Pudasjärvi

kuulumisia ja muistoja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 02 Heinä 2013, 14:37

Juuri huomasin iltisessä selityksen peräti edulliseen hintaan, talkootyö a ja o.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Rebekka » 02 Heinä 2013, 15:31

Hyvin kuului seurat myos Jerusalemissa. Nostalgiaa jalleen!
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja O.M » 02 Heinä 2013, 17:14

Itse olin seurat pitkästä aikaa kotona, elämän kiireistä ja välimatkasta johtuen. Puheita tuli kuunneltua jonkin verran radion välityksellä. Kesäseuraradio on kehittynyt! Ainahan siellä on ollut silkkaa asiaa, mutta nyt on tullut mielestäni aiempaa ammattimaisempi ote ohjelmien toimittamiseen.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Heinä 2013, 17:41

näre kirjoitti:Radio toimii ongelmitta, jos sen viitsin vain avata. Kuinka niin?

Kun tai jos on sanan nälkä, ainakin radion jaksaa avata muutamia kertoja. Jos sielu jää pitkäksi ajaksi vaille ravintoa, seuraa uskon näivettyminen ja uskon kuolema.

Radion jaksaa myös sulkea kun tulee sulkemisen aika.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja näre » 02 Heinä 2013, 17:54

Siis mikä ihme tää radiojuttu on? Meikäläinen tipahti kyllä täysin tästä keskustelun loikasta. Eikö tässä puhuttu suvareista? Jay? Taavetti?
näre
 

ViestiKirjoittaja kesis » 02 Heinä 2013, 17:58

en ole jay enkä taavetti mut he puhuvat kesäseuraradiosta josta mm kuuui suviseurat ja myös kuuluu nyt kesän aikana vanhoja seurapuheita pari kertaa päiväs sekä myös opistoseurat
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Heinä 2013, 18:02

näre kirjoitti:Siis mikä ihme tää radiojuttu on? Meikäläinen tipahti kyllä täysin tästä keskustelun loikasta. Eikö tässä puhuttu suvareista? Jay? Taavetti?

Se on sitä, että suviseurat kuuluivat myös radiosta? Etkös itse antanut ymmärtää, että radiosta kuuntelu on sekin jollakin tavoin viitsimisessä. Ainakin minä ymmärsin seuraavan kirjoittamasi kommentin sillä tavalla:

näre kirjoitti:Radio toimii ongelmitta, jos sen viitsin vain avata. Kuinka niin?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja näre » 02 Heinä 2013, 18:10

Hedelmä, totta nyt tuon tiesin. Kysymys olikin siitä, mitä ja miksi Jay ja Taavetti mulle radiosta nokittelevat. Taavetin kohdalta homma tuolla selityksellä valkenikin. Taavetti, käsitit väärin. Puhuin yleisesti radiosta, en erityisemmin suviseuraradiosta. Suvisradiota kun tulee vähänlaiseen kuunneltua silloin, kun sattuu itse olemaan siellä seurakentällä. Sitä en edellenkään ymmärrä, mitä Jay näreen bunkkeriradiolla tarkoitti. Selitystä?
näre
 

ViestiKirjoittaja näre » 02 Heinä 2013, 18:27

Ai niin, joku tai jotkut teistä ovat varmasti kuunnelleet enemmän ja paremmin suviseurasaarnoja kuin minä, jolla ne jäivät tuttuun tapaan vähälle siellä paikanpäällä. (Seuraradiosta olisi varmaan tullut kuunneltua paremmin, jos sen äärellä olisin ollut.) Kaipasin seurapuheista esille nostettavaksi ja tallenteista kuunneltavaksi sellaisia puheita, jotka keskittyvät johdonmukaisesti Raamatun selitykseen Raamatulla ja siihen puheen alussa luettuun Raamatun kohtaan. Oliko joukossa tällaisia?
näre
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Heinä 2013, 19:12

Tässä tai muussakaan ei pitäisi olla pohtimista tai nokittelua siitä, kuunteleeko joku enemmän tai paremmin. Elävän paikalla uskova ei tule vähällä kylläiseksi, vaan elävän sanan nälkä lisääntyy syödessä. Sielu kyllä tulee ravituksi, vaikka tämä raihnas maallinen kehomme usein kapinoikin vastaan.

En väitä enkä tunne kuunnelleeni hyvin tai paljon, mutta jokaisesta kuulemastani saarnasta sain armon murusia omistettavakseni. Huoli onkin heistä, jotka tuntevat saaneensa ja kuulleensa kyllästymiseen asti.

Kun tässä esiintyi kysymys tapaamiseen osallistuneiden määrästä, niin aivan sopiva määrä meitä siinä oli paikalla. Antoisaa keskusteluakin syntyi. Useampi osallistuja olisi toki lisännyt keskusteluja, mutta keskustelun määrä ja laatu olivat sopivia nytkin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Jani_S » 02 Heinä 2013, 19:30

Kyllä oli siunatut seurat. Minulle saarnattiin enemmän kuin aikoihin, varsinkin Samuli Korteniemi sunnuntaina siitä pienestä uskovaisesta pojasta, joka ei epäillyt antaa vähiä eväitään Jeesukselle valtavan kansanjoukon syöttämiseksi. Ja viimeisensä antoi se poika, mutta sai itsekin syödä enemmän kuin evästä alun perin oli. Siinäpä uskon esimerkkiä.

Myös kutsu Jumalan valtakuntaan kuului voimakkaana. Ei moitittu eksyneitä eikä eriseuraisia, vaan tarjottiin syntien anteeksiantoa Jeesuksen nimessä ja veressä, jotta jokainen harhautunut lammas löytäisi takaisin laumaansa ja laumassa olevat pysyisivät siinä loppuun saakka. Ei eroteltu pieniä ja pahoja syntejä, ei vähäistä eikä suurta eriseuraisuutta, eikä niitä edes mainittu tällä tavoin, vaan kaikkien luvattiin uskoa synnit anteeksi.

Tehkää te eriseuraiset ja synnin luvallisuuteen sortuneet parannus, kun tätä anteeksiantoa vielä saarnataan. Sekin päivä tulee, että kukaan ei ole täällä enää saarnaamassa elävää evankeliumia. Kaiken maailman hengellisiä helppoheikkejä on kyllä silloinkin, piispoista alkaen, minkä jouduimmekin kokemaan suviseuroissa, mutta veren ääni on silloin vaiennut. Mutta vielä se kuuluu ja syntejä annetaan vieläkin anteeksi Jumalan valtakunnassa.
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 02 Heinä 2013, 19:41

näre kirjoitti: Kaipasin seurapuheista esille nostettavaksi ja tallenteista kuunneltavaksi sellaisia puheita, jotka keskittyvät johdonmukaisesti Raamatun selitykseen Raamatulla ja siihen puheen alussa luettuun Raamatun kohtaan. Oliko joukossa tällaisia?


Mielestäni kaikki puheet olivat ruokkivia ja antoivat juuri sitä, mitä kuolematon sielu kaipasi. Kaikki eivät olleet puheteknisesti eikä -taidollisesti esimerkillisiä, mutta ei niiden ole tarpeenkaan olla, koska kyse ei ole esitelmästä, ei juhlapuheesta, ei myöskään puhujan puhetaitojen esittelystä vaan sielun ruoan tarjoamisesta, jonka tarpeen ne täyttivät. Uskon niin lapsellisesti, kuten Raamattu opettaa, että Isä tietää lastensa tarpeen ja antaa puhuttavaa sen mukaan.
Hannes69
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja Ulpu » 02 Heinä 2013, 19:58

Minua kosketti se puhe jossa pappi kertoi oppilaan johdattaneen hänet uskoon kirjoituksellaan ystävästä joka ei usko.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 02 Heinä 2013, 20:03

Eli Okkosen Joukon puhe sunnuntai-iltana.
Hannes69
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja Rebekka » 02 Heinä 2013, 20:22

Nareelle sanoisin, etta olin iloisesti yllattynyt johdonmukaisista Raamatun tekstiin pohjautuvista puheista. Raamatussa juuri on uskomme ydin ilmoitettuna.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Ulpu » 02 Heinä 2013, 20:26

Tarjolla oli perusevankeliumia, rohkaisua jaksamaan perille asti.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Heinä 2013, 20:34

Saulus Tarsolainen oli saanut aikansa korkeimman opetuksen teologiassa, hyvän opetuksen myös puhetaidossa. Siitä huolimatta hän kirjoitti:

1. Korinttolaiskirje 2
3 Ja minä olin teidän kanssanne heikkoudessa, ja pelvossa, ja suuressa vapistuksessa.
4 Ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kaunistetuissa sanoissa ihmisten viisauden jälkeen, mutta hengen ja voiman osoituksessa,
5 Ettei teidän uskonne olisi ihmisten viisaudessa, vaan Jumalan voimassa.


Vuoden 1992 mukaan:
3 Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana. [2. Kor. 10:1,10, 2. Kor. 11:30]
4 Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa,
5 jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan. [1. Kor. 4:20; 2. Kor. 4:7; 1. Tess. 1:5]
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 02 Heinä 2013, 20:46

Oikeastaan uskova ei voi olla heikko koska hänessä asuu maailman kaikkeuden Luoja ja ylläpitäjä Henkesä kautta.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja hepa » 02 Heinä 2013, 21:10

Aika vähän sai rauhassa kuunnella paikanpäällä kun aika menee jälkikasvua paimentaessa. Tämän vuoksi minäkään en päässyt tapaamiseen vaikka olisi halunnut.

Täällä kotona kuuntelen juuri noita ohjelmia mitä suviseuroista kuului. Hyvä kun ne tallennetaan.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

ViestiKirjoittaja Jesaja » 03 Heinä 2013, 01:46

hepa kirjoitti:Täällä kotona kuuntelen juuri noita ohjelmia mitä suviseuroista kuului. Hyvä kun ne tallennetaan.


Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä että on hyvä kun puheet tallennetaan ja löytyvät vielä helposti vuosienkin päästä suviseurojen sivuilta.

Niin monesti syksyllä alkava ja vasta keväällä päättyvä puurtaminen työn sekä opiskelun keskellä tuo väsymystä sydämelle. Työ ja koulumatkalla voi tällöin puhelimella kaivaa seurasivut ja napsauttaa puheen päälle, samoin jos on rauhaton mieli nukumaan käydessä.

Kesä autossani on taasen vanha kasettisoitin jolla onnistuu vanhojen suviseura kasettien kuuntelu.

On se niin ihmeellinen asia, että huolimatta seurojen vuosiluvuista, on paimenen ääni aina sama, tuttu ja turvallinen :D

.
Jesaja
kiinnostunut
 
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 02:08

EdellinenSeuraava

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron