VL-FOORUMI

Keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille ja uskostamme kiinnostuneille. Ylläpitäjinä vanhoillislestadiolaisia yksityishenkilöitä.
Tänään on 16 Joulu 2017, 19:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 14:03 
Poissa
ahkera

metsätähti kirjoitti:
On ihan pakko tästä sivusta todeta, että olen ollut 7 vuotta erään toisen foorumin ylläpitäjä (tällä samalla pohjalla toimiva), enkä ole tähän päivään mennessä törmännyt paikkaan, mistä saisin luettua ihmisten yksityisviestejä, vaikka monenlaisia palikoita pystyykin ylläpitopuolelta liikuttelemaan.

Sama kokemus minulla, vaikka ei aivan seitsemältä vuodelta. Eikä sitä paitsi tulisi edes mieleen lukea toisten salaisuuksia.

Profiili  

Viestin otsikko: Näre lähtee
ViestiLähetetty: 20 Marras 2013, 21:50 
Joo näre lähtee foorumilta muille maille vierahille. Erittäin vihaisena ja katkerana.

(Tätä aloitusta en ole itse tehnyt, vaan tuo kommenttini on siirretty muualta.)

Viimeksi muokannut näre päivämäärä 20 Marras 2013, 22:42, muokattu yhteensä 2 kertaa

Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 20 Marras 2013, 22:09 
Poissa
Ylläpitäjä

näre kirjoitti:
Joo näre lähtee foorumilta muille maille vierahille. Erittäin vihaisena ja katkerana.

Room. 2:8
Mutta niille, jotka riitaiset ovat, eikä kuule totuutta, vaan kuulevat vääryyttä, on tuleva närkästys ja viha.

Room. 8:7
Että lihan halu on viha Jumalaa vastaan, ettei se ole Jumalan laille kuuliainen, sillä ei se voikaan.

Gal. 5:20
Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,

Ef. 4:31
Kaikki haikeus, ja närkästys, ja viha, ja huuto, ja sadatus olkoon kaukana teistä kaiken pahuuden kanssa.

Kol. 3:8
Mutta nyt pankaat myös te pois nämät kaikki, viha, närkästys, pahuus, pilkka, ilkiät sanat, teidän suustanne

Jaakobin kirje 1
18 Hän on meidät synnyttänyt tahtonsa jälkeen totuuden sanalla, että me uutiset hänen luontokappaleistansa olisimme.
19 Sentähden, minun rakkaat veljeni, olkoon jokainen ihminen nopia kuulemaan, (mutta) hidas puhumaan, ja hidas vihaan;
20 Sillä miehen viha ei tee Jumalan edessä sitä, mikä oikein on.
21 Sentähden pankaat pois kaikkinainen saastaisuus ja kaikkinainen pahuus, ja ottakaat sana siveydellä vastaan, joka teissä istutettu on ja voi teidän sielunne autuaaksi saattaa.
22 Mutta olkaat myös sanantekiät ja ei ainoastaan kuuliat, pettäin teitänne.

Profiili  

ViestiLähetetty: 20 Marras 2013, 22:20 
Ja niin kaiken lopuksi piesty hakataan vielä raamatulla. Että sellasta täällä. Surullista.

ViestiLähetetty: 20 Marras 2013, 22:44 
Poissa
Ylläpitäjä

näre kirjoitti:
Ja niin kaiken lopuksi piesty hakataan vielä raamatulla. Että sellasta täällä. Surullista.

Ei se ole lyöntiä eikä lyönnin halua, vaan ohjaamisen halua armoistuimen luokse. Olen ennenkin sen sanonut, että parhaiten löydät armoistuimen kotisiionisi keskeltä. (Mutta kelpaako se sinulle?)

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Näre lähtee.
ViestiLähetetty: 20 Marras 2013, 22:53 
Lyöntiä se on, ei muuta; yhtään mitään ohjaamista tai hyväkseni toimimista en ole saanut nähdä. Ja sen ainakin näen, että mitään armoa täällä ei tunneta,vaan armoton meininki vallitsee. No, siitähän se viha ja katkeruus vaan kasvaa.

Viestin otsikko: Juhlapäivä
ViestiLähetetty: 21 Marras 2013, 04:38 
On yhden aikakauden loppu. Tämä foorumi on ollut minulle tärkeä, luultavasti tärkeämpi kuin kukaan teistä voi kuvitella. Muistan illan, jolloin päätin astuvani hyiseen virtaan ja antaa sen viedä. Olin varma, että sitä elämää, jota elin, en halua enää jatkaa. Päätin valmistella lähtöni, kirjoittaa hyvästit läheisilleni ja sitten kävellä tummaan veteen. Kuitenkin sinä samana iltana tapahtui jotain, mikä muutti tapahtumien kulun. Kirjauduin foorumille ja siellä minua odotti yllätys, joka siinä epätoivoisessa hetkessä tuntui valtavalta. Silmieni eteen avautui maailma, joka tuntui tarjoavan uusia mahdollisuuksia, toivoa ja näkyä sellaiseen maailmaan, jota olin kaivannut, mutta josta olin osaton. Tämä tapahtumien kulku tuntui niin minua varten ajoitetulta, että oli pakko tarkastella uudestaan päätöstä elämän päättämisestä. Entä jos kuitenkin elämällä on jotain hyvää tarjota minulle?

Elämä avautui siitä hitaasti. Elämänpiiri kasvoi ensin hitaasti, mutta kohta jo nopeammin. Sain elämääni niitä asioita, joita olin kaivannut. Sain myöskin sellaisia asioita, joita en olisi kaivannut. Sain nähdä Jumalan valmistelevan asioita, etten hajoaisi vaikeuksien keskellä. Tuntui tarkoituksenmukaiselta, miksi asiat olivat menneet niin kuin olivat. Tunne kannettavana olemisesta oli ehkä siksikin vahva. Siinä tunteessa kasvoin vahvemmaksi, ja epäselvät asiat kirkastuivat selvemmiksi.

Tuona aikana kirjoittelin foorumille enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Jokaisessa päivässä oli kuitenkin jossain vaiheessa mukana foorumille kertyneiden viestien lukeminen. Toisinaan viestejä oli ilo lukea, toisinaan ne saivat itkemään. Tunnelma foorumista oli ristiriitainen. Sellaista uskovaisten maailmaa, jota olin tullut näkemään foorumin ulkopuolella, en foorumilta aina tunnistanut. Se ihmetytti, enkä ihmetellyt asiaa vain itsekseni, vaan sanoin sen myös ääneen. Silti koin foorumilla myös jotain turvallisuutta, yhteenkuuluvuutta, tunnetta siitä että nämä ihmiset tietävät ja tuntevat minut, kestävät minua. Todellisuus oli kuitenkin toisenlainen. Niille asioille, joita sanoin, ei ollutkaan tilaa. Lopulta tilaa ei ollut enää minullekaan. Se otettiin pois varoittamatta ja ilman ymmärrettävää selitystä. Tuntui musertavalta. Nämä ihmiset eivät olleetkaan lainkaan niitä, joiksi heitä luulin, vaan täysin vieraita, täysin armottomia. Oli aika punnita asioita. Jos olen näin raskaasti erehtynyt näiden ihmisten suhteen, olenko erehtynyt yleensäkin uskovaisten ihmisten suhteen?

Tänään ollaan tässä, lähtemisen kynnyksellä. Mielessä on paljon vihaa ja katkeruutta foorumin toimijoita kohtaan. Ehkä joskus myöhemmin nousee mieleen hyviäkin muistoja foorumilta, nyt ne peittyvät tuota yhtä mainittua iltaa lukuunottamatta vihan alle. Varjot ovat vielä olemassa, mutta nyt on kuitenkin myös aika katsoa elämässä eteenpäin. Onko edessä uusi aika, erilainen elämä? En osaa sanoa. Tekisi mieli tatuoida pieni perhonen olkapäähän.

Kiitos ja anteeksi.
-näre-

Viestin otsikko: Re: Juhlapäivä
ViestiLähetetty: 22 Marras 2013, 00:54 
Poissa
Aurinkosade

Toivotan sinulle onnellista elämää (vaikka en olekaan ilmeisesti toimija täällä). Joskus on vaikea ymmärtää tapahtuneita asioita. Ja joskus voi kokea vääryyttä. Sähköiset viestimet eivät ole helpoimpia yhteydenpitovälineitä.

Olet ollut ja olet mielessäni.

Profiili  

ViestiLähetetty: 22 Marras 2013, 20:23 
Tack, Hum! Jag sätter värde pä dig och dina ord. Livet är hårt ibland, men God är med oss. Alltid.

Viestin otsikko: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30 Marras 2013, 01:02 
[quote="Taavetti"]Nimimerkki näre on pyytänyt nimimerkkinsä poistamista foorumilta. Perinteiseen tapaan pyydän heitä, jotka haluavat tallentaa yksityistä viestittelyään hänen kanssaan, tallentamaan kyseiset viestit pikimmiten. Nimimerkin poistamisen yhteydessä katoavat jokaiselta hänen kanssaan viestejä vaihtaneen kansioista, eivätkä ne löydy kenenkään yksityisten viestien kansioista. [/quote]
Vieläkö tässä prosessissa kestää pitkäänkin?

ViestiLähetetty: 30 Marras 2013, 08:21 
Poissa
Ylläpitäjä

näre kirjoitti:
Taavetti kirjoitti:
Nimimerkki näre on pyytänyt nimimerkkinsä poistamista foorumilta. Perinteiseen tapaan pyydän heitä, jotka haluavat tallentaa yksityistä viestittelyään hänen kanssaan, tallentamaan kyseiset viestit pikimmiten. Nimimerkin poistamisen yhteydessä katoavat jokaiselta hänen kanssaan viestejä vaihtaneen kansioista, eivätkä ne löydy kenenkään yksityisten viestien kansioista.

Vieläkö tässä prosessissa kestää pitkäänkin?

Joku viisas on sanonut joskus, että ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.

Profiili  

ViestiLähetetty: 08 Joulu 2013, 20:07 
[quote="Taavetti"][quote="näre"][quote="Taavetti"]Nimimerkki näre on pyytänyt nimimerkkinsä poistamista foorumilta. Perinteiseen tapaan pyydän heitä, jotka haluavat tallentaa yksityistä viestittelyään hänen kanssaan, tallentamaan kyseiset viestit pikimmiten. Nimimerkin poistamisen yhteydessä katoavat jokaiselta hänen kanssaan viestejä vaihtaneen kansioista, eivätkä ne löydy kenenkään yksityisten viestien kansioista. [/quote]
Vieläkö tässä prosessissa kestää pitkäänkin?[/quote]
Joku viisas on sanonut joskus, että ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.[/quote]
Käsittämättömän kauan tässä näyttää menevän...

ViestiLähetetty: 08 Joulu 2013, 20:11 
Poissa
ahertaja

"Autuaita ovat kärsivälliset" ;)

Profiili  

ViestiLähetetty: 08 Joulu 2013, 20:16 
Kärsivällisyys näkyy tässä tapauksessa lähinnä työkyvyttömyytenä, ei suinkaan autuutena. Että silleen. ;(

ViestiLähetetty: 08 Joulu 2013, 21:14 
Poissa
Ylläpitäjä

näre kirjoitti:
Kärsivällisyys näkyy tässä tapauksessa lähinnä työkyvyttömyytenä, ei suinkaan autuutena. Että silleen. ;(

Mieluummin maltillisuutena!!!

Profiili  

ViestiLähetetty: 09 Joulu 2013, 08:40 
Poissa
tosi ahkera

Ehkä yksi syy hitauteen on ollut se, ettei kukaan halua, että sinä häviät täältä?
Jos jäisit ja silloin tällöin kirjoittaisit ja kertoisit kuulumisia?

Profiili  

ViestiLähetetty: 09 Joulu 2013, 13:51 
Ilpo, vallitsevassa tilanteessa ei jääminen tänne ole mahdollista. Minua ei pidetä täällä uskovaisena ja (siitä syystä?) saan vastaani jatkuvaa nälvintää, epäluuloisuutta, epäreilua sekä huonoa kohtelua, johon foorumin vastuulliset eivät kykene puuttumaan. Miten pystyisivätkään, sillä itse ovat pääasiassa siitä vastuussa. Toki on sanottava, ettei tuo koske täysin kaikkia foorumin vastuullisia, mutta kyvyttömyys nähdä ja puuttua tilanteeseen on kokonaisvaltaista. Myöskään minkäänlaista halua tilanteen korjaamiseen ja anteeksipyyntöön en näiden pitkien viikkojen kuluessa ole nähnyt ainoltakaan foorumin toimijalta. Minusta se on uskovaisina itseään pitäville täysin luonnoton tilanne. Päinvastoin Raamatulla hakkaaminen ja eri tavoin ilmenevä omahyväinen itsetyytyväisyys on kyllä henkinyt minua vastaan. (Toistan, ettei kuitenkaan kaikkien taholta. Varsin asiallisestikin olen voinut joidenkin kanssa keskustella, mutta kokonaistilannetta se ei ole muuttanut.)

Foorumin jäädessä pois minun elämästäni tilalle valuu ja on valunut toisenlaisia asioita. Muita foorumeita/paikkoja keskustella ja muita tapoja käyttää aikaa. Joidenkin foorumilaisten kanssa yhteydenpito voi jatkua henkilökohtaisemmalla viestintätavalla. Ehkä ilman sitä vihaa ja pahaa oloa, jota foorumi on tuottanut, en olisi tutustunut musiikillisiin kamppailulajitreeneihin. Tiesin joidenkin uskovaisten harrastavan näitä treenejä, mutta itse olen jossain määrin vierastanut sitä musiikillisuutta. Ehkä näin on edelleen, mutta musiikki edesauttaa keskittymistä iskuihin ja potkuihin, ja toisaalta kova rasitus ja kovaääninen musiikki tyhjentää hyvin pään turhasta kuonasta.

ViestiLähetetty: 09 Joulu 2013, 14:59 
Poissa
Ylläpitäjä

Sinua näre on muutamaan kertaan neuvottu kysymään uskovaisuuttasi ja uskosi laatua omasta koti-Siionistasi ja nimenomaan sieltä. Jos uskosi on sen varassa, pidetäänkö sinua jollakin internetin keskustelufoorumilla uskovaisena, niin on se melko heikoissa kantimissa. Paavali neuvoi pitämään veljellistä (myös sisarellista) rakkautta, mutta myös veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta. Elleivät nämä kaksi rakkauden tasoa ole täällä maan päällä elävinä kunnossa, puuttuu yhteys myös siihen Jumalan Poikaan, Herraan Jeesukseen joka vieläkin vaeltaa omissaan täällä syntisen maan syrjällä.

Jos haluat jotakin palautetta uskostasi, niin uskovaisena olen sitä pitänyt siitäkin huolimatta, että ainakin kaksi itse valitsemaasi viestien allekirjoitusta on siihen nähden ristiriidassa. Aiemmassa allekirjoituksessasi kerroit olevasi "Vastarannan kiiski aina ja joka paikassa." En tiedä mitä halusit sillä kertoa, mutta minulle se kertoi tietyn tyyppisestä väittelyn, jopa riidan halusta. Pyynnöstäni vaihdoit sen, mutta jonkin tason epätoivosta kertoo myöhempi allekirjoituksesi, että "Kuolema avaa tuntemattoman oven."

Jos tunnet niissä asioissa ongelmia olevan, niiden korjaamisen paikka on aivan elävien, oikeiden ihmisten keskuudessa. Tämä eikä muukaan internetin foorumi eivät ole oikeita paikkoja. Rajuista taistelupeleistä ja -lajeista löytyy hetken helpotusta ja taisteluahan sinä kai haluat, vai haluatko? Sellaisen taistelun laannuttua jää entistäkin tyhjempi ja ontompi olo, kun elämään ei jää mitään sisältöä, jää vain vellova tyhjyys. Sellaista en halua sinulle enkä kellekään.

Profiili  

ViestiLähetetty: 09 Joulu 2013, 15:11 
Minulla ei ole omasta uskoni tilasta minkäälaista epäselvyyttä. Sen sijaan mm. Taavetti sinun uskosi tilasta en ole selvillä. Mitään uskovaiselle luontaista nöyryyttä en tuosta(kaan) viestistäsi löydä. Ei halua rakentaa, etsiä sopua, pyytää anteeksi. Ei minkäälaisia uskovalle kuuluvia hedelmiä, kuten jokainen voi lukea viestistäsi.

Viestin otsikko: Re: Näre lähtee.
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2013, 11:33 
Poissa
Ylläpitäjä

näre kirjoitti:
Lyöntiä se on, ei muuta; yhtään mitään ohjaamista tai hyväkseni toimimista en ole saanut nähdä. Ja sen ainakin näen, että mitään armoa täällä ei tunneta,vaan armoton meininki vallitsee. No, siitähän se viha ja katkeruus vaan kasvaa.

Katso Jumalan Karitsa joka ottaa pois maailman synnin!! Hänet löydät varmimmin kotiseutusi uskovaisten joukossa. Heissä on Jeesus luvannut asua, heissä vaeltaa ja heissä vaikuttaa. Sen parempaa evankeliumia et löydä mistään muualta, kuin sieltä oman paikkakuntasi saattomiesten joukosta.

Minä olen vain mitätön, mihinkään kelpaamaton. Olen silti kelvannut Jumalan armon omistajaksi, sellaisena kelpasin viikko sitten evankeliumin julistajaksi yhdelle armoa kaipaavalle sielulle. Varmasti sellainen julistaja löytyy sinullekin, en vain tiedä missä se on.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]