Esittäytymiset

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja lyyleri » 05 Marras 2009, 10:56

Rekistöröidyin tänään tälle foorumille. Olen kirjoitellut melko paljon suomi24-palstalle...huonolla menestyksellä..etten sanos..! Siellä lyttääntyy.. En ossaa niin asiaani esittää, etteikö tuu turpiin..no vaivanen kaikki kokkee.!!! oon mummeli Pohjois-Pohjanmaalta, minulla on kaksitoista lasta ja jo lapsenlapsiakin jonkun verran. lapset ovat jo lähes kaikki aikuisia ja suurin osa perheellisiä. Tykkään ulkona kävelemisestä, marjastuksesta ja lukemisesta, myös käsitöistä. Teen pätkätöitä ..., ja oon aina haltioissani päästessäni välillä tärkeäksi..!! Onhan sitä touhua tässä silti vielä omallakin pirtillä..mutta joskus kellon raksutus kuuluu selvästi ..toisinaan taas pirtti raikuu lasten askelista. kuulun keskisuureen Rauhanyhdistykseen ja siellä yritän omalta osaltani kantaa kortta kekoon !
lyyleri
 

ViestiKirjoittaja Rebekka » 05 Marras 2009, 11:06

Olet lampimasti tervetullut foorumillemme. Kerropa ajatuksistasi ja ymparistostasi jatkossakin. :D
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja O.M » 05 Marras 2009, 14:42

Tervetuloa Lyylerille! Olen joskus lukenutkin asiallisia kirjoituksiasi Suomi24:sta. Olen tehnyt saman havainnon: ystävälliset viestisi väännetään usein aivan päälaelleen sillä foorumilla. Ilmeisesti jotkut Suomi24:n häiriköt käyttävät internetiä henkisenä kaatopaikkanaan ja ovat omaksuneet netissä koulukiusaajan roolin. Täällä sinua ei varmasti lytätä. Suurin osa kirjoittajista on uskovaisia, kaksiosaisinakin sydämen kristittyjä.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Marras 2009, 16:34

Tervetuloa lyyleri foorumillemme, olisipa hauska tietää, kuinka lähellä asumme toisiamme, tai onko meillä kenties yhteisiä tuttuja. . En asu itse Pohjanmaalla, vaikka siellä pohjoisella Pohjanmaalla minulla on tuttuja ja sukulaisiakin, ja siitä syystä olen siellä silloin tällöin pistäytynyt.

Silloin harvoin, kun viime vuosina olen S24 vl-keskusteluja lukenut, olen havainnut saman kohtalon viesteillesi, kuin O.M kertoi. Siksikin, mutta myös muiden puuhien vuoksi olen sinne harvahkoon silmäillyt, vielä harvemmin kirjoittanut. Ei ole mielekästä tulla lytätyksi kerta toisensa jälkeen silloin, kun tietää kertovansa totuuden sanoja. Siitä huolimatta edes pieni valon tuikku voi olla paikallaan sielläkin, jos vaikka joku aivan vakavissaan etsii vastauksia vaikeisiin kysymyksiinsä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 05 Marras 2009, 16:38

Haluaisin myös esittää tervetulotoivotuksen Lyylerille ja myös muille uusille palstalaisille. Itse en ole lukenut Lyylerin viestejä, vaan Suomi24:n seuraamiseni jää lähinnä otsikoitten ja satunnaisten yksittäisviestien vilkuiluun. Ehkä nettipersoonamme vielä kuitenkin tutustuvat toisiimme, mikäli tällä foorumilla kirjoittamisesi vakiintuu.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja metsätähti » 07 Marras 2009, 23:10

Tulipa mieleeni, että tuolla Facebookissa liikuskelen päivittäin kuikuilemassa tuttujen kuulumisia. Tässä kun hiljakseen tutustutaan, niin voipi laittaa vaikka yksäriä täällä minulle, niin lisään kaveriksi. :D Toivon kuiten, että ne, jotka nimen jo tietävät, eivät sitä muille jaa - mie päätän itse, missä kohti menee raja. :cool:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja pewi » 08 Marras 2009, 19:38

JT. matka ystävät :) olen nelikymppinen perheen isä oulun ympäristökunnasta ja seurannut keskustelujanne jonkin aikaa mutta nyt vasta sain luotua tunnukset
hyvää isänpäivää kaikille isille!
pewi
 

ViestiKirjoittaja Niinu » 01 Joulu 2009, 01:12

Toivottavasti ette heti heitä minua pellolle, kun tunnustan, etten ole vanhoillislestadiolainen. Uskossa olen kyllä, mutta kuulun vapaakirkkoon.

Tulin tänne siksi, että vanhoillislestadiolaisuudesta liikkuu välillä hölmöjä väitteitä (joihin en usko), ja haluan ottaa selvää, minkälaisesta uskosta on oikeasti kysymys. On helpompi tehdä se ainakin aluksi foorumilla, jossa pystyy keskustelemaan ihmisten kanssa useista asioista, kuin mennä paikalliseen Rauhanyhdistykseen kyselemään tuntemattomilta heidän uskonkäsityksistään. Vaikka paikkakunta on pieni, tuttavapiirissäni ei satu olemaan lestadiolaisia.

Olen mielestäni suhteellisen tavallinen 34-vuotias naimisissa oleva kahden pojan äiti. Olin pitkään kotona ja työttömänä, kunnes tuossa kolme vuotta sitten nuoremmankin lapsen mentyä kouluun päätin hankkia ammatin ja lähdin opiskelemaan yliopistoon. Harrastuksia ei ole sen jälkeen paljon ehtinyt edes ajatella, kun tämä opiskelu ja toisella paikkakunnalla ravaaminen vie ajan, ja koti ja perhe sitten tietysti loput. Tai se menee usein niin päin, että koti ensin ja tutkielmia kirjoitetaan yöllä, kun on aikaa. Onneksi valmistun toivoakseni keväällä.
Niinu
 

ViestiKirjoittaja Jani_S » 01 Joulu 2009, 01:28

Niinu kirjoitti:Toivottavasti ette heti heitä minua pellolle, kun tunnustan, etten ole vanhoillislestadiolainen. Uskossa olen kyllä, mutta kuulun vapaakirkkoon.

Tulin tänne siksi, että vanhoillislestadiolaisuudesta liikkuu välillä hölmöjä väitteitä (joihin en usko), ja haluan ottaa selvää, minkälaisesta uskosta on oikeasti kysymys. On helpompi tehdä se ainakin aluksi foorumilla, jossa pystyy keskustelemaan ihmisten kanssa useista asioista, kuin mennä paikalliseen Rauhanyhdistykseen kyselemään tuntemattomilta heidän uskonkäsityksistään. Vaikka paikkakunta on pieni, tuttavapiirissäni ei satu olemaan lestadiolaisia.

Tervetuloa mukaan, Niinu! Täältä ei heitetä ketään eri uskonkäsityksen vuoksi pellolle.

Toivottavasti saat täältä käsitystä siitä, miten uskomme ja elämme. Paras tapa olisi tietysti tuntea muutama vanhoillislestadiolainen, mutta myös täällä ollaan valmiita kertomaan siinä määrin kuin osataan.

Muistutan vielä, että tämä on vanhoillislestadiolaisten ylläpitämä palsta, ja että muita lestadiolaisuuntauksia ei ole täällä esillä. Tämä palsta ei ole myöskään vanhoillislestadiolaisten keskusjärjestön Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen (SRK) eikä minkään siihen kuuluvan yksittäisen rauhanyhdistyksen ylläpitämä eikä ohjaama, vaan täällä toimivat yksittäiset vanhoillislestadiolaiset henkilöt.

Vielä kerran, tervetuloa!
Jani_S
 

ViestiKirjoittaja Niinu » 01 Joulu 2009, 01:31

Jani_S kirjoitti:Muistutan vielä, että tämä on vanhoillislestadiolaisten ylläpitämä palsta, ja että muita lestadiolaisuuntauksia ei ole täällä esillä. Tämä palsta ei ole myöskään vanhoillislestadiolasten keskusjärjestön Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen (SRK) eikä minkään siihen kuuluvat yksittäisen Rauhanyhdistyksen ylläpitämä eikä ohjaama, vaan täällä toimivat yksittäiset vanhoillislestadiolaiset henkilöt.


Juu, ymmärsin kyllä, että tämä on vain vanhoillislestadiolaisten palsta. Sillä taas ei ole minulle väliä, onko foorumi "virallinen" vai ei, kun kuitenkin täällä vanhoillislestadiolaisuudesta puhutaan. Jos tarvitsen sitä virallista tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta, niin löydän sitä kyllä Keskusyhdistyksen kautta halutessani. Tänne tulin tosiaan ihan vain juttelemaan.
Niinu
 

ViestiKirjoittaja O.M » 01 Joulu 2009, 10:35

Teretulemast Niinulle, Pewille ja kaikille uusille!
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Emka » 01 Joulu 2009, 12:51

:D Minäkin toivotan tervetulleiksi uudet ja mielelläni näkisin vanhojenkin foorumilaisten keskusteluja:) Yritämme yhdessä tehdä tästä palstan, missä kyselevälle vastataan ja minä ainakin toivon että palsta olisi sellainen että täällä uskaltaa jokainen tuoda esille ne asiat mitkä mieltä askarruttavat
Kuva
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja kesis » 29 Touko 2010, 12:53

ymmärsinköhä oikein eli jos niima on puolessa välissä kolmmea kymppiä niin sehän olis 15 ja jos 15 vuotiaalla on kolme lasta niin...?
Viimeksi muokannut kesis päivämäärä 29 Touko 2010, 17:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja O.M » 29 Touko 2010, 13:08

Tervetuloa palstalle!
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 29 Touko 2010, 13:33

hedelmä kirjoitti:ymmärsinköhä oikein eli jos niinu on puolessa välissä kolmmea kymppiä niin sehän olis 15 ja jos 15 vuotiaalla on kolme lasta niin...?

Minä kyllä ajattelin, että se kolmas vuosikymmen olisi puolivälissä, niin ei se kolme lasta 25 vuoden iässä aivan tavatonta ole.

Muuten on mieluisaa, että meitä runojen ystäviä osautuu tännekin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 29 Touko 2010, 14:13

niin joo, ei se sitte oo ollenkaa tavatonta.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Annuli » 05 Heinä 2010, 13:19

Olen muutama kk sitten saanut parannuksen armon,oltuani kristitty koko ikäni.Tuntui kuin suomut olisi pudonneet silmiltä!Aivan mahtavaa,mikä rauha ja ymmärrys,tyytyväisyys on seuranneet.Mutta ry.llä taidetaan perheen kanssa olla muukalaisia,meitä vaan tuijotetaan eikä tervehditä.Koitan olla avoin,tietty ollaan vasta saavuttu,mutta luulin että joku edes juttelisi tai moikkaisi jo.Jatkuuko näin,onko kellään 'ulkopuolisella' kokemusta?
Annuli
 

ViestiKirjoittaja Rebekka » 05 Heinä 2010, 14:03

Ihanaa, etta Jeesuksesta on tullut henkilokohtainen Vapahtajasi. Ala kuules lannistu heti alkuun: suomalaiset yleensa pakkaa olemaan hitaasti tutustuvia (paitsi karjalaiset!). Siina joukossa talostellen, avoimesti ihmisiin suhtautuen en luulisi pitemman paalle olevan vaikeuksia tutustumisessa. Rukoillaan seurakunnalle rakastavaa, toiset luokseen hyvaksyvaa ilmapiiria. Jeesus kanssasi.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Matkavieras » 05 Heinä 2010, 14:44

Hei ! Jumalan terve!

Kirjoittauduin juuri tänne, enkä ole ennen tutustunut tähän foorumiin.
Kyselin muualla netissä teistä ja sain tämän foorumiosoitteen.

En ole VL:nen.
Olen kuitenkin uskovainen, mutta ollut 'muissa hengellisyyksissä', niinkuin taidatte sanoa.

Kuuntelin viimekesänä Seurojanne ja nytkin olen lähes kaiken aikaa kuunnellut Seuroja Liperistä ja laulanut mukananne virsiä. Haluan myös tutustua Siionin laulut-kirjaan. Minulla on myös Biblia, joten opettelen nyt lukemaan sitä (KR 33/38 ohella).

Kunnioitan syvää hartauttanne, Hengen puhtautta, vaatimattomuutta, nöyryyttä ja anteeksiannon julistustanne jokaiselle kurjallekin matkaajalle. Kunnioitan sitä, että teillä on selvät rajat Taivaan Valtakunnan ja maailman välissä. Jotkut voivat pitää sitä ahdasmielisyytenä, mutta koska itse hyväksyn nämä rajat, ne osoittavat minulle turvallisuutta.

Koska olen uusi teidän joukossanne, tuon tahattomasti esiin sen uskon, joka minulla on, en ainakaan tarkoituksella halua puhua väärää oppia. Ja kaikillahan meillä on oppimista Sanasta.

Minussa on paljon syntiä, matkavirheitä ja epäuskoa.

Saanko minäkin teidän kanssanne uskoa kaikki syntini anteeksi Jeesuksen Nimessä ja Sovintoveressä?
Matkavieras
 

ViestiKirjoittaja juruulanko » 05 Heinä 2010, 15:45

Annuli kirjoitti:Olen muutama kk sitten saanut parannuksen armon,oltuani kristitty koko ikäni.Tuntui kuin suomut olisi pudonneet silmiltä!Aivan mahtavaa,mikä rauha ja ymmärrys,tyytyväisyys on seuranneet.Mutta ry.llä taidetaan perheen kanssa olla muukalaisia,meitä vaan tuijotetaan eikä tervehditä.Koitan olla avoin,tietty ollaan vasta saavuttu,mutta luulin että joku edes juttelisi tai moikkaisi jo.Jatkuuko näin,onko kellään 'ulkopuolisella' kokemusta?


Tervetuloa sinulle ja Matkavieraalle. Sekä tälle palstalle mutta erityisesti siioniin.

Tuli jotenkin mieleen eräs suviseurojen puhe, puhuja puhui Raamatunkohdasta (en muista paikkaa), jossa sanotaan jotenkin näin että "minun lampaitani on myös muissa laumoissa, mutta kaikki heidät pitää tähän laumaan kutsuttaman"

Paikkakunnilla, joissa on paljon vaihtuvuutta, suhtautuminen ei ole niin välitöntä kuin pienemmillä paikkakunnilla, joissa tervehditään ja tullaan kyselemään satavarmasti eka kerralla. Esim Helsingistä on mulla kokemusta, että siellä saa olla kauan yksin, jos ei itse ole aktiivinen., tai jos ei ole ennestään tuttuja. Se on jotenkin hirmu harmi, kun ei tunne kaikkia, mutta jos esim joka vuosi tulee paikkakunnalle 50 uutta ihmistä; tilanteessa on vaikea tuntea kaikkia henk koht.

Matkavieraalle vielä sanon, että sinun on lupa uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Evankeliumin ilosanoman olet varmastikin uskonut kohdallasi todeksi jo suviseuraradioinnista. Kuitenkin rohkaisen Sinua etsimää elävän seurakuntayhteyden paikkakunnaltasi, aivan kuten meitä suviseurasaarnassa muistutettiin, lammaslauma on uskovaisten yhteisön vertauskuva; lammas on laumaeläin, yksinäinen lammas on kovin turvaton
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

EdellinenSeuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron