Uusi mobiililaulukirja

kuulumisia ja muistoja

Uusi mobiililaulukirja

ViestiKirjoittaja Petsor » 06 Tammi 2009, 16:28

SRK on julkaissut mobiililaulukirjan kännykkään. Kyseessä on ennen ilmaisjakelussa olleen kirjan paranneltu versio, saman tekijän tekemä. Kirja sisältää edellisiin versioihin verrattuna JP kaavat ja haku mahdollisuuden, sekä luettelo selauksen.

Ohjelma on ladattavissa SRK:n sivuilta kirjamyymälästä. 7 päivän kokeiluversio, ja 10€ maksamalla saat 2 vuoden lisenssin kännykkään. Ohjelma on JAVA pohjainen joten puhelimen täytyy tukea JAVAa.

Ensivaikutelma on loistava. :D

http://www.srk.fi
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

Laulukirja

ViestiKirjoittaja eepi » 15 Tammi 2009, 21:59

Kiitos vinkistä!

vaikka kuulin joskus uuden kännykkälaulukirjan tulosta olin unohtanu sen..

nyt kuitenki latasin ja pikku alkuvaikeuksien jälkeen sain tilattua lisenssinki.. :D

tosi hyvältä vaikuttaa tuo laulukirja, helppokäyttöinen ja selkeälukuinen...
eepi
tutustunut
 
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 03:56

ViestiKirjoittaja weha » 17 Tammi 2009, 23:08

Petsor, osaatko sanoa miksei laulukirja mene minun kännykkääni vaikka jaava ja tilaa on. Malli 2630?

Aika mielenkiintosta sinänsä.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Joosua67 » 17 Tammi 2009, 23:15

JT! pitkästä aikaa.

Kuulin Wehalta, että SRK:n sivuilta saa kännykkään mobiililaulukirjan ja sitten latasin ja samalla kertaa ostin kahden vuoden lisenssin ja olen tosi tyytyväinen siihen. Käytin sitä ensimmäistä kertaa tänään (17.1) seuroissa ja oli tosi selkeä käyttää sitä ja laulaa mukana laulujen ja virsien sanoja seuraten.
Minä olen tie, totuus ja elämä; Johannes 14:6a
Avatar
Joosua67
tutustunut
 
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 00:15
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Petsor » 18 Tammi 2009, 00:40

weha kirjoitti:Petsor, osaatko sanoa miksei laulukirja mene minun kännykkääni vaikka jaava ja tilaa on. Malli 2630?

Aika mielenkiintosta sinänsä.


Yksi syy voi olla puhelimen suurin sallittu ohjelma koko on liian pieni. Itsellä oli 3220 puhelimessa suurin sallittu koko 120 kt eikä sitä isommat ohjelmat asentuneet. Tämä on valitettavaa siksi että nokia ei itse missään ilmoita suurinta sallittua ohjelman kokoa, vaan tämän tiedon löysin netistä ja olin tyrmistynyt kun sitä ei voi itse mitenkään muuttaa. Siksi epäilen sitä tässäkin tapauksessa. Laulukirjan koko on muistaakseni 430 kt.
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja weha » 18 Tammi 2009, 00:50

Kiitti paljon, mulla on 7700 kt tässä mallissa.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Petsor » 18 Tammi 2009, 00:57

Tarkoitin tuolla suurimmalla sallitulla koolla sitä mitä yksi ohjelma saa asennustiedostona viedä tilaa, en puhelimen muistin kokonais tilaa. Toisaalta tuossa laulukirja tapauksessa sorsitaan pienten puhelimien omistajia mutta onko tuo niin vakavaa. :-)
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja weha » 18 Tammi 2009, 01:03

Okei, mutta nyt ei siis sopinut tähän malliin...ei se todellakaan ole vakavaa:) Pitää nyt siten käyttää oikeata laulukirjaa...
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Humilton » 24 Tammi 2009, 01:38

Olen ollut tyytyväinen mobiililaulukirjaan. Ainut puute on, ettei voi laittaa montaa laulua jonoon kun niitä luetellaan joskus kertalaakilla useita ja sitten veisataan ne ilman kuulutuksia. Mielestäni sellaisen voisi järjestää helposti, jos lista aloitettaisiin esimerkiksi pilkulla...
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja elmoz » 09 Maalis 2009, 18:18

Meillä tietokone ei avaa tietokoneelle ladattua ohjelmaa, millä ohjelmalla te avaatte sen, me avattiin jollain JAVA:lla :D
elmoz
 

ViestiKirjoittaja Petsor » 10 Maalis 2009, 00:50

Eipä sitä tietääkseni tietokoneella voi saadakaan auki, vaan täytyy puhelimeen asentaa. Yksi keino on siirtää se puhelimen muistikortille tai puhelimen muistiin ja avata jollakin ohjelmalla kansio auki, josta aukaista se asennusohjelma. Loppu onkin sitten ohjattua toimintaa
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja elmoz » 10 Maalis 2009, 17:14

Voitteko selittää miten se puhelimeen ladataan?
elmoz
 

ViestiKirjoittaja Humilton » 10 Maalis 2009, 19:53

elmoz kirjoitti:Voitteko selittää miten se puhelimeen ladataan?


Jos kännykässäsi on Internet-yhteys, voit ladata sen suoraan SRK:n sivulta. Ohjelman saa kännykkään myös PC-koneelta esim. USB:n tai bluetoothin kautta tiedostona.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja Petsor » 11 Maalis 2009, 00:24

Vaihtoehtoisesti voi asentaa nokia pcsuite. Sillä ohjelma asentuu puhelimeen ja vaatii puhelimessa viimeistelemään, tosin ohjelma neuvoo kädestä pitäen. Ohjelman pitää löytää puhelin ennen kuin kirjan voi asentaa.
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Petsor » 31 Maalis 2009, 15:01

Elkää ihmeessä käyttäkö puhelinta huollossa tai mitään muutakaan vastaavaa kun on tämä ohjelma käytössä. Itsellä ketuttaa niin vietävästi ku oli pakko käyttää huollossa ja nyt ei sitten tämä ohjelma toimi. Pitäs uudestaan ostaa vaikka on lisenssi on voimassa tasan sen kaksi vuotta.
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja nuusku » 31 Maalis 2009, 15:04

Petsor kirjoitti:Elkää ihmeessä käyttäkö puhelinta huollossa tai mitään muutakaan vastaavaa kun on tämä ohjelma käytössä. Itsellä ketuttaa niin vietävästi ku oli pakko käyttää huollossa ja nyt ei sitten tämä ohjelma toimi. Pitäs uudestaan ostaa vaikka on lisenssi on voimassa tasan sen kaksi vuotta.


Mahtaisikohan asia selvitä Srk:n verkkokaupan asiakaspalveluun soittamalla? No, jos ei niin hyvään tarkoitukseenhan ne rahat menee, voi pistää kolehtin sijasta tonne! :D
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja hepa » 31 Maalis 2009, 15:33

En ole vielä tilannut mobiililaulukirjaa kun en ole varma toimiiko.

Toimiiko se Nokia 2760 mallissa
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

ViestiKirjoittaja Rontsa » 31 Maalis 2009, 16:01

hepa kirjoitti:En ole vielä tilannut mobiililaulukirjaa kun en ole varma toimiiko.

Toimiiko se Nokia 2760 mallissa


Kokeiluversion voi ladata ja testailla. Jos ei toimi niin ei tarvitse sitten ostaa lisenssiä.
Rontsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Touko 2007, 22:53

ViestiKirjoittaja Petsor » 31 Maalis 2009, 17:11

Kävin jopa SRK:n konttorilla/kirjamyymälässä kun äitini kävi siellä. Selitin asiani ja sanoivat vaan että voi voi, ei voida auttaa asiassa, se on mainittu verkkosivuilla. Mutta huoltoa ei kyllä ole mainittuna. Hmm... No ei auta ku niellä itkut ja miettiä saako muistikortin tiedostoja penkomalla tjs. saamaan puhelin koodin samaksi kuin oli kerran tj. :D Vai pitäiskö käyttää sitä vanhaa ohjelmaa, tosin olenhan maksanut kahden vuoden lisenssin :smile:
"Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se sana" (Joh. 1:1)
Petsor
perehtynyt
 
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Syys 2005, 17:32
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja hepa » 11 Elo 2009, 12:45

Kirkkomme virsikijahan löytyy myös netistä, ja virsiä voi myös tulostaa vaikkapa juhlatilaisuuksiin.

linkki:
http://evl.fi/Virsikirja.nsf/Etusivu?OpenPage
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu


Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa