suviseurat liperissä 2010

kuulumisia ja muistoja

ViestiKirjoittaja nuusku » 29 Kesä 2010, 20:50

Saas nähdä, jääkö väliin. Matka on pitkä ja raha on kallista.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Emka » 30 Kesä 2010, 12:37

Huomenna on lähtö kohti Itä-Suomea. En jättäisi Suviseuroja "väliin" jos vain suinkin terveys antaa myötä. Koko kevään olen jännittänyt pääseekö lähtemään.
Vaikka netistä kuulee seurat ohjelmineen niin ei se korvaa sitä yhteyttä mitä saa tuntea itse mukana ollessa. Vaikka joudun istumaan autossa enimmäkseen niin silti on mukana olo tärkeää.

Silloin kun pystyin vielä telttailemaan niin v.-76 jälkeen olin joka vuosi mukana. Vasta -89 Ranualle en päässyt, -90 luvulla jäi useampikin seuramatka väliin, mutta 2000 luvulla olen ainakin päiväkäynnillä ollut ja muutaman kerran kun on mökin saanut kohtuullisen matkan päästä niin seurat ovat olleet vuoden kohokohta.

Toissa vuonna kun seurat olivat Sievissä niin majoitusta ei mulle järjestynyt, kotona kuuntelin ja itku tuli kun oli niin ikävä sinne Jumalanlasten joukkoon.
Koko talven olen laittanut seuramatka kassaan rahaa vaikka pienet on tulot mutta mitä rahanvähyys sen rinnalla että pääsee suviseuroihin ;)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja kesis » 01 Heinä 2010, 14:35

mä tää'llä kuuntelen seuroja radiosta ja puol viien viien aikaan tänää kyyti lähtee liperiin. sain siis kkimppakyydin ei paljoa maksa
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja pumpulikukka » 01 Heinä 2010, 15:40

Oon tässä kuunnellut suviseuroja ja pakannut tavaroita. Huomenna aamusta tarkoitus lähteä. Miestäni pyytänyt pariin kertaan mukaan, mutta hänellä ollut rankka työviikko ei lähde. En pääse tapaamiseen oon työvuorossa silloin vanhusten lepopaikalla. Lähtötunnelmissa täällä ollaan. :)
``Armo on aina askeleen edellä, etulahjana viitoittaa tien ja tasoittaa polun lähteelle.``
Avatar
pumpulikukka
perehtynyt
 
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 23:24

ViestiKirjoittaja Rebekka » 01 Heinä 2010, 18:20

Ja mina en ole paassyt viela alkuunkaan seurojen kuuntelemisessa. Olin paivalla kaupungilla ja tultuani iloitsin seuroihin paasemisesta. Viela mita. Ei taalla tarvita Jaava-yhteytta, mita ilman ei seuroihin ole menemista netin kautta. Oli kylla viime vuonna, mutta uusimme netin sen jalkeen ja unohdimme koko Jaavan. Odottelen nyt tietoviisaan poikani palaamista tyo- ja kuntosalireissultaan, etta minullakin olisi mahdollisuus Liperin vierailuun tata kautta.

Ihmettelen, eiko ohjelmaa voitaisi tehda yleismaailmallisesti, kun kerta meita kuuntelijoitakin on ympari maailmaa???
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 01 Heinä 2010, 18:53

vlc mediaplayerillä pystyy kuunteleen ilman javaa.

http://www.videolan.org/vlc/

sieltä lataus ja asennus.

ja sen jälkeen

http://soittolista.nettiradio.net/suviseurat.m3u

Tämä systeemi on hyvä, koska vaatii vähemmän nettikaistaa ja pysyy vakaammin pystyssä

http://www.suviseurat.fi/2010/Fi:Seuraradio/nettiradio
Siellä on lisävinkkejä ja ohjeita

lisäsin tuon ylläolevan linkin
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja Rebekka » 01 Heinä 2010, 20:27

Kiitos Kuikuilija neuvoistasi. Onneksi poikani palasi ja hetikohta ilmoitti seurojen jo kuuluvan. Laulutuokio parasta aikaa, kohta puheita. Olen kiitollinen tastakin media-edistyksesta, paasee mukaan kaukaakin. Paljon on taas Liperissa sukua ja tuttuja koolla.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Elena » 01 Heinä 2010, 22:19

Täytyy pitää mielessä la Sveitsin lippu klo 13. :) Jos vaikka miehen kanssa muistaisi saapua paikalle.

Suviksia olen jo tänään kuunnellut koko päivän ja aika on kulunut matelevan hitaasti. Kovasti odotan lähtöä, mutta vasta perjantaina pääsemme lähtemään.
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Emka » 03 Heinä 2010, 20:05

Terveisiä tapaamisesta joka oli tänään. Meitä oli koolla pieni joukko. Terveisiä teille jotka olette kotona.

Ilmat ovat olleet ihan suosiollisia. Tänään lämpöä oli ihan kohtuullisesti. Odotin näkeväni muutamia ystäviä, mutta joku este oli syyksi tullut, ettei ollut päässyt mukaan tänne. Tänään ilmoitettiin että n. 70000 seuravierasta olisi tänään ylitetty.Ehtoollisen vietto on parhaillaan ja iltahartaus on klo 22,00 Nuorten alustus oli jo eilen illalla.

Kaikille kotiin jääneille raakkaat terveiset täältä lämpimästä seuratunnelmasta. Vielä on lupa uskoa.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 03 Heinä 2010, 21:22

Kiitoksia terveisistä. Hengessä on oltu mukana :cool:
sinivuokko
 

ViestiKirjoittaja Rebekka » 03 Heinä 2010, 21:26

Samoin. Ja netin valityksella.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 03 Heinä 2010, 22:59

Kuuntelen seuralaulua isosta teltasta. Mietteet ovat siellä. Terveisiä sinne kaikille.
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 04 Heinä 2010, 02:40

Onneksi on nettiradio, mutta autoillessa tuo normaali radiolähetys rätisee. :(
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja juruulanko » 05 Heinä 2010, 00:33

kotona jo. Suurin osa tavaroista purettu. Rankka (lasten huoltamisen takia) mutta antoisa reissu. En ehtinyt tapaamiseen.ehkä Lumijoella sit.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
Avatar
juruulanko
puuhakas
 
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja kesis » 05 Heinä 2010, 09:35

mä tulin viime yönä kotiin puolen yön jälkeen olin kotona. mä unohin sen tapaamisen tai ku just olin löytänyt tai päässy kavereiden luo, ja ennkä ees just sillä hetkellä muistanut koko tapaamista.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Elena » 05 Heinä 2010, 13:25

Minäkin unohdin tuon tapaamisen. Oli kovin kiireiset suvikset sen takia, etten ehtinyt olla siellä kuin vajaan 1,5 päivää paikan päällä. Mutta hyvä mieli jäi ja turvallinen olo. Kuten Emka kauniisti sanoi, vielä on lupa uskoa, se jäi päällimmäisenä mieleen minullekin suviseuroista.

Olen nauttinut myös seuraradion erinomaisesta ohjelmatarjonnasta suviseuramatkoilla ja kotona.

Helteet hellivät, onneksi en kuitenkaan palanut paljonkaan! :)
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Rebekka » 05 Heinä 2010, 14:06

Ja mina pitkasta aikaa todella olen nauttinut seurapuheista. Sujuvaa, Raamattua seuraavaa puhetta ja opetusta. Eika monotonista aanta juuri ollenkaan, muuten. Kehitysta voi tapahtua missa tahansa, todettu on. On ilo myohemminkin kerrata saarnoja.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 05 Heinä 2010, 16:10

Kotona pystyy keskittymään paremminkin kuunteluun,kuin kentällä,jossa on monenlaista muuta seurattavaa ja touhua.
Väliajoilla tulevat ohjelmat ovat myöskin puhuttelevia.
Mukava oli kuunnella netin välityksellä ja saada uskon vahvistusta. :shock:
sinivuokko
 

ViestiKirjoittaja Matkavieras » 06 Heinä 2010, 17:02

Saisiko linkkiä, mistä näitä seuroja voisi näin jälkikäteen vielä kuunnella äänitteenä?
Niin oli kaunista laulua ja puheita.

:moov:
Matkavieras
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 06 Heinä 2010, 17:41

Matkavieras kirjoitti:Saisiko linkkiä, mistä näitä seuroja voisi näin jälkikäteen vielä kuunnella äänitteenä?
Niin oli kaunista laulua ja puheita.

:moov:

Etusivun sivupaneelista löytyy erilaisia linkkejä, eräs niistä johtaa keskusyhdistyksemme, SRK.n sivuille. Sieltä voi laajahkosta valikoimasta etsiä erilaista kuunneltavaa, muiden muassa suviseurasaarnoja. Suviseurasaarnat on äänitetty ja niitä siirretään CD -levyille kiinnostuneiden ostettaviksi. Vanhojakin suviseurasaarnoja löytyy levyille tallennettuina, kannattaa tutustua valikoimaan. Eri aikojen suviseuroihin ja niiden ohjelmiin voi tutustuatuolla.

Palasin tänään kotiini suviseurareissulta, eilen ajoin vaimoni ja kolmen lasteni lasten kanssa yöksi tyttären luokse Savoon, sieltä tänään aamupäivän aikana kotiin. Ennätin vielä heinäpellolle, ahkeroimaan muutamille kotieläimille talven heiniä katon alle.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

EdellinenSeuraava

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa