Pääsevätkö vain Vanhoillislestadiolaiset taivaaseen?

Elävä usko vanhoillislestadiolaisesta näkökulmasta.


ViestiKirjoittaja Nepheg » 28 Joulu 2008, 15:41

Ira kirjoitti:tai vanhoillislestadiolaisten toiminnalle, joka on monen mielessä synonyymi kaistapäiselle käyttäytymiselle.


Mitä sitten haet täältä kaistapäden luota?
Minä ainakin pysyn poissa sellaisilta sivustoilta joita pidän kaistapäisinä.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääsevätkö vain Vanhoillislestadiolaiset taivaaseen?

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 21 Joulu 2010, 23:48

Ira kirjoitti:Yksi Suomen ev.lut. kirkon suurimpia herätysliikkeitä on Vanhoillislestadiolaiset. He opettavat, että muut kirkon uskovaiset kuin he ovat matkalla kohti helvettiä elleivät tee parannusta vanhoillislestadiolaisuuteen.

Miten joku pieni sadantuhannen ihmisen joukko voi olla niin ylimielinen, että kuvittelee ainoina pelastuvansa taivaaseen, samalla kun muut ihmiset tullaan tuomitsemaan helvettiin vaikka he uskoisivat Jeesukseen?




Irankin tulee Jumalalle esittää rukous siitä, että hän kirkastaisi uskon salaisuuden omalle kohdallesi. Uskon kalleutta kehoitetaan rukoilemaan, sillä se ei aukene ilman Jumalan voimaa.

Mikään herätysliikeenä ei pääse taivaaseen, sillä herätysliike on tässä ajassa nimikoitu tunniste. Taivaaseen pääsevät Raamatun mukaisesti uskovat ihmiset. Näistä ihmisistä Raamattu kertoo, että he ovat tulleet uskon kautta Jumalan valtakunnan asukkaiksi. Siis jo täällä maan päällä.!

Oikea Raamatun mukainen usko onkin maan päällä vain Jumalan valtakunnassa

Tätä valtakuntaa kannattaa edellisen kirjoittajankin etsiä ja rukoilla Jumalalta.

Jumalan valtakunta ei ole rajaton valtakunta, vaan sillä on selvät rajat. Sinne pääsevät vain ne , jotka ottavat vastaan Jumalan kutsun Hänen valtakuntansa sanansaattajien kautta.

Miksi näin? Siksi, että Raamatun ilmoittaman Jumalan sanan mukaan Jumala on säätänyt armojärjestyksen,jonka mukaisesti, vain ja ainoastaan , ihminen voi ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan ja tulla sovitetuksi synneistään.

Muokkasin lainatun osan lainatuksi, siis laitoin jälkimmäisen quote merkin, toivottavasti meni oikein. Taavetti
Viimeksi muokannut Meiliaikku päivämäärä 26 Touko 2012, 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 22 Joulu 2010, 00:28

Ira kirjoitti:Olen surullinen myös siitä, että vanhoillislestadiolaisnaisten vaihtoehdot on olla yksin tai joutua henkisesti ja fyysisesti erittäin koville, kun minkäänlaista perhesuunnittelua ei sallita ilman helvetin lieskojen uhkaa, paitsi täydellistä pidättäytymistä. :shock:





Se on Ira silla lailla, että tämän maailman läpi ei mennä noin vain huvikseen.Raamattu sanoo, että kun se on parasta se on työtä ja vaivaa.
Ei meille ole luvattu helppoa elämää maailmassa. Silläkin on vaivansa, vaikka itse kiertäisi vaivan näön esim. ehkäisyn kautta.

Onko se ainoa vaiva maailmassa? Mietipä tämän maailman vaivoja ! Onko lasten saaminen vaiva mielestäsi tosi vaivojen rinnalla? Eikö se ole lopulta suuri ilo?


-----------------------------------------------------------------------






Nepheg kirjoitti:Olin viime seuroissa parin naisen vieressä, kun keskustelivat lapsista.
Toinen sanoi, että kun hän odotti kolmatta lastaan, niin neuvolan lääkäri sanoi hänelle ettei enempää kannata tehdä kun se on fyysisesti liian raskasta.
Nainen sanoi että sen kolmannen jälkeen on tullut viisi tai kuusi lisää (en muista nyt tarkkaa määrää) ja nainen sanoi että kaikki on sujunut aina hyvin.




Menee vähän aiheesta sivuun, neuvovatko lääkärit ihmisiä oikein?
Siksikö nykyään on niin paljon yhden ja kahden lapsen perheitä kun lääkärit pelottelevat vielä hedelmällisessä iässä olevia naisia?
Nykyään on kuitenkin hyvät sairaalat ja keisarileikkaukset ja vaikka mitä keksitty että synnytys sujuisi mallikkaasti.






Nykyisin ei painosteta raskauksista niin paljon, kuin 60-80 luvuilla. Itse olen kokenut epäinhimillistä kohtelua lääkäreiden taholta raskauksieni vuoksi. Jotkut lääkärit suorastaan pilkkasivat minua ja painostivat sterilisaatioon. Silti olen edelleen elossa hyvissä sielun -ja ruumiin voimissa. Ei lääkärikään aina kaikkea tiedä, mikä on Jumalan ajatus, nimenomaan ei tiedä.

He luulivat nimittäin, että me uskovaiset äidit olemme tyhmiä emmekä ymmärrä asian tärkeyttä. Lisäksi jotkut luulivat , että meitä painostetaan jostakin suunnalta olemaan kuuliaisia. Minunkin sairauskertomuksen reunaan oli kirjoitettu viesti sairaalan henkilökunnalle"lestadiolainen" = toivoton tapaus, ei kannata vaivautua
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Edellinen

Paluu Uskonvanhurskaus



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa