Humilton kirjoitti:Kun Raamattua lukee, siellä ei puhuta elämistä mitään viimeisen tuomion yhteydessä. Sitten jossain kohdin sanotaan, että iäisyydessä valtaistuimen ympärillä on neljä eläintä. En löydä nyt todisteita, mutta käsitysteni mukaan meidän tuntemilla elämillä ei ole iankaikkista sielua.
Sinikettu kirjoitti:Jotenkin olen raamatusta ymmärtänyt, ettei eläin pääse taivaaseen vaan sen henki kuollessa palaa vain Jumalan luo.
lukkari kirjoitti:Ihminen saattaa kiintyä kotieläimiin kovastikin. Monelle yksinäiselle se on todellakin elämään iloa ja sisältöä tuova. Sitten kun lemmikki kuolee jää tyhjä olo, suru ja kaipauskin.
Saamme silti luottaa siihen, että taivaasta ei puutu mitään. Siellä on ilo täydellistä Ei ole korva kuullut, eikä silmä nähnyt sitä, eikä edes mieleen juolahtanutkaan, mitä Jumala on niille valmistanut, jotka Hänen ilmestymistään odottavat.
Meiliaikku kirjoitti:lukkari kirjoitti:Ihminen saattaa kiintyä kotieläimiin kovastikin. Monelle yksinäiselle se on todellakin elämään iloa ja sisältöä tuova. Sitten kun lemmikki kuolee jää tyhjä olo, suru ja kaipauskin.
Saamme silti luottaa siihen, että taivaasta ei puutu mitään. Siellä on ilo täydellistä Ei ole korva kuullut, eikä silmä nähnyt sitä, eikä edes mieleen juolahtanutkaan, mitä Jumala on niille valmistanut, jotka Hänen ilmestymistään odottavat.
Minullakin on todella suloinen 14 vuotias koira. Niin ihana ja seurallinen, joka ymmärtää puheenikin. Kaikessa on mukana ja seuraa touhujani.
Mutta vaikka se onkin niin ihana, ja tiedän, että minun pitää siitä luopua aikanaan, en usko että taivaassa tavataan. Miksi en ? Taivas ei ole valmistettu eläimelle, vaan ihmiselle . Vain ihmiselle on annettu lupaus Raamatun mukaan pelastuksesta ja iankaikkisesta elämästä taivaassa. Eläimet on Jumala luonut tätä elämää varten ihmisen tarkoitukseen.
Lisäsin hymiöeston tähänkin viestiin, koska lainattuun osaan ilmaantui tahaton hymiö. Taavetti
Sinikettu kirjoitti:Mikä on tämän kristillisyyden käsitys tempauksesta? Ikinä en ole ennen kuullut opetusta siitä, mutta esim. viidesläiset ja vapaat suunnat taitavat uskoa, että Jeesus tulee vielä kahdesti. Ensin noutamaan omansa ennen lopun vaikeita aikoja ja sitten tuomitsemaan maailmaa. Minua tämä opetus vähän hämmentää, kun en ikinä ole siitä kuullut ennen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa