Minkä kirjan luit viimeksi ?

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

ViestiKirjoittaja Peete » 07 Helmi 2006, 18:34

no, jatkanpa itse tätä listaa...

Erkki Reinikainen: Usko ja Jumalan sana
Hyvä opillinen kirja, sarjan kolmas kirja

Edelliset ovat Usko ja teot sekä Usko ja kaste.
En ole lukenut vielä niitä.
Peete
 

ViestiKirjoittaja mutsi » 07 Helmi 2006, 18:50

Muuatta luentoa varten kertailin Mannerheimin elämänkertaa.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Hannu Wegelius » 07 Helmi 2006, 20:09

TT, mäkin oon lukenut mainitsemasi kirjat....
Hannu Wegelius
 

ViestiKirjoittaja Nepheg » 07 Helmi 2006, 20:26

Minä taas olen lukenut saman kuin n-n. Mannerheimin elämänkerran.
Lukemani kirja painottui tosin pääasiassa sotavuosiin. Venäjän keisarillisen armeijan ajoista, kiinanmatkoista ja muista ulkomaan reissuista olisin toivonut enemmän kirjoitettaman.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Petsor » 07 Helmi 2006, 23:39

On tullut luettua Reino Lehväslaihon kirjoja ja viimeksi Uhtuan Sissit.
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 08 Helmi 2006, 09:48

Mä en lue kirjoja juuri koskaan. :?
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Nepheg » 08 Helmi 2006, 18:48

Mutta Sinisielu kulta. :o
Miksi kirjat ei kiinnosta? :cry:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Emka » 08 Helmi 2006, 23:00

Sitäpä kysyn minäkin :shock: koska itselle on lukeminen monesti "lääke" esim. yksinäisyyteen.

Itse olen ollut koko ikäni oikein kirjastojen suurkuluttaja :shock: Siitä asti kun lukemaan olen oppinut.

Nyt on Torey Hayden Hiljaisuuden lapset, aiemmin olen lukenut saman kirjailian Tiikerin lapsi. Ne ovat tosi elämästä, kirjailia on erityis opettaja ja työskentelee ongelmalasten kanssa.

Kevennykseksi luen Aku Ankkaa ja Asterx sarjakuvakirjoja :)

Nuo Reinikaisen kirjat olen myös hankkinut kaikki ja myöskin tutkiskellut ja lukenut niitä, Samoin Juhani Uljaksen Peltoon kätketty aarre.

Lukeminen kannattaa aina :lol: :lol:
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 09 Helmi 2006, 00:04

Olipa Emka tänään Vaasan seuroissa Uljaksen vuoro saarnata. :)
Oikein hyvä, ymmärrettävä ja opettava saarna tällaisellekin yksinkertaiselle maan matoselle. :oops:
Kuuntelepa netistä jos kiinnostaa...

Siinä oli asian ohella samalla myös vähän pilkettä silmäkulmassa...

Sitten viestiketjun aiheeseen liittyen: Lukekaa hyvät ihmiset vanhoja klasikkoja. Sellaisetkin jotka normaalisti eivät lue kirjoja, niin aloittakaa lukemaan Jules Vernen ja muiden tunnettujen klassikkokirjailijoiden sujuvaa ja mukaansatempaavaa kirjoitusta.
Itse nauroin maha kippurassa Don Quijoten seikkailuille ja Paroni Munchausenin kertomuksia ei voi lukea tippumatta sohvalta kun naurattaa niin. :D
Mielestäni monien klassikkojen lukeminen on myös yleistietoa lisäävää, kun niiden ideoita lainataan tänä päivänäkin monissa kirjallisissa tekeleissä.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Helmi 2006, 12:34

Vekkuli, en vain jotenkin "viitsi" lukea. Olen kai niin laiska. :lol: Tosin olen minä lukenut muutamia kirjoja kokonaan, mutta se on harvinaista. :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Helmi 2006, 13:32

Minulla on Veijo Meren kirja Mannerheimista, on vielä lukematta. On muuta lukemista enemmän, kuin ehdinkään, ehkä joskus hyvin vanhana ehdin sitten lukemaan. Tyttäreni luona olen lukenut Mannerheimin muistelmien lyhennettyä laitosta. Siinä lyhennys on pääosin siitä *Siperian osuudesta, mutta siitäkin saa kohtuulisen kuvan retken luonteesta. Muutamalla käynnillä olen kahlannut läpi alkuosan, Suomen itsenäisyys ja kansalaissota on myös suunilleen tullut luetuksi. Varsinainen Suomen muita vaiheita ja sotien aika varmaan myös tulee luetuksi, kunhan ehdin.

Jos haluaa tarkemman kuvan Siperian matkasta ja muistakin Mannerheimin toimista Venäjällä, kannattaa jostakin kirjastosta etsiä täydellinen laitos muistelmista.

Viime talvena sain käsiini jostakin vanhojen kirjojen myyntipisteestä Eino S Revon kirjan Urho Kekkosesta. Kohtuullisen nopeasti luin siitä elämäkerta osuuden. Viimeinen osa kirjasta on vielä lukematta. En ole jaksanut kiinnittyä filosofiseen pohdiskeluun Kekkosen merkityksestä. Sellainen pohdiskeleva teksti vaatii omanlaisensa tuntuman, jota en toistaiseksi ole saavuttanut.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 09 Helmi 2006, 14:37

>>>>> Olipa Emka tänään Vaasan seuroissa Uljaksen vuoro saarnata. Smile
Oikein hyvä, ymmärrettävä ja opettava saarna tällaisellekin yksinkertaiselle maan matoselle. Embarassed
Kuuntelepa netistä jos kiinnostaa... >>>>>>


Olimpa minäkin niissä seuroissa :P Alkuun meinasi nettiyhteys tökkiä, mutta sain kuitenkin suurimman ajan olla mukana :lol: Isä meidän rukouksesta oli aihe.
Olen kuunnellut netistä taltioituja saarnoja viime vuodelta, ja tältäkin vuodelta,jos ei ole tilaisuus kuunnella reaaliajassa.

Kaikkea hyvää sinne vaasaan, olisi ihan mukava joskus tulla käymään, ehkä kesäaikana sitten :wink: :wink: Jrt.emka
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Pitkätukka » 09 Helmi 2006, 14:53

Mukava kun saa kuulla että näille nettiseuroille on tarvetta :D
Olen tämän viikon ollut kotona flunssassa, ekä itsekään ole päässyt paikan päälle seuroihin :?
Eilen piti bootata serveri :!: (Linux, ja pitää bootata :shock: )

Mulla on tuossa lattialla vähän isompi kone laitettuna siihen tilalle, jospa sen ehtisi joskus viedä ihan paikalleenkin...

Ehkä ensi viikolla, flunssahan kestää hyvin hoidettuna vain 7 päivää, mutta hoitamattomana koko viikon :lol:
Avatar
Pitkätukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Loka 2005, 22:16
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Elena » 03 Huhti 2006, 15:17

Olen juuri lukemassa uusinta Harry Potteria, Harry Potter ja Puoliverinen prinssi. :wink: Sain sen lainaan kaverilta ja eilen illalla luin sita noin 150 sivua. Muutamassa paivassa se onkin sitten jo luettu.. Hyvalta vaikuttaa, kuten kaikki Potterit.

Sita ennen luin jonkin englanninkielisen kirjan, mutta en muista sen nimea.

Lukeminen on yksi rakkaimpia ja rentouttavimpia harrastuksiani! :D Olen pienesta asti rakastanut kirjoja ja lukemista. Lukemaankin opin itsekseni 5-vuotiaana, siita lahtien olen lukenut paljon (sita ennen kuuntelin aidin lukemia satuja ja katselin kirjoja ja sarjakuvia).

Olen huomannut, etta paljon lukeneena lukunopeuteni on aivan eri luokkaa kuin sellaisilla, jotka eivat lue paljon. Mina luen esim. puolessa tunnissa sata sivua normaalikokoista tekstia. Enka hypi yli tai mitaan sellaista :) Silmat vain tottuneet lukemaan niin nopeasti. :wink:
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja ToBe » 04 Huhti 2006, 10:32

Minäkin luin viimeksi harry potterin. Tosin tämä oli se ensimmäinen kirja, eli viisasten kivi. Luin nääs viime viikolla tuon Puoliverisen prinssin ja tuli pakottava tarve lukea kirjasarja uudestaan :)
Avatar
ToBe
vakiintunut
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 11:56

ViestiKirjoittaja Elena » 04 Huhti 2006, 14:53

Tuttu juttu, ToBe. :) Tuo pakottava tarve lukea niita uudelleen. Itsekin varmaan luen tuon PP:n viela uusiksi, ennen kuin palautan sen ystavalleni, jolta lainasin sen.

Sainkin sen Puoliverisen prinssin luettua jo eilen, noin tasan kello 20 yli 11 illalla, joten aika ideaali ajoitus. Luin sita puistossa eilen monta tuntia, ja sitten illalla kotona lisaa.. :P Vaikkei kirja ihan tayttanytkaan odotuksiani, ikava kylla. Siita puuttui minusta jannitysta ja juonen kaanteita.
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 04 Syys 2006, 23:26

Tähän ei ole hetkeen kirjoitettu.
Joten mitä kirjoja teillä nyt on menossa/mennyt?

Olen lukenut viimeaikoina Lestadiuksesta ja Lutherista.
Nyt on kumminkin kesken SRK:n painama Helluntaijakson postilla .

Oikein mielenkiintoisia selityksiä joita kannattaa lukea ajatuksella.
Ei siis mikään pikalukijan kirja...
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Syys 2006, 05:11

Kesken on tällä hetkellä se aiemmin mainitsemani Eino S Revon kirja Kekkosesta. Ne pohdislelevatkin kohdat ovat lopulta mielenkiintoisia. Sain aikaiseksi kirjan lukemisen loppuun, kun en päässyt netti yhteyteen ja jäi lukemiseen aikaa enemmän. Tosin alkukesän aikana luin läpi ensimmäisen osan Väinö Linnan kirjasta Täällä Pohjantähden alla. Etsiessäni kirjastosta Kurvisen Raporttia lestadiolaisuudesta, sattui Linnan kirja ensin käteeni, niinpä lainasin senkin. Aikaa meni muiden kiireiden ohella Raportin lukemiseen keväällä, sen jälkeen luin Linnan kirjan. Muutaman kerran piti jopa jatkaa lainaamisen aikaa. Palauttaessani kirjaa, katsoin seuraavaakin osaa, mutta jätin lainaamisen syksymmälle. Muuton keskellä ja entisessä kodissa töitä tehdessäni en ehdi lukea, kuin lehtiä hätäisesti.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Varsinainen löytö

ViestiKirjoittaja mutsi » 08 Syys 2006, 07:07

Sain "jostain" käsiini Paavo Viljasen kirjoittaman Väinö Havaksen elämänkerran, vuodelta 1944.

Siinä on mielenkiintoisella tavalla selvitetty monikerroksista käsitettä "seurakunta".
Samoin kirjassa kerrotaan kuinka ensimmäiset uskovaiset menivät Amerikkaan, siteerataan O.H.Jussilan kirjettä.

Pieni katkelma..."Heti Amerikkaan tultuaan Heideman huomasi, että täällä oli lestadiolaisuuden piirissä selvästi nähtävissä ne kaksi eri ja toisilleen vastakkaista kristillisyydenkatsomusta, jotka sitten vasta myöhemmin erkaantuivat toisistaan vanhassa maassa. -Amerikkaan oli mennyt jo varhain varsinkin Pohjois-Norjasta lestadiolaisen alkuherätyksen koskettamia miehiä ja naisia, jotka eivät sisällisesti tunteneet sitä tässä liikkeessä ilmennyttä evankeliumin uskoon ja henkeen seestymistä, joka tapahtui vasta myöhemmin Juhani Raattamaan ja nimenomaan Erkki Antin vaikutuksesta. Tämän henkisiä "elätti " saarnaaja Johan Takkinen."
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 08 Syys 2006, 09:40

luin itse katekismusta, en oo vielä loppuun asti lukenu
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

EdellinenSeuraava

Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa