Kalle Lehtonen: Sinä kaunistat hänen

Vanhojen, vakaiksi uskovaisiksi tiedettyjen ihmisten kirjoituksia 1900 -luvulta

Kalle Lehtonen: Sinä kaunistat hänen

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Tammi 2010, 18:07

Sinä kaunistat hänen

"Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä, vaan sinä kaunistat hänen kunnialla ja kaunistuksella. Sinä asetat hänen sinun käsitekoisi herraksi: kaikki olet sinä hänen jalkainsa alle heittänyt.” ( Ps. 8: 6 – 7)

Daavid ylistää Jumalan pelastustyötä, jonka taivaallinen Isä lupasi jo ensimmäiselle ihmisparille, Aadamille ja Eevalle paratiisissa. Jumalan lupaus täytettiin. Jumalan Poika suoritti työn, jota ei yksikään ihmislapsi olisi voinut suorittaa. Jumalan täytyi lähettää oma Poikansa, joka oli kaikkia muita korkeampi, jolla nyt on valta taivaassa ja maan päällä. Tästä työstä, Hän tehtävän täytettyään, sanoi Isälleen: sen työn, jonka annoit minulle, sen minä täytin.
Jumalan puolelta on kaikki täysin valmistettu, kun vain me ihmislapset olisimme Jumalan sanalle ja Pyhän Hengen neuvoille kuuliaisia. Näin ymmärtäisimme Jumalan Pojan sovitustyön koskevan meitä kaikkia, emmekä yksikään jäisi tästä osattomiksi. On kysymys ihmisen kuolemattoman sielun pelastumisesta. Ihminen ei voi muuten, kuin parannuksen ja uuden syntymisen kautta, päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Tämä tapahtuu, kun Jumalan valtakunnasta saarnataan Pyhässä Hengessä kaikki synnit anteeksi. Jumalan Poika antoi omille opetuslapsilleen saarnaviran ennen taivaaseen astumistaan. Hän sanoi: ottakaa Pyhä Henki, joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt. (Joh, 20: 22 - 23).

Raamatun alkulehdiltä alkaa tämä Jumalan lupaus. Yli Raamatun ennustetaan Jumalan Pojan sovitustyöstä, joka sitten täytettiin täydellisesti Jumalan Pojan ristinkuoleman, ja voitollisen ylösnousemisen kautta. Hyvin on Jumalan puolelta kaikki tehty, ei mitään jäänyt tekemättä. Kun tätä Jumalan Pojan sovitustyötä omalle kohdallemme ajattelemme, huomaamme, kuinka suuri on Jumalan rakkaus langennutta ihmislasta kohtaan. Silloin me tulisimme ymmärtämään, että Jumalan pelastusteko koskee meitä kaikkia. Alkaisimme kysellä, miten saisin synnit anteeksi? Jumalan rauhan saa synninpäästön kautta. Sovituksen sanaa saarnataan, ja on saarnattu kautta aikojen. Pyhän Hengen pyhittämät sananjulistajat tekevät kallista kylvötyötä. Omalta puoleltaan he ovat heikot. Se työ, jota he tekevät, ei olekaan ihmistyötä, vaan se on Jumalan työtä. He ovat vain työmiehiä Herran elovainiolla. Jumalan Poikahan lähetti kaksin ja kaksin, Hän lähetti heitä kerrankin 70 ja kun nämä sitten palasivat, he olivat iloiset siitä, että riivaajahengetkin ovat heidän allensa annetut. Tähän Mestari vastasi: älkää siitä iloitko, että henget ovat teidän allenne annetut, vaan iloitkaa paremmin siitä, että teidän nimenne on kirjoitettu elämän kirjassa taivaassa. Tämä on tärkein asia, että nimi löytyisi elämän kirjasta silloin, kun se kerran avataan. Tästä puhuu Jumalan Poika monessa kohdassa Raamattua. Tämäkään asia ei ole meiltä salassa.

Nykyisenä aikana on elämän rytmi niin kiihkeä, ettei jouda ajattelemaan elämän perusasioita. Jumalan Poika opetti: Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin sen ohella kaikki muukin teille annetaan. Kunpa ottaisimme maallisetkin lahjat, joita me joka päivä saamme nauttia Jumalan lahjoina. Huomaamme, kuinka rikas Isä meillä on. Vielä Hän antaa meille Pyhässä Hengessä saarnatun evankeliumin kautta synnit anteeksi. Uskomme sen, niin kuin ennen uskoneet pyhät apostolit ovat uskoneet, ja ovat päässeet uskosta näkemiseen, Jumalan lasten sapatin lepoon. Lepo on valmistettu kaikille, jotka tekevät parannuksen ja uskovat Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä kaikki synnit anteeksi.
Näin meitä opettaa kallis Jumalan sana. Pyhä Henki on kotiopettajana, ja neuvoo jumalattoman menon hylkäämään, ja siveästi ja Jumalan sanan mukaisesti elämään muuttuvan ajan keskellä. Joudumme itse kukin kutsumustehtäväämme suorittamaan maan päällä. Jumalan armoneuvot on meille kaikille annettu, että ymmärtäisimme, mikä Jumalan pyhä tahto on. Jumalan tahto on, että hän saisi meidät kaikki omikseen, omaan valtakuntaansa, jossa saamme joka päivä synnit anteeksi Jeesuksen sovintoveren kautta. Näin säilymme Jumalan lapsina. Ei suotta Jumalan poika sanonut, että tie on kaita, sillä tiellä on vaaroja oikealla ja vasemmalla. Jumalan lapsi joutuu usein pesettämään vaelluksen jalkoja.

Tämä on kallis armoneuvo Jumalan armolapsilla, sen Jumalan Poika jätti meille esikuvaksi maan päälle. Sitä armoetua meidän tulee käyttää, vaikka monta kertaa tuntuu, että on heikko ja aivan sopimaton. Saamme sanoa apostoli Paavalin kanssa: Jumalan armosta minä olen se, mikä olen. Ei Hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha. Mekin uskomme Jumalan lupausten päälle, ne ovat varmat ja todet lupaukset. Älä epäile, köyhä matkamies, entiset veljet ja sisaret ovat olleet samoissa tuntemisissa omalta puoleltaan. Mekin jäämme huonoina ja heikkoina uskomaan kaikki synnit ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja
veressä, rauhaan ja vapauteen saakka.

Kalle Lehtonen
Päivämies 27.3.1974
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Paluu Vanhojen opettajien kirjoituksia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron