Tule ja katso oli Phillippuksen kehoitus. Jumalan valtakunta on kyllä tältä maailmalta peitetty ja salattu, mutta Jumala armosaan on meitäkin monia saanut sinne oven kautta sisälle saattaa. Tuohan ovi on sellainen, jossa ei ole kahvaa ulkopuolella vaan se avataan kolkuttavalle sisäpuolelta. Sellainen ihminen, joka tuntee oman kelvottomuutensa Jumalan edessä saa sovintosaarnan kautta syntinsä anteeksi. Me olemme varmasti monessa kohden yhtä mieltä. Yhdessä asiassa me olemme kuitenkin eri mieltä. Se on kolmas uskonkappale. Minä uskon pyhän yhteisen seurakunnan jne... Meillä on tietyllä tapaa fundamentalistinen näkemys, mutta se on myös Raamatun näkemys.
Joh. 10
Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
Se miten Luther kirjoittaa tuosta piskuisesta laumasta, Pyhästä seurakunnasta ja sen tuntomerkeistä, niin eikös se sovi tähän paljon parjattuun vl-kristillisyyteen?
Puu tunnetaan hedelmistään. Tärkein noista hedelmistä on rakkaus. Se on myös se Jumalan lasten tuntomerkki. Se on myös etsivää rakkautta, joka varoittaa synnistä ja kehoittaa parannukseen, uudesti syntymiseen. Tuo on myös se kompastuskivi, päällimmäinen syy miksi tätä kristillisyyttä parjataan. Voi kuinka mielellämme me sinulle synnit anteeksi saarnaisimme, jos vain itsesi sellaiseksi tunnet. Nettiparannuksella ja nettiuskolla emme taida perille päästä. Äänellinen saarna meidän sydämen puhdistaa, sitä voit käydä kotiseutusi rauhanyhdistyksellä kuulemassa. Taitaa olla vain niin, että sielunvihollinen laittaisi monia esteitä, niin, ettei sinne tulisi lähdettyä. Elä kuitenkaan kuuntele sitä, vaan käy katsastamassa tilanne siellä ja kerro meille mitä pidit näkemästäsi ja kuulemastasi

Seurojen aikataulut saat varmaan netistäkin.