Nestori Holma: Jumalan sana, viisauden kaivo

Vanhojen, vakaiksi uskovaisiksi tiedettyjen ihmisten kirjoituksia 1900 -luvulta

Nestori Holma: Jumalan sana, viisauden kaivo

ViestiKirjoittaja Taavetti » 16 Joulu 2010, 20:47

Jumalan sana, viisauden kaivo


Ilm. 22: 18–21
Ilmestyskirjaa ovat tällä etsikkoajalla edesmenneet, vanhat puhujaveljet pitäneet enimmäkseen suljettuna kirjana. Harvat ovat sitä seurapuheissaan selittäneet. Tämäkin kirja on Jumalalta annettu, niin kuin muutkin Raamatun kirjat "opiksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kuritukseksi, joka on vanhurskaudessa: että Jumalan ihminen täydellinen olis, ja kaikkiin hyviin töihin sovelias." 2 Tim. 3:16–17.

Meidän ei tarvitse pyrkiä selittämään kaikkea. Jumalan sana on viisauden kaivo, josta ei koskaan lopu vesi. Siitä janoava saa aina juodakseen. Se ei myös koskaan viimeistä anna. Olen nytkin käynyt rukouksen hengessä Jumalalta hengenvaloa pyytäen kirjoittamaan yllä olevan Raamatun kirjan johdolla.

Kirja on osoitettu seitsemälle Aasian seurakunnan enkelille, jotka ovat osallisia vaivassa ja valtakunnassa täällä maan päällä. Päähenkilönä on elämän ja kuoleman Herra Jeesus. Kysymyksessä on sen tähden erittäin vavahduttava ja vakava asia, josta käy selville, että me hänen edessään olemme julki ja paljaat.

Tekstikohdassamme hän erikoisesti varoittaa, ettei siihen saa mitään lisätä. Ja jos siihen lisää, niin Jumala on paneva kaikki ne vitsaukset, mitkä tässä kirjassa kirjoitetut ovat. Sana pitää yhtä sen kanssa, mitä Paavali kirjoittaa Gal. 1: - 8, "Mutta ehkä me, taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu! Niin kuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: "jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette, olkoon kirottu!" On vain yksi oppi, jolla tullaan autuaaksi. Sanokoon tämän ajan hurskaat hengelliset ja ekumeenisen liikkeen kannattajat mitä hyvänsä. Raamatun opin mukaan ihmiset jaetaan aina kahteen joukkoon, Jumalan lapsiin ja maailman lapsiin. Jumalan lapseksi ei tulla kehittymällä, vaan kuuntelemalla parannussaarnaa, ja joka sen uskoo ja uskoo syntien anteeksi antamisen saarnan somalle kohdalleen, hän pelastuu. Ja jos on langennut kuoleman syntiin, sellaiselle kuuluu: "Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus." Ilm. 2:5.

Tänäkin aikana on niitä, jotka lisäävät vain syntisen taakkaa, ja kehottavat: mene kahden kesken yksinäisyyteen sopimaan synneistäsi. Se ei ole pyhän Raamatun oppi. Lue 2. Kor. 5:19, 20 ja Matt. 18:18. Jeesus on luvannut olla siellä, missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään. Syntejä antaa anteeksi vain se, joka on ensin itse saanut äänellisessä saarnassa syntinsä anteeksi. 1. Kor. 15:3. Saulukselle saarnasi Ananias evankeliumin. Ap. t. 9:17, 18. Jos syntinen anteeksiantamusta yrittää ulkona oleva saarnata, ei se hyödytä mitään. Sauluksellakin avautuivat silmät ja hengen silmät, ja sen jälkeen hänen saarnalleen tuli voima. Ja jotka ' häntä uskoivat, saivat rauhan tunnolleen ja Pyhän Hengen, tulivat Kristuksen 1 ruumiin eläväksi jäseneksi, so. seurakunnaksi. Jumalan valtakunnaksi, jonka tulee olla äitinä täällä maan päällä.

Tällaiset seurakunnat, joita tämän kirjan alkupuolella mainitaan, olivat kultaisena kynttilänjalkana Ihmisen Pojan ympärillä. Jokaisen seurakunnan jäsenen tila oli tiedossa. Tässä myös nähdään, että Herra Jeesus ei heti hylkää, vaikka oli vikaankin joutunut, vaan kehotti parannukseen ja sanoo: "Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan, niin ole siis ahkera ja tee parannus." Ilm. 3:19. Joku nyt lieventää tätä ja sanoo, ettei sitä tarvitse tehdä parannusta. Kun on vaikka olen erilaisessa uskossa ja eriseurassa ja monenlaisissa synneissä, esim. kastettu, ja lisää, ettei Jumala niin ranttu ole, onhan hän armollinen ja laupias. "Jos joku tämän kirjan prophetian sanoista ottaa pois, niin Jumala ottaa pois hänen osansa elämän kirjasta, ja pyhästä kaupungista, ja niistä, mitkä tässä kirjassa kirjoitetut ovat."

Tänä aikana saamme kuulla, että esim. papeista ei kaikki saarnaa lakia eikä evankeliumia, eivät saarnaa parannusta synnistä eivätkä syntejä anteeksi. Parannussaarna otetaan pois. Ihmispoloiset nukutetaan väärään rauhaan. Näin sokeasti talutetaan sokeita, jotka kaikki hautaan ja onnettomuuteen menevät. Suurin on edesvastuu paimenilla, jotka johdottavat laumat väärille ja vahingollisille teille. Sanassa sanotaan, että vihatkaa pahaa ja riippukaa kiinni hyvässä. Kaikki Jumalan lapset ovat valittua sukua, pyhää heimoa, kuninkaallista pappeutta, pyhää kansaa, omaisuuden kansaa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä on pimeydestä hänen ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut. 1. Piet: 2:9 "Se, joka näitä todistaa, sanoo: jaa, minä tulen pian, amen! Niin tule, Herra Jeesus." Olkaamme raittiit ja valvokaamme, sillä meidän vihollisemme perkele käy aina ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien kenen saisi niellä. Tämä ajallinen elämä voi hyvin pian päättyä, ja kun se uskossa Herraan Jeesukseen loppuu, silloin valvominen on päättynyt, ja silloin sanomme: niin tule Herra Jeesus.

Nestori Holma
Päivämies 21.7.1971
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Paluu Vanhojen opettajien kirjoituksia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa