Suviseurat

kuulumisia ja muistoja

Suviseurat

ViestiKirjoittaja Ulpu » 03 Kesä 2012, 16:13

Onko teilla tapana pitää jonkinlainen miitti foorumilaisten kesken Suviseuroilla?
Olisi mukava tavata livenä jos minulle mahdollistuu osallistua.
Viimeksi muokannut Ulpu päivämäärä 07 Kesä 2012, 12:53, muokattu yhteensä 1 kerran
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Emka » 03 Kesä 2012, 19:58

Muistaakseni, tapaamisia on ollut useiden vuosien ajalta.Kun Suviseurat ovat olleet kohtuullisen matkan päässä täältä Pirkanmaalta ja mökin on jostakin lähitienoilta saanut vuokrattua niin Suviseura-tapaamiseen olen yrittänyt päästä mukaan.

Koska kuntoni säätelee varsin paljon menemisiäni toivon nyt tänä kesänäkin että pystyisin paikalle jos, ja kun tapaamispaikka ja aika on kaikille sopiva. Nyt seurakentälle ei olisi matkaa kuin n.60 km, se ei kotoa käsin käyden ole ylivoimainen koska en pysty kuitenkaan yöpymään siellä terveydellisistä syistä ja koirakin asettaa omat rajoituksensa. Mutta toivossa eletään että suviseuratapaaminen järjestyy :D

Tervetuloa suviseuroihin. Kuukauden päästä ne ovatkin jo ohitse :(
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 03 Kesä 2012, 20:21

Täältä asti ei lähdetä sinne. Toisaalta kunto on se, että nuo lähihoitajaksi opiskelevat teinit tuumasivat jo viime kesänä, että "et sää jaksa siellä, et sää voi lähteä sinne". Nehän sen paremmin tietävät, kun ovat lapsesta asti olleet. :D Joskus lähivuosina ne ovat tässä suht lähellä, jospa sitten. Toisaalta jos tahtoo keskittyä kuuntelemaan, niin melkein se helpommin taitaa sujua kotona omassa rauhassa... Nettiyhteys on sen verran huono minulla, että jos aikoo nettiradiota kuunnella, niin mitään muuta ei koneella voi samaan aikaan tehdä. Toisaalta puheethan jäävät kuunneltaviksi suviseurasivuille. :cool:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja Humilton » 03 Kesä 2012, 23:12

metsätähti kirjoitti:Nettiyhteys on sen verran huono minulla, että jos aikoo nettiradiota kuunnella, niin mitään muuta ei koneella voi samaan aikaan tehdä.


Seuraohjelma on kuunneltavissa myös monen radioaseman kautta ympäri Suomen.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja metsätähti » 03 Kesä 2012, 23:23

Humilton kirjoitti:
metsätähti kirjoitti:Nettiyhteys on sen verran huono minulla, että jos aikoo nettiradiota kuunnella, niin mitään muuta ei koneella voi samaan aikaan tehdä.


Seuraohjelma on kuunneltavissa myös monen radioaseman kautta ympäri Suomen.


Joo, mie vain en saa edes paikallisradiota kuulumaan. Kolmella eri radiolla olen sitä testaillut ja kantanut niitä pitkin huushollia, että ottaisko se mistään kohti kuuluvuutta. Kohisee ihan liikaa, nappaa vain pätkittäin puhetta. Mutta tosiaan olen sitte istunu ihan rauhassa paikoillani kuuntelemassa tuota nettiradiota, kun pari vuotta sitten joku ystävällinen sielu VL-foorumilta auttoi korjaamaan ongelman siitä. :cool:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja Humilton » 05 Kesä 2012, 08:26

metsätähti kirjoitti:Joo, mie vain en saa edes paikallisradiota kuulumaan. Kolmella eri radiolla olen sitä testaillut ja kantanut niitä pitkin huushollia, että ottaisko se mistään kohti kuuluvuutta. Kohisee ihan liikaa, nappaa vain pätkittäin puhetta.


Radioissa antennit ovat uskomattoman tärkeässä asemassa. Radion kuuluvuutta voi jossain tilanteissa parantaa merkittävästi metrin parin sähköjohdolla, jonka kiinnittää antenniin kiinni. Parhaimman kuuluvuuden saa kun sähköjohdon pituus on (kuunneltavan) aallonpituuden kerrannainen. Sitten vielä paremman kuuluvuuden saa kun rakentaa ulkoantennin. Ja on olemassa antennisignaalin vahvistimia.

Tuo sähköjohto ei maksa edes kuin pari euroa kaupassa. Kotoakin voi löytyä sopiva johdonpätkä. Sähköjohdon laadullakaan ei ole niin väliä. Kannattaa alkaa kokeilla kuuluvuuden parantamista siitä.

Netti on tietenkin hyvä välittäjä silloin kun se toimii.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Kesä 2012, 09:08

Meidänkin lähtömme on arvonnassa, voidaan päästä mutta estekin voi tulla.
On meillä ollut yhteisiä tapaamisia eli miittejä useana vuotena. Tämän kertainen aika ja paikka on vielä ratkaisematta, se on riippunut seuraohjelmastakin. Esimerkiksi ehtoollisen ja yleisen radioinnin aikoja olemme pyrkineet välttämään. Lauantai on ollut suosittu päivä, mutta tarkka kelloaika on sopimatta. Pitkäaikainen paikka on ollut Sveitsin lipun alla, siis sen neliön muotoisen, missä on valkoinen risti punaisella pohjalla. Jospa joku kertoisi Ulpulle jotenkin, mihin ratkaisuun ovat päätyneet.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Rebekka » 27 Kesä 2012, 20:13

Ja suviseurat ovat alkaneet aatonaatto seuroilla tanaan iltapaivalla. Juu, kuunnellaan kylla Jerusalemissakin! ;)
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Emka » 27 Kesä 2012, 20:32

Nyt näyttää siltä, että minä kuuntelen kotona seuralähetykset. Kunto on sellainen etten jaksa ajella tai paremminkin istua päivittäin niin paljon,että pystyisin sinne lähtemään. Mutta nauttikaa te, jotka olette päässeet lähtemään, tai vielä olette lähtöä suunnittelemassa.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Kesä 2012, 20:44

Entisten suviseurojen saarnoja lähettävät tallenteilta, välillä muuta ohjelmaa. Ohjelmoin autoradion matkan lähetysasemille, välillä on kuulumattomia alueita, silloin vain ajetaan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Elena » 28 Kesä 2012, 00:26

Minäkin aloitin tänään suviseurojen kuuntelun. : )
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja O.M » 28 Kesä 2012, 11:40

Palstan kaatuminen sotki keskustelun mahdollisesta palstatapaamisesta. Ehdotan, että palstatapaaminen olisi lauantaina klo 14 Sveitsin lipun juurella. Aiempina vuosina on ollut klo 13, mutta se ei ilmeisestikään ole ajankohtana paras mahdollinen.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Elena » 30 Kesä 2012, 12:50

Mukavaa tapaamista paikan päälle päässeille! : )

Ihanaa, kun itsekin saa kuunnella suviseuroja radion kautta. :cool:
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Kesä 2012, 22:53

Tapaaminen oli mukava vaikkakin osaltani lyhyt. Tuuli yltyi ja sade alkoi nousta, niin lähdin autolle.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 03 Heinä 2012, 12:10

Itse ehdin vaihtaa muutaman sanan kahden palstalaisen kanssa.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Heinä 2012, 19:27

Ja nyt olemme onnellisesti kotona pienen eteläisen Suomen kiertomatkan jälkeen. Panin kotisaunan lämpiämään.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 05 Heinä 2012, 19:46

Hyvä kun olete turvallisesti kotona :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 05 Heinä 2012, 23:06

Näin lehdessä ilmakuvan juhlapaikalta ja kyllä ihastelin sitä.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Emka » 06 Heinä 2012, 01:28

Tippa linssissä täällä kotona kuuntelin, kun voimat eivät riittäneet tulla itse paikanpäälle.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 09 Heinä 2012, 23:49

Mie sain kolme postikorttia seuroista, taas kävi niin mukavasti, että kaikki kolme olivat erilaisia. Mukavasti tuli kuulumisia niissä. Mutta millä ihmeen aikataululla ne saavat ne kortit siellä painettua, kun kuvissa on tämänvuotinen juhlaportti jne.? :eek:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Seuraava

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron