Luuk. 15:20
"20. Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi."
21. Mutta poika sanoi hänelle: isä, minä olen syntiä tehnyt taivasta vastaan ja sinun edessäs, ja en ole mahdollinen tästedes sinun pojakses kutsuttaa.
22. Niin sanoi isä palvelioillensa: tuokaat tänne ne parhaat vaatteet, ja pukekaat hänen yllensä, ja antakaat sormus hänen käteensä, ja kengät hänen jalkoihinsa,
23. Ja tuokaat syötetty vasikka, ja tappakaat se, ja syökäämme ja riemuitkaamme;
24. Sillä tämä minun poikani oli kuollut, ja virkosi jälleen: hän oli kadonnut, ja on taas löydetty; ja rupesivat riemuitsemaan.
Weha: poika siis tunnusti syntinsä, jolloin voi saada syntinsä anteksi ja palvelijat pukivat hänet hengellisessä mielessä "vanhurskauden vaatteisiin". Huomionarvoista on, että poika peri jälleen isänsä. Parhaat vaatteet, kr. ykköspuku. Sormus oli osoitus täysivaltaisesta arvoasemasta (1.Moos.41:42). Poika oli kuollut isänsäperheelle ja samoin Jumalan seurakunnalle. Vanhemmasta veljestä tulee mieleen farisealaisuus.
Apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Toinen kohta on itsessään selvä, josta myös voi yhtyä uskonpuhdistuksen kolmanteen uskonkohtaan. "On olemassa seurakunta, jonka avutta ei voi tulla Kristuksen luokse". Edelleen: "jota ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään on itse perkeleestä". Niinkuin pyhä Paavali sanoo (Gal.1), "että vaikka enkeli taivaasta toisin julistaa on perkeleestä".