Millaisia kirjoja luet?

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

....

ViestiKirjoittaja mutsi » 21 Helmi 2008, 00:29

Ihme kyllä, taisin jäädä sanattomaksi. Harvoin sellaista sattuu, mutta vaikeneminenhan on kuulemma kultaa.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja ToBe » 21 Helmi 2008, 10:59

Victor Hugon "Kurjat" on muistaakseni joku maininnut suosikikseen. Se on minunkin mielestäni yksi parhaista ja ajattelin kerrata sen läpi heti kun ehdin.

Victor Hugo oli muutenkin mielenkiintoinen henkilö: "Hyvin tunnettu maailman lyhyin kirjeenvaihto käytiin Victor Hugon ja hänen kustantajansa välillä. Hugo oli jättänyt julkaistavaksi romaaninsa "Kurjat", ja lähti hyvin ansaitulle lomalle. Lomapaikassaan häntä alkoi askarruttaa, mahtaako teos käydä kaupaksi, ja hän sähkötti kustantajalleen viestin "?". Kustantaja vastasi "!". "(Lainaus: Teknokekko)

Muuten olen kyllä keventänyt lukemistoani viimeisen kymmenen vuoden sisään reippaasti. Näin intellektuellien seurassa ei kehtaisi kertoa, mutta kerronpa kuitenkin mitä kirjoja luen näinä päivinä: Jääkiekon MM-kisojen historia, Marja-Liisa Kirvesniemen elämäkerta sekä joku Henning Mankellin opuksista(kuka niistä nimistä tietää).
Avatar
ToBe
vakiintunut
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 11:56

.....

ViestiKirjoittaja mutsi » 21 Helmi 2008, 20:42

No Mankelia on tullut luetuksi paljonkin, kaikki nämä Ystadin jutut. Ja yhteen aikaan luin Grishamia, muistattehan Päämiehen ynnä muut.

Norjalainen dekkarin tekijä Fossum on myös tarkkaan luettu.

Viime viikolla mulla oli Veikko Huovisen "Pojan kuolema", todella koskettava kirja. - Tämä Huovisen sairas poka hukuttautui syysyönä siihen Kiimasjärveen, jonka rannalla Sotkamon suvikset oli. Hänet löydettiin vasta seuraavana keväänä samaisen Juholankylän rannasta.... kun suviksia siellä valmisteltiin.

Lisäksi Poika vietti erakkona vuosia Hailuodossa, samalla rannalla kuin missä meidänkin mökki on.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja nuusku » 22 Helmi 2008, 17:00

Saunanaama kirjoitti:Jostain kumman syystä tuo pätee myös rakennustaiteessa; vakaumukselliset ateistit ovat suunnitelleet kaikkein hienoimmat (modernit) kirkot!


Mä taas en ole kysynyt että mitähän muut siitä aattelee tai pahentuuko ne siitä, että itse henkilökohtaisesti oon aina pitänyt Neuvostoliiton kansallislaulun melodiaa (siis säveltä) todella kauniina, mielestäni yksi kauneimmista marssityylisistä melodioista. Sanoja en tietenkään allekirjoita enkä lauleskele, mutta ei ne taiteilijalahjat varmastikaan oo sieluntilasta kiinni.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja sisarmaaria » 23 Helmi 2008, 11:43

Minä olen lukenut viimeksi suomalaisen herätyksen historiaa :keppiheppa:
sisarmaaria
 

ViestiKirjoittaja Elena » 24 Helmi 2008, 12:42

Ainakin täällä löytyy kirjastosta Pappila-niminen sarja, joka kertoo maalaispitäjän papin elämästä. Se on amerikkalainen. Tuo kirjasarja vaikutti aika hyvältä, luin siitä yhden osan ja huomasin että sitä on monta kirjaa siellä hyllyssä. :smile: Kirja oli jotenkin mukavan leppoisasti ja humoristisesti kirjoitettu ja aika yleiskristillisesti. Ei ollut ainakaan paljon sellaista mikä olisi hengellisessä mielessä ollut jotenkin häiritsevää, vaikken edes muista minkä kirkon pappi se mies oli..
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja sisarmaaria » 24 Helmi 2008, 20:26

Elena, kuulostaa mielenkiintoiselta. Luen aika vähän romaaneja, mutta joskus nekin koskettavat. Viime talvena luin erikoisen kirjan nimeltä "Marian evankeliumi". Se oli fiktiota, enkä tiedä liekö edes sopiva uskovaiselle :moco: Jollain tavalla jännä aihe kuitenkin...
sisarmaaria
 

ViestiKirjoittaja Shiftt » 29 Maalis 2008, 04:33

Nuorempana tuli luettua paljonkin kun oli aikaa, nykyään on jääny vähemmälle. Tuli luettua paljon myös sellaista joka ei varsinaisesti uskoa rakenna..
Mieleen jääneitä kirjailijoita, joiden kirjoja rohkenen suositella ovat mm: Clive Cussler, Alistair Maclean, John Crisham, Tom Clancy, Henning Mankell, Robert Ludlum sekä lukuisia muita jotka ei nyt tuu mieleen.
Hivenen kyseenalaisempia esim. Stephen King, Thomas H Cook, H P Lovecraft(en o varma kirjotetaanko nuin) ja Dean Koontz.
Mitään "rakkaus romaaneja" en o koskaa jaksanu lukia, kyllä kirjassa pitää olla jännitystä tai jotai sellasta "koukkua" ettei raaskis jättää kesken.
Shiftt
 

!!!

ViestiKirjoittaja mutsi » 29 Maalis 2008, 09:51

Eilen ostin kirpparilta kahdella eurolla Fritz Mayn kirjoittaman Israel, maailmanpolitiikka ja profetiat....

Huh huh, siinäpä yö kului kiitämällä. Tänään rupean lukemaan uudelleen rauhallisempaa vauhtia, jahka ensin käyn kouvolalaisten myyjäisissä.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja teejn » 29 Maalis 2008, 13:48

Kaikenlaisia. Tex Willereitä, vaikkeivät varsinaisesti kirjoja olekaan, tenttikirjallisuutta, historiallisia romaaneja ja kristillisyyden julkaisuja. Kuitenkin aikaa varsinaiselle tulee käytettyä melkoisen vähän.
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt
 
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 21:20
Paikkakunta: Jojensuu

ViestiKirjoittaja Taavetti » 25 Touko 2008, 09:16

Tulipa luetuksi vaimon lainaama kirja.

Tuossa vieressäni on kirja, jota suosittelen sellaisille, joita kiinnostaa sodan jaloista paenneiden lasten muistot ja kokemukset. Mikään juonikirja se ei ole, siinä on alkupuolella useita erilaisia kokemuksia ja muistoja, miten lapsuuttaan evakkotaipaleella viettäneet lapset muistavat kokomaansa. Se osa on tavallaan lyhyitä juonitarinoita.

Loppuosa on psykologista pohdiskelua siitä, miten traumaattiset kokemukset lapsuudessa ovat vaikuttaneet silloiseen ja myöhempään elämään.
Joitakin kirjoitusten otsikoita:
- Kylä tyhjäksi ennen iltaa
- Huoli kuormasta painoi mieltä
- Katsokaa kotia viimeisen kerran
- Päivittäin kohtaan työssäni sodan

Nämä siis erilaisten aiheiden alaisia otsikoita, viimeinen aihealue on jotenkin kuvaava:
- Evakkolapsuus -- taakasta voimavaraksi
josta aihealueesta mainitsen yhden otsikon: Musiikki luo siltoja ja avaa lukot

Sitten vielä kirjan toimittajat: Anne Kuorsalo ja Iiris Saloranta ja kirjan nimi: Evakkolapset.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

....

ViestiKirjoittaja mutsi » 25 Touko 2008, 12:27

Kylmien kyytimies, kirjoittanut Antti Tuuri.

Tampereen taisteluista 90 vuotta sitten. Karua, karua, etten sanoisi karmaisevaa. -Ja varmaankin sitäpaitsi historiallisesti totta.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Emka » 25 Touko 2008, 12:45

Viimeistä Vuosikirjaa 2008
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 19 Marras 2008, 22:23

Ostin viime viikolla Sinuhe Egyptiläisen kun sitä on uskovaisten ja muidenkin puolesta kovin kehuttu.
Syvennyn ko. kirjaan viikonloppuna, joten pian saan antaa palautetta.

Se miksi kirjoitin jo nyt asiasta, on se kun selailin kirjan sivuja sieltä täältä, ikäänkuin "maistellen" mitä on odotettavissa. (kuten paha tapani on, eikä monikaan ihminen tällaista selailua ymmärrä.)

On jo pakko mainita etukäteen että henkilöillä on kyllä kummallisimpia nimiä, joita olen konsanaan kirjallisuudessa lukenut: Tabubue, Kaptah, Nefernefernefer, Horemheb, Keftiu, Ekhnaton, Baketamon....
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

Hei!

ViestiKirjoittaja mutsi » 20 Marras 2008, 00:50

Mulla on juuri samanlainen tapa lukea, sieltä täältä ensin ja lopulta kokonaan.

Nyt olen selaillut kirjaa nimeltä "Rakas häiskä". Laitetaanpa tietokilpailu, kenen tuotantoa mahtaa olla; kyseessä on kirjekokoelma.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Taavetti » 20 Marras 2008, 06:25

Radiosta kuulemani perusteella luulen tietäväni Rakas häiskän kirjoittajan ja häiskänkin henkilöllisyyden, vaikka, kirja ei ole käsiini osunut.

Itse olen kahlannut läpi Kristinuskon historiaa, jos olen lehtien ja netin luvulta ja muulta kirjoittamiseltani ja kuvien järjestelyiltä aikaa saanut.Tällä hetkellä minulla on pieni pino katsomattomia lehtiä, ja kirja odottaa vuoroaan niiden alla. Viides vuosisata taitaa olla lukuvuorossa sitten, kun sen aika taas tulee.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 20 Marras 2008, 09:27

Nepheg kirjoitti:On jo pakko mainita etukäteen että henkilöillä on kyllä kummallisimpia nimiä, joita olen konsanaan kirjallisuudessa lukenut: Tabubue, Kaptah, Nefernefernefer, Horemheb, Keftiu, Ekhnaton, Baketamon....


Nimet ovat kuitenkin aitoja egyptiläisiä nimiä. Horemheb ja Ekhnaton ovat myös historiallisia henkilöitä.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Kaptah

ViestiKirjoittaja mutsi » 20 Marras 2008, 10:02

Muistuu mieleen Sinuhen palvelija Kaptahin toistama ..."Puheesi on korvissani kuin kärpäsen surinaa...."
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

Re: Hei!

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Joulu 2009, 02:42

mutsi kirjoitti:Mulla on juuri samanlainen tapa lukea, sieltä täältä ensin ja lopulta kokonaan.

Nyt olen selaillut kirjaa nimeltä "Rakas häiskä". Laitetaanpa tietokilpailu, kenen tuotantoa mahtaa olla; kyseessä on kirjekokoelma.

Ei ole kukaan yrittänyt arvata, niin vastaanpa, että "Rakas häiskän" kirjoittaja on muistini mukaan Sylvi Uino, myöhemmin Kekkonen. Se Häiskä on Sylvin silloinen sulhanen, Urho Kekkonen. Eivät tarvinne esittelyä enempää?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 27 Joulu 2009, 12:33

Olen lukenut viime aikoina Waltarin teoksia kun ne jäi aikoinaan lukematta, mutta Sinuhe egyptiläistä en jaksanut itse lukea vaan lainasin kaupunginkirjastosta äänikasetteina ja siinä kuunnellessa samalla kudoin. Ikää myöten lukemisharrastus on kääntynyt runojen lukemisen myötä elämäkertateoksiin ja parhaillaan olen aloittelemassa Barack Obaman kirjaa Unelmia isältäni, joka on kertomus rodusta ja sukuperinnöstä.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

EdellinenSeuraava

Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa