Vanhempia esittäytymisiä

Tutustuminen palstaan ja toisiimme sekä hiljaisten nimimerkkien etsinnät.

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 25 Elo 2010, 11:55

Taavetti kirjoitti:Uusia käyttäjiä on tipahdellut tasaiseen tahtiin, tervetuloa kaikki. Meillä on tällainen esittäytymiskeskustelu, jossa voi kokeilla palstalle kirjoittamista. Samalla voi, jos haluaa mainita muutaman sanan itsestään, harrastuksistaan ja muusta sellaisesta. Palstalla on toki lupa vain lueskellakin, mutta jos kirjoituttaa, niin siitä vain näppäimet liikkumaan.

Saadaksemme tämän paremmin havaittavaksi, siirrän tämän keskustelun Foorumin käyttö osastoon, mutta jätän yleiselle varjon näkymään.



Olen 67-vuotias äiti-isoäiti ihminen pohjois-savosta. Olen ollut uskomassa lapsesta saakka.

Mielelläni keskustelen uskonasioista sisarien ja veljien kanssa.

Pääsin kirjautumaan viimeinkin tänne pitkällisen tuskailun ja useiden yritysten jälkeen. :cool:
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Uusi ihminen

ViestiKirjoittaja Iltatähtönen » 31 Elo 2010, 00:31

Jumalan terve!

En taida olla ainut otus, joka lueskelee keskusteluita ja kaikkea täällä pitkän aikaa, ja lopulta päättää liittyä mukaan ihan kunnolla. :)

Olen ollut uskomassa vasta noin... vaivaisen vuoden. Siksi haluankin kovasti korjata kaikkia vääriä käsityksiä ja ehkä tutustuakin ihmisiin. Seuroissa kun en kehtaa jutella kenenkään kanssa.

Tosiaan Lahden suunnalla asustelen ja opiskelen juuri nyt. Olen parikymppinen nainen - tai tyttö, miten sen ottaa. Minulla on kissa, joka on toki siis myös harrastukseni. Lisäksi laulan tosi mielelläni, kävinpä klassisen laulun tunneillakin nelisen vuotta.

Olen tässä vuoden aikana tosiaan tehnyt aikamoisen elämänmuutoksen ja oppinut vaikka mitä. Toivottavasti en silti sano mitään kovin tyhmää. :) Koettakaa ymmärtää.
Iltatähtönen
 

Re: Uusi ihminen

ViestiKirjoittaja Taavetti » 31 Elo 2010, 05:01

Iltatähtönen kirjoitti:Jumalan terve!

En taida olla ainut otus, joka lueskelee keskusteluita ja kaikkea täällä pitkän aikaa, ja lopulta päättää liittyä mukaan ihan kunnolla. :)

Olen ollut uskomassa vasta noin... vaivaisen vuoden. Siksi haluankin kovasti korjata kaikkia vääriä käsityksiä ja ehkä tutustuakin ihmisiin. Seuroissa kun en kehtaa jutella kenenkään kanssa.

Tosiaan Lahden suunnalla asustelen ja opiskelen juuri nyt. Olen parikymppinen nainen - tai tyttö, miten sen ottaa. Minulla on kissa, joka on toki siis myös harrastukseni. Lisäksi laulan tosi mielelläni, kävinpä klassisen laulun tunneillakin nelisen vuotta.

Olen tässä vuoden aikana tosiaan tehnyt aikamoisen elämänmuutoksen ja oppinut vaikka mitä. Toivottavasti en silti sano mitään kovin tyhmää. :) Koettakaa ymmärtää.

Tervetullut tänne, keskustelemaankin. Tosiaan et ole ainut, on muitakin saman kaltaisia. Saat olla vapaalla mielellä, vilpittömin ajatuksin esitetyt mielipiteet ja kysymykset eivät ole tyhmiä. Haluamme keskustella, vastata vilpittömästi, vaikka ei kukaan meistä ole täydellinen, kuten ei kukaan ihminen. Siksi on hyvä, jos voimme oppia toinen toiseltamme, kaikki saman arvoisina.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Uusi ihminen

ViestiKirjoittaja ELIHU » 31 Elo 2010, 11:49

Iltatähtönen kirjoitti:Jumalan terve!

En taida olla ainut otus, joka lueskelee keskusteluita ja kaikkea täällä pitkän aikaa, ja lopulta päättää liittyä mukaan ihan kunnolla. :)

Olen ollut uskomassa vasta noin... vaivaisen vuoden. Siksi haluankin kovasti korjata kaikkia vääriä käsityksiä ja ehkä tutustuakin ihmisiin. Seuroissa kun en kehtaa jutella kenenkään kanssa.

Tosiaan Lahden suunnalla asustelen ja opiskelen juuri nyt. Olen parikymppinen nainen - tai tyttö, miten sen ottaa. Minulla on kissa, joka on toki siis myös harrastukseni. Lisäksi laulan tosi mielelläni, kävinpä klassisen laulun tunneillakin nelisen vuotta.

Olen tässä vuoden aikana tosiaan tehnyt aikamoisen elämänmuutoksen ja oppinut vaikka mitä. Toivottavasti en silti sano mitään kovin tyhmää. :) Koettakaa ymmärtää.


Tervetuloa palstalle myös minunkin puolesta niin sinä iltatähtönen, kuin myös te muutkin uudet tulokkaat !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

ViestiKirjoittaja metsätähti » 31 Elo 2010, 22:45

Meillä on sitten suurin piirtein saman verran matkaa tässä joukossa takana. :D Minulla tuli eilen tasan vuosi täyteen, ja kysymyksiä on vielä kovasti. Monenlaista mietittävää on, kun ei ole kotitaustassa eikä tuttavapiirissä ollut vanhoillislestadiolaisia. :cool: Täällä pohjoisen suunnalla kuiten on paljon uskovaisia, vaan taitaapa sielläkin olla, sen verran iso kaupunki on. Tämä on pienempi, mutta taitaa täällä olla yleisempää tuo uskovaisuus. Mutta siis kovin tutulta kuulostaa nuo sinun miettimiset. :cool: (Jos tahot niin laita viestiä - täällä on hyvä kysellä noiden kokeneempien näkemyksiä, mutta jos tahtoo tätä alkumatkaa ihmetellä, niin tosiaan varsin samassa kohdassa taidetaan kulkea. :D)
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja sirpa » 30 Loka 2010, 08:43

Jt!
Olen aikuisena parannuksen armon saanut kohta 30v nainen/vaimo/äiti. Mies ei ole uskomassa mutta Jumalalle kaikki on mahdollista eli rukoilen että mieskin joskus olisi uskomassa. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi pari lasta (9v ja 2v). Paljon on uskosta opittavaa vaikka parannuksen armon sainkin jo vähän päälle parikymppisenä, tässä oli muutama vuosi väliä että en käynyt seuroissa jne vaikka usko mukana seurasikin. Nyt ollaan asuttu Savossa runsaat kolme vuotta ja en ole käynyt seuroissa täällä vielä kertaakaan (nolo...) mutta tuntuu hankalalta mennä ry:lle jossa en tunne ketään ja en ole osannut päättää kummalle ry:lle menen koska asun kahden välissä.
Tunnen todella vähän uskovaisia, toivottavasti täältä saan lisää tuttuja. Sen verran minulle selvisi että osa isäni puolen suvusta on uskovaisia mutta en tiedä heistä muuta kuin sukunimen, olisi ihana joskus heihinkin löytää yhteys.
sirpa
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Loka 2010, 08:57

Tervetuloa foorumille sirpa, ja tervetuloa seuroihin kummalle rauhanyhdistykselle tahansa, tai vaikka molemmille. Matkan lyhyys ja helppokulkuisuus voisivat ratkaista suunnan, ellet muita perusteita löydä. Pääasia kuitenkin, että saisit katkaistuksi sen venähtäneen yhteydettömän kauden ja pääsisit pian evankeliumin ruokapöydän ääreen. Kuten luonnollinenkin nälkä, myös hengen nälkä tyydyttyy vain sopivalla ravinnolla, ja ellei saa sitä ravintoa, on ennen pitkää kohtalona nälkäkuolema. Sitä en toivo sinulle, enkä kenellekään.

Savo on laaja maakunta, enkä ala edes arvailemaan, millä seudulla asut. Minulla ja vaimollani on tarkoitus viikon kuluttua lähteä Lapinlahdelle, joka sekin on kahden Rauhanyhdistyksen välissä, mutta uskovaiset siellä kuuluvat Iisalmen yhdistykseen. Lapinlahdella pitäisi olla viikon kuluttua seurakuntapäivät.

Jos saisit yhteyden nykyisen asuinpaikkasi uskovaisiin, heiltä voisi saada vihjeen, minne päin heillä on ovat enimmät yhteydet, ja siitä saattaisi löytyä sinunkin suuntasi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 31 Loka 2010, 16:58

Tervetuloa Sirpa ja iltatähtönen palstallemme kirjoittelemaan ja tutustumaan. Sirpalle sanoisin että siellä Savossa tulee nettiseuroja jotka osoitteet löydät

http://nettiradio.kuopionrauhanyhdistys.net/index.php Rohkeutta myös mennä ihan henk.koht. mukaan seuroihin jos suinkin on mahdollista
Foorumin päävalikko sivulla on myös vasemmalla reunalla muita nettiseuralinkkejä.
Vielä kerran teille molemmille tervetuloa mukaan palstalle.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Suv » 22 Marras 2010, 19:23

Jt!
Ai pitikö täällä esittäytyä? Oon 18v. lähihoitajaopiskelija Oulun suunnalta.
Justiisa äskön tänne rekisteröityin, vaikka oon joskus ennemminkin käyny lueskelemassa täällä. :)
Suv
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Marras 2010, 19:37

Suv kirjoitti:Jt!
Ai pitikö täällä esittäytyä? Oon 18v. lähihoitajaopiskelija Oulun suunnalta.
Justiisa äskön tänne rekisteröityin, vaikka oon joskus ennemminkin käyny lueskelemassa täällä. :)

Vapaaehtoista esittäytyminen, varmaan sen tiesitkin. Monet esittäytyvät.eivät aivan kaikki. Esittäytyneitä tunnetaan edes jotenkin. Tervetuloa siis!
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja ELIHU » 23 Marras 2010, 12:57

Suv kirjoitti:Jt!
Ai pitikö täällä esittäytyä? Oon 18v. lähihoitajaopiskelija Oulun suunnalta.
Justiisa äskön tänne rekisteröityin, vaikka oon joskus ennemminkin käyny lueskelemassa täällä. :)




Tervetuloa Suv ja kaikki muutkin uudet tulokkaat myös minun puolestani foorumiin !
ELIHU
touhukas
 
Viestit: 191
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 02:12

ViestiKirjoittaja nuusku » 24 Marras 2010, 03:40

Paljon tervetuloa viime aikoina uusina tulleille! Toivottavasti pidätte palstastamme, ja käytte jatkossakin sitä vilkuilemassa.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Merijärvi » 29 Marras 2010, 02:16

Merijärvellä asuva nuori miespuoleinen henkilö. Olen ateisti. Tosin agnostinen sellainen. Foorumin löysin nettiä selatessani. Ajattelin rekisteröityä ja katsella mitä täällä puhutaan!
Merijärvi
 

ViestiKirjoittaja juruulanko » 29 Marras 2010, 08:19

Tervetuloa, Merijärvi sekä muutkin uudet. Kiva huomata että myös agnostikkoa kiinnostaa tällainen palsta.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja Taavetti » 29 Marras 2010, 08:44

Merijärvi kirjoitti:Merijärvellä asuva nuori miespuoleinen henkilö. Olen ateisti. Tosin agnostinen sellainen. Foorumin löysin nettiä selatessani. Ajattelin rekisteröityä ja katsella mitä täällä puhutaan!


Tervetuloa seuraamaan ja keskustelemaankin, jos kiinnostavia aiheita löytyy. Et ole suinkaan ensimmäinen ateisti tällä foorumilla, aiempien kanssa on keskustelu onnistunut kohtuullisen hyvin. Täytyy kohta kuitenkin katsoa hakuteoksista, mitä tarkasti ilmaisten tarkoittaa agnostikko. Sana on minulle tuttu, sen merkitykseen en muista perehtyneeni. Kohtapa perehtynen.

Eipä tiedon löytäminen kauan kestänyt, voin siis opastaa muitakin lähteille, tai eräälle niistä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Uusi käyttäjä esittäytyy

ViestiKirjoittaja Wikke » 12 Tammi 2012, 22:37

Hei vaan tasapuolisesti kaikille!

Olen pks-alueella asuva vajaa kolmekymppinen mies. Olen tiennyt tästä foorumista (paitsi että olen tainnut sekoittaa tämän tuohon mopin palstaan) jonkin aikaa mutta vasta aivan viime aikoina olen tutustunut tarkemmin. On tämä eräänlainen keidas näiden nettifoorumien joukossa...

En nyt jaksa kertoa tämän enempää itsestäni tällä kertaa. Ehkä joskus toiste.
Avatar
Wikke
kiinnostunut
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 22:05
Paikkakunta: PKS

ViestiKirjoittaja Taavetti » 12 Tammi 2012, 23:09

Tervetuloa Wikke ja kiitos mukavasta palautteesta. Toivottavasti jatkokin sujuu yhtä mukavasti.

Tosiaan tämä ja mopin palsta ovat eri sarjaa, vaikka täällä on vähemmän viestejä, on tämä useita vuosia iäkkäämpi. Tämä on aloitettu ennen minun mukaan tulemistani, toimi silloin muutamia vuosia Lycosin alustalla, mutta kun se rappeutui ja kävi ahtaaksi, löytyi tämä alusta ja niin siirryttiin tänne. Muutama kuukausi sen jälkeen siirtyi mopin palsta MSN alustalta tähän palveluun, mutta eri palvelimelle.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja jimi » 22 Tammi 2012, 02:26

kaikille uusille ja vanhoille jäsenille hyvää uuttavuotta ja jumalan siunausta.
olen ollut pitkään sairaana ja nyt taas mukana
jimi
kiinnostunut
 
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Huhti 2011, 22:46
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa taivalkoski

ViestiKirjoittaja LLC » 28 Joulu 2012, 20:22

Hei vaan! Olen alle 30v nainen, avioliitossa, ei lapsia. Lapsena ja nuorena olin vielä uskomassa, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen en ole käynyt kirkossa enkä seuroissa.

Jumala ei ole kuitenkaan jättänyt minua rauhaan ja tulin uudestaan uskoon viime viikolla. Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. En tiedä uskonko VL-oppien tapaan, mutta haluaisin oppia tuntemaan Raamattua paremmin, jotta ymmärtäisin mihin itse uskon. Oli se sitten VL, tai jokin muu. En ole rajoittanut sitä. Tärkeintä on seurata Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetuksia.

Oikein mukavaa pian alkavaa uutta vuotta kaikille! :)
LLC
kiinnostunut
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Joulu 2012, 19:58

ViestiKirjoittaja pienimatkalainen » 12 Tammi 2013, 13:51

Hei!
Olen kolmekymppinen kolmen lapsen äiti. Olen uskossa, mutta en ole vl. Vanhoillislestadiolaisuus on kuitenkin kiinnostanut jo pitkään vaikken oppeja voikaan kokonaan omaksua itselleni.

Erityisesti ihailen suurperheiden äitejä ja tälle palstalle liityin voidakseni kenties tutustua sellaisiin ja samalla kuulla enemmän vanhoillislestadiolaisuudesta.
pienimatkalainen
 

EdellinenSeuraava

Paluu Tullaan tutuiksi



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa