Esittäytymiset

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

Esittäytymiset

ViestiKirjoittaja juruulanko » 05 Elo 2009, 20:54

Olen oleva lapsuudenkristitty vl. Nyt vasta alkanut kiinnostaa teologiset asiat kuten rippi kaste sekä pelastuminen/taivaskelpoisuus opillisina asioina. Sitä kautta löysin palstalle kun etsin netistä tietoa.

Kiitos palstan pitäjille ja modeille. Hyvältä näyttää. Netti on tärkeä kanava levittää opetusta oikeasta uskosta. Omakohtaisesti olen sen nähnyt että keskustelupalstalla tehty lähetystyö kantaa hedelmää.

Muuten tämä on 3. Kerta kun yritän lähettää viesstin. Jotenkin softa häröilevän kun kirjaa minut pellolle. Tai sit täs on tollosuodatin....
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Elo 2009, 21:31

Laitapa ennen kirjautumista kruksi pieneen ruutuun siihen kirjautumistietojen lähelle, se luullakseni antaa lisää aikaa kirjoittamiseen. Ainakin minulle on antanut jo useiden vuosien ajan, kun aivan aluksi minullekin kävi samoin, että ennen viestin lähettämistä softa heitti ulos.

Niin ja tervetuloa lukemaan, keskustelemaan ja vaikka kyselemäänkin. Yritämme vastailla sen mukaan kuin osaamme. Koti-Siionia emme kuitenkaan halua ohittaa, emmekä opasta sitä hylkäämään.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 05 Elo 2009, 23:03

:D Toivotan uudet kirjautuneet lämpimästi tervetulleiksi :) Tämä foorumi on itselle ollut lohtuna ja tukena vuosien ajan.

myös kakille palstalaisille hyvää kesän jatkoa, ilmat ovat suotuisat ulkona oleiluun, vaikka itselle liikkuminen on ainakin päivän ollessa kuumimmillaan rasittavaa,enkä viitsi koiruuttakaan viedä tuonne kuumalle asfaltille.

Terveisiä kaikille :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja O.M » 11 Elo 2009, 16:01

Tervetuloa Juruulangolle, Hamalle ja muille uusille rekisteröityneille palstalle. Palstaa hallitsee opillistyyppinen keskustelu, mutta on täällä muutakin ja kaikesta saa kirjoittaa. Tämän ei tarvitse olla vain opillinen palsta. Palstan keskeiset toimijat haluavat palstan tuovan oikeaa vanhoillislestadiolaista opetusta tiettäväksi muita palstoja hallitsevan saastan vastapainoksi. Taavetti on tehnyt suurtyön kirjoittamalla ja skannaamalla vanhojen opettajien osioon lukuisia vanhoja uskovaisten kirjoituksia. Myös monet muut, minä mukaanlukien, ovat pyrkineet tuomaan tänne vanhoja opetuksia. Niistä näkee, että nykyinen vanhoillislestadiolainen opetus on paitsi raamatullista, myös samaa entisten lammasten uskoa. Usein nousee iho kananlihalle, kun saa lukea vanhoista kirjoituksista, miten esim. Leonard Typpö sata vuotta sitten, Laestadius 150 vuotta sitten ja Luther melkein 500 vuotta sitten opettivat samaa tuttua ja turvallista Jumalan sanaa, jota seuroissa saamme jatkuvasti kuulla.

Palstalla pyritään yleensä välttämään sellaista tyylilajia, joka rinnastuisi seurakunnan paimenen "yli seurakunnan" tapahtuvaan opetustehtävään. Raamatun hengen mukaan saarnavirkaan ei tule kenenkään pyrkiä, vaan saarnavirkaan kutsutaan ja nimitetään. Keskustelupalsta ei myöskään ole seurakunta, vaan keskustelupalsta. Keskustelupalstoille soveltuu nähdäkseni tapa tuoda vanhoillislestadiolaisia opinkäsityksiä esiin muodoissa "Reinikaisen mukaan", "Lohi katsoo", "Typön mielestä" jne. Epätarkemmin voidaan käyttää myös muotoja "seuroissa oppimani mukaan" tms.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Aromi » 15 Elo 2009, 12:05

Emka kirjoitti:myös kakille palstalaisille hyvää kesän jatkoa, ilmat ovat suotuisat ulkona oleiluun, vaikka itselle liikkuminen on ainakin päivän ollessa kuumimmillaan rasittavaa,enkä viitsi koiruuttakaan viedä tuonne kuumalle asfaltille.

Hmm, olenkohan minä näitä kakiksi luokiteltavia palstalaisia? ;)

Noh, vitsit sikseen, ja tervetuloa siis jokaiselle uudelle. Ja hyviä kesän rippeitä minunkin puolestani.
Aromi
vakiintunut
 
Viestit: 117
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:03
Paikkakunta: pohjoinen maa

ViestiKirjoittaja Emka » 15 Elo 2009, 20:40

Aromi kirjoitti:
Emka kirjoitti:myös kakille palstalaisille hyvää kesän jatkoa, ilmat ovat suotuisat ulkona oleiluun, vaikka itselle liikkuminen on ainakin päivän ollessa kuumimmillaan rasittavaa,enkä viitsi koiruuttakaan viedä tuonne kuumalle asfaltille.

Hmm, olenkohan minä näitä kakiksi luokiteltavia palstalaisia? ;)

Noh, vitsit sikseen, ja tervetuloa siis jokaiselle uudelle. Ja hyviä kesän rippeitä minunkin puolestani.


Sattuu vanhalle noita painovirheitä :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Pinea » 17 Elo 2009, 21:24

38v, Savolainen mies. Avoimin mielin mukana..
Avatar
Pinea
tutustunut
 
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Elo 2009, 19:20
Paikkakunta: Savolainen

ViestiKirjoittaja Rebekka » 20 Elo 2009, 21:45

Pinea, Warpu, Jonna ja kaikki uudet tulokkaat, sydamellisesti tervetuloa rikastuttamaan palstaamme ajatuksillanne.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 31 Elo 2009, 19:48

Näköjään olen järjestyksessä 190 rekistöröitynyt jäsen täällä. Löysin tämän foorumin vasta ihan hiljattain, kun eräs sisar kertoi tästä mesessäni. Olen 57 vuotias pääasiassa elämäntyöni kotiäitinä suorittanut . Kaikki yhdeksän lastamme ovat jo aikuisia, mutta kukaan heistä ei ole uskomassa. Esirukouksin olen heitä kantamassa taivaallisen Isän luo, että he vielä saisivat palaamisen armon tuhlaajalapsen osastaan. Jos Jumala suo niin lokakuussa saan sitten ensimmäistä kertaa alkaa kutsumaan itseäni isoäiti nimellä. Luen paljon runoja ja elämäkerta kirjallisuutta ja kirjoitan tähän erään runon, joka kuvaa hyvin sitä, millaiset mietteet ovat olleet viime vuosina ajatuksissani. Tämä lienee jonkun uskovaisen äidin kirjoittama:
Jos saisin teidät vielä takaisin
nutut narulle, vaipat tuuleen,
kaiken muun siirtäisin sivuun
teidät syliini nostaisin,
pitelisin pitkään.
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 31 Elo 2009, 20:17

Tervetuloa palstalle, vanamo.n, toivottavasti viihdyt seurassamme.
Jotenkin tutulta vaikutti tuo runo, ehtisinpä selaamaan muistiinpanojani, olisiko se jonkin kurssikaverini kirjoittama. En siitä ole varma, mutta tuon sävyisiä runojaan muutamat äidit lukivat vihkoistaan. Joitakin niistä monistettiin kaikille kurssilaisille muistoiksi.

Vuosien kuluessa tänne on rekisteröitynyt enemmänkin käyttäjiä, mutta huomattava osa heistä on unohtanut palstan, ja ajan kuluessa nimimerkkejä on jouduttu poistamaankin. Mitään kiirettä poistoissa ei ole pidetty, vaan ensin on katsottu ja kyselty.

Niin ja tervetuloa toisetkin uudet käyttäjät, joita en ole tullut erikseen nimimerkiltä toivottaa. Teidän joukossanne on joitakin, jotka ette ole vielä einoaakaan kertaa kirjautuneet. Joitakin nimimerkkejä olen aktivoinut, koska on vaikuttanut, ettei itseltään onnistu. Rohkeasti kirjautumaan, lukemaan ja kirjoittamaankin
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 02 Syys 2009, 18:55

29-v. nainen Rovaniemeltä, ihan uusi näissä ympyröissä. Sunnuntaina olin ensimmäistä kertaa seuroissa. Ja iloinen olen siitä, siellä oli hyvä olla. :D Luokanopettajaopinnot vaiheessa, tosin voiton puolella. Leski, lapseton. Virsiä rakastan ja lukemista myös, samoin pikkujyrsijä-lemmikkejäni ja viherkasveja, teetä, villasukkia, omaa sänkyä... Reuma ja muut sairaudet vaikeuttavat elämää. Silti armo on suurinta, mitä voi olla. :D
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Syys 2009, 19:03

Taisin ehtiä ensimmäisenä toivottamaan metsätähden tervetulleeksi palstallemme.
Reuma on sairautena omakohtaisesti tuttua minullekin, vaikka ajoissa alkaneen hoidon myötä se ei ehtinyt kovin pahaksi. Jatkuva lääkehoito ja säännöllinen liikunta ovat minulla olleet ne ulkoiset keinot, joilla sairaus on enää lähinnä vain muistoissa, jatkuvassa lääkkeiden syönnissä ja kerta vuodessa lääkärin tarkastuksissa.
Innostuin ehkä turhankin paljon tässä vaiheessa kirjoittamaan reumasta, mutta en malttanut itseäni hillitä, kun havaitsin sen yhteiseksi kiusaksemme. Tervetuloa vielä kerran.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 03 Syys 2009, 11:06

Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! Mukavaa, että olemme näin saaneet uusia "kasvoja" tänne piristykseksi.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Rebekka » 03 Syys 2009, 16:49

Tervetuloa kaikille uusille myos minun puolestani. Rohkeasti kirjoitelkaa ajatuksianne ja mielleyhtymianne. Hyva foorumi tama on kaikin puolin. :|
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja metsätähti » 03 Syys 2009, 23:39

Kiitos! Netti on ihan hyvä paikka lukea ja selvitellä, ehkä kyselläkin. Siis kun on ihan uutena uskomassa, vasta sunnuntaina pääsin laumaan mukaan, niin on niin paljon uutta ja tuntematonta. Seuroissakin tuntui sillä tavoin oudolta, että kun niin moni on lapsesta asti kasvanut tässä, ja itse ei tiedä edes, milloin kuuluu toivottaa kenellekin mitä ja niin edespäin. Kyllä se tästä tutuksi varmaan muuttuu, mutta joka tapauksessa on kiva viikollakin lukea näitä asioita, vaikka sunnuntain seuroja innolla odotankin. :D
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja Emka » 04 Syys 2009, 00:25

:D Lämpimästi toivotan tervetulleeksi kaisulin, metsätähden ja vanamon. Olen iloinen että olette tulleet joukkoomme.

Meitä on monen ikäisiä naisia ja miehiä täällä, halumme on säilyä lapsena lasten valtakunnassa missä Jeesus on Hyvänä Paimenena.




Kuva

Tässä kukkanen teille :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 05 Syys 2009, 15:37

Kiitos, kommenttisi on hyvä ja tarpeellinen. Näinhän se on, että netin vapaudessa on myös vaikeutensa. (Ihana tuo "vastasyntyneenä", siltä tosiaan tuntuu :D) Onneksi tuo pappi, joka minut tähän auttoi, tuumi taas, että saa ja pitää kysyä, yhdessä asiat selviävät ja vastaus löytyy. Netti on hyvä lisä, mutta elävä yhteys seurakuntaan on tärkeämpi, kun etsii oikeaa tietä. £(() Sähköpostilla kyselen tutuilta uskovaisilta asioita sillä välin, kun ei nähdä.
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja O.M » 05 Syys 2009, 16:04

Tervetuloa Metsätähdelle, Vanamolle, Kaisulille ja muille uusille myös minun puolestani. Netin luotettavuus vanhoillislestadiolaisuutta koskevan tiedon osalta on nähdäkseni usein kyseenalainen, koska on joitakin eksiä, jotka ovat ottaneet lähes elämäntyökseen levittää disinformaatiota vl-opetuksesta. Tämä palsta on muita luotettavampi. Suurin osa palstan vakiokäyttäjistä edustaa ns. aitoa vanhoillislestadiolaista uskonvakaumusta.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 21 Syys 2009, 17:11

Siansaparo=Jemima-Ankka

Arvelin kaikkien hoksaavan nikkini, mutta sain yksäriä jossa oltiin epätietoisia henkilöydestäni ja epäilystä, että Mopin palstalta olisi joku muu kuin minä nappassu Jemiman viestin ("tutkimaan galatalaiskirjettä") tänne. Mie se olin.
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja Taavetti » 21 Syys 2009, 17:36

Tervetuloa takaisin, ehdin jo vastaamaan ensimmäiseen viestiisi ilman, että oli aavistusta, kelle oikeastaan vastasin. Olikin varmaan parempi, että en sitä tiennyt, vaikka kieltämättä sekin mahdollisuus kerran välähti mielessäni. En ole moneen viikkoon vilkaissutkaan Mopin palstalle, joten ei ole aavistusta, kuka siellä on viime aikoina mitäkin kirjoittanut.

Kaikesta huolimatta: Tervetuloa takaisin!
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Seuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron