Esittäytymiset

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja Jay » 29 Heinä 2011, 00:55

Jt,
minä oon 85-syntynyt poikanen Pohjois-Suomesta. Oon nyt reilu pari viikkoa tätä foorumia kahlannu ja rohkenin nyt sitten kirjoittaakin vähän. Mietin vain, että mistä aloittaa, kun näitä esittäytymisalueitakin näytti olevan kolme..

Kirjoittelin kymmenen vuotta sitten aktiivisesti semmoselle foorumille kuin lentokentta.tk, joka oli kovasti erilainen kuin tämä. Lieköhän täällä ketään sen aikaisia..? Sekin oli siis uskovaisten palsta (niin, en tiedä onko se vielä olemassa), mutta keskustelu ei ehkä yltänyt aivan näin rakentavalle tasolle kuin täällä. Luulen, että moni Jumalan valtakuntaa etsivä olisi niitä lukiessaan ollut pyörällä päästään. En kyllä varmasti itse ollut niitä, jotka sitä keskustelun parantumista olisivat kovin tarmokkaasti koettaneet edesauttaa. En siis syytä lentokentan ylläpitäjiä..

Silloin ja erityisesti niiden aikojen jälkeen muistan puhujaveljien varoitelleen keskustelemasta mieltä askarruttavista uskonasioista netin keskustelupalstoilla. Muunmuassa siitä syystä piti kulua se kymmenen vuotta ennen kuin löysin itseni taas lukemasta ja kirjoittamasta uskovaisten foorumissa.

Mut oikeastaan tuossa keväällä, "kevätmyrskyn" aikaan tuli vähä semmonen etsivä mieli. Sitä vauhditti jussin aikaisessa Suomen Kuvalehdessä ollut juttu, jossa liikkeelle manattiin tuomionpäivää kuin konsanaan Ilmestyskirjassa. Menin siis nettiin googlettelemaan, ja pieneksi shokiksi löysin vaikka minkälaista vl-liikkeen nimellä kulkevaa jätettä. Keskustelupalstat olivat järkiään silkkoa sisältä, pelkkää loanheittoa siis. Paljoa ei tarvinnut lukea, kun tuli se kuuluista viemäritunkiolaskiämpäri-olo. Silloin ymmärsin, mitä puhujaveljet olivat tarkoittaneet.

En muista miten tulin klikanneeksi itseni tämän foorumin etusivulle, mutta luottamukseni heräsi, kun totesin, että vasemman reunan linkkilistassa on vain turvallisia linkkejä. Luettuani vielä foorumin säännöt, vakuutuin, että tämä palsta on hyvissä käsissä. Keskustelujen lukeminen vahvisti hyvää vaikutelmaa. Ja löysin myös etsimäni.

Ainoa asia mitä ihmettelin, oli se, miksi jotkut kirjoittavat myös muille palstoille, jopa S24:lle.. eikö Don Quijote ole opettanut mitään..?

Tosiaan lähes kolmen viikon ajan olen tätä sivustoa lueskellut, ja täytyy sanoa, että tämä on huikea sivusto! Kiitos ylläpitäjille! En tiedä, tuleeko tänne kirjoiteltua, täällä on niin paljon päteviä kirjoittajia, mutta ainakin aion jatkaa lueskelua.

Eiköhän tuossa sitä esittelyä tullutkin. Laitetaan yks hymiö tähän :smile:
Jay
puuhakas
 
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Heinä 2011, 01:25

ViestiKirjoittaja Taavetti » 29 Heinä 2011, 04:14

Tervetuloa Jay lukemaan, ja kirjoittamaankin silloin, kun siihen tarvetta tunnet. Mainitsit lentokentän, se on tuttu minullekin. Jotakin kirjoittelin sinne tällä samalla nimimerkillä, kunnes sille tuli loppu, ilmeisesti ylläpitäjien kyllästymisen vuoksi, ja kun uusia ylläpitäjiä ei tullut tarjolle. Taisin olla siellä ehkä vanhin, ja yksi laiskimmista kirjoittajista.

Oikeastaan se oli toinen lentokenttä, ensimmäisestä olen vain muistoja lukenut. Se piti aikanaan lopettaa, kun uskon opin keskustelu meni riitelyksi. Siitä syystä siinä toisella lentokentällä oli opista keskusteleminen tyystin kielletty. Siitä huolimatta siinä oli eräitä hyviä jatkokertomuksia, joita inspiroituneet käyttäjät vuoroin jatkoivat, kunnes juoni saavutti jonkin päätepisteen.

Vaikka ylläpitäjät luovat pohjan ja rajat tällaisen palstan keskusteluille, käyttäjät sen keskustelun ja ilmapiirin luovat. Tekisi mieli jatkaa toivomuksella, että kaiken hyvän antaja, kaikkivaltias Jumala saisi olla siivittämässä keskusteluja. Vaikka tällainen foorumikeskustelu parhaimmillaankin yltää vain entisten aikojen kirjeenvaihdon tasolle, toivomuksemme on, että se saisi olla yhdyskanavana uskovaisille niissä tilanteissa, joissa joku tuntee muiden kanavien sulkeutuneen. Jos sellaisissa tilanteissa voisimme auttaa niiden sulkeutuneiden kanavien avaamisessa ja uusien henkilökohtaisten löytämisessä, uskon että yksi pieni tavoitteemme olisi täyttynyt.

Niin, näitä esittäytymisen ketjuja on ainakin kolme, alkujaan oli vain yksi, mutta kun se venyi kovin pitkäksi, jaoin sen kolmeen osaan, koska pitkän ketjun keskeltä tulee harvemmin aloitetuksi satunnaista lukemista. Sinänsä on sama, mihin ketjuun kukin esittäytymisensä kirjoittaa. Siinä mielessä sillä ei ole merkitystä, kunhan hänelle vastataan samaan ketjuun, ja jos tämä ketju joskus taas jaetaan, tulisi jokaiselle tarkoitetut vastauksetkin olla samassa, että lukijakin pysyisi mukana. Mikään ei estä uutta esittäytyjää aloittamasta aivan omaakin ketjuaan. Varsinkin jos hänelle tulee runsaasti vastauksia, se olisi jopa toivottavaa, mutta mistäpä sen siinä vaiheessa tietäisi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 29 Heinä 2011, 21:34

Tervetuloa Jay, olen iloinen että olet saanut myönteisen kokemuksen tästä foorumista. Kirjoittamisiin :D
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

Edellinen

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa