Tittelit ja kuvakkeet

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

Tarvitaanko täällä titteleitä?

Turhia kaikki tittelit
6
21%
Ovat hyviä ja kannustavia
6
21%
Enemmän titteleitä, porrastus tiiviimmäksi
2
7%
Ei merkitystä minulle
14
50%
 
Ääniä yhteensä : 28

Tittelit ja kuvakkeet

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Helmi 2008, 04:30

Sain oivalluksen laatia palstallemme titteleitä, samalla valitsin niille kuvakkeita. Yritin keksiä tittelien nimet mahdollisimman neutraaleiksi, mutta silti kuvaaviksi. Nyt kysynkin käyttäjien mielipiteitä titteleistä ja niiden kuvakkeista, ovatko lainkaan onnistuneita, tarvitaanko niitä täällä yleensä lainkaan. Samalla voitte kertoa aiheen tiimoilta mielipiteitä ja toivomuksia.

Asetan muutamia äänestyksen vaihtoehtoja mielipiteen ilmaisun helpottamiseksi.

Kopioin tähän titteliluettelon, niin voitte samalla kommentoida niitä ja tehdä ehdotuksia vaihtoehdoista:

Tittelin nimi Minimi viestien määrä

kiinnostunut, 1
tutustunut,, 20
innostunut, 50
touhukas, 150
pirteä kirjoittaja,500
ahkera, 1000

Tein jo pientä hienosäätöä tittelien nimille. Yritin pelkkiä kuvakkeita ilman nimiä, mutta se ei kelvannut, palvelin vaatii nimet.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 09 Helmi 2008, 12:18

Minulle tuli noista titteleistä, ne toisessa ketjussa ensin nähtyäni, jostain syystä ensiksi mieleen seitsemän kääpiötä. Nuo soihdut ovat myös jotenkin huvittavia (soihdut sammuu, kaikki väki..). Juuri aamu-unilta heräämisen jälkeen määritelmä "pirteä kirjoittaja" aiheuttaa myös jollain tavoin positiivista hilpeyttä omalle kohdalle.

Eli ihan mukavilta lisäyksiltä siis vaikuttavat, sopii ainakin meikäläiselle.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Helmi 2008, 21:11

Kivoja. :)
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kesis » 09 Helmi 2008, 21:17

mulla menei vähä aikaa ennenkö tajusin luulin näkeväni harhoja
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Helmi 2008, 22:11

Aamulla hienosäädin joitakin titteleitä, lisäsin muutaman ja muokkasin vaatimuksia. Nyt näyttää luettelo tältä, mutta jos nämä saavat jäädä, voi järjestää pieniä yllätyksiäkin. Jos joku titteli ei miellytä, tietoa vain esille, niin vaihdetaan toiseksi.

kiinnostunut............1
innostunut .............50
vakiintunut............100
touhukas ..............150
pirteä kirjoittaja .....250
kunnostautuja.........500
ahertaja ...........750
ahkera ............1000
tosi ahkera........1250
puurtaja...........1500
kalustoon joutunut..... 1750
kalustoon juuttunut ....2000
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja uuja » 10 Helmi 2008, 21:33

Hmm.. alkaisinko urakalla tumppaamaan foorumille lyhyitä viestejä et saisin paremman tittelin? Yön aikana ehtisin oman aloituksen alle kirjoittamaan muutaman sata ja vielä poistamaan ne aamuun mennessä. Siinä oiski porukalla ihmettelemistä kun ois yhtäkkiä parituhatta inläggiä. :oops:
Avatar
uuja
tutustunut
 
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Loka 2006, 00:26

ViestiKirjoittaja Taavetti » 10 Helmi 2008, 22:25

Ainakin aiemmassa, Lycosin softassa jos mode tai itse poisti viestejään, kirjoittajan viestien luku laski samaa tahtia. Ainoastaan hallintapaneelin kautta tehdyssä siivouksessa poistuneet viestit säilyivät kirjoittajan lukumäärässä. Tätä Foorumi.info softaa en ole kokeillut, enkä muutenkaan havainnut, mutta jos täällä pätee sama, menisi uujan yöllinen aherrus hukkaan.

Ankka innostui kyllä sellaiseen eka päivänä, kirjoitti toista sivua Lutherin lainauksia yksin samaan viestiketjuun lyhyinä pätkinä. Pitäisi oikeastaan käydä tarkemmin lukemassa ne kirjoitukset, ovatkohan kopioita toiselta palstalta.

Varsinaisesti syynä kokeiluuni oli halu nähdä miten se toimii. Tämä on ainoa paikka, jossa pystyin sitä laajemmin testaamaan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja christian » 11 Helmi 2008, 09:50

Tästä mieleen tuli: aikanaan pystyssä olleella SVK.fi (synty.net) foorumilla oli muistaakseni 2000n viestin ylittäneílle tarjolla itse valitsemansa titteli.

Täällä sellaisen vois laittaa vaikka 3000n ylittäneille vaikka tää hiljaisempi onkin. Eikös?
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 26 Helmi 2008, 13:03

Eikös täällä Suomen sosiaalidemokraattisessa kansantasavallassa ollakaan kaikki samanarvoisia, tasapäistettyjä ja tittelittömiä tovereita? Tämä lienee nyt sitä, mistä uutisissakin puhuttiin, että tulo- ja luokkaerot ovat maassamme kasvaneet.

No juu. Vakavammin ottaen: ihan kivat tittelit, vaikka omasta arvonnoususta ei olekaan juuri haaveita. Pidetään vaan tittelit.
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Taavetti » 26 Helmi 2008, 17:08

Mietin monta kuukautta, että lainkaan uskalsin ryhtyä titteleitä laatimaan. Arastelin juuri sitä, että niiden perusteella helposti aletaan arvioimaan täällä kirjoittavia eri luokkiin. Kun viimein rohkenin kokeilla, yritin löytää kohtuullisen neutraalit tittelien nimet. En itse ala arvioida niiden onnistumista, ja jos joku tuntuu huonolta, käyn oitis vaihtamassa mukavampaan, jos olen sellaisen keksinyt.

Ehdin jo katua koko touhua, kun havaitsin sen heti lisänneen kirjoittajien aktiivisuutta. Nythän täällä on viestit muutenkin lisääntyneet,
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 26 Helmi 2008, 17:14

En mä ainakaan tittelin takia ole lisännyt kirjoitteluani. Mä en siitä ainakaan paineita ota. Tietysti jos jotakin aivan mahdottomasti nuo tittelit alkaa ottamaan kaaliin, niin siitä pitää keskustella.
Leikkimielisiä ne mun mielestä kuitenkin on. :-o
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja nuusku » 26 Helmi 2008, 17:27

Meinasin vähentää kirjotteluani, kun huomasin että 500 viestin ylityttyä tittelini vaihtuu "kunnostautujaksi" (en kokenut sen sopivan kuvaamaan itseäni), saldona oli jo noin 490 viestiä ja oli niin mukavaa olla "pirteä kirjoittaja", varsinkin aamuisin. Näin kuitenkin sitten kävi, että muutuin kunnostautujaksi, ja pelkäsin, että saadaankohan minusta vähän virheellinen kuva. Kunto-sanasta pohjautuva taivutus toi myös liikunnallisen aktiviteetin mieleen, ja alkoi tulla hikikin. Nyt kuitenkin olen huomannut, että Taavetti on vaihtanut tittelin "tavoitteelliseksi". Tämä sopii paremmin, tavoitteitahan pitää olla ja ne ovat tärkeitä. 8)
Viimeksi muokannut nuusku päivämäärä 26 Helmi 2008, 17:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 26 Helmi 2008, 17:29

Älä Taavetti suotta kadu näin hyvää ideaa. Ei täällä kukaan varmaan niin tittelinkipeä ole, että vain siksi kirjoittelisi.

Ja ne eri luokkien nimet ovat ainakin minun mielestäni mitä onnistuneimmat. Minulla ainakin on ihan jetsulleen tuon tittelin "vakiintunut" mukainen olo! Oon ihan vakkari!
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 26 Helmi 2008, 17:40

Nuusku, tuliko hiki jo pelkästä ajatuksesta. :lol:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Rontsa » 28 Helmi 2008, 14:51

Alunperin ajattelin että mitä noilla titteleillä tekee, mutta nyt kun niihin on tottunut niin niitä on ihan mukava seurata, vaikka oma titteli ei mikään kummoinen olekaan.
Rontsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Touko 2007, 22:53

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 12 Kesä 2008, 15:42

Puurtaja tainnu muuttua tosi ahkeraksi ahertajaksi.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 12 Kesä 2008, 18:51

Sinisielu kirjoitti:Puurtaja tainnu muuttua tosi ahkeraksi ahertajaksi.

Pientä hienosäätöä vain?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Leeja » 13 Helmi 2011, 18:05

Sellaista kyselisin ihan kiinnostuksesta, että miten osalla on tuossa tittelissä liikkuvat liekit ja osalla tähtiä? Toivottavasti ymmärsitte kysymyksen, kun mikään haka en selittämisessä ole.
Leeja
tutustunut
 
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 17:45

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Helmi 2011, 20:03

Leeja kirjoitti:Sellaista kyselisin ihan kiinnostuksesta, että miten osalla on tuossa tittelissä liikkuvat liekit ja osalla tähtiä? Toivottavasti ymmärsitte kysymyksen, kun mikään haka en selittämisessä ole.

Kuvakkeita olen valinnut suurehkosta valikoimasta siten, että aivan alussa tulee uusi titteli sille nimettyine kuvakkeineen. Ensin titteli ja kuvake vaihtuu 15 viestin jälkeen, sitten taisi olla 50 viestin portaita, ja edemmäs mennessä vaihtuu 100 viestin välein. Aina tittelille on oma kuvakkeensa tunnuksena.

Kun yksi kuvakesarja tuli käytetyksi loppuun, valitsin toisen, sitten kolmannen sarjan. Voidaan toki taittaa peistä siitä, onko oikein, että alussa ovat vilkkuvat kuvakkeet, sitten pienet tähdet, neliöt ja niin edelleen. Näin valiten on kuitenkin vilkkuvia tähtisarjoja eniten, ja kiinteitä kuvakkeita vähemmän, koska melko harva useiden satojen tai tuhansien viestimääriin yltää.

Suuret tähdet ovat ainakin toistaiseksi ylläpitäjien merkkinä siksi, että siitä muut käyttäjät tietävät kenen puoleen kääntyä ongelmissa ja kysymyksiä herättäneissä tapauksissa. Valittavissa olisi useidenkin suurten tähtien kuvakkeita, niitä ei ole tarkoitus ainakaan ylläpitäjän tunnuksina ottaa käyttöön, sillä haluamme pysyä tasapäisinä palvelijoina teille kaikille.

Toistaiseksi titteleitä kuvakkeineen on nimetty melko pitkäksi ajaksi, jos ne oletuksesta huolimatta joskus loppuvat kesken, katsotaan sitten lisää jos tarvetta ilmenee.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Leeja » 13 Helmi 2011, 21:42

Ok, kiitos selvennyksestä :) Hyvältä tuo nykyinen toimintatapa minusta kuulostaa.
Leeja
tutustunut
 
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 17:45

Seuraava

Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron