Tapaaminen Sievissä

kuulumisia ja muistoja

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Kesä 2008, 16:06

Ainakin minä kaipasin myös Ankkaa nähdäkseni, ilmaisin asian eräälle joka oli viime talvena houkuttelemassa Ankkaa pois palstaltamme, mutta joka siitä huolimatta uskaltautui paikalle. Ilmeisesti Ankka sai terveiset häneltä, vaikka toki muita mahdollisuuksia on olemassa.

Uskaltamalla paikalle Ankka olisi osoittanut sentään kulkemassa uskovaisten mukana uskoa tunnustaen. Samalla olisi voinut nähdä, ettei meistä kukaan ole mormaalia uskovaista kummempia, vaan aivan tavallisia miellyttäviäkin ihmisiä, minua ehkä lukuun ottamatta. Esittelin sille Ankan houkuttelijalle palstamme 'kauheimmat' kirjoittajat kysyen, että onko joku tavallista pelottavamman näköinen. En kerro tässä saaamaani vastausta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ankka » 30 Kesä 2008, 17:14

Olisi ollut ihan mukava käydä tapaamassa keskustelijoita, mutta en ollut sunnuntaina enää paikalla :(

Mitä tulee O.M:n esittämiin näkemyksiin mm. Mopin palstaan liittyen, niin tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että minusta raittiisti uskomassa oleva saa täällä huomattavasti vihamielisemmän vastaanoton kuin Mopilla. Minusta siellä on siedetty ihmeellisen hyvin aivan selkeitä provokaatioita ja riidanlietsontaa.

Onkohan meillä O.M:n kanssa eriväriset aurinkolasit? :)
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Kesä 2008, 17:58

En ole havainnut täällä varsinaisesti vihamielisiä vastauksia tai kannan ottoja kellekään. Joissakin viesteissä on tosin ehkä tarpeettoman paljon suolaisuutta, mutta väitän että 98% viesteistä on siitäkin huolimatta terveellisesti suolalla sekoitettuja. Tottakai se kirvelee avoimia haavoja, jos ei ole antanut niihin vuodattaa Laupiaan Samarialaisen öljyä eikä antanut sitoa niitä evankeliumin anteeksiantamisen ja rakkauden siteillä.

Jos nyt aivan tarkkaan muistamme sen Laupiaan Samarialaisen vertauksen, niin Hän vuodatti haavoihin ensin viinaa, joka on väkevä bakteerien tuhoaja ja varmasti kirvelee. Sen jälkeen Samarialainen vuodatti öljyä, sitoi haavat, nosti haavoittuneen juhtansa selkään viedäkseen haavoitetun majataloon. Vertaus jatkuu siitäkin, mutta haluan jättää lukijan muistin varaan jotakin.

Seurasin lauantain iltana isossa teltassa, kun ihmisiä joista enimmät nuoria, vaelsi ehtoollispöytään. Melkein kaikkien kasvoilta loisti ilo ja tyytyväisyys, varmaan enimillä se oli uskomisen iloa, vaikka varmaan muitakin ilon syitä mahtui siihen satapäiseen joukkoon, joka kulki reilun tunnin ajan ohitsemme. En lainkaan epäile, etteikä katseiden taakse kätkeytynyt paljon tuskaa ja suruakin, mutta uskon ilosanoma oli poistanut huolten ja murheiden häivähfyksetkin kasvoilta ainakin vähäksi tuokioksi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ankka » 30 Kesä 2008, 19:01

Taavetti kirjoitti:Tottakai se kirvelee avoimia haavoja, jos ei ole antanut niihin vuodattaa Laupiaan Samarialaisen öljyä eikä antanut sitoa niitä evankeliumin anteeksiantamisen ja rakkauden siteillä.


Tämänköhän vuoksi jotkut ilmeisesti tuntevat m-palstan niin vihamieliseksi palstaksi keskustella? :???:
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Elena » 30 Kesä 2008, 22:32

Olin tapaamisessa, mutta en kuullut mainittavan Ankkaa ollenkaan.
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Kesä 2008, 23:28

Elena kirjoitti:Olin tapaamisessa, mutta en kuullut mainittavan Ankkaa ollenkaan.

Keskustelin ehkä hiukan sivummassa pomeranssin kanssa useaankin otteeseen, toiset eivät tainneet edes kuulla, että kerroin hänelle kaivanneeni Ankkaakin tapaamiseen. Meillä oli pomeranssin kanssa oikein hyvä, joskin lyhyeksi jäänyt keskustelu.

Yhteys Ankkaan tulee siitä, että mainittu pomeranssi yritti viime talvena houkutella Ankkaa pois internetistä yleensä ja erikseen tältä palstalta. Jouduin bannaamaan pomeranssin silloin pariksi päiväksi, että saatoimme hoitaa Ankan kanssa silloiset keskustelut loppuun. Minulle on vieläkin epäselvä, miksi pomeranssi halusi saada Ankan täältä pois, mutta ei minun sitä tarvitsekaan tietää.

Kiinnitin huomion pomeranssiin ja hänen viesteihinsä myöhemmin, kun selvittelin hiljaisia nimimerkkejä mahdolliseen poistoon. Kun kohtasin tutut muutamaa kuukautta aikaisemman viestien vahdon, halusin selvittää ja lopulta muutamien kommellusten jälkeen sainkin kohtuullisesti selvitetyksi bannaamisen syitä ja seurauksia. Ehkä joskus vielä voimme jotakin viestejä tai henkilökohtaisia keskusteluja vaihdella.

Ankkaa kaipasin lähinnä siksi, että uskon hänen myötäilyllään uskomme arvostelijoihin olevan tiettyjä syitä. En tiedä voinko mitenkään auttaa niiden poistamisessa, mutta jotenkin tuntuu, että ainakin kannattaa yrittää. Ehkä olen väärässä siinä, mutta ei tunnu oikealta mennä asian ohikaan edes mahdollisuuden kättä tarjoamatta.
Ehkä jaksan jatkaa tästä yksityisisn viestein, huomenna tai myöhemmin. Tämä selvitys tuntui tarpeelliselta nyt tähän kirjoittaa, sen verran tuo asia tuntuu hämmennystä siheuttaneen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Kesä 2008, 23:40

blastus kirjoitti:
Taavetti kirjoitti:Tottakai se kirvelee avoimia haavoja, jos ei ole antanut niihin vuodattaa Laupiaan Samarialaisen öljyä eikä antanut sitoa niitä evankeliumin anteeksiantamisen ja rakkauden siteillä.


Tämänköhän vuoksi jotkut ilmeisesti tuntevat m-palstan niin vihamieliseksi palstaksi keskustella? :???:


Suoraan kysymykseen suora vastaus. Melko monet, varsinkin heikoiksi itsensä tuntevat uskovaiset vierastavat tapaa, jolla siellä useassa keskustelulla haetaan yhteistä uskon pohjaa kanssamme eri tavoin uskovien kanssa. Keskusteluista puuttuu siis varsin yleisesti terveellinen suola, eli ruoka on mautonta, tai joskus jopa väärillä mausteilla maustettua.
En väitä että kaikki siellä niin tekevät, mutta melko monella se on aivan yleistä, tosin hienostunemmassa muodossa, kuin Suomi 24 vlpalstalla.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ankka » 01 Heinä 2008, 08:16

>>>Ankkaa kaipasin lähinnä siksi, että uskon hänen myötäilyllään uskomme arvostelijoihin olevan tiettyjä syitä. En tiedä voinko mitenkään auttaa niiden poistamisessa, mutta jotenkin tuntuu, että ainakin kannattaa yrittää. Ehkä olen väärässä siinä, mutta ei tunnu oikealta mennä asian ohikaan edes mahdollisuuden kättä tarjoamatta. >>>>

Taavi. Ymmärsinkö oikein et siulla oli tarkoitus puhutella tapaamisessa miuta tuosta edellä mainitsemastasi asiasta? Ja jos oli, saanko kysyä et oliko ajatus pelkästään omasi?

Hrrr, mua palelee...
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Heinä 2008, 08:44

Ankka kirjoitti:>>>Ankkaa kaipasin lähinnä siksi, että uskon hänen myötäilyllään uskomme arvostelijoihin olevan tiettyjä syitä. En tiedä voinko mitenkään auttaa niiden poistamisessa, mutta jotenkin tuntuu, että ainakin kannattaa yrittää. Ehkä olen väärässä siinä, mutta ei tunnu oikealta mennä asian ohikaan edes mahdollisuuden kättä tarjoamatta. >>>>

Taavi. Ymmärsinkö oikein et siulla oli tarkoitus puhutella tapaamisessa miuta tuosta edellä mainitsemastasi asiasta? Ja jos oli, saanko kysyä et oliko ajatus pelkästään omasi?

Hrrr, mua palelee...


Ei minua ole kukaan toinen moiseen keskusteluun neuvonut, viestejäsi lukiessa ovat mieleeni tulleet. Tapasin sen suosittelmasi rovastin Kallion leirikeskuksessa juhannusaaton iltana, hän oli yksi puhuja siellä. Puhui oikein lämpimästi, raittiisti ja sydämiä puhuttelevasti Jumalan ja Hänen Poikansa rakkaudesta, mutta myös Jumalan seurakunnasta, jossa se rakkaus on ehjänä vallitsemassa, vaikkakin maailmalta kätkettynä

Kun on Kristuksen kokonainen vanhurskaus pukuna, ei tarvitse palella maailman tuulissa. Sitä pukua ei voi kuitenkaan jakaa, vaan se on omistettava kokonaisena, kuten sotilaat siitä arpaa heittivät kerran Golgatan mäellä.

Jos siihen pukuun on tullut repeämiä tai jos siihen on tarttunut likaa maailman erilaisista rapakoista, kuten kovin helposti käy, on meillä Siionissa armon keinot niitäkin vikoja korjata. Kannattaisi lukea vaikka Seppo Lohen uusimmasta kirjasta, miten siinä on käsitelty Juhani Raattamaan suhtautumista Muonion silloisen kirkkoherran lestadiolaisuutta myötäileviin opetuksiin. En tosin ole vielä aivan läpi sitä lukenut, mutta selvästi kirjassa kerrotaan Muonion eriseurasta. Kiinnostaa lukea eteenpäin, löytyikö siitä yksi pohja uudenheräyksen suuremmalle eriseuralle. En voi mitään sille, että olen näkevinäni monien internet keskustelupalstojen opetuksisa ja väitteissä yhtymäkohtia Muonion silloisen kirkkoherran käsityksille.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ankka » 01 Heinä 2008, 09:11

Tiedä vaikka Pomeranssi ois saanu mut houkuteltua tapaamiseen... Mutta, tulomme seurapaikalle viivästyi niin paljon lapsemme sairastumisen takia, ettemme ois ennättäny mitenkään sinne. Pom kyllä soitteli mua sinne (sillon ku itte jo oli siellä), mut siin vaiheess olimme melkein sadan kilometrin päässä. Jotenki miust tuntuu siltä et asiat meni silleen ku niitten tuli mennäkkin.

Ois voinu mennä suvistunnelma aika alamaihin jos oisin erehtyny pistämään nokkani sinne...

Taavi. Voimme keskustella asiasta yksityisesti tai joskus sellaisessa tapaamisessa, jossa olemme kahdestaan ja jossa tiedän jo etukäteen et mua odottaa puhuttelu. Ei liene tarkoituksenmukaista käyttää suvistapaamistilannetta hyväkseen puhutella palstallakeskustelijoita.
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Heinä 2008, 09:45

Puhuttelu kuin puhuttelu, ei ne kaikki ole samanlaisia. Puhuttelua on hyvienkin terveisten kertominen ja ennen muuta sen tuleekin olla hyvien terveisten kertomista. Sellaisia voi aivan hyvin kertoa suviseuratapaamisessakin tai sellaista sivuavassa keskustelussa.

Elu Vapahtajan järjestyksen mukaan ensin ruoka, sitten kaitsenta ja lopuksi taas ruoka, se on hyvä ja turvallinen järjestys, mutta se on myös opetus ja käytäntö tänäkin päivänä Jumalan seurakunnassa eli armonvaltakunnassa tai käytettäköön siitä mitä nimeä tahansa.

Sata kilometriä on luonnollinen selitys pois jäännille, ja se voidaan hyväksyä ilman sen kummempaa kommenttia. Toivottavasti lapsi tuli kuitenkin terveeksi. Mahtoikohan muuten pomeranssin suvistunnelma mennä tapaamisesta pilalle? Minulla se ainakin kohentui kaiken aikaa, valitettavasti en ehtinyt keskustella kenenkään kanssa kovin kauan ja saattoi joku jäädä vain tervehtimisen varaan, toivottavasti tuli edes tervehdityksi jokainen paikalle tullut.

Kuvat ainakin minulta jäivät ottamatta, vaikka kahdella kameralla olin varustautunut. Tuntui paremmalta vaihtaa edes muutama sana mahdollisimman monen kanssa, kuin yrittää kuvata heitä. Ehkä minulle silti muutama kuva jostakin järjestyy, sillä sen panin merkille, että joitakin kameroita siellä napsahteli.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Heinä 2008, 09:50

Elena kirjoitti:Kiitos teille kaikille tapaamisessa olleille mukavasta tapaamisesta. :) Olipa yllättävän runsaasti väkeä paikalla verrattuna viimevuotiseen pariin henkilöön. :) (Silloinkin oli tosin oikein mukavaa, ei sillä.)

Oli mielenkiintoista ja miellyttävää tavata teitä palstalaisia.


Katsopas Elena tarkemmin niitä viime vuoden kuvia Valkealasta, itse niitä minulle toimitit ja varmasti löydät siitä enemmän kuin kaksi palstamme käyttäjää, ainakin minä olen löytänyt.

Kaksi vuotta sitten Sotkamossa taisi olla paikalla vain se kaksi tai kolme. sitä edeltävänä vuonna Perhossa ei ketään tullut tapaamiseen, vasta eri kutsulla tapasin wehan, Misun ja Emkan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 01 Heinä 2008, 11:28

blastus kirjoitti:Mitä tulee O.M:n esittämiin näkemyksiin mm. Mopin palstaan liittyen, niin tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että minusta raittiisti uskomassa oleva saa täällä huomattavasti vihamielisemmän vastaanoton kuin Mopilla. Minusta siellä on siedetty ihmeellisen hyvin aivan selkeitä provokaatioita ja riidanlietsontaa.


Voi myös olla, että "raittiisti uskomassa oleva" tarkoittaa minulle vähän eri asiaa kuin sinulle. Sinun keskustelutavoistasi minulla ei ole huomauttamista. Erimielisyyksistä/painotuseroista huolimatta olet kirjoittanut mielestäni pääosin viilipyttymäisen asiallisesti molemmilla palstoilla. Viime aikoina Mopin palstan seuraaminen on minulta tosin jäänyt. Jos monet palstan kirjoitukset aiheuttavat minussa allergista ihottumaa, niin silloin on varmaan parasta olla lukematta.

blastus kirjoitti:Onkohan meillä O.M:n kanssa eriväriset aurinkolasit? :)


Luulisin niin.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja O.M » 01 Heinä 2008, 12:11

Ankka kirjoitti:Poista viestini, ennenku kovin moni kerkii niist pahottaa mielensä.


Viestien poistamisessa on aina se ongelma, että samalla katkeaa myös keskustelun punainen lanka. Siksi en poista viestejä. Jos joku muu moderaattori haluaa poistaa, poistakoon.

Muutoin tunnen itseni kyllä aika voimattomaksi sinun kanssasi keskustelussa.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Elena » 01 Heinä 2008, 13:12

Taavetti kirjoitti:
Elena kirjoitti:Kiitos teille kaikille tapaamisessa olleille mukavasta tapaamisesta. :) Olipa yllättävän runsaasti väkeä paikalla verrattuna viimevuotiseen pariin henkilöön. :) (Silloinkin oli tosin oikein mukavaa, ei sillä.)

Oli mielenkiintoista ja miellyttävää tavata teitä palstalaisia.


Katsopas Elena tarkemmin niitä viime vuoden kuvia Valkealasta, itse niitä minulle toimitit ja varmasti löydät siitä enemmän kuin kaksi palstamme käyttäjää, ainakin minä olen löytänyt.

Kaksi vuotta sitten Sotkamossa taisi olla paikalla vain se kaksi tai kolme. sitä edeltävänä vuonna Perhossa ei ketään tullut tapaamiseen, vasta eri kutsulla tapasin wehan, Misun ja Emkan.


Ai niin. Taisin sekoittaa asioita. Anteeksi, eipä ollut tarkoitus vähätellä viime vuoden tapaamista!

Tarkoitin ehkä pikemminkin, että muutamia/kourallinen. Tämä nyt ei kauheasti asiaan liity, mutta virallisesti muutama tarkoittaa kyllä (lakikirjojen ym. mukaan) 2-12. :D
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja pumpulikukka » 01 Heinä 2008, 17:38

Olin suviseuroissa alusta loppuun. En ehtinyt tapaamiseen ja se jäi kovasti harmittamaan. Oli ihanat suviseurat. Olen käynyt monena kesänä suviseuroissa epäuskoisena. Nyt tunnelma oli aivan toinen kun olen saanut kaikki synnit anteeksi ja päässyt lain alta armon alle. Se sama tunnelma oli lapsena ja nuorena ennen epäuskoon joutumista.

"Taas siion kiittää ja riemuitsee, kun armon taivas on täällä.
Ja siksi vapaana laulelee, maan kylmän pimeän päällä.

On Jeesus alhaalla antanut taas armon virtansa juosta.
Ja heikoimallekin siunannut on vettä virrasta tuosta.

Ja itse kirkkaana Hengessään on valon majaansa tuonut.
Näin vielä aikaamme pimeään on kirkkaan alttarin luonut."
SL 205 1-3
``Armo on aina askeleen edellä, etulahjana viitoittaa tien ja tasoittaa polun lähteelle.``
Avatar
pumpulikukka
perehtynyt
 
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 23:24

ViestiKirjoittaja Emka » 01 Heinä 2008, 18:17

Voi, kuinka mielelläni olisin ollut kanssanne Suviseuroissa, olin viisipäivää tiiviisti radion ääressä aamuvarhaisesta iltamyöhään, kuuntelin kaikki ohjelmat ja saarnat ja Lauantaina vetistelinkin kun oli niin ikävä sinne. Muistan kun olin Sievissä -76 ensimmäisisää suviseuroissani, ja siksikin oli niin itkettävää kun en saanut olla nyt mukana.

Teitä rakkaita matkaystäviä täällä ajattelin ja elin hengessä mukana.

Eipä tullut yhtään vilu,kuunnellessa puheita , kuten sanotaan, henki vastasi henkeen, ja hyvä on kuunnella puheet vielä uudemmankin kerran, koska aina avautuu jotain uutta puheesta.

Varmasti olisi Ankkakin nauttinut tapaamisessa, ainakin itse muistan teidät monet jo viime vuodelta.

Eipä Ankan viestit ainakaan minkään arkajalan kirjoituksilta ole tuntuneet,joten ihmettelen hänen pelkoaan höyhennyksestä :-) :-(
Toivottavasti ankan-poikanen on parantunut ?
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Humilton » 03 Heinä 2008, 20:25

Tulin tapaamiseen myöhästyneenä. Onneksi paikalla oli vielä monta kirjoittelijaa. Kiitokset teille, oli mukava nähdä aiemmin tuntemiani ja uusia ihmisiä.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja näre » 05 Heinä 2008, 23:45

Mukavaa oli tavata teitä keitä tapaamispaikalle oli uskaltautunut. Kiitos mukana olleille tuosta tapaamisesta, ja vielä erityiskiitos teille joillekin myös muusta. Ehkäpä arkajalkakin rohkenee hipsiä tapaamisiin myös joskus toiste. Ei ne nettihörhöt mua syöneetkään! :D
näre
 

Edellinen

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron