Tietokoneohjelmista

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Tietokoneohjelmista

ViestiKirjoittaja Rontsa » 22 Helmi 2008, 00:06

Onko teillä kellään vielä uusinta *Windows Vistaa*


Xp:tä käytän kotona, mutta vähän on kokemusta myöskin vistasta. Mitään etuja vistassa verrattuna xp:hen en ole huomannut. Lähinnä hieman hankalampi käyttää.
Rontsa
vakiintunut
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Touko 2007, 22:53

ViestiKirjoittaja Nepheg » 22 Helmi 2008, 00:16

Meinasin ostaa Vistan, mutta tuttu myyjä sanoi että siinä on vielä jotain ongelmia.
Vista ei tunnista kaikkia laitteita, kuten XP.

Hän sanoi, että lähiaikoina pitäisi tulla "service pack" siihen, jonka odotetaan korjaavan monia vikoja.
Sen jälkeen hän kuulema miettii uudelleen, haluaako myydä Vistan minulle. :P
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 22 Helmi 2008, 10:33

Juu, ei kannata "visvaa" hankkia... Sitten ei toimi enää oheislaitteet ja joutuu pienen ohjelmistopäivityksen takia hankkimaan uudet tulostimet, skannerit, sun muut hilavitkuttimet.
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 22 Helmi 2008, 12:08

Mulla on tässä uudessa koneessa Vista.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kesis » 22 Helmi 2008, 12:30

mullakin vista tuli tän koneen mukana ku syksyl tilasin
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Helmi 2008, 13:03

Niin kauan kuin muistan näitä tietokoneiden vindows käyttöjärjestelmistä, aina uuden tullessa markkinoille, niissä on ollut lastentauteja, jotka on myöhemmin päivityksissä korjattu. Ainakin järjestelmistä 2000 ja xp oli sellaisia kirjoituksia, kuin nyt on Vistasta. Kertoo vain siitä, että Microsoft myy ensimmäiset versiot tavallaan kokeiluun, eli varhaisostajat toimivat koekaniineina. Minä olen tähän mennessä käyttänyt järjestelmiä -95, -98 ja nykyinen xp. Kun ostin xp versiota, pelotti melkoisesti, mutta kohtuullisen hyvin tämä on toiminut. Viime sunnuntaina juttelin erään tietokoneharrastajan kanssa, että vistassa on paljon sellaisia hyviä uusia ominaisuksia, joita vanhemmista ohjelmista puuttuu.

Lähitulevaisuudessa on minulla edessä koneen uusinta, niin kovin on harkinnassa, mitä ja millä käyttöjärjestelmällä sellaista hankkisin. Eniten askarruttaa entisten jo hankittujen ohjelmien sopivuus. Paljon on kiinnostanut Linux järjestelmä, olen siitä kyselletkin, mutta perin harva kauppias siitä tietää mitään. Viime sunnuntaina juttumallani harrastajalla yhdessä hänen neljästä koneestaan on Linux, en tullut kysyneeksi, onko se kone hänen normaali käytössään, vai onko se yksi kolmesta kokeilukoneesta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 22 Helmi 2008, 13:41

mun ollu vähä vaikea opetella vistaa käyttää ku tottunut käyttää xp:tä pitäis ottaa joskus ihan ajan kanssa ja tutustua tähän mun vistan ohjelmistoon
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 22 Helmi 2008, 16:53

Just näiden säätelyjuttujen takia haluaisin siirtyä Apple-käyttäjäksi, mutta toistaiseksi en ole voinut, kun erästä ammatissani tarvitsemaani ohjelmaa ei saa OS X-yhteensopivana. Applessahan ei tarvii säätää, vaan kaikki toimii ajatuksen voimalla oikein jo vakiona... heh. No, ei ehkä ihan kaikki, mutta melkein.

Mutta toisaalta ymmärrän myös niitä, jotka nauttivat säätämisestä. Onhan siinä oma viehätyksensä ja palkitsevaakin se voi olla. Mutta tuntuisi aika jo kypsältä siirtyä sellaiseen tietokonemaailmaan, jossa ei AINA tarvitsisi säätää. Lisäksi OS X:n kanssa ei tarvita virustorjuntaa, kun sille ei ole olemassa viruksia. Kuulemma ei tulekaan; ovat niin vaikeita tehdä.

Ja sitten vielä estetiikan ystävänä olen hyvin ihastunut Applen muotoiluun, joka ei rajoitu vain ulkokuoreen vaan kulkee läpi koko tuotteen, ohjemistoja myöten.
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere


Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron