Opiskelu on elämää ja elämä on opiskelua

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Opiskelijoita täällä?

Opiskelen peruskoulussa
1
3%
Opiskelen ammatillisessa koulutuksessa
3
10%
Opiskelen lukiossa
2
6%
Opiskelen amattikorkeakoulussa
4
13%
Opiskelen yliopistossa
7
23%
Opiskelen kristillisyyden opistossa
0
Ei ääniä
Opiskelen jossain muussa opistossa tai koulussa
0
Ei ääniä
Harrastan itseopiskelua
5
16%
En opiskele tällä hetkellä
9
29%
 
Ääniä yhteensä : 31

Opiskelu on elämää ja elämä on opiskelua

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 01:14

Vaikka nyt on loma-aika, herättelen opiskelevaa porukkaa jota varmaan palstalla on. Keitä täällä palstalla liikkuu, olispa mukava tietää. Vastaa kyselyyn!
Omasta puolesta voin kertoa että olen opiskelemassa AMK-insinöörin tutkintoa. Kovat koitokset ovat vielä edessä. Onko kohtalotovereita?
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 16 Heinä 2008, 04:17

Elämän koulussa kaiken aikaa, itseopiskelun laitoin, vaikka ehkä en opiskele olisi voinut sopia paremmin, koska mitään säännöllistä opiskelua en harjoita. Opistojen lyhytkursseilla olen siloin täll´öin käynyt,viimeksi keväällä, syksyn suunnitelmissa on kaksi, kenties kolme lyhytkurssia, sen mukaan minne sattuu ehtimään.

Kansalaisopiston kursseilla en ole käynyt muutamaan vuoteen, kun aivan lähellä ei minulle sopivia aiheita ole ollut. Viimeksi lähellä oli tietokoneiden käytön kurssi, joka jäi osaltani hajanaiseksi. Kurssiin tuli tauko opettajan sairauden vuoksi, kun opettaja tervehtyi, olin puolestan minä vuoteen omana korkean kuumeen vuoksi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 16 Heinä 2008, 08:27

Kyllä opiskellaan ja AMK:ssa insinööriksi.
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja Nepheg » 16 Heinä 2008, 12:29

Ei ollut aivan minun opiskelutäppiäni.
Työnantaja kouluttaa minusta työn ohessa jotain.
Koulutusjakso loppuu reilun vuoden kuluttua ja sitten olen valmistunut joksikin.

Lyhyitä kursseja työnantajan vaatimuksesta on vähintään puolen vuoden välein, mutta niitä ei voi oikein opiskeluksi laskea.

Laiton täpin "itse opiskelua" kohdalle.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Alva » 16 Heinä 2008, 19:31

Vielä olen ammattikorkeakoulun kirjoissa.
Olen päättötyötä vaille valmis tradenomi. Päättötyö olis tarkoitus saada työn ohessa valmiiksi syksyn aikana.
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

....

ViestiKirjoittaja mutsi » 16 Heinä 2008, 19:36

Hah. Ja mua patistellaan väitöskirjan tekoon. Näkis vaan.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 19:38

Alva, sulla onkin jutut hyvällä mallilla! Mulla on vielä opinnäytteen vaiheeseen monta kantoa kaskessa. :grin: Mistä aiheesta sä sen teet?
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Jani_S » 16 Heinä 2008, 19:59

Tämä on mielestäni aivan turha aihe täällä. On kai meitä palstalaisia joka lähtöön.
Jani_S
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 16 Heinä 2008, 20:13

No höh. Voihan täällä puhua opiskelusta!
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 20:39

Nepheg kirjoitti: Työnantaja kouluttaa minusta työn ohessa jotain.
Koulutusjakso loppuu reilun vuoden kuluttua ja sitten olen valmistunut joksikin. - - Laiton täpin "itse opiskelua" kohdalle.
Onko muuten rankkaa töissä kun samalla pitää opiskella? Moni opettaja AMKissa on puhunut että opiskelu ei lopu kouluputkeen...!
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 20:52

Jani_S kirjoitti:Tämä on mielestäni aivan turha aihe täällä. On kai meitä palstalaisia joka lähtöön.

Jos tämä ei sinusta ole kiinnostava aihe, palstalla on sinullakin vapaus olla seuraamatta semmoista ketjua joka ei kiinnosta. :-)
Lepo vaan! Vaikka minua kyllä alkoi nyt kiinnostaa Jani sun opiskelut!

Kyselyyn on vastannut 14 ihmistä. Joidenkin mielestä on mielenkiintoista tietää millaisissa ympyröissä palstalaiset reaalielämässä liikkuu.

Jani_S kirjoitti: On kai meitä palstalaisia joka lähtöön.
Jani, nyt sun ei tarvi aavistella, kun on faktaa!

"Empiria" osoittaa että täällä liikkuu ihmisiä ammatillisesta koulusta väitöskirjan tekijään asti. Ja aika tasan tällä hetkellä on menneet nuo ryhmät. PAITSI: Ei yhtään peruskoululaista eikä lukiolaista! Hop hop, nyt mukaan täppäämään. Jani kans!
Paulus
 

Re: ....

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 20:54

mutsi kirjoitti:Hah. Ja mua patistellaan väitöskirjan tekoon. Näkis vaan.
Vau!! Iso urakka.

Saisiko kysäistä miltä alalta? Nostan lippalakkia ja toivotan onnea. Meidän opinnäytetyön ohjaaja koulussa sanoi että kirjallisen työn teko vaatii enempi perspiraatiota kuin inspiraatiota!
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Alva » 16 Heinä 2008, 20:56

Paulus, teen toimeksiantona päättötyöni aiheesta Tilintarkastajan merkitys pienyhtiöiden sidosryhmille.
Tämä uuden tilintarkastuslain takia aiheena. Vielä on paljon tekemistä. Odottelen nyt yhden kyselytutkimuksen vastauksia. Hyvin huonosti ihmiset tuntuu siihen vastaavan.

Paulus onko sulla mielessä opinnäytetyön aihetta?
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

ViestiKirjoittaja Paulus » 16 Heinä 2008, 21:02

Alva, ei ole vielä aihetta mutta selvillä on ala: tuotantotalous. Luultavasti johtamiseen ja tuotantoon ... hmm... liittyvä. :-D Jollekin firmalle sen teen.

Sulla on ala jolta varmasti töitä löytyy. Tuttua koulun projekteista että kyseyihin vastataan monesti huonosti. Onneks täällä vastataan!
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Alva » 16 Heinä 2008, 21:05

Töitä on kyllä. Kirjanpitäjän hommia teen nyt ja siinä olis tiedossa jatkoksikin töitä jos vain kiinnostaa.
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

ViestiKirjoittaja Emka » 16 Heinä 2008, 21:06

Elämän "korkeakoulua" olen opiskellut yli 40 vuotta, eli siitä asti kun jouduin siirtymään työelämästä "sairaselämään" Selän pettäessä. Siinä "korkeakoulussa" olen aina vain ala-asteella, sillä ei tästä valmistu koskaan :shock: Ikäni puolesta olisin vielä työelämässä, mutta KELA maksaa nyt leivän ja särpimen.

Juuri tuolla löntystäessäni koiran kanssa, tajusin että askel on lyhentynyt ja kovin on myös vaivalloista, mutta "eteenpäin,sano mummo lumessa"

Toivotan teille opiskelijoille menstystä ja siunausta, sillä sitä kuitenkin aina on hyvä toivoa ja rukoilla :D
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 16 Heinä 2008, 21:32

Aihe on sinänsä kiinnostava, mutta ehkä tämä voidaan joskus siirtää vapaan keskustelun alueelle. Nuorten aihehan tämä pääasiassa on, mutta opiskekelemmehan nykyisin me vanhemmatkin.

Koti ja perhe palstakin voisi sopia, vaikka ei tämä ole niitä kumpaakaan, vaikka läheltä liippaa. Tämän foorumin rakennehan on muodostunut sillä tavalla, että on tehty uusia aihealueita sen mukaan, kuin aiheita on karttunut.
Näistä opiskeluista on vielä niin vähän keskustelua, ettei kannata näille erillistä aluetta avata. Ajan kanssa nähdään, tarvitaanko sellaista joskus.
_________________
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 15 Huhti 2011, 11:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 16 Heinä 2008, 21:37

Mulla on vielä vuosi lavaste- ja messurakentamisen artesaanin opintoja jäljellä. Koulu on kolmevuotinen.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Nepheg » 16 Heinä 2008, 22:36

Paulus kirjoitti:
Nepheg kirjoitti: Työnantaja kouluttaa minusta työn ohessa jotain.
Koulutusjakso loppuu reilun vuoden kuluttua ja sitten olen valmistunut joksikin. - - Laiton täpin "itse opiskelua" kohdalle.
Onko muuten rankkaa töissä kun samalla pitää opiskella? Moni opettaja AMKissa on puhunut että opiskelu ei lopu kouluputkeen...!


On raskasta. Lomallakin pitää sitä tehdä, vaikka teen kahta työtä.
Nukun n. 6 tuntia vuorokaudessa.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Elena » 16 Heinä 2008, 23:40

Minä opiskelen yliopistossa. :D Olen vasta opintojeni alussa, joten iso G eli gradukin on vasta taka-alalla omissa ajatuksissa, siihen on sen verran paljon vielä aikaa.. Opiskeluni kestää vähintään viisi vuotta ja helposti esim. seitsemänkin.

Onneksi opiskeleminen on ihan mukavaa. Varmasti jossain vaiheessa tosin tulee jo sellainen olo, että olisi mukavaa kun tulisi tuloja jostakin. Se pistänee vauhtia opiskeluun. :D Mutta nyt nautin tästä hetkestä.. :o
Viimeksi muokannut Elena päivämäärä 16 Heinä 2008, 23:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

Seuraava

Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron