Foorumiin parannusehotus

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

Foorumiin parannusehotus

ViestiKirjoittaja jarik » 28 Marras 2008, 16:45

Olisi hyvä, jos voisi valita miten päin viestiketju esitetään.
Nythän on niin, että uusin viesti on alimmaisena.
Olisi parempi jos se uusin viesti olisi ylimmäisenä. Tai että sen voisi valita kumminpäin on.
jarik
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Marras 2008, 17:03

Onkohan sinulla säädöt kohdallaan? Ainakin minulla näkyy uusin viesti ylinnä.Olen joskus kiinnittänyt huomion, että sellainen säätö on olemassa, en vain nopeasti muista, missä se on, mutta eiköhän sitä ainakin omista käyttäjätiedoistaan voi valita. En ole tullut edes kokeilleeksi, mitä ja miten se vaikuttaa, mutta täytyypä katsoa ja kokeilla.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Marras 2008, 17:15

Alimmaisena näkyykin uusin viesti olevan, enkä tiedä vielä löytyykö säätömahdollisuutta. Se uudet ylimmäisenä toimiikin blogeissa, mutta kaikissa tietämissäni foorumeissa se on juuri näin kuin tässä. Oikeastaan tämä on kronologinen järjestys, jossa keskustelua voi lukea keskustelujärjestyksessä. Täytyypä kysyä tuesta, onko viestien järjestykseen valintamahdollisuutta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja jarik » 28 Marras 2008, 17:20

Ei täälä löydy sitä säätöä.
Ainoastaan tuolla Mazdago -foorumilla on vaihtoehto, että näkyykö uusin viesti ylimmäisenä vai alimmaisena.
Mun mielestä on paljo helpompi seurata jotain viestiketjua, kun uusin on ylinnä. Ja varsinki monisivuisia. Kun normaalistihan vanhin viesti on sivulla 1 joka aukeaa ekana kun otsikkoa klikkaa. Parempi oisi jos uusin viesti olisi ensimäisellä sivulla eikä tarvitsisi rullailla taikka muuten erikseen siirtyä sinne uusimpaan viestiin.
jarik
 

ViestiKirjoittaja jarik » 28 Marras 2008, 17:52

Joo kyllä tuon pikkukuvakkeen tiedän, mutta sen ongelma on juurikin se että se on pieni. Herkemmin klikkaa kirjoittajan nimimerkkiä ja sitte mennään kyllä ihan muualle mihin oli tarkotus.
jarik
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Marras 2008, 18:13

Minulla on tapana klikata viimeisen sivun numeroa, joskus toiseksi viimeisen. Jos keskusteluun on tullut useita vastauksia viimeisen käynnin jälkeen, kiinnostaa minua nähdä ainakin ne. Jos viimeinen sivu on kasvanut pitkäksi, voin pitää pienen katsauksen aikaisemminkin tulleisiin viesteihin.

Sitten on vielä keino, että sivulla näytettävien viestien lukua pienennetään. On sitten makukysymys, helpottaako vai vaikeuttaako se lukemista. Viimeiseen viestiin pääsee nopeammin, mutta helpommin voi jäädä katsomattomia viestejä. Voitaisiin keskustella siitäkin, mikä on sopiva sivulla näytettävien viestien määrä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 28 Marras 2008, 18:18

Itselleni nykyinen viestien määrä per sivu on sopiva, ehkä eniten siksi, että sivun lataus kestää aina joitain sekunteja, ja mitä enemmän on sivuja, sitä kauemmin joutuu odottamaan niiden latautumista. Jos yksi sivu sisältää paljon tietoa, on latausten määrä vähäisempi. Käytössäni on hiiri, jossa nappien keskellä on rulla, ja olen aktivoinut rullanäppäimeen skrollaus-toiminnon, eli rullaa pyörittämällä voin skrollata ylös-alas, mikä on mielestäni nopiampaa kuin jatkuvasti etsiytyä hiiren osoittimen kanssa tuohon oikean laidan skrollaus-palkkiin. Skrollaus-näppäin sisältää myös ns. kolmannen painikkeen, eli sitä voi painaa ja painamisen tuloksen voi ohjemoida, siihen olen ohjelmoinut "Back" eli 'palaa edelliselle sivulle' toiminnon, myös se on nopeuttanut toimintoja, kun ei tarvitse alati siirrellä hiiren osoitinta internet-selaimen takaisin-painikkeen kohdalle.
Viimeksi muokannut nuusku päivämäärä 28 Marras 2008, 18:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja jarik » 28 Marras 2008, 18:26

nuusku kirjoitti:Itselleni nykyinen viestien määrä per sivu on sopiva, ehkä eniten siksi, että sivun lataus kestää aina joitain sekunteja, ja mitä enemmän on sivuja, sitä kauemmin joutuu odottamaan niiden latautumista. Jos yksi sivu sisältää paljon tietoa, on latausten määrä vähäisempi. Käytössäni on hiiri, jossa nappien keskellä on rulla, ja olen aktivoinut rullanäppäimeen skrollaus-toiminnon, eli rullaa pyörittämällä voin skrollata ylös-alas, mikä on mielestäni nopiampaa kuin jatkuvasti etsiytyä hiiren osoittimen kanssa tuohon oikean laidan skrollaus-palkkiin. Skrollaus-näppäin sisältää myös ns. kolmannen painikkeen, eli sitä voi painaa ja painamisen tuloksen voi ohjemoida, siihen olen ohjelmoinut "Back" eli 'palaa edelliselle sivulle' toiminnon, myös se on nopeuttanut toimintoja, kun ei tarvitse alati siirrellä hiiren osoitinta internet-selaimen takaisin-painikkeen kohdalle.


Voisihan tuo viestien määrä per sivu olla myös säädettävissä oleva ominaisuus. Ei taida olla nyt?
Mulla on myös rullahiiri ja rullasta tietnkin skrollaa. Rullaa painamalla tulee kaksipäinen nuoli ja hiirtä liikuttamalla voi sitten skrollata nopeasti sivun ylös tai alas.
Ja kun klikkaa linkkiä rullalla, se avautuu Firefoxissa aina uuteen välilehteen, kun vasemmalla napilla klikkaaminen avaisi sen joko uuteen ikkunaan tai nykyisen sivun tilalle.
jarik
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Joulu 2014, 21:48

Luin hetki sitten tukifoorumilla Tompan viestin, että sibSilverissä, siis juuri tässä foorumimme oletustyylissä on ketjun alalaidassa alasvetolaatikko, josta valinnan voi tehdä. Oitis kokeilemaan ja onnistuihan se. Nyt minulla on ylimpänä uusin viesti, en tosin vielä tiedä, onko se niin kaikissa keskusteluissa, vai ainoastaa tässä, mutta pianhan sen näkee. Jos sinulla on valittuna joku valinnainen tyyli foorumissa, kannattaa vaihtaa subSilveriksi, jos haluaa uusimman viestin ylimmäksi.

Alhaalla edellisen vieressä on toinenkin kiintoisa alasvetolaatikko. Siitä voi katsoa uusimpia viestejä haluamaltaan ajalta. Sitä en vielä tiedä, koskeeko se juuri sitä, vai kaikkia keskusteluja. Kuten ensimmäisessä vastauksessani kerroin, olen mainitut ominaisuudet joskus huomannut,kenties kokeillutkin, mutta käytön puutteessa unohtanut. Onneksi meillä on tuo tukifoorumi, josta voi kysellä ia jonne osuu tietäviä vastaajia. Eilen illalla sain siellä neuvon, että phpbb3 foorumeissa mahdollisuuksia löytyy, ja nyt siis että tässäkin.

---------------------------------------------
Lisään muokkauksena, että tukifoorumilla onnistui viestijärjestyksen vaihto ja sen määrittely oletukseksi. Ainoa keinomme sellaisen ominaisuuden saantiin taitaa siis olla esittää Tompalle pyyntö, että foorumimme päivitettäisiin phpBB3 foorumiksi. Sen jälkeen alkaisi kuitenkin melkoinen opiskelu ja uutuuteen tutustuminen. Toki siitä foorumin turvallisuus ja eräät toiminnot paranisivat, mutta ylläpidolle siirto tuo useita uusia haasteita. Voisimme palata asiaan ensi vuoden puolella vaikka äänestyksen merkeissä.
----------------------------------

Kun olin lähettänyt tämän viestin, havaitsin että valinta on lyhyen ajan kestävä, eli että jo viestin lähetettyäni kaikki oli ennallaan. Kannattaa näitä ominaisuuksia silti testata, mutta voidaan toki harkita phpbb3.n siirtymistä, vaikka sen ylläpito on huomattavasti nykyistä haastavampaa.

jarik kirjoitti:Voisihan tuo viestien määrä per sivu olla myös säädettävissä oleva ominaisuus. Ei taida olla nyt?

Sen voivat ylläpitäjät säätää kaikille foorumin viestiketjuille, sitten se koskeekin koko foorumin kaikkia keskusteluja. Käyttäjäkohtaisista säädöistä en ole tietoinen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Foorumiin parannusehotus

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Heinä 2016, 19:31

jarik kirjoitti:Olisi hyvä, jos voisi valita miten päin viestiketju esitetään.
Nythän on niin, että uusin viesti on alimmaisena.
Olisi parempi jos se uusin viesti olisi ylimmäisenä. Tai että sen voisi valita kumminpäin on.

Voi sen valita, viimeisen viestin alla löytyy alasvetoaatikko josta voi valita nousevan tai laskevan järjestyksen. Lopuksi pitää muistaa vahvistaa valinta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Foorumiin parannusehotus

ViestiKirjoittaja kesis » 18 Loka 2016, 07:28

Mä en kannata et se muutetaa kaikille parempi et ne muuttaa koska ite tykkään et se uusin voestin alempana
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron