Passiot

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

Passiot

ViestiKirjoittaja Taavetti » 20 Maalis 2008, 20:51

Taustalla soi radiosta Johann Sebastian Bachin Matteus-passio. Mietin mille osastolle sijoittaisin avauksen siitä, kun katsoin eri palstojen keskustelumääriä, näytti tässä perhepalstalla olevan kohtuullisen vähän vielä valikoimaa. Niinpä tuumasin tämän avata tässä, kun tuntuu, että tuollaista musiikkia voi hyvin kuunnella perhepiirissäkin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 20 Maalis 2008, 21:11

mä laitoin juuri netistä kuulumaan, yritän pysähtyä vähän pääsiäisen sanoman äärelle vaikka koko pääsiäinen meneekin töissä. huomen onneks aamuvuoro
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Emka » 20 Maalis 2008, 22:33

Tämän Matteuspassion kuuntelu on ollut minun Kiirastorstain ohjelmassa on yli kolmekymmentä vuotta. Jos vain olen kotona ollut, ja missäs minä yleensäkkään kuin kotona :)

Tääsä samalla toivotan palstalaisille rauhaisaa pääsiäisaikaa.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

passiot

ViestiKirjoittaja teepee » 14 Huhti 2008, 11:10

samaa mieltä olen Passioista. Omaan pääsiäiseeni on kuulunut jo vuosikymmenet, että käyn mahdollisuuksien mukaan seuraamassa passion, useimmiten Matteus Passion. Mutta onpa käynyt niinkin, että minulle on rakkaiden VL:en parist asaarnattu syntinä anteeksi se, että olen mennyt seuraamaan Passiota kirkkoon. Kirkkokonserttiin siis.

Ymmärrän tuonkin kannan, mutta jos totta puhutaan, pidän sitä hirveän tiukkana. Anteeksi en "syntiäni" ole pyydellyt, mutta en toisaalta ole piutänyt kovin suurta numeroakaan passio-vierailuistani. Itse ajattelen, että passio on hyvin, hyvin puhutteleva ja eräs jumalanpalveluksen muoto. Ajattelenpa mielessäni (vaikka en asiasta kyllä mitään tiedä) että JS Bach on varmasti ollut uskovainen, joka on säveltäny Raamatun tekstin junalanpalvelukseksi ja musiikilliseksi saarnaksi.
teepee
 

Re: passiot

ViestiKirjoittaja nuusku » 14 Huhti 2008, 11:58

teepee kirjoitti:Ajattelenpa mielessäni (vaikka en asiasta kyllä mitään tiedä) että JS Bach on varmasti ollut uskovainen, joka on säveltäny Raamatun tekstin junalanpalvelukseksi ja musiikilliseksi saarnaksi.


Ja jos ei ollutkaan uskovainen, niin eipä usko tai epäusko taida vaikuttaa taiteellisiin kykyihin, vaan hyviä sävellyksiä voi tehdä sieluntilasta huolimatta.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33


Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron