opistoseurat

kuulumisia ja muistoja

opistoseurat

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 15 Heinä 2010, 18:31

uusille palstalaisille ja muillekin nämä tulee netistä:
http://www.opistoseurat.net/ :lol:
sinivuokko
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 15 Heinä 2010, 18:41

Terveisiä seurakentältä, olin siellä kahdeksan tuntia opastamassa saapujia sopiville paikoille. Melkoisesti ovat jo kenttää täyttäneet, viime yö ja tämä päivä on täytetty vuokra-alueita. Sinne jäivät toiset opastajat nauttimaan työn ilosta, heille tuleekin kohdakkoin alueen vaihdos, kun tänään täytetyt alueet saavat asujansa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Humilton » 17 Heinä 2010, 10:21

Ei tule ääntä netistä tällä hetkellä, vaikka ohjelmaa on sivun mukaan.

Connecting.. connecting.. stopped.

Nyt toimii.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja kesis » 17 Heinä 2010, 12:28

mullaki oli aamul ongelmia, nyt kuuluu.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Emka » 19 Heinä 2010, 00:28

Onneksi voi seurapuheet kuunnella jälkeenkin päin. Latasin koneelle ne, voi kuunnella uudelleen oikein ajan kanssa :)

Lauantai aamun puheet ovat kuunneltavissa varmaankin jonkun aikaa.
Ensi perjantaina alkaa Jämsän opistolla seurat. Lauantaina yritän päästä paikalle, mutta istuminen on edelleen hankalaa, mutta onneksi autossa voi istua pehmeellä.

Netistä nekin kuuluvat jos ei pääse paikalle.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Heinä 2010, 02:39

Kannattaa kuunnella Reisjärven seurapuheita vieläkin, jos sinne saa yhteyden. Oli lohdullista evankeliumia ja terveellistä opetusta alusta loppuun asti.

Jämsään en ole tällä tiedolla lähdössä, internetistä on tarkoitus kuunnella mahdollisimman paljon sieltäkin. Etsin kaikkien nähtäväksi osoitteen internet sivulle, jonka pitäisi kuulua kaikkialle, ja seuraradioon, joka sekin kuulunee melko laajalle Jämsän ympäristöön. Radioasemien kuuluvuushan riippuu siitä, kuinka voimakkaan lähetysluvan saa viranomaisilta, sen kun ei saa häiritä muita samalla taajuudella, edempänä lähettäviä asemia. Siksi esimerkiksi Reisjärven kuuluvuus jäi alle 20 kilometrin, Jämsän lähetys kuulunee ainakin 50 kilometrin päähän. Tässäpä ne taajuus ja internet osoite.

Seuroja voi kuunnella internetin kautta osoitteesta www.jamsanopisto.fi

Jämsän seudulla aina Jyväskylään saakka kuuluva seuraradio lähettää ohjelmaa seurojen aikana taajuudella 88.8. MHz.

Vaikka ei ole meillä aietta Jämsään, Ranualle on tarkoitus useaksikin päiväksi. On tarkoitus vaimon kanssa osallistua seurojen jälkeen alkavalle vanhemman väen kurssille. Siinä on luvassa ainakin vaikutelmia ja kuvia Israelin matkasta ja suomalaisen paanukirkon vaiheilta. Muutakin hyvää ja hyödyllistä mahtunee ohjelmaan. Sopii vieläkin kysellä, olisiko kurssilla jäljellä vapaita paikkoja.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 21 Heinä 2010, 10:13

Perjantaina menemme jämsään. Nykäskää hihasta jos ohi meinaan kulkea. Telttamajoituksessa olemme tälla kertaa.
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja Elena » 23 Heinä 2010, 10:55

Tällä sivulla alkaa kuulua Jämsästä seurat klo 12 tänään. Kuunnelkaamme siis! :D (Jotka emme paikan päälle pääse.)
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja kesis » 24 Heinä 2010, 10:34

pätkiikö teillä muilla tuo jämsän lähetys, mulla pätkinyt sekä eilen että nyt tänäänkin
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Rebekka » 24 Heinä 2010, 12:05

Muutaman kerran on patkinyt tanaan. Ehka kapasiteetti tulee silloin ylitetyksi lahetyksessa??? Muutoin on ihan selva aani kaikinpuolin.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Taavetti » 24 Heinä 2010, 12:14

Katkeaa hetkittäin, sitten lähetykseen ei saada yhteyttä, mutta pian taas kuuluu. On täysin mahdollista, että kapasiteetin ylittyessä, pudottaa automaattisesti joitakin pois, jolloin uusille avautuu pääsy.

Voi siihen muitakin syitä olla, mutta niitä en osaa edes arvailla.

Jos ei onnistu kuunnella ajankohtaista lähetystä, voi kokeilla äänitettyjä saarnoja arkistosta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 24 Heinä 2010, 15:50

kyllä se mullaki tulee takaisin, mä epäilen että kyllä se siellä lähetyksessä vika koskaan ei se mua ja ketä mun tuttuja hitä pois kaikilla kuitenki alkaa kuulumaan
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 24 Heinä 2010, 16:06

hedelmä kirjoitti:kyllä se mullaki tulee takaisin, mä epäilen että kyllä se siellä lähetyksessä vika koskaan ei se mua ja ketä mun tuttuja hitä pois kaikilla kuitenki alkaa kuulumaan
Mahdollisesti on kapea siirtokaista, johon mahtuu vähemmän kuuntelijoita, kuin on halukkaita. Sellaista epäilen tärkeimmäksi syyksi katkeamisiin. Kun ne katkot alkavat saarnan alettua, mutta väliaikoina, kuten nyt, toimii katkeamatta, olen melko vakuuttunut siirtokaistan ahtaudesta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 24 Heinä 2010, 18:56

mulla katkeilee lähetys väliajoilakin, onko kellään muistia viie kesäs katkeiliko silloinki jämsän lähetys
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 24 Heinä 2010, 19:07

hedelmä kirjoitti:mulla katkeilee lähetys väliajoilakin, onko kellään muistia viie kesäs katkeiliko silloinki jämsän lähetys


Vähemmän silti väliajoilla. Katkeiluja on esiintynyt aiemminkin, on tainnut olla milloin missäkin. Aikoja ja paikkoja en sentään muista.

Joissakin nettiradioissa voi tarkkailla kuulijoiden lukua, sellaisissa olen seurannut lukemien nousua yli ylärajan ja sen jälkeistä äkillistä putoamista.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 24 Heinä 2010, 19:32

no ähemmän juu, mut esim, reiskan seurat kuului tosi hyvin viikonloppuisin, ja ehkä tää jämsän seuratki on melko uusi siis et kuuluu netistä et menee varmaan aikaa et saa kunnolla toimiin. muistan sen ku helsingibn seurat alkoi netistä kuuluu ni pätki sillonki alussa enemmän nykyisin taas kuuluu jo tosi hyvin. toivotaan että illan puheenvuoro ei kovin paljon pätkis
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 25 Heinä 2010, 21:54

Olin Jämsässä monen vuoden tauon jälkeen. Ukkonen ja sade oli sopivasti yöllä,eikä kumpanakaan päivänä satanut ollenkaan. Sään vaihtelut oli tosi nopeat. Tänään jo iltapäivällä kova helle,vaikka lauantai-iltana sai kerrospukeutua.
Tavattiin siellä yhden foorumilaisen kanssa livenä. :shock:
sinivuokko
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 29 Heinä 2010, 04:36

Aamun valjettua suuntaamme pohjoiseen, tarkoitus on ajaa Ranuan kansanopiston kesäseuroihin. Sieltäkin lähetettäneen seuroja myös netin kautta, taajuuden ilmoitusta en vielä löytänyt, mutta eiköhän se ilmestyne viimeksi eilen päivitetyille sivuille.

Tai seurojen taustatietosivuille.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Rebekka » 29 Heinä 2010, 06:31

Oikein hyvaa ja turvallista matkaa teille molemmille. Koetan paasta niihinkin seuroihin netin kautta, joten siten tavataan.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja metsätähti » 30 Heinä 2010, 01:30

Mie sain tiedon Ranuan opistoseurojen yöpymispaikan järjestymisestä sen verran myöhään, etten pääse lähtemään paikalle. Toisaalta reumailu ja kuume pistävät nyt sen verran vastaan, että eipä oikein kuntokaan riitä. Viikon päästä kun olisi tarkoitus Ranualle selviytyä kantelekurssille - jos hyvin käy, saan näköhavainnon Taavetista; siellä loppuu varttuneen väen kurssi perjantaina ja meillä alkaa samana iltana kantelekurssi. Mielenkiinnolla odotan. :D
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Seuraava

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron