O.M kirjoitti:Kuitenkin heittoni vastaa minun kokemuksiani nettikeskusteluista.
O.M. kirjoitti: Aloitapa tutkimusmatkasi kuuntelemalla nettiseuroista puhe. Merkitse tukkimiehen kirjanpidolla viittaukset Jeesuksen, Kristukseen tms. ja vastaavasti viittaukset ehdonvallan asioina pitämiisi asioihin. Veikkaan, että Jeesus-osumia tulee 20-60 krt. Ehdonvallan asioissa moodi lienee 0 krt.
nuusku kirjoitti: Kun näitä juttuja miettii ja lukee, niin tulee semmonen olo, että jokin mättää, että elävä usko ei ole tällästä jatkuvaa pikkupikku vääntöä. Nousee ajatus, että vihollinen kutoo jotain hienoa ja lähes näkymätöntä seittiä.
teepee kirjoitti:Luin tuossa viikonloppuna Hulkon Kukistumatonta valtakuntaa hiukan katsoakseni, miten tuo ns pappissuunnan ero silloin 60-luvun alussa tapahtui. Siinähän oli käsittääkseni juuri näitä kumpiakin elementtejä. Kullervon kirjoitus siitä on ainakin minun silmääni kokeneen ja lempeän sielunhoitajan puhetta.
nuusku kirjoitti:Kun näitä juttuja miettii ja lukee, niin tulee semmonen olo, että jokin mättää, että elävä usko ei ole tällästä jatkuvaa pikkupikku vääntöä. Nousee ajatus, että vihollinen kutoo jotain hienoa ja lähes näkymätöntä seittiä.
Usein moititaan myös 70-luvun hoitajia.
Aromi kirjoitti:Minusta taas tuntuu, että 70-luvulla kävi niin, että Kristuksen seurakuntaa pyrittiin hallitsemaan jollain muulla kuin evankeliumilla. Ainakin jossain yritettiin, koska seurauksena oli nuuskunkin kokemaa pelkoa. Eikä se pelko ole poistunut uskovaisten keskuudesta vieläkään. Siksi kyllä tuntuu tarpeelliselta tämä nettikeskustelu - olkoonkin, että välillä menee ihan varmasti joutavaksi jaaritteluksi.
Aromi kirjoitti:Samoin, kun luin vl-foorumin osiosta Vanhojen opettajien kirjoituksia Väinö Havaksen saarnan, tunsin samanlaisen lämmön ja rakkauden läikähdyksen. Minkäänlaista pelkoa tai mahdottomuutta en tunne, kun saarnassa niin selkeästi osoitetaan Kristukseen. Ja Havaksen kertomus vanhasta saarnaajasta, joka lähetettiin muutamaan kylään, jossa kristityt kamppailivat keskenään - ja puhtaalla evankeliumin kirkastamisella näille ihmisille avautui myös oma tilansa. Kuinka lohdulliselta tuollainen hoitokokous kuulostaakaan.
Ja sitten Havas lainaa Raattamaata kirjoittamalla "Kristuksen seurakunta hallitaan evankeliumilla". Tätä on mahdoton käsittää, jos evankeliumi ymmärretään vain synninpäästön sanoiksi "Jeesuksen nimessä ja veressä". Myös evankeliumin käsite avautuu kirkkaasti Havaksen saarnasta.
Taavetti kirjoitti:En ihmettele sltikään, että aakaudellinen enkeliumi löytyy maintusta Havasksen saarnasta, sillä sitä siinä on. Sen sijaan ihmetyttää, millaisin korvalapuin kuunnellaan nyksyisiä Rauhanhdisksillä pidetäviä saarnoja tai millaisin silmälasein luetaan nykyisiä kirjoituksia, kun niiistä ei muka löydetä samaa rakkauden evankeliumia, joka niissä kuitenkin selkeästi on jatkuvastii esillä ja kaikille tarjolla.
Taavetille: Samanlaisia ongelmia mullakin on näppikseni kanssa. No, tuleepa aina oikoluettua kaikki, mitä kirjoittaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa