Jumissa

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

Jumissa

ViestiKirjoittaja Pottu » 09 Elo 2008, 22:11

Tää foorumi jumittaa. Olin täällä päivällä enkä päässy kirjautuun ulos. Häivyin sit vaan netistä. kone oli suljettunakin kauan. Nyt tulin katsomaan ja huomasin edelleen olevani täällä :grin: Joudun vissiin jäämään tänne loppuiäkseni. :shock: Voitte käydä aina välillä ruokkimassa mua täällä... :o :o
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Elo 2008, 22:47

Taitaa olla syynä siirtokaistan täyttyminen, jos ongelmaa esiintyy muillakin kuin minulla. Minulla on joskus ollut vaikeaa pääsy, joskus siirtyminen sivulta toiselle, josta Firefox on ajoittain näyttänyt vain valkoisen sivun, joskus estänyt kokonaan uuden sivun latautumisen.

Siirtokaistan ahtauden ohella olen oman jumini syyksi epäillyt Firefoxin uutta versiota, jonka asensin noin kuukausi sitten ja josta erilaiset jumitukset yleistyivät. Olen poistanut koneeltani joitakin vähän käytettyjä ohjelmiakin, ensin poistin messengerin, sitten joitain muita ohjelmia ja lopuksi safari selaimen tänä aamuna. Siitä huolimatta jäykkä Explorer avasi jotkin sivut firefoxia nppärämmin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Rontsa » 10 Elo 2008, 01:19

En tiedä mista ongelma johtuu mutta minullakin foorumi on viime aikoina jumitellut. Kirjautumisen jälkeen välillä yhteys sivustoon katkeaa, vaikka muut nettisivut toimivat normaalisti.
Rontsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Touko 2007, 22:53

ViestiKirjoittaja nuusku » 10 Elo 2008, 02:03

On jumitellut täälläkin päin. Välistä hidastelee, välistä tulee critical error "Cannot connect to database", ja hetken päästä taas toimii. Joku myös lähetti minulle sähköpostin juuri foorumin jumittaessa, ja posti tuli tuplana, josta toinen näkyi vain viestin otsikkotietoina postilaatikossa, mutta viestiä ei saanut avattua. Omituisia ilmiöitä, toivottavasti tilapäisiä.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja kesis » 10 Elo 2008, 12:54

hitaasti toimii mullakin. muut sivut kyl toimii normaalisti
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Emka » 10 Elo 2008, 14:21

Samaa jumitusta on täälläkin. Puolenpäivän aikaan en päässyt lainkaan vl-foorumille, tuli vain sama tieto kuin nuuskulla.

Nyt pääsin helposti. Viimeviikolla palsta toimi hyvin hitaasti ja viestiä ei tahtonut saada "läpi".

Luulin että omalle koneelleni on päässyt viirus ja tein tarkistuksen, mutta ei ollut vikaa täällä.
Jostain syystä tökkii :-)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja O.M » 10 Elo 2008, 15:05

On tökkinyt minullakin viime aikoina usein. Sekä foorumille pääsyn että viestien lähettämisen kanssa on ollut ongelmia.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 10 Elo 2008, 16:57

Luin aamulla tukiforumilta, että Tomppa lataa varmuuskopioita ja siksi ne foorumit ovat suljettuina, joilta kulloinkin kopioita otetaan. Siksi tämäkin oli aamulla suljettuna. Hidastelu taas enimmältä osin johtuu foorumien käytön runsauden aiheuttamasta siirtokaistan täyttymisestä. Kun kaistalle tunkee dataa enemmän kuin sinne mahtuu, tukkeutuu koko kaista siksi ajaksi, että tilaa taas vapautuu. Sama ilmiö on kaikilla suosituilla sivustoilla, että varsinkin iltaisin ne ovat tukkoisia ja hitaita.

Aamuyöstä on tilaa runsaasti ja viestit kulkevat sukkelaan. Omat varmuuskopioni otan aina aamuyöllä tai varhain aamulla, niin olen havainnut, miten dataa tulee tavallisesti kaistani täydeltä ja joskus sen jopa ylittäen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron