Esittäytymiset

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja Matkavieras » 05 Heinä 2010, 18:56

Kiitos tervetulotoivotuksesta!

Olin heti Suviseurojen alusta asti hyvin otettu siitä kauniista ja puhtaasta ilmapiiristä, jonka koin netin ja radion kautta. Puhujien vaatimattomuus ja nöyryys ja juhlakansan laulu oli kuin olisin enkelikuoroa kuunnellut. Tämä ei ole imartelua, vaan kerron, kuinka sen koin. Ajattelin, että nyt kuulen Jumalan Lasten laulua! Tuohon joukkoon minäkin haluaisin kuulua.

Voisin kertoa paljon, mitä kaikkea Hengessäni liikkui.

Seuroissa kuulemani virret soivat mielessäni, kuten virsi 178, "Myös isämme uskoivat ennen" ja tietenkin virsi 343, "Voisinpa Jeesuksestani".

Haluan nyt hakeutua Jumalan Lasten joukkoon.
Matkavieras
 

ViestiKirjoittaja Matkavieras » 06 Heinä 2010, 14:05

Liityinpä äsken takaisin kirkkoon.

Kolme vuotta olin ilman hengellistä kotia.
Ilman mitään kehuskeluja, sanon suoraan, että seurojen kuunteleminen ja seurakuvien katseleminen sai minut tajuamaan, että vaikka kirkossa on sellaisiakin asioita, joita en voi hyväksyä, on kirkossa myös voimakas Jumalan lasten joukko.

Olen kertonut joillekin sukulaisilleni tästä herätyksestäni ja vaikka ovatkin toisenlaisessa uskovien joukossa, sain myönteistä ja ilahtunutta palautetta.

:moin:
Matkavieras
 

ViestiKirjoittaja Annuli » 06 Heinä 2010, 17:26

Minäkin niin monta vuotta luin tietoa ja jahkasin että mennäkö vai ei seuroihin,mennäkö vai ei.Ja kelpaanko minä.Varautuneisuudestaan huolimatta koen että olemme nyt oikeassa joukossa.
Annuli
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 06 Heinä 2010, 17:54

Annuli kirjoitti:Minäkin niin monta vuotta luin tietoa ja jahkasin että mennäkö vai ei seuroihin,mennäkö vai ei.Ja kelpaanko minä.Varautuneisuudestaan huolimatta koen että olemme nyt oikeassa joukossa.

Sellaista se etsiminen on monelle, samoin löytäjän ilo löytäneelle. Olen iloinen löydöstäsi ja siitä, että tunnet saaneesi omaksesi Jumalan valtakunnan ja sen mukana sisaria ja veljiä saattajiksi.

Tervetuloa myös foorumillemme kaikki tänne rekisteröityneet. Autamme ja vastailemme sen mukaan kuin osaamme, vaikka rajallisiksi tunnen ainakin omat taitoni ja mahdollisuuteni.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Elena » 07 Heinä 2010, 16:33

Lämpimästi tervetuloa Annuli ja Matkavieras! Sydän iloitsee aina kun kuulee parannuksen armon saaneista. Ja myös siitä, että suviseurat ovat Matkavieras sinun kohdallasi olleet voimakkaasti kutsumassa Jumalan valtakuntaan. Oletko vielä käynyt seuroissa paikan päällä? :smile:
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Matkavieras » 08 Heinä 2010, 12:49

Olen todella onnellinen ja minulla on rauha sydämessä.
Kuuntelin eilen seuroja Hgin Rauhanyhdistykseltä.
Sen jälkeen minulla oli heti sauna ja mietiskelin siellä tätä uskoa.
Olen myös kertonut monille, että olen nyt tässä uskomassa ja, että minun on hyvä ja turvallista olla.

£(()
Matkavieras
 

ViestiKirjoittaja Annuli » 08 Heinä 2010, 13:53

Minua kiinnostaa jostakin luettu(en nyt muista mistä)lauselma että lopunaikoina Jumalan käsi lepää Pohjolan yllä.Pitääkö siis paikkansa että Laestadius uskoi näin vai mistä tuo on peräisin?
Meillä oli jo ennen liittymistä 7 lasta ja elimme täysin vl-sääntöjen mukaan muutenkin,eli sinänsä tämä ei ole tuonut suurta muutosta-muuta kuin sielulle.Tuntuu että sieluni,sekä lasten,on vihdoin Herran kämmenellä.
Matkavieras taisi mainita turvan tunteen,juuri sitä se on ;)
Annuli
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Heinä 2010, 15:34

Annuli kirjoitti:Minua kiinnostaa jostakin luettu(en nyt muista mistä)lauselma että lopunaikoina Jumalan käsi lepää Pohjolan yllä.Pitääkö siis paikkansa että Laestadius uskoi näin vai mistä tuo on peräisin?
Meillä oli jo ennen liittymistä 7 lasta ja elimme täysin vl-sääntöjen mukaan muutenkin,eli sinänsä tämä ei ole tuonut suurta muutosta-muuta kuin sielulle.Tuntuu että sieluni,sekä lasten,on vihdoin Herran kämmenellä.
Matkavieras taisi mainita turvan tunteen,juuri sitä se on ;)


Kysymäsi kohta löytyy Vanhasta testamentista, yksi usein käytetty selitys sille on, että se tarkoittaisi evankeliumin kulkua ja kulkusuuntaa sen jälkeen, kun evankeliumin sanoma lähtee Jerusalemista pakanakansojen keskuuteen. Aiheesta on joitakin keskusteluja foorumillamme, sitä ovat eräät puhujat käsitelleet saarnoissaan ja kirjoituksissaan.

Sakarja 6
1 Ja minä taas nostin silmäni ja näin: ja katso, siellä olivat neljät rattaat, jotka lähtivät kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskiset vuoret.
2 Ensimäisten ratasten edessä olivat ruskiat orhiit, ja toisten ratasten edessä mustat orhiit;
3 Mutta kolmanten ratasten edessä valkiat orhiit, ja neljänten ratasten edessä kirjavat, väkevät orhiit.
4 Ja minä vastasin ja sanoin enkelille, joka minun kanssani puhui: minun herrani, mitä nämät ovat?
5 Ja enkeli vastasi ja sanoi minulle: ne ovat neljä tuulta taivaan alla, jotka tulevat ulos, astumaan kaiken maan hallitsian eteen.
6 Jossa ne mustat orhiit, ne menivät pohjaa päin, ja valkiat noudattivat niitä; mutta kirjavat menivät etelää päin.
7 Ja ne väkevät läksivät ja menivät ympärinsä, niin että he kaikki maat vaelsivat. Ja hän sanoi: menkäät ja vaeltakaat maata ympäri; ja he vaelsivat maan lävitse.
8 Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.

Uudemmissa käännöksissä taitaa viimeinen sanapari olla pohjoisessa maassa, jolla voidaan ilman suurta väkivaltaa ymmärtää näitä pohjoisia valtioita, joissa evankeliumin sanoma on ollut toki työtä tekemässä, mutta levossa siinä mielessä, ettei mitään suuria vainoja ole ilmennyt.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

enemmän kuin väkivaltaa,

ViestiKirjoittaja outala » 08 Heinä 2010, 16:15

sillä raamatunaikaiset pohjoiset maat / valtiot sijaitsivat Mustanmeren ja Kaspianmeren eteläpuolella eivätkä missään Skandinaviassa!
Kannattaa vastata faktoilla eikä "hyväksytyillä" tulkinnoilla.
outala
kiinnostunut
 
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 21:09

Re: enemmän kuin väkivaltaa,

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Heinä 2010, 21:20

outala kirjoitti:sillä raamatunaikaiset pohjoiset maat / valtiot sijaitsivat Mustanmeren ja Kaspianmeren eteläpuolella eivätkä missään Skandinaviassa!
Kannattaa vastata faktoilla eikä "hyväksytyillä" tulkinnoilla.

Faktaa on sekin, että myös Skandinavia sijaitsee pohjoisen suunnalla Israelista. En muista, olenko kuullut tai lukenut Martti Lutherin tulkintaa kyseisestä Raamatun paikasta, mutta Saksakin sijaitsee pohjoisempana kuin Israel, sijaitsi silloin ja sijaitsee vieläkin.

En tiedä onko outala lukenut tai kuullut, mitä kyseiset hevoset merkitsevät Raamatun kuvakielessä. Kannattaisi ainakin tutustua eri selityksiin.
Oikeastaan minulla oli tarkoitus vain vastata kysymykseen, joka kuului, että mistä kyseinen sanonta on peräisin, ja Vanhan Testamentin profetiaahan se on.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja hepa » 10 Heinä 2010, 11:09

Annuli kirjoitti:Olen muutama kk sitten saanut parannuksen armon,oltuani kristitty koko ikäni.Tuntui kuin suomut olisi pudonneet silmiltä!Aivan mahtavaa,mikä rauha ja ymmärrys,tyytyväisyys on seuranneet.Mutta ry.llä taidetaan perheen kanssa olla muukalaisia,meitä vaan tuijotetaan eikä tervehditä.Koitan olla avoin,tietty ollaan vasta saavuttu,mutta luulin että joku edes juttelisi tai moikkaisi jo.Jatkuuko näin,onko kellään 'ulkopuolisella' kokemusta?


Varsinkin ison siionissa (vaikkapa Oulu tai Helsinki) on hankala tutustua toisiin kun siellä on paljon ihmisiä, eikä kaikki tunne kaikkia, voi tulla yksinäinen olo, jos ei ole ennestään tuttuja ystäviä. Pienessä siionissa pääsee yleensä helpommin mukaan.
Rohkeasti vain jonkun juttusille vaikka väliajalla tai seurojen lopussa.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

ViestiKirjoittaja sivellin » 11 Tammi 2011, 22:40

Oon 17 vuotias opiskelija, en ole VL:nen, mutta olen uskovainen ihminen. Tunnen muutamia VL ihmisiä, lapsuudestakin muutama toveri tullut tututuksi. Täytyy sanoa että kunnioitan teidän näkemyksiänne ja elämäntapaanne. Minulle tulee kaltaisienne lähettyvillä hyvin rauhallinen, ja kotoisa olo. Siitä on herännytkin joskus muutamia ajatuksia, että jos se kerran niin kotoisalta tuntuu, niin miksi en itse ole siinä mukana.

Olen ollut lapsesta saakka hyvin paljon tekemisissä uskovien ihmisten kanssa, juuri siitä tavallaan lähti oma alkukin Raamattuun tutustumiseen, kävin paljon raamattuleireillä yms, missä sain samanhenkisiä kavereita itselleni.
Möyhemmällä iällä (tai no, lapsesta myöhemmällä, itse en mikään vanhus vielä ole), muutamien vastoinkäymisten kautta löysin lopulta pelastuksen, ja samalla tajuten, mitä se tosiasiassa merkitsee. (Lapsempana kun sitä ei niin sisäistänyt..) Kuitenkin saan lähes päivittäin huomata tuntevani riittämättömyyttä itsestäni, etten "kelpaisi" uskovaiseksi, etten ole tarpeeksi hengellinen. Mutta pinnistelen sitä tapaa vastaan, että tästä kaikesta tulisi minulle jotenkin "suorittamista". Mutta olen hyvin kiitollinen, että minulla on läheisiä, joiden kanssa voin keskustella asioista ja joilta voin pyytää neuvoja.

Päätin rekisteröityä myös siksi tänne, kun täällä on niin asiallista porukkaa ja on ihan kyynel silmäkulmassa tullut muutama kerta luettua, miten lempeästi ja ihanasti täällä otetaan kaikki vastaan ja kaikkia pyytäviä neuvotaan ja autetaan. Jos minulle joskus tulee ongelma, tiedän saavani myös täältä siihen tukea ja turvaa. :)
sivellin
 

ViestiKirjoittaja ELIHU » 12 Tammi 2011, 12:11

Tervetuloa Foorumille Sivellin !

Mukava kuulla positiivista palautetta.
Taivaan Isä kirkastakoon sinulle ja antakoon löytää peltoon kätketyn aarteen.
Löytäjän iloa toivon sinulle sydämestäni !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

ViestiKirjoittaja hilja » 12 Tammi 2011, 13:10

sivellin kirjoitti:
Päätin rekisteröityä myös siksi tänne, kun täällä on niin asiallista porukkaa ja on ihan kyynel silmäkulmassa tullut muutama kerta luettua, miten lempeästi ja ihanasti täällä otetaan kaikki vastaan ja kaikkia pyytäviä neuvotaan ja autetaan. Jos minulle joskus tulee ongelma, tiedän saavani myös täältä siihen tukea ja turvaa. :)


Juuri samat tuntemukset ja syyt minullakin rekisteröityessäni tänne.

Tosin parannuksen armon olen saanut jo parikymmentä vuotta sitten. Sitä edelsi ihan samat ajatukset kuin edellä Annuli kertoi itsestään. Usein palaa mieleen se aika ja tunnen silloin valtavan kiitoksen hyökyaallon sisälläni kun en silloin valinnut toisin. Uskon kyllä sen, että kutsuja ja valitsija on Jumala, mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon hyväksyä tai hylätä kutsun.

Tällä haluan omalta osaltani rohkaista kaikkia etsivällä mielellä olevia. Etsikonaika voi olla lyhyt, hän ei kutsu iänkaiken, "sillä ihminen on vain liha". Jotenkin noin kerrotaan Raamatussa.

En ole koskaan tullut esittäytyneeksi itse vaikka jo vuosi sitten tänne liityin. Tässä samalla hoitukoon sekin, ettei mene offtopic; olen viisikymppinen perheenäiti ja isoäiti Oulunseudulta. Harvoin tulen kommentoineeksi mitään täällä, mutta sitäkin ahkerammin kyllä lueskelen vanhojakin ketjuja.

Erityiskiitos tässä Taavetille, joka jaksaa vanhoja uskovaisten puheita/kirjoituksia tänne lähettää. On uskoa vahvistavaa lukea että samalla tavalla on uskottu ennenkin.
hilja
tutustunut
 
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 18:32

Jt.

ViestiKirjoittaja PKMARKKU » 13 Helmi 2011, 13:35

Mä olen 26 vuotias perheellinen vl- nuori mies pirkanmaalta. Työskentelen turvallisuusalalla ja harrastan perhettä ja koiria...=) Eksyin viikko sitten tänne lueskelemaan näitä kirjoituksia ja päätin liittyä mukaan.

Mulla on siis vaimo ja yksi vuotias tytär. Puolessa välissä vuotta pitäis perhe vielä kasvaa yhdellä.

Niin siitä piti vielä sanoo et kävin ekaks jollai muulla samankaltaisella foorumilla (ei s24) jonka nimeä en muista. Siellä ei vaan keskustelun taso yltänyt kovin korkealle. Olisko ollu joku mopin systeemi... no ihan sama.
Mukava päästä mukaan keskusteluun. :-x
"Ajattele mitä sanot, ettet sano mitä ajattelet"
PKMARKKU
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 16:14
Paikkakunta: Pirkanmaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Helmi 2011, 15:06

Tervetuloa mukaan jokainen liittynyt, katsotaan viihdyttekö täällä. Olemme pyrkineet pitämään täällä rauhaa ja rauhallista, uskoa rakentavaa keskustelua, onnistumista en ala arvioimaan tässä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 13 Helmi 2011, 21:32

Tervetuloa mukaan, Pkmarkku ja muut uudet!
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja jimi » 30 Huhti 2011, 22:57

jumalan terve täällä 28v 4 lapsen isä olipa kiva että meille uskovillekkin löytyi tällainen foorumi :D tänään vietettiinkin nuorimman tyttären kastajaiset mukavaa kun on kesä tulossa ja pääsee taas suviseuroihin nyt ne ovat onneksi lähempänä
jimi
kiinnostunut
 
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Huhti 2011, 22:46
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa taivalkoski

ViestiKirjoittaja ELIHU » 01 Touko 2011, 16:23

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet tulijat foorumille !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Touko 2011, 19:42

jimi kirjoitti:jumalan terve täällä 28v 4 lapsen isä olipa kiva että meille uskovillekkin löytyi tällainen foorumi :D tänään vietettiinkin nuorimman tyttären kastajaiset mukavaa kun on kesä tulossa ja pääsee taas suviseuroihin nyt ne ovat onneksi lähempänä

Tervetuloa mukaan toivotan osaltani, meillä on näköjään äskettäin ollut saman kaltaisia juhlia, itse sain olla eilen mukana sukumme nuorimman, tyttäreni tytön ristiäisissä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

EdellinenSeuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron