Kännykkähistoriikkinne

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Kännykkähistoriikkinne

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 25 Syys 2006, 01:46

Kertokaa elämänne aikana teillä olleista kännyköistä. :wink:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kesis » 25 Syys 2006, 09:22

haluatteko tosiaan tietää mä oon -85 syntynyt ja saanu yhdeksän luokan lopulla eka kännykän joka oli 3110,sit tuli 3210,3310,3510 ilman iitä,3100,2650 ja nyt on 1100
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Elena » 25 Syys 2006, 15:07

Minä en kyllä edes muista (kaikkien) kännyköideni malleja, sen vain, miltä ne näyttivät. :D Mutta katson Nokian sivuilta, niin muistan ne mallit..

Sain ensimmäisen kännykkäni rippilahjaksi vanhemmilta, se taisi olla 3110. Se oli sellainen tummansininen harmain yksityiskohdin, silloin ei ollut vielä värinäytöt yleisiä joten siinäkään ei sellaista ollut. Myöhemmin laitoin siihen tosi hienot läpinäkyvät siniset kuoret.

Jonkin aikaa lainasin Nokia 3650:iä. Sekin oli ihan kiva puhelin, kamerakin oli.

Sen jälkeen on ollut vaaleanpunainen Nokia 3100. Se oli kyllä tosi kiva ja kivan tyttömäinen puhelin värinäytöllä jne.. :)

Tällä hetkellä on yhdestä erikoistarjouksesta ostettu Nokia 6630. Se on aika kiva, mutta sillä on hankala kirjoittaa tekstiviestejä. :/ Onneksi siinä on kamera ja videokamerakin.. :) Ja monta muuta hyvää ja hauskaakin toimintoa.

(Linkit nokian sivuille, missä kuvat puhelimista)
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 25 Syys 2006, 16:36

Technophone GSM, ensimmäisiä kännykäksi luettavia vempaimia. Maksoi 3500 markkaa alennuksessa.
Ericksson 868, kullanvärinen "juhlamalli"
Nokia 5X10 peruspuhelin
Nokia 3120 peruspuhelin
Nokia 6020 kamerapuhelin, jonka kamera on kyllä tosi surkea.

Työpuhelimen mallia en muista, mutta joku kamerasellainen se on. (jolla myös ei tee mitään)
Puhelimieni ominaisuuksista pidän eniten sellaisista joissa on selkeät näppäimet ja helppo soittaa. :wink:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja christian » 29 Syys 2006, 15:48

Jälkeen ad 1978:

1. kännykkä oli Nokian legendamalli, vanha ja "pesunkestävä", paras malli, mulla jo vuodesta 1999.
2. känny Siemens c25 (2002-2003)
3. Nokia 3310 (2003 ->

ja välissä ollut parinkuukauden löytöjä, erikssonia ja parikin N5110
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Weha » 29 Syys 2006, 17:29

No minulla on paljon eri kännyköitä, joita en käy luettelemaan. Sanon vain varman käsitykseni. Halvimmat perusmallit ovat parhaita, esim. 1100, 1010, 3100 yms. Perustelen sillä, että yhdessä painikkeessa on yksi toiminta ja toimii hyvin, eikä mene vahingossa muita toimintoja päälle, kuten kallimmissa monimutkaisissa malleissa. Kestävyyskin on halvimmissa puhelimissa siten parempi. Kalliimissa momimutkaisissa malleissa, myös monimutkaiset eri toiminnat hylkivät toisiaan...

Itselläni on malli 3220, jossa myös kamera. Kamerat ovat osoittautuneet puhelimissa noloiksi.
Weha
 

ViestiKirjoittaja Emka » 29 Syys 2006, 18:39

Mulla on ollut kanssa monta kännykkaa, ensimmäistä en muista mutta sitten tuli se 3100 malli ja kaksi on ollut siinä välissä joitten numetroa en muista :oops: :oops:

Ny on ollut vuoden ajan 6100 ja se on minun tarpeisiini ihan sopiva. Ei ole turhia toimintoja kun digikamera on muuten ja mp3 soitinkin jota kuuntelen joskus lenkillä ollessa, olen taltioinut sinne Opisto-ym cd klassillista musiikkia. Unilääkkeenä toimii hyvin kun sillä kuuntelee rauhoittavaa musiikkia.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 29 Syys 2006, 18:53

Toinen kännykkä nyt minulla, nokialaisa olivat molemmat, taisi ainakin se ensimmäinen olla Saksassa valmistettu. Aikansa pienimpiä oli ensimmäinenostaessani sen, mutta pian jäi ajastaan jälkeen. Vuoden kuluttua ostoksestani olisin sanut samanlaisia ainakin kolme. ehkä neljäkin samalla hinnalla.

Reilun vuoden ja siis takuuajan loputtua se alkoi katkomaan kesken puhelun, mitensattui. Vein korjattavaksi, kun oli mallin tyyppivika, korjasivat vielä takuutyönä. Oli sen jälkeen useita vuosia, kun näppäinten käyttö kävi mahdottamaksi, ostin uuden ja pienemmän, jollla vieläkin hyvin tulen toimeen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja JIA » 29 Syys 2006, 20:55

Toinen kännykkä on menossa. Merkkiä en tiedä :oops: , luulisin että nokialainen on. Ei mitään hienouksia, mutta soittamaan pystyy ja viestejä laittamaan. Ja sitten on kolme peliä, joista backgammonia pelaan illalla kun odottelen että saisko unta tulemaan.....
JIA
 

ViestiKirjoittaja Sinikettu » 08 Loka 2006, 23:42

Tasan 10 vuotta sitten sain ensimmäisen kännykkäni, se oli mallia karvalakki, jolla ei voinut edes viestejä laittaa ja akku piti irrottaa puhelimesta aina latauksen ajaksi...

Nokian 3110 oli minun ensimmäinen oikea kännykkä. Se oli ihan kiva, mutta elvistelyn kärpänen puraisi ja pian oli hankittava astetta hienompi, se oli se kaikkien aikojen paras puhelin, 5110. Siinä oli kaikki tarpeellinen, ei mitään ylimääräistä. Siitä en olisi raaskinut millään luopua, mutta kun tekniikka ajoi ohi ja oli kehitetty jo kolmitaajuuspuhelimetkin niin pakkohan se oli ostaa uusi. Mutta sen puhelimen minä muistan koko loppuelämäni...

Seuraava puhelin oli sitten Nokian 5100 ja muuten kiva, mutta että se "kuoli" jo suurin piirtein heti takuu ajan mentyä umpeen. Moni muukin vehje on hajonnut heti takuuajan loputtua ja puoli leikillään olen ottanut takuuajan tuotteen kestävyyden mittariksi. Kaksi vuotta takuuta = tuote kestää kaksi vuotta. Ja sillä tavalla, suoraan verrannollisesti. :)

Nyt on 5140i. Nuuskun tapaan olen minäkin ihastunut iskun- ja roiskeenkestävyyteen. Jotenkin tuntuu tarpeelliselta sellainen malli monenlaiseen maastoon monenlaisella ilmalla vievän koiraharrastuksen takia.
Avatar
Sinikettu
puuhakas
 
Viestit: 237
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 15:11

hahaa!

ViestiKirjoittaja mutsi » 21 Loka 2006, 19:16

Mulla ei ole kännykkää koskaan ollut.

En ole kauko-ohjattava.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

Re: hahaa!

ViestiKirjoittaja Nepheg » 21 Loka 2006, 22:37

mutsi kirjoitti:Mulla ei ole kännykkää koskaan ollut.


Hyvä asenne mutsi!
Itselläni on tarkoitus hävittää kännykkä lähiaikoina kokonaan pois.
Työnantajan kännykkä sittenkin tosin jää, mutta sen voi jättää töihin ennen kotiin lähtöä...
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Emka » 21 Loka 2006, 23:51

Vaihdoin myös tuohon Nokia 5140i:hin kun entinen sohlasi, tai loppujen lopuksi ei ollut puhelimessa vika vaan sim-kortissa, mutta sain vanhan puhelimen myytyä ja uuden sim-kortin tuohon uuteen. Koiralenkillä itsekkin joudun joka päivä kulkemaan ja alkaa nuo näpit olemaan jo kankean puoleiset, tuo malli sopii hyvin kun ei luista niin herkästi kädestä.

Viesti ääni on vain kamalan kuuloinen, voisikohan sen muuttaa? En oikein "jaksa" noita ohjekirjoja plarata. Muutaman kuvankin Olen saanut otettua.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja JIA » 22 Loka 2006, 13:36

Kännykästä on monenlaista hyötyä. Kun ei ole terve, se on tärkeä pitää mukana, ettei jää jonnekin tien poskeen.

Ja aivan lähipiiristä on tuore kertomus kännykän hyödyllisyydestä. Viime torstaina äiti sai sairaskohtauksen ja on ainakin puoli vuorokautta maannut keittiönsä pöydän alla pääsemättä ylös. Villatakilla sai kännykän huidottua keittiön pöydältä ja paineltua näppäimiä sen verran, että sai pikavalinnalla yhteyden meidän lankapuhelimeen. Näimme ikkunasta toisiamme sen verran, että varmistui, ettei äiti pääse ylös. Vara-avain oli siskollani ja sisko ja ambulanssi olivat yhtäaikaa paikalla. Vaikea keuhkokuume ja bakteeri-infektio veressä sekä isot rytmihäiriöt, joutui päivystyksessä miltei elvytystilanteeseen ja on nyt teholla. Olen vastikään tullut sairaalasta ja tänään on tilanne kääntynyt parempaan päin.

Ilman kännykkää hän olisi kuollut sinne pöydän alle torstai-illan aikana.
JIA
 

ViestiKirjoittaja Weha » 22 Loka 2006, 14:22

Kännykkähän on kyllä kaikinpuolin hyödyllinen ja tarpeellinen. Oikeen oiva keksintö.

Ihmettelen hieman vekkulin mielipidettä?
Weha
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Loka 2006, 16:59

Muuton yhteydessä luovuimme lankapuhelimesta, en halunnut maksaa kallista siirtomaksua, vain laajakaistan siirsimme tänne. Kahdella kännykällä pystymme soittamaan ne puhelut, joita tarvisemme. Kännykkä kulkee sinne minne itsekin menemme, jos haluaa sen mukanaan viedä. Ei se paljon paina, nykyinen puhelin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 22 Loka 2006, 17:46

Tiedän monia, jotka ovat lankapuhelimesta luopuneet ja jättäneet kännykät käyttöönsä. Vanhempani aikovat myös luopua lankapuhelimesta, kun heillä on kännykät.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 31 Maalis 2008, 15:34

Nykyään mulla on Nokia 5110, 3510, 3100 ja 6230. Käytän tuota viimeksi mainittua eniten, muita en juuri yhtään. En raaski myydä ainakaan 5110:a koska se on "museopuhelin" ja 3100:lla on tunnearvoa.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kehakukkanen » 31 Maalis 2008, 15:57

Piti ihan käydä Nokian sivuilta katsomassa oman puhelimensa nro. Nykyinen on 1600. Sitä ennen oli 3510i, joka simahti eräänä päivänä totaalisesti. Sitä ennen 5110 palveli vuosia uskollisesti. Nykyinen on hyvä peruspuhelin. Tykkään kun voin itse "säveltää" siihen soittoääniä. :mocut:
Avatar
kehakukkanen
touhukas
 
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Tammi 2007, 13:43

ViestiKirjoittaja hattiwatti » 31 Maalis 2008, 19:44

Sony Ericsson K610i parempi, kuin joku kalliimpi Nokia :lol: ennen suosin Nokiaa, mutta Erkki on osoittautunut jotenkin mieluisammaksi on myös 2:n megapixelin kamera, mutta en käytä tiki on kuvaamista varten :-(

Ps.toinen kännykkä on kylläkin perus-Nokia 1600 ihan hyvä normaalikäyttöön :lol:
hattiwatti
 

Seuraava

Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron