Päällekkäisiä ennustuksia

Elävä usko vanhoillislestadiolaisesta näkökulmasta.

Päällekkäisiä ennustuksia

ViestiKirjoittaja Tero A.A. » 23 Loka 2007, 20:27

Raamatussa on ennustuksia, jotka viittaavat samanaikaisesti lähi- ja kaukaisempaan tulevaisuuteen.

2. Sam. 7: 12 - 17
Sittekuin sinun aikas on täytetty ja sinä lepäät isäis kanssa, herätän minä sinun siemenes sinun jälkees, joka sinun ruumiistas tuleva on: ja minä vahvistan hänen valtakuntansa. Ja hän rakentaa minun nimelleni huoneen, ja minä vahvistan hänen vaItakuntansa istuimen ijankaikkisesti.
Minä olen hänen isänsä, ja hän on minun poikani: kuin hän väärin tekee, rankaisen minä häntä ihmisen vitsalla ja ihmisten lasten haavoilla. Vaan minun laupiuteni ei pidä hänestä eriämän, niinkuin minä sen Saulista eroitin, jonka minä otin sinun edestäs pois. Mutta sinun huonees ja valtakuntas on pysyvä sinun edessäs ijankaikkisesti, ja sinun istuimes pitää vahva oleman ijankaikkisesti. Kaikkein näiden sanain jälkeen ja kaiken tämän näyn jälkeen puhui Natan Davidille.

Tuossa Jumala ennustaa Daavidin siemenestä nousevan mahtavan kuningas Salomon, mutta myös Jeesuksen, jonka valtakunnala ei ole loppua.

1. Kun. 1:13
Mene ja käy kuningas Davidin tykö, ja sano hänelle: herrani kuningas, etkös ole vannonut ja sanonut piialles: sinun poikas Salomo pitää oleman kuningas minun jälkeeni ja istuman minun istuimellani?

Mark. 13: 2 - 10
Ja Jesus vastaten sanoi hänelle: näetkös nämä suuret rakennukset? Ei näistä jätetä kiveä kiven päälle, jota ei maahan jaoteta.
Ja kuin hän istui Öljymäellä, templin kohdalla, kysyivät häneltä erinänsä Pietari ja Jakob, ja Johannes ja Andreas:
Sano meille, koska nämä tapahtuvat? Ja mikä merkki on, koska nämät kaikki päätetään?
Niin Jesus, vastaten heitä, rupesi sanomaan: katsokaat, ettei joku teitä petä. Sillä monta tulevat minun nimeeni, sanoen: minä olen, ja pettävät monta. Mutta kuin te kuulette sotia ja sotain sanomia, niin älkäät hämmästykö; sillä ne pitää tapahtuman; vaan ei vielä loppu ole. Sillä kansa pitää nouseman kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja maanjäristykset pitää oleman jokaisessa paikassa, ja tulee nälkä ja metelit. Nämät ovat murhetten alut. Mutta kavahtakaat itse teitänne; sillä he antavat ylön teidät raastupiin ja synagogiin. Ja te pieksetään ja johdatetaan päämiesten ja kuningasten eteen minun tähteni, heille todistukseksi. Ja ennen pitää saarnattaman evankeliumi kaikessa kansassa.

Tuossa Jeesus ennustaa sekä Jerusalemin hävityksen, ettei jätetä kiveä kiven päälle, ja juutalaisten kansa joutuu maanpakolaisuuteen ja valtavaan ahdinkoon. Mutta samassa on ennustus myös maailmanlopusta, joka ei ole vielä tullut. Herra tietää, toteutuuko tuo että sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikessa kansassa.
Tero A.A.
vakiintunut

Paluu Uskonvanhurskaus