Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

Elävä usko vanhoillislestadiolaisesta näkökulmasta.


Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 29 Joulu 2013, 22:46

Tämän päivän lehtiuutisissa oli , että Tuomas Hänninen on pyytänyt eroa pääsihteerin tehtävästä uupumuksen vuoksi. Eipä ole ihme , median ja eri tahojen tulilinjalla on Tuomas saanut olla vastailemassa mitä kummalisimpiin kysymyksiin ja syytöksiin. Muutenkin on aihe ollut hyvin raskas hänelle ja koko Siionille. Toivon Jumalalta paljon voimaa Tuomakselle ja iloa.Hän hoiti hyvin tehtävänsä viisaudella ja rakkaudella jonka Jumalalta on saanut lahjaksi. Siionissa on kyllä tehtäviä jäljellä.

Kun Tuomaksen tuntee, on hän äärettömän herkkä, sydämellinen ja rakastava ihminen. Varmaan hänen oli vaikea uskoa, että Siionin keskellä voi olla tällaisia vuosikausia kestäneitä synnintöitä, jotka täyttävät samalla rikoksen kriteerin.Kukapa tätä olisi moni muukaan uskonut. Joskus olin huhuja kuullut pedofiliasta , mutta kun en ihmisiä tuntenut sen kummemmin ,ajattelin, että ne on tietenkin sellaisia "kristillisiä juoruja".Olen aina oppinut luottamaan Uskon voimaan ja siihen, että Pyhä henki neuvoo puhtaaseen elämään ja lankeemuksistakin parannukseen ja asioiden korjaamiseen.

Nämä Pedofiilitapaukset muistuttavat meitä entistä enemmän uskossa omakohtaiseen valvomiseen ja rakkauteen toisiamme kohtaan.Kun Jumala on antanut anteeksi raskaat synnit ja rikokset , meillä ei ole oikeus osoittaa sormella vikaan joutuneita ja rintaamme röyhistellä. Me Jumalan lapset kaikki olemme täysin armon varassa eläviä. Meidän pitää rakastaa vikaan joutuneita ja nostaa heitä , sillä tuntoon tulleella on varmasti koko elämän kestävä taakka lankeemuksesta ja polttavat haavat .

Jumalan valtakunta on juuri vikaan joutuneita, syntisiä ja epäonnistuneita varten.Jumalan
valtakunnassa on kaikki tiedon taidon , opetuksen, nuhteen ja neuvon sana. Siksi Jumalan valtakunnassa ei opeteta synninluvallisuudessa elämistä, vaan vapautta synnistä ja iloa ja vapautta armon hyvyydessä ja sen tuntemisessa.

Meidän tulee vahvistaa ja olla tukena uhreille, rakastaa heitä niin, että häpeä ei saa heissä valtaa, koska se ei ole heidän tekonsa , ovat syytömiä siihen.On hyvä, että asia on tullut julki ja uhreille on apua saatu järjestettyä ja paljon on vieläkin tehtävää.Toivon sydämestäni, että Jumala saisi korjata jokaisen haavan sielussa , joka on tullut kauhen teon seurauksena.Me ymmärrämme sinun tuskasi, rakas lapsi , nuori tai aikuinen. Haluamme olla tukenasi, kun tiedämme mitä on tapahtunut.

Jos vielä on joku, joka kannat salaisena syytöksiä tunnollasi pedofiilitekojen vuoksi, ole kuuliainen ja ota yhteyttä viranomaisiin sekä yhteyttä uskovaiseen, että saat tekosi anteeksi ja pääset synnin alta Jumalan armollisen valtakunnan hoitoon ja jaksat yhdessä saattomiehesi tuella mennä korjaamaan tekojasi lain edessä.

Uhri, joka kannat raskasta mieltä jonkun hirvittävästä teosta, ota rohkeasti yhteyttä johonkin aikuiseen tai lastensuojeluun, opettajaan tai muuhun virkavaltaan, silloin asiasi alkaa selvitä ja piinalle tulee loppu
Viimeksi muokannut Meiliaikku päivämäärä 30 Joulu 2013, 22:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Yhteiskunnan mielipideilmaston muutos

ViestiKirjoittaja Humilton » 30 Joulu 2013, 15:13

Näissä asioissa ei ole tuotu esille yhteiskunnassa tapahtunutta mielipidemuutosta. 1990-luvulla pedofiliaan suhtauduttiin enemmän myönteisesti kuin kielteisesti jos suhtautumista on ollut. Muistan 1990-luvulta tekstejä, joissa tuotiin esille jo muinaisten roomalaiten harrastaneen asioita, jotka nyt kuvataan pedofiliaksi. Referenssejä noihin en valitettavasti osaa antaa kun silloin asia ei ollut niin tärkeä, jotta olisi muistiin laittanut. Netissä oli myös namusetiä joille läihnnä naureskeltiin.

Ja nyt tänään aiheeseen suhtaudutaan kuin isoon (anteeksiantamattomaan) rikokseen.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Emka » 30 Joulu 2013, 17:43

Varsinkin Lestadiolaiset halutaan lähes "lynkata"kuten eräs kommentti olisi silloin kun kohina oli kovimmillaan, "saunan taakse ja nappi otsaan" jos joku meikäläinen joutuu syntiin, se on maailman silmissä anteeksiantamatonta :(
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

Re: Yhteiskunnan mielipideilmaston muutos

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 30 Joulu 2013, 22:11

Humilton kirjoitti:Näissä asioissa ei ole tuotu esille yhteiskunnassa tapahtunutta mielipidemuutosta. 1990-luvulla pedofiliaan suhtauduttiin enemmän myönteisesti kuin kielteisesti jos suhtautumista on ollut. Muistan 1990-luvulta tekstejä, joissa tuotiin esille jo muinaisten roomalaiten harrastaneen asioita, jotka nyt kuvataan pedofiliaksi. Referenssejä noihin en valitettavasti osaa antaa kun silloin asia ei ollut niin tärkeä, jotta olisi muistiin laittanut. Netissä oli myös namusetiä joille läihnnä naureskeltiin.

Ja nyt tänään aiheeseen suhtaudutaan kuin isoon (anteeksiantamattomaan) rikokseen.




Onha lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö todella kauhea teko, siksi on hyvä , että se on lailla tuomittava teko. Avuton lapsi, joka luottaa aikuiseen , hän aikuinen jopa oma isä tuhoaa lapsen koko henkisen sisäisen elämän koko eliniäksi, siksi se on niin raskas teko.

Maailmassa tämä on yksistään rikos, mutta Jumalan edessä synti. Näin käsitetään tämä Jumalan valtakunnassa synti Jumalan ja ihmisten edessä.Tekoa ei saa anteeksi yksistään kärsimällä lain edessä, vaan teko pitää saada syntinä anteeksi maan päällä Jumalan valtakunnasta, silloin se on sovitettu myös Jumalan edessä.

Maailmalle on tietenkin herkullista Siionimme sisällä tapahtuneet lankeemiset. Kyllä se meitäkin monia ihmetyttää mihin kaikkeen me voimmekin langeta tällä matkalla. Mutta se on myös ihme, jos lankeemisesta saa tunnon ja saa nousta Armon alle Jumalan lapsen valkeuteen. Siinä on meille ihmettä kerrakseen, että Jumala jaksaa juuri minua rakastaa ja hoitaa.
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja O.M » 31 Joulu 2013, 00:01

Tuomakselle voimia, hän oli mies paikallaan, mutta kenelle tahansa voi tulla uupumus moisessa tehtävässä. Vl-seurakuntakäsitys herättää niin voimakasta vihaa uskonnollisesti itsetietoisissa ihmisissä. Maailma pilkkaa ja puhuu uskovaisista pahaa, jotta kirjoitukset kävisivät toteen: "Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni." (Matt. 5:11.) Pilkka ja valehdellen pahan puhuminen uskovaisista ovat nyt valloillaan. Varmasti tehtävässä johtuu myös vastaanottamaan hirveän määrän puheluita vl:ilta, kipeistäkin asioista.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on hirveä rikos ja synti. Se kuuluukin tuomita, myös Raamatun mukaan. Joku aika sitten luin itselleni uutta tietoa, että alkukielessä Raamatussa on lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä suoraankin, vaikka se ei suomenkielissä käännöksissä välitykään. Kyse on antiikin Kreikassa yleisten pederastisten (vanhemman miehen ja nuoren pojan) suhteiden tuomitsemisesta.

Suomen uskonnollisissa piireissä on kuitenkin kaksinaismoralistinen suhtautuminen pedofiliaan. Vl-liikkeen hyväksikäyttötapaukset häiritsevät ennen kaikkea niitä ihmisiä, joiden mielestä ainoilla oikeilla ei voi olla sellaista syntiä. Muualla yhteiskunnasta tapahtuvasta lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä puhuminen on heillä väkinäistä ja pakollinen velvollisuus, mutta vl-liikkeen hyväksikäyttötapaukset ovat heille kovin mieluisia. Lynkkausmieliala kohdistuu ensisijaisesti vl-liikettä kohtaan ja vasta toissijaisesti niitä kohtaan, jotka ovat käyttäneet lapsia seksuaalisesti hyväksi. Syynä ei ole se, että tapauksia on hoidettu huonosti ja jätetty viemättä poliisitutkintaan. Lynkkausmielialan takana on vl:ten seurakuntakäsitys. Muitakin hyväksikäyttötapauksiin liittymättömiä, uskonnollisesti itsetietoisia ihmisiä kismittäviä opinkohtia on lynkkausmielialan takana.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Ilpo » 31 Joulu 2013, 12:48

Lähes hupaisaa on se miten vastustajat pystyvät kääntämään kaiken meikäläisiä vastaan:

Moniäänisesti on vaadittu SRK:n johdon vaihtamista. Nyt kun Tuomaksen väsyttyä on edessä uuden pääsihteerin valinta, syyttävä sormi jälleen osoittaa kohti SRK:ta ja syytös kuuluu, että Tuomas nuorimpana on `uhrattu`ja pantu eroamaan. PDT_Armataz_01_15 PDT_Armataz_01_01
Ilpo
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja O.M » 31 Joulu 2013, 13:50

Minun täytyy myöntää, että en osaa nähdä sitä edes hupaisana. Eräs palstatuttavammekin näyttää pettymyksekseni osoittautuvan ko. asiassa kaksinaamaiseksi ihmiseksi. Se onkin havaintojeni mukaan ns. liberaalien hallitsevimpia luonteenpiirteitä. Otan pari esimerkkiä nettikeskustelujen historiastani.

Muistan Vl-foorumin alkuajoilta tapauksen, kun jossain keskustelussa syntyi kinaa, onko silloin aloittaneella, nyt jo kuopatulla Mopin palstalla keskusteltu avioeroista. Eräs vlfoorumilainen väitti keskustelua olleen. Toisen palstan mode sanoi painokkaasti, että sellaista ei ole ollut. Hän vaati vlfoorumilaiselta anteeksipyyntöä ja omantunnontalouden hoitamista väärästä todistuksesta. Olin itse lukenut ko. keskustelun, löysin sen nopeasti ja laitoin linkin. Ko. moppilainen totesi vain, että niinpä onkin. Minulle se ei hänen anteeksipyyntövaatimuksensa muistaen riittänyt ja kysyin, eikö olisi hänelle omantunnontaloudenhoitoa pyytää vuorostaan anteeksi. Vastauksena oli hiljainen vetäytyminen ko. keskustelusta. Minulle tuli ko. tapauksesta mieleen vertaus kurkusta kuristavasta palvelijasta, jolla itse saatuaan suuren velan anteeksi kyllä oli varaa vaatia omalta velalliseltaan täyttä suoritusta velasta. Olen kyllä ymmärtänyt senkin, että ko. kirjoittaja oli liian hieno pyytämään anteeksi itseään alempiarvoisilta vlfoorumilaisilta.

Toinen tapaus sattui tällä palstalla, kun huomautin vlfoorumilaiselle hänen epäystävällisestä tavastaan kirjoittaa eräälle liberaalille. Ko. liberaali laittoi minulle oikein yksityisviestinä kiitokset, että "ojensin" palstakaveriani. Kysyin, eikö hän sitten voisi vastapalvelukseksi "ojentaa" vähän silloisen Mopin palstan törkeimpiä kirjoittajia. Vastauksena tuli tekopyhä kommentti, ettei hän halua ryhtyä miksikään palstapoliisiksi. Hän kyllä vähän väliä oli nuhtelemassa vlfoorumilaisia "rakkaudettomasta" ja "uskovaisille sopimattomasta" tyylistä, mutta vl-kristillisyyden uudistajien rumaan tyyliin puuttuminen olisi ollut vastenmielistä palstapoliisin hommaa.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Kuopattu foorumi

ViestiKirjoittaja Humilton » 31 Joulu 2013, 14:29

O.M kirjoitti:nyt jo kuopatulla Mopin palstalla


Kiinnitän tähän yksityiskohtaan huomion. Ja esitän oman näkemykseni.

Minun mielestäni Mopin palsta oli loppuaikoinaan kuin hiipuva nuotio, jota yksi tai kaksi yritti estää sammumasta. Ylläpito oli käytännössä hylännyt nuotion. Nuotio siis hiipui sammuksiin. Ja ylläpito tiettävästi on löytänyt uuden paikan lämpimän pitoon. Siellä en ole ollut mukana. Ja sitten tuli tämä palveluntarjoajan puolelta tullut palvelujen sulkeminen. Sekin sen takia kun mainokset eivät tuottaneet (tarpeeksi?) omistajalleen.

Sana kuopattu tuntuisi mielestäni sellaiselta, että ylläpito olisi omana tekona purkanut foorumin. Noh, voihan joku sen niinkin käsittää.

Ja tämä sepustus koskee nyt vain tuota sanaa kuopattu.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja O.M » 31 Joulu 2013, 14:58

Humilton, olet oikeassa, "kuopattu" on varmaan virheellinen termi tässä yhteydessä. Jaan käsityksesi, että Mopin palsta mieluummin passiivisesti kuoleentui kuin aktiivisesti lopetettiin.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 31 Joulu 2013, 20:29

O.M kirjoitti:Tuomakselle voimia, hän oli mies paikallaan, mutta kenelle tahansa voi tulla uupumus moisessa tehtävässä. Vl-seurakuntakäsitys herättää niin voimakasta vihaa uskonnollisesti itsetietoisissa ihmisissä. Maailma pilkkaa ja puhuu uskovaisista pahaa, jotta kirjoitukset kävisivät toteen: "Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni." (Matt. 5:11.) Pilkka ja valehdellen pahan puhuminen uskovaisista ovat nyt valloillaan. Varmasti tehtävässä johtuu myös vastaanottamaan hirveän määrän puheluita vl:ilta, kipeistäkin asioista.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on hirveä rikos ja synti. Se kuuluukin tuomita, myös Raamatun mukaan. Joku aika sitten luin itselleni uutta tietoa, että alkukielessä Raamatussa on lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä suoraankin, vaikka se ei suomenkielissä käännöksissä välitykään. Kyse on antiikin Kreikassa yleisten pederastisten (vanhemman miehen ja nuoren pojan) suhteiden tuomitsemisesta.

Suomen uskonnollisissa piireissä on kuitenkin kaksinaismoralistinen suhtautuminen pedofiliaan. Vl-liikkeen hyväksikäyttötapaukset häiritsevät ennen kaikkea niitä ihmisiä, joiden mielestä ainoilla oikeilla ei voi olla sellaista syntiä. Muualla yhteiskunnasta tapahtuvasta lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä puhuminen on heillä väkinäistä ja pakollinen velvollisuus, mutta vl-liikkeen hyväksikäyttötapaukset ovat heille kovin mieluisia. Lynkkausmieliala kohdistuu ensisijaisesti vl-liikettä kohtaan ja vasta toissijaisesti niitä kohtaan, jotka ovat käyttäneet lapsia seksuaalisesti hyväksi. Syynä ei ole se, että tapauksia on hoidettu huonosti ja jätetty viemättä poliisitutkintaan. Lynkkausmielialan takana on vl:ten seurakuntakäsitys. Muitakin hyväksikäyttötapauksiin liittymättömiä, uskonnollisesti itsetietoisia ihmisiä kismittäviä opinkohtia on lynkkausmielialan takana.



Niinpä niin O.M. Ihmettelin minä sitä myös , kun oikein uutisissa kerottiin ja haastateltiin tutkijaa Hännisen eron ja Voittosen ensikesän eropäätöksen tiimoilta. . Mikään hyvä kristillisyydestämme ei ole aikoihin kiinnostanut mediaakaan, ja nyt spekuloidaan minkä vuoksi nämä eroamiset. Johonkin tulokseen he tulivat ,ja varmasti tästä syntyy joku mylläkkä taas.

Meistä eronneet kyllä levittävät mielellään juttuja meistä sellaisella tyylillä, että se vetäsee mukaansa kaiken pahansuopaisuuden. Keskustelin eilen erään uskovaisen kanssa Pauliina Rauhalan kirjasta, jonka hän oli juuri lukenut.Pahoitteli sitä, että tulikin luettua, kun siitä jäi niin paha ja ristiriitainen olo. Olenkin huomannut, että Rauhalan kirja vahvistaa sellaisia uskovaisia , jotka ovat vikovalla mielellä ennestään:" johan minä olen sanonut , että tämä peli pitää muuttua ja äijät vaihtoon" -tyyliin, ja "hän tietää, kun on ollut uskovainen ennen" Niinpä niin tietää, mutta näkökulma tekeekin useammin kuperkeikan uskon menettämisen myötä.
Viimeksi muokannut Meiliaikku päivämäärä 31 Joulu 2013, 21:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 31 Joulu 2013, 20:54

Ilpo kirjoitti:Lähes hupaisaa on se miten vastustajat pystyvät kääntämään kaiken meikäläisiä vastaan:

Moniäänisesti on vaadittu SRK:n johdon vaihtamista. Nyt kun Tuomaksen väsyttyä on edessä uuden pääsihteerin valinta, syyttävä sormi jälleen osoittaa kohti SRK:ta ja syytös kuuluu, että Tuomas nuorimpana on `uhrattu`ja pantu eroamaan. PDT_Armataz_01_15 PDT_Armataz_01_01




Itse ovat kärventäneet Tuomaksen. Miksi on tentitty sillä tavalla pedofiili asiastakin, kuin me kaikki olisimme pedofiileja, ja Tuomakselta on kaivettu syyllisiä, kuin hän olisi niistä tietoinen. Minkä Tuomas tai kukaan muukaan on sille voinut, jos jotkut ovat salaisesti syntiä tehneet.

Mikä meidän opetuksessa ja rakenteissa on vikana, kun tästäkin on puhuttu? Ei kukaan ole syntiin ja rikokseen ollut opettamassa, päin vastoin. Minulla on ainakin turvallinen olo tässä valtakunnassa, jota en vaihtaisi mihinkään tässä maailmassa.Jumalan omat elävät Hänen Sanastaan , jota tässä valtakunnassa julistetaan.

Tiedämme, että on sellaisiakin , jotka haluaisivat muutosta, saarnoihin , enemmän teologista ja pois vanha kaanaankielinen/ -sisältöinen puhetyyli. Synti tulee kuulema niin häritsevänä esille varsinkin nuorille. Tämä on maailman tartunnaista ja se eksyttää, jos siitä ei saa tuntoa.

Medialle ja eri tahoille jumalisille ja jumalattomille ei kelpaa mikään SRK.sta annettu tieto . Se on aina väännetty ja vängätty oman mielen mukaiseksi meitä vastaan. " " Eivät he teitä tunne, kun ei he Häntäkään tunteneet"
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Jani_S » 02 Tammi 2014, 13:39

Meiliaikku kirjoitti:"...hän tietää, kun on ollut uskovainen ennen" Niinpä niin tietää, mutta näkökulma tekeekin useammin kuperkeikan uskon menettämisen myötä.
Näin juuri. Olihan sielunvihollinenkin joskus uskovainen.
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja hepa » 02 Tammi 2014, 17:03

Lestadius saarnasi LASKIAISSUNNUNTAINA:
(Alkuosa hukassa)
Ja niin hän saarnaa maailmalle ja kaikille riettaan enkeleille:
”Nämät villihenget ottavat minulta kristillisyyden pois ja haukkuvat armonvarkaaksi ja saarnaavat vastoin Raamattua, että minä rakastan maailmaa enemmän kuin Jumalata.
Mutta minä en tottele ketään, enkä huoli ihmisistä, vaan minä menen ojeti Jumalan tykö.”

Semmoinen hirmuinen kristitty tulee viimein pyhäksi ja synnittömäksi, ja tulee viimein niin sokiaksi, ettei hän näe enää muuta kuin hyvän itsessäns, vaikka on sarvi kyljessä kristityitä vastaan, vaikka on iso rautanaula sydämessä. Ei hän sitä tunne. Pahalla tunnolla hän kiertää kristityitä, eikä tahdo niitten seuraan tulla, mutta rakentaa itsellensä eriseuraa, ja pitää eri jumalanpalvelusta.

Katso, tällä lailla pilataan muutampain kristittyin kristillisyys. Ja sillä lailla on moni sokiaksi tullut. Ja sitte he sanovat näin:” Se on kristittyin syy, että me olemma tämmöiseksi tulleet.”
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

Mediartikkelit uskovaisista

ViestiKirjoittaja mies » 16 Tammi 2014, 09:05

Ajatukseni oli tämä kirjoittaa "Uskonvanhurskaus -> Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään" alle,
mutta ei ollut oikeuksia. Laitoin siis sitten oman ketjun tänne, siirrelkää tämä
vapaasti minne vaan. Mutta asiaan:


Mielestäni Hänninen & Co. ovat toimineet mainiosti toimissaan. Mutta ne äänet,
joita asiaan liittyen kuuluvat, tuovat itselleni harmia. Olen lukemani
perusteella kohdannut seuraavanlaisia ääniä:

On niitä sellaisia, jotka sanovat että kylläpä 'sopan keittivät'. Mitäpä
tuohon sanoisi? Sanoisin, että kyllä Aadam ja Eeva varmasti väittelivät kauan
tapahtuneesta syntiinlankeemuksesta, kun ikävuosiakin kertyi niin paljon. Haamilla
riitti iloa ja paremmuudentunnetta Nooasta - joka tämän uuden maailman ensimmäinen
eriseura oli, joka Haamista lähti; tuhosiko Joosua kaikki luvatunmaan kansat, vai
jäikö sinne vielä niitä. Sekin kerrotaan, että miksi sinne niitä jäi. Kyllä se vain
taitaa olla niin, että kaikki tapahtuu tarkoituksen mukaisesti. Ei ollut Joosuan
vika, jos joku lankesi pakanoin jumalia palvomaan, vaikka varmaan moni saattoi niinkin
ajatella ja Joosuaa syytellä. Mitä siinä auttaa keskittyminen "sopan keittämisiin"?
Koko raamaattu on täynnä ennen uskoneiden koettelemuksia - ja monet heistäkin
selvisivät, kun uskoivat, eivätkä antautuneet synnin vietäviksi lopuksi elämäkseen.

Myös on niitä, jotka kertovat että kyllä ne mediatalot puhuvat niin totta
koska pelkäävät vaikka sitten kunnianloukkaussyytteitä
. Tämä on suurta
potaskaa mielestäni, koska lähtökohtaisesti elävästi uskova ei lähde hakemaan
joidenkin silmissä menetettyä kunniaansa oikeusteitse. Tästäkin on puhunut Paavali
ja myös Luther, noin niinkuin esimerkinomaisesti. Toisekseen, mitä mediataloja
kiinnostaa muu kuin heidän oma agendansa? Sanoisin, että oma ohjekirjani on
raamattu, ei mediatalojen erinäiset artikkelit.

Mitä on lähimmäisenrakkaus? Onko se sitä, että tartutaan mediatalojen agendoihin
ja soitellaan heti sellaiselle, jonka nimi niissä mainitaan, jos artikkelissa
puhutaan jostain uskovaisesta huonoon sävyyn? Tämähän on mahdotoin toteuttaa,
kuinka kymmenet tuhannet saisivat koskaan puheluansa edes läpi niin, ettei
asianomaisen normaalielämä (työ ja perhe) siitä kovasti kärsisi? Eiköhän se ole
ennemmin sen lähipiirin asia, eikä mikään valtakunnallinen velvollisuus.

Varsinaisesti ongelma on, mikäli uskovainen, vaikka sitten sananpalvelija, lähtee
kylvämään eripuraa ja sellaista oppia jota ei Jumalan valtakunnassa tunneta. Ei
lampaat näet tunne toisen paimenen ääntä. Se on ongelma. Niinkin voi käydä, jos
lähtee seuraamaan mediatalojen agendoja, ääni voi muuttua. Turha tässä on Aadamia
ja Eevaa syytellä?

Heprealaiskirjeen kohdat tulee asiasta mieleen:

1992: Hepr.13 kirjoitti:9 Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta, ei ruoista, jotka eivät ole ketään hyödyttäneet.

ja

17 Olkaa johtajillenne kuuliaiset, totelkaa heitä. He valvovat öitä teidän vuoksenne, koska joutuvat kerran tekemään teistä jokaisesta tiliä. Saakoot he tehdä työnsä iloiten, ei huokaillen, sillä se olisi teille paha asia.


Mitähän sitä sanoisin vielä, sanoisinpa että Hesarien jutut aiheeseen liittyen
vaativat suunnattomasti taikauskoa, jotta niitä voidaan uskoa. Eikö lähimmäisenrakkaus
laita ajattelemaan lähimmäisestä asiat parhain päin? Ja vaikka asiat olisivat
joskus niinkuin mediatalot kertoisivat, eivät ne kuulu sillensä 'koko kansalle' vaikkakin
tuntuu siltä, että nykyään monet ottavat niistä omia agendojaan. Näin se Jumala
koettelee ja toisaalta vielä kutsuu omalla tavallaan.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 19 Tammi 2014, 15:06

Jani_S kirjoitti:
Meiliaikku kirjoitti:"...hän tietää, kun on ollut uskovainen ennen" Niinpä niin tietää, mutta näkökulma tekeekin useammin kuperkeikan uskon menettämisen myötä.
Näin juuri. Olihan sielunvihollinenkin joskus uskovainen.





Hyvä oivallus Jani S
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

Re: Tuomas Hänninen eroaa tehtävästään

ViestiKirjoittaja Humilton » 19 Tammi 2014, 19:26

Ansiokas kirjoitus nimimerkiltä mies!
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13


Paluu Uskonvanhurskaus



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron