Taavetti kirjoitti:saaraleena kirjoitti:joista Pauli Niemelä kirjoitti Kalevassa 3.8., ihmetyttää yhä. Niin minua kuin vl-palstaakin
Mitä mieltä te tämän foorumin ihmiset olette asiasta?
??????????????????????????????????????
Minä Herra, se on minun nimeni: en minä anna toiselle kunniaani, enkä ylistystäni epäjumalille.
Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville.
saaraleena kirjoitti:Minä Herra, se on minun nimeni: en minä anna toiselle kunniaani, enkä ylistystäni epäjumalille.
Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville.
Kiitos Taavetti vastauksistasi! Raamatun kohdat ovat todella hyviä, muttavarsinkin tummentamasi. Surullista vain on se, että Sinä pidät Elävänä Jumalana seurakuntaa eli ihmisjoukkoa. Sanalla sanoen epäjumalaa.
saaraleena kirjoitti:Kiitos Taavetti vastauksistasi! Raamatun kohdat ovat todella hyviä, varsinkin tummentamasi. Surullista vain on se, että Sinä pidät Elävänä Jumalana seurakuntaa eli ihmisjoukkoa. Sanalla sanoen epäjumalaa.
Taavetti kirjoitti:Tähän asti olen pitänyt Jeminaa enemmän eksytettävänä, en vielä edes eksytettynä. Toivon sydämestäni, ettet joutuisikaan eksytetyn paikalle, vaikka pahalta alkaa näyttämään, kun jopa eksyttäjän merkkejä vaikuttaa tulevan näkösälle.
Taavetti kirjoitti:Tämä keskustelu ei taida paljoa uutta antaa kellekään, siis sellaista uutta, jota ei olisi jo useaan kertaan kerrottu SRK.n julkaisuissa tai tällä palstalla jossakin, vai mitä mieltä ovat toiset kirjoittajamme?
saaraleena kirjoitti:Taavetti kirjoitti:Tämä keskustelu ei taida paljoa uutta antaa kellekään, siis sellaista uutta, jota ei olisi jo useaan kertaan kerrottu SRK.n julkaisuissa tai tällä palstalla jossakin, vai mitä mieltä ovat toiset kirjoittajamme?
Pohjustitko tuossa keskustelun lukitsemista? Haluaako vl-foorumi vieläkin pysytellä siinä umpioitumisen tilassa, joka hoitokokouskaudella vl-liikettä vaivasi? Sehän piti olla jo voitettu.
Taavetti kirjoitti:Linkin takaa avautuneessa avauksessa Jemina kaiken lisäksi paljasti omat harhansa paljon pahemmiksi, kuin koskaan olen arvannut kuvitellakaan. Huomattavan paljon siinä taitaa olla eräiden tunnettujen vanhojen eriseurojen opetusta. Sen tarkemmin en ala toisen palstan keskustelua täällä analysoimaan, enkä sinnekään aio mennä aiheesta keskustelemaan.
Emka kirjoitti:Jos taas on lamppu sammunut ja öljy lopussa niin Häätalon ovi on kiinni. Voi sitä joka hylkää Jumalan ja kaksinkertainen voi sille jonka Jumala hylkää.
ELIHU kirjoitti:En mitenkään osaa pitää ko. kolumnia, kirjoitusta sellaisena, että se minussa nostattaisi kulmakarvoja ja eriävää mielipidettä, mutta sen tuon julki, että hieman ihmettelen kyseisen veljen aiheeseen tarttumista, kun hän ei ole itse elänyt mitenkään sitä vaihetta omakohtaisesti.
näre kirjoitti:(Tietoni 70-luvun tapahtumista ja taustoista on varsin olematonta, huom.)Taavetti kirjoitti:Linkin takaa avautuneessa avauksessa Jemina kaiken lisäksi paljasti omat harhansa paljon pahemmiksi, kuin koskaan olen arvannut kuvitellakaan. Huomattavan paljon siinä taitaa olla eräiden tunnettujen vanhojen eriseurojen opetusta. Sen tarkemmin en ala toisen palstan keskustelua täällä analysoimaan, enkä sinnekään aio mennä aiheesta keskustelemaan.
Tietämykseni eriseuroista on huono ja ehkä joku ymmärtääkin mitä tämä viittaus Jemiman kohdalla tarkoittaa, mutta koska minä en ymmärrä, niin tämän kaltaisissa viittauksissa toivoisin näkeväni määritellympiä asioita.
näre kirjoitti:Emka kirjoitti:Jos taas on lamppu sammunut ja öljy lopussa niin Häätalon ovi on kiinni. Voi sitä joka hylkää Jumalan ja kaksinkertainen voi sille jonka Jumala hylkää.
Jotenkin minulla on ollut sellainen käsitys, että Jumala ei hylkää ketään, vaan hylkääminen tapahtuu aina ihmisen puolelta. Onko tämä väärä käsitys?
näre kirjoitti:ELIHU kirjoitti:En mitenkään osaa pitää ko. kolumnia, kirjoitusta sellaisena, että se minussa nostattaisi kulmakarvoja ja eriävää mielipidettä, mutta sen tuon julki, että hieman ihmettelen kyseisen veljen aiheeseen tarttumista, kun hän ei ole itse elänyt mitenkään sitä vaihetta omakohtaisesti.
Tässä kohtaa ihmettely ihmetyttää. Kai ihminen voi tarttua ja muodostaa niistäkin asioista käsityksiä, joita ei ole itse kokenut. Onko tämä (70-luku) esim. asiana jotenkin lähtökohdiltaan erikoisempi kuin joku toinen tapahtumasarja kristillisyyden historiassa?
Taavetti kirjoitti:Eli toisin sanoen, kun ihminen on kovakorvaisena kulkenut etsikkoaikansa ohi, lakkaa Jumalan kutsuva ääni ihmistä puhuttelemasta ja sellaisen ihmisen kohtako on kaksin verroin surkuteltava. Sellaisesta tilasta Emka halusi olla varoittamassa.
Tässä muutamia aihetta sivuavia Raamatun kohtia:
1. Aik. 28:9
Ja sinä, poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä alttiisti ja koko sydämestäsi, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja pyrkimykset. Jos etsit häntä, löydät hänet, mutta jos hylkäät hänet, hän hylkää sinut ikiajoiksi. [2. Aik. 15:2]
2. Aikakirja 24
20 Silloin Jumalan henki valtasi Sakarjan, pappi Jojadan pojan. Hän astui kansan eteen ja sanoi: "Näin sanoo Jumala: 'Miksi rikotte Herran käskyjä vastaan? Se tuottaa teille onnettomuuden.' Koska olette hylänneet Herran, hänkin hylkää teidät." [1. Sam. 15:23]
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa