Suolan määrä nykyruuassa?

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Suolan määrä nykyruuissa?

yleensä liikaa
1
8%
yleensä liian vähän
3
25%
yleensä sopivasti, mutta liikaa useammin kuin liian vähän
2
17%
yleensä sopivasti, mutta liian vähän useammin kuin liikaa
5
42%
sopivasti! on erittäin harvinaista, jos suolaa ei ole sopivasti.
1
8%
 
Ääniä yhteensä : 12

Suolan määrä nykyruuassa?

ViestiKirjoittaja nuusku » 14 Marras 2009, 03:10

Kysymys ruokaan tarvittavasta suolan määrästä jakaa kansalaisia. Joidenkin mielestä suolaa on edelleen liian paljon, joidenkin mielestä sopivasti, ja joidenkin mielestä suolan määrää on vähennetty liian paljon, niin että nykyruoka on jopa aivan liian suolatonta. Tässä linkissä keittömestari valittelee liian vähäistä suolan käyttöä maassa.

Itse tehtyyn ruokaan voi suolan määrän itse asentaa, mutta mikä on mielipiteenne suolamäärästä niissä tilanteissa tai aineissa, joissa ei itse voi määrään vaikuttaa?

Itse kohtaan melko usein ulkona tai vieraissa syödessä tilanteita, joissa mieleeni tulee ajatus, että "ruoka on kyllä hyvää, mutta suolaa saisi olla enemmän." Itse söin pikkulapsena normaalisti suolattua ruokaa, joka oli mielestäni selvästi suolatumpaa kuin nykyajan ruoka, eikä se ole aiheuttanut minulle fyysisiä oireita tai häiriöitä (henkisiin en ota kantaa). Mutta nyt kun menin puhumaan jo itsestäni, niin tähdennetään, että nyt kyselläänkin teidän suolakäsityksiänne ja kantojanne aiheeseen.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja metsätähti » 14 Marras 2009, 17:05

Meidän eri syistä vähäsuolaiseen ruokaan tottuneiden puolesta vastaan, että parempi onkin, että suolaa saa lisätä itse, jos haluaa. Sitä kun ei ruuasta saa pois millään. Joten vähäsuolaista ruokaa tarjolle ja suolapurkki ruokailijoiden ulottuville! Vähäsuolaiseen tottunut ei saata edes syödä riittävän pahasti suolattua, olen kokeillut. Ja on kai se terveellisempää tuo vähäsuolaisuus...
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi


Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron