen alla lukee "Viestejä: 0". Jonkun muun kohdallahan se taannoin huomattiin myös.
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Touko 2015, 17:39

metsätähti kirjoitti: Edit: Tämä alue on siitä kumma, että selkeästi tuossa on yksi viesti, ja kuitenkin nimen alla lukee "Viestejä: 0". Jonkun muun kohdallahan se taannoin huomattiin myös.

Lähetin asiasta hetki sitten sähköpostia Pettikselle, jospa hän korjaisi tai opastaisi korjaamaan viestien laskuvirheen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Poju » 11 Touko 2015, 21:12

[quote="metsätähti"]Kuinka Lapista sie olet, mie olen Rovaniemeltä?

Edit: Tämä alue on siitä kumma, että selkeästi tuossa on yksi viesti, ja kuitenkin nimen alla lukee "Viestejä: 0". Jonkun muun kohdallahan se taannoin huomattiin myös.[/quote]

Rovaniemeltä itekki :)
Poju
 
Viestit: 0
Liittynyt: 10 Touko 2015, 20:00

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Ilpo » 13 Touko 2015, 16:59

Tervetuloa mukaan Poju!
Täällä on viime aikoina ollu vähän hiljaista, mutta keskustelussa on ennenkin ollut "suvantovaiheita", ja välillä taas keskustelu ryöpsähtää vauhtiin, kun sattuu koskipaikka kohdalle. Että tyyntä myrskyn edelläköhän.
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 17 Touko 2015, 21:56

[quote="Poju"][quote="metsätähti"]Kuinka Lapista sie olet, mie olen Rovaniemeltä?

Edit: Tämä alue on siitä kumma, että selkeästi tuossa on yksi viesti, ja kuitenkin nimen alla lukee "Viestejä: 0". Jonkun muun kohdallahan se taannoin huomattiin myös.[/quote]

Rovaniemeltä itekki :)[/quote]

Miepä heitän sinua yksityisviestillä, että tiiäthän jo paikallisen fb-ryhmän ja sen sellaista. Sieltä sitten taas löytynee joku, jolta ois vähän paremmin eväitä antaa paikalliseen toimintaan, mulla on tuota ikää sen verran että kolmosella alkaa - peruskuviothan nyt tieten on samat kaikilla, mutta jotaki lukioikäisiä ku tunnen, ni jos sieltä irtoais jottain. Ja toisaalta enpä mie itekään perheellinen ole (Luoja korjasi puolison pois jo inhimillisesti liian varhain, eikä lapsiakaan ehditty niiden sairausvuosien vauhdissa ja puristuksessa saada, hyvä että edes toinen säilyi hengissä), eli opiskelija mie yhä olen noin "titteliltäni", kun kolme vuotta hoidin ja sen jälkeen uupumuslomailin, tein töitä ja sairauslomailin. No, joku päivä. Kunhan Luoja suo ja palikat osuvat kohdalleen. :) Ja ei kai tuota kukaan ole määrännyt, että on oltava vain omanikäisten parissa, eli jos nyt sattuu kiinnostamaan puheenaiheet täällä tai muulla foorumilla, niin tee ja kahvi keittyvät keskustelun lomaan, vaikkei pullaa olekaan. Koskee muitakin paikallisia ja ohikulkijoita. Tosin ovi ei avaudu sattumasoitolla, pitää sopia ajoissa. :)

...........................................................................................................................

Mitäs muuta täällä tapahtuu, kun tuo meän linkkikuvio ei oikene mitenkään jumppaamalla, hymiöt ovat täysin kadoksissa, ja allekirjoitusrivikin on kadonnut minne lie mustaan aukkoon?
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 17 Touko 2015, 22:25

metsätähti kirjoitti:Mitäs muuta täällä tapahtuu, kun tuo meän linkkikuvio ei oikene mitenkään jumppaamalla, hymiöt ovat täysin kadoksissa, ja allekirjoitusrivikin on kadonnut minne lie mustaan aukkoon?

Linkkikuviosta en tiedä tai en ymmärrä. Hymiöt tulevat palvelun ulkopuolelta, jos ne olivat kadoksissa, yhteys oli poikki jostakin. Nyt hymiöt näkyvät ainakin minulle. PDT_Armataz_01_37 Allekirjoitus pitää sallia, eli kruksi ruutuun ja myös omissa asetuksissa. Siinäkin voi esiintyä häiriöitä, ainakin minulla näkyy editorin alla tieto allekirjoituksesta. Siinä voi myös kieltää BBCoden, hymiöt ja linkkien automaattisen käsittelyn. Voi myös pyytää sähköpostiin ilmoituksen vastauksesta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja vartti91 » 17 Elo 2015, 04:38

Jumalan terve.

Aloitan esittäytymiseni tarinalla siitä, kuinka minulla meenasi tulla ylipääsemätön este, kun yritin rekisteröitymisen jälkeen kirjautua sisään.
Ehkä voi johtua kellonajasta, mutta ensiksikin mietin tuossa rekisteröitymis sivulla varmaan 10 min, että rekisteröityäkö vaiko eikö(en tiedä mikä siinä oli niin hankalaa päättää).
Siinä kerkesi tulla tutuksi 'käyttäjätunnus enemmän kuin 3 merkkiä vähemmän kuin 20 merkkiä'(olikohan se 20, niin hyvä muisti mutta lyhyt)

Eikä se vaikeus siihen loppunut, ajattelin noniin nyt tämä loppu on helppoa ja selvää(olenhan aiemminkin foorumeille rekisteröitynyt), no miten kävikään kirjoitin käyttäjätunnuksen ja salasanan, ja sitten tuli 'väärä salasana'. Siinä sitten turasin en muista miten kauan(tai muistan, mutta olen vain unohtanut). No siinä kirjotellessani huomasin, että oli teksti pidentynyt ja piti laittaa vielä varmistus koodi.
Miten ollakkaan jouduin turvautumaan uuteen salasanaan :). Melkein oisi tehnyt mieli nauraa, mutta kun tiesi että tutulle miehelle nauraa, niin ei voinut.

Sitten asiaan, olen etelä-suomesta kotoisin ja harrastan autojen laittelua, työkseni 'harrastan' rakentamista ja sekin yleensä lähtee purkamisen kautta. Omasta(Huom omasta) mielestäni olen vähän semmoinen shakin pelaaja tyyppiä, siinä mielessä, että mietin hirveeästi taikka jopa liikaa seuraavaa siirtoa(siihen ne yhtäläisyydet shakin pelaajien kanssa sitten loppuukin). Lopuksi voin vain todeta, että tulipahan kirjoitettua aikas paljon. Ja se alkaa heti huolettaa, että tuliko kirjoitettua liikaa.

Myös tämä ehdottomasti on sanottava, tämän kaltaiselle foorumille internetin ihmeellisessä maailmassa on tarvetta. Ainakin itse huomasin hetken foorumia lueskellessa, että nyt on tuttua tulkintaa elämän suurista kysymyksistä. Täältä saa, olen tullut huomaamaan, tukea ja lohdutusta uskon elämään, eikä niinkuin eräs toinen kaikkien tuntema keskustelupalsta, joka ei kyllä millään tavalla uskoa tue, ehkä jopa päinvastoin. Kyllä se on tunnustettava, että on itsekkin tullut kyseistä palstaa joskus luettua, mutta nykyään yhä vähemmän, kun huomaa millaisessa huudossa elävä kristillisyys siellä on, niin on ehkä näin parempi. Tähän on hyvä lopettaa tältä erää, ehkä tästä tekstistä vähän selvisi, että minkälainen matkamies mukaanne liittyi, jos sovin joukkoon olen enemmän kuin ilonen, jos se on mahdollista. Yhtiömme ja minä kiitämme ja pahoittelemme, teksti on niin hyvin kuin mahdollista minun aikaisen äidinkielen opetuksen varassa, mutta myös sen miten hyvin olen sen oppinut(välillä tuntuu että ehkä jotain on jäänyt oppimatta).
vartti91
kiinnostunut
 
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Elo 2015, 03:27

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 17 Elo 2015, 07:42

Tervetuloa mukaan vartti, sopiihan että näin puhuttelussa jätän numerot, kun ei täällä ole kahta varttia.
En osaa selittää, mistä vaikeutesi johtuivat, onneksi sentään seltit ne. Viestiäsi lukiessa havaitsin, että tämän osaston kummajainen, viestien kirjautumattomuus, on vielä voimissaan. Tiedustelin asiaa talvella Pettikseltä, Munfoorumeiden ylläpitäjältä, ja aivan ylläpitäjien säädettävissä se 'ominaisuus' on. En ehtinyt sitä talvella korjaamaan ja kun jouduin sairaalaan, tarkoitukseni oli antaa ohje muille ylläpitäjille. Joko se jäi antamatta tai kukaan ei katsonut sitä tehtäväkseen. Säätö on mitättömän pieni, mutta kun se on oudolla alueella, sitä lähestyy mielellään varoen, ettei pientä kauneuspilkkua korjatessaan tee suurempia vahinkoja.
PDT_Armataz_01_37
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Esittäytymisiä

ViestiKirjoittaja vartti91 » 17 Elo 2015, 07:58

Taavetti kirjoitti:
> Tervetuloa mukaan vartti, sopiihan että näin puhuttelussa jätän numerot, kun ei täällä
> ole kahta varttia.
> En osaa selittää, mistä vaikeutesi johtuivat, onneksi sentään seltit ne.

Juu kyllä se mulle passaa vallan mainiosti, nuo numerot nyt on vähän semmonen juttu, kun melkein jokapaikassa on vähintäänkin yks vartti, niin sitten kun laittaa nuo numerot niin saa lainata toisen keksimää :). Tuo vartti kyllä vähän liippasee omaan nimeenkin, niin se on jotenkin sitten ollu niin helppo siitä säätää, semmonen ei ihan oikee nimi mutta sinnepäin. Ja onhan se vähän informatiivinen asiakin, kun ne numerot siellä on, koska niistä voi kattoa kaikki, että aii se on vasta tarhasta kotoutunut ;).
vartti91
kiinnostunut
 
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Elo 2015, 03:27

EdellinenSeuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron